Træne ben, men begrænset udstyr.


Xzebetz
 Share

Recommended Posts

Jeg trænede tidligere i Fitness World, hvor der var ok med udstyr til at træne ben. Pga. rygproblemer har jeg aldrig squattet, men anvendte Technogyms benpres maskine "Pure Strenght", som jeg faktisk synes er ret god.

Mit arbejde har nu investeret i et træningslokale, hvor vi kan træne gratis. Da det er lige ved mit arbejde, sparer jeg utroligt meget tid.

MEN, de har ikke investeret i udstyr som jeg synes er behageligt at træne ben i. F.eks. har de valgt at investere i den benpres hvor man sidder i et sæde som kører frem og tilbage på en skinne. Jeg synes den er forfærdelig at anvende. Derudover har de ikke anskaffet nogle squat racks (fri), men i stedet et Smith stativ.

Nogle tips til hvordan jeg optimalt kan træne ben. Har som sagt Smith Stativ tilrådighed, benpres maskinen (som jeg helst vil undgå) og så håndvægte.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noget jeg ville gå super tungt på, grundet den elendige bane. Skulle jeg lave en benrutine med det udstyr, så ville jeg lave bulgarske split squats med forfoden hævet og derefter en omgang smith hackssquats med mange reps.

Bagefter ville jeg finde et andet sted at træne.

Link to comment
Share on other sites

Personligt vil jeg aldrig spilde min tid på squats i smith - selv hvis der kun var få alternativer. Smith tvinger dig ud i fikserede unaturlige bevægelser, der kan give dig skader. Jeg har selv prøvet det lort! Derudover går du glip af styrke i din core.

Du må gå på knæ for at få en squat rack i træningslokalet, så du kan lave den ultimative benøvelse. Nu ved jeg ikke hvilke rygproblemer du har, men du bruger primært ikke din ryg til løfte med, hvis du udfører øvelsen korrekt.

Jeppe

Strenghtacadamy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share