Stiger i vægt


Majse81
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

Jeg bliver mere og mere frustreret over at blive ved med at øge i vægt.

Jeg føler mig ikke overvægtig, men når jeg lægger 3 x træning i polestudie om ugen og har lavet min livsstil fuldkommen om til at indtage sunde GODE madvarer men stadig tager stille og roligt på, så bliver jeg super frustreret.

Jeg er 164 og vejer 54,5 kg.

Jeg har siden teen årene haft cellulite på mine ben og har altid været meget slank, men de seneste 4 år er vægten stille og roligt gået op. Meget af det ekstra sidder på lår og mave hvilket jeg mærker meget i at mine bukser må skiftes ud :( forstår ikke hvad jeg gør galt?

Andre som har oplevet det samme og fandt i en løsning?

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens spise sundt og godt men stadig for meget. Når du ikke skriver mere end du gør, er det absolut den mest sandsynlige forklaring.

Hvis du prøver at skrive, hvad du spiser i løbet af en hel dag - uden at "glemme" de små mellemmåltider og med så nøjagtige mængdeangivelser som muligt, vil det være lettere at sige noget om, om det er din kost, den er gal med.

Dyrker du anden motion end poledancing? Du skriver 3 gange om ugen - i hvor lang tid ad gangen?

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg dig næppe i virkeligheden og alt hvad jeg siger skal derfor ikke tages som andet end mine tanker!

Du er ikke ret tung i forhold til højde, så du er ikke tyk. Fedt specifikke steder kan dog sagtens forekomme på ellers slanke mennesker. Fedt på underkrop skyldes typisk det at man er kvinde, ikke alle kvinder lider dog lige meget af det. Hvis 81 er dit fødselsår er du gammel nok til at bemærke tidens trender på din krop, og den skulle eftersigende gå mod syd.

Det er ikke nemt at holde styr på sine indtagne Kcal. Det er muligt at du spiser så lidt som du siger, men det ville typisk betyde at du er ret inaktiv/doven i din hverdag og evt har et lidt lavt stofskifte.

Cellulite skyldes ikke kun fedt men også til dels mangel på muskler og en lidt slap bindevævs struktur. I følge visse er det umættet fedt og andre såkaldte sunde madvaner der fremmer slatten hud/fedt.

Måske er du lidt rigelig kritisk i forhold til din egen krop og ser i øvrigt helt fin ud.

Link to comment
Share on other sites

Tak for en konstruktiv mening og observation. Mit arbejde er stående og jeg går rigtigt meget i løbet af dagen jeg træner pole som er temmeligt hårdt 3 X om ugen a 1 time af gangen.

Jeg har altid været i stand til at spise stort set hvad som helst, men det mest logiske er self at mit stofskifte ikke er ligeså højt som da jeg var yngre.

Det du skriver om cellulite er interessant, da jeg altid har troet at dette kun var ophobede affaldsstoffer i kroppen, så hvis det også kan kan have med slapt bindevæv, kan der være håb forude for mig 😊 YAY.

Nogle råd til træning? Skal der endnu mere til? Og hvis ja, hvilke øvelser/ træning tror du kunne være et godt supplement til min pole?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share