Vægttab - ved løb


Sivasli_
 Share

Recommended Posts

Hej Alle,

Jeg er i april 2013 begyndt med at løbe og løber i dag ca 4-5 gange om ugen 5 km pr gang.

Mit vægttab er gået i stå og faktisk begyndt at gå op af igen, selvom jeg passer meget på hvad angår måltid og holder mine løbeture. Jeg har fået en forbedret tid og af og til tager jeg også en løbetur på ca 8-10 km, dog ikke så tit.

Fra april til slut juni tabte jeg mig fra 81,5 til 73 kg, men efter en pause/ferie på små 5 uger kan jeg se at jeg har taget lidt vægt på og kan ikke rigtig komme af med dette.

Jeg holder øje med hvor mange kalorier jeg indtager, og spiser fx en nupo bar til frokost og intet andet.

Skal jeg gøre noget anderledes ved mit løb for at øge mit vægttab? Er det fordi min krop nu har vænnet sig til de 5km og ikke bliver stresset overhovedet?

Ser frem til at høre fra jer

takker på forhånd

Link to comment
Share on other sites

Jo mere du taber dig, jo mere falder dit ligevægtsindtag. Spis mindre, så simpelt er det. Vej alt hvad du spiser på en dag, skriv det ned og post det herinde. Skriv også hvor meget du bevæger dig på en dag. Så tror jeg godt man kan finde en fejl. Og en Nupo bar til frokost er ikke særlig optimalt. Spis normalt mad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share