Må man spise lidt slik?


mrx
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en mand på 20 år vejer 71Kg er ikk rigtig overvægtig men har bare meget fedt på maven og den buler meget ud.

Jeg er igang med spise sundt og drikker kun vand og sjællendt kakao. Og mit hvilestof er 1765 kalorier.

Men der er et problem jeg arbejder i en kiosk:) hvor jeg er 2 gange om ugen og der er så meget slik og søde sager og kan ikk holde mig fra det. Men kan man godt spise lidt slik eller går mit vægttab og kur helt galt så? Altså bare lidt slik 1-2 gange om ugen.

Spiser så også kun slik og ikk chokolade eller sodavand. Men jeg igang med få trimmet maven så kan det lade sig gøre?

Link to comment
Share on other sites

Du taber dig ved at spise mindre en du forbrænder.

Så hvis du spiser slik kan du spise mindre "god" mad.

Nu er det jo ikke sådan at der der en baby der dør hvergang du spiser et stykke slik, så det må jo være op til din egen vurdering hvordan du tænker du sundest indtager dine daglige kalorier.

1-2 stykker slik skader nok ikke så meget men hvis du æder flere gram og derudover spiser det du plejer taber. Du dig nok ikke.

Samtidigt er det nok svært at tælle de kalorier du indtager via slik.

Link to comment
Share on other sites

Okay tak så man kan godt men bare ikk spise for meget af det.

Jeg har fået af vide jeg skal finde mit ligevægtindtag og skal spise under det og så kan jeg tabe mig men personen jeg har spurgt siger jeg skal spise over mit basalstofskifte og under mit ligevægt stofskifte så taber jeg mig, men hva hvis jeg spiser under dem begge hva sker der så:)

Link to comment
Share on other sites

Okay tak så man kan godt men bare ikk spise for meget af det.

Jeg har fået af vide jeg skal finde mit ligevægtindtag og skal spise under det og så kan jeg tabe mig men personen jeg har spurgt siger jeg skal spise over mit basalstofskifte og under mit ligevægt stofskifte så taber jeg mig, men hva hvis jeg spiser under dem begge hva sker der så:)

Basalstofskiftet er et udtryk for hvor meget energi din krop forbrænder uden at have taget højde for fysisk aktivitet. Det er ikke fordi det som sådan er nogen magisk grænse man ikke må gå under, men hvis ens energiindtag er nede i det leje, så har det typisk nogle konsekvenser:

- Du vil have svært ved at få vitaminer og mineraler nok

- Du vil være i et ret stort energiunderskud, hvilket formentlig betyder at du vil miste en del muskelmasse

- Du vil være mere sulten, have mindre energi og større risiko for at spise uplanlagt slik eller andet junk.

Selvfølgelig kan der være forhold som gør at det godt kan lade sig gøre med succes, men generelt må det frarådes med så lavt et indtag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share