er der nogle er jer kloge hoveder som kan give en kommentar? :D


stefanhanquist
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg er lige startet igen på styrketræning. da jeg første gang startede brugte jeg et full-body program og trænede i 5-6 måneder med det. det gav rigtig gode resultater og efter det ville jeg så prøve kræfter med andre træningsprogrammer hvorefter motivationen røg. jeg kunne ikke få mig selv derop hver dag. nu har jeg været stoppet i 2-3 år og nu vil jeg i gang igen, jeg har tænkt mig at køre full-body igen, da jeg synes det passer godt til mig. Nu vil jeg så høre om i synes det er et okay program jeg har tænkt mig at bruge, hvad i synes skal gøres ved det. vil have det mest muligt ud af min træning.

da jeg ikke er helt inde i styrketræningens term ville jeg være glad for et svar på godt gammeldags dansk :D

i alle øvelserne tager jeg imellem 6-11 gentagelser:

(i må bære over med at jeg ikke kan navnene på øvelserne så har prøvet at forklare dem så godt jeg kan)

Bryst:

3* bænkpres

3* kråbænk eller hvor jeg hiver 2 håndtag i snor ned mod mig selv

triceps:

2* hvor jeg hiver ned i kamelnosserne :D

2* hvor jeg ligger mellem 2 bænke og skubber mig op og ned. (tager jeg mere end 6-11)

Ryg:

3* øvelsen hvor jeg hiver en stang ned mod mig selv

3* Bent over row

biceps:

2* kører håndvægte

2* hiver stang til mig

skulder:

2* bruger håndvægte.

2* hvad jeg nu lige kan finde på.

ben:

4* maskine hvor jeg skubber fra med benene

mave:

4* mavebøjninger i maskine

hvad synes i skal laves om i det? synes i der skal tages flere sæt eller flere øvelser?

Link to comment
Share on other sites

Standard spørgsmål:

1) Hvad er målet med din træning?

2) Hvad udstyr har du adgang til?

generelt om styrketræning:

Du behøver grundlæggende kun 6 øvelser for at blive stor som et hus:

- Squat

- Dødløft

- Bænkpres

- Chin/pull-ups

- (military) Pres

- (bent-over) Rows

Du kan endda skære pres og rows væk hvis du er virkelig doven.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man vil have store skuldre og arme, så kan man ikke skære de øvelser væk. Ja, faktisk så er programmet slet ikke dækkende.

Ja, og jeg mangler også at nævne læg, bagsiden af skuldre, mave og triceps. Det program jeg skriver er fint for begynder og jeg har på fornemmelse at ligegyldigt hvad, så bliver der curl'et til den store guldmedalje ligegyldigt om jeg skriver at han skal lave 0 eller 10 sæt curls.

De 6 øvelser jeg nævner at grundlaget for ethvert godt styrkeprogram.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share