Tilbage i sadlen - med ben lavet af glas og usselhed


Schroinx
 Share

Recommended Posts

23/9 Vinteruter med Runaar 9k

Lidt forvirring om de nye ruter og om der er med eller mod uret. Vi løb kun lidt forkert, da jeg overlod navigationen til en anden. Så vi endte på 9,6k i stedet for de 9,1k. Det er den hurtigste 10'er jeg har løbet :-)

Strava siger pace 6:15 med HR 170. Dejlig tur.

Planen er at nå 35k i den her uge, og jeg er på 16k, så der skal løbes en 12k i langsomt tempo, og så er jeg på 27-28 og så en 8k. Og næste uge må så blive 38k.

120km over de sidste 30 dage. Det er tilfredsstillende. Så jeg har belønnet mig selv med hvidvins-svampe-svinemørbrads-fløde-stuvning-jægergryde med tre slags ost og den står i ovnen. :wub:

https://www.strava.com/activities/398688413

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

5/10 Mandag med Runaar 5k

Pace 5:46, HR 174. Lige hurtigt nok.... De nye vinterruter er taget i brug. Min forkølelse har ikke lagt sig helt, men det tager åbenbart lang tid, så det kan jeg ikke længere vente på. Så styrke i morgen formiddag!!!!!

https://www.strava.com/activities/406952628

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

14/10 Dødløftdag

Sjipning: 5:00/1270 ro
Mobiliy ankel: Tjek
Chins: 4x4
Dødløft: 4x8x100
Single leg calf raises: 4x8
Dips: 4x5
Inverted ring rows: 4x4
Mili: 4x6x40
Lounges:
Farmer: 0x 2xhallen 2x48kb
//
Så kom jeg afsted. Det har været et par hårde dage, og jeg har ikke kunne tage mig sammen til det. Det er skidt. Men nu fik jeg hul på bylden og var ikke så svag som i sidste uge. Så de næste par uger skal bruges på at komme op igen. Næste uge skal jeg på kursus, så må lige se hvad jeg gør. Der ser også ud til at ske noget på jobfronten.... :-)
Link to comment
Share on other sites

14/10 Onsdags weeze

Mærkede ikke noget til knæet, men højre læg stadigvæk lidt stiv.

Er kommet noget bagud i ugentlig distance i forhold til de 30-36 stykker jeg havde bygget op, men det må komme når maskineriet er helt i orden igen. Ingen grund til at presse det.

https://www.strava.com/activities/413043568

Link to comment
Share on other sites

16/10 Squatdag

Roning: 5@1280
Chins: 4x4
Ankelmob: Tjek
Single leg squat: 4x8
Bænkpres: 4x6x70
Mave/hofteøv: 4x10
Inverted rows: 4x4
Hofte v: 4x10
Military: 4x8x40
Farmer: 4x 50m x 2x48kb
Det er så svært at tage CF'erne seriøst, når de store velvoksne mænd med velvoksne muskler spiller skrammelmusik, dance og hiphop. Kan man finde en gym hvor at regel nummer et at er at der kun må spilles rock eller det der er værre på anlægget? (enmasssgrimmeord)! :4whip:

God træning. Det går hurtigt fremad i nogle øvelser med at komme tilbage til niveauet, mens at chins er lidt langsom. Højre læg og tibi ant er stadigvæk noget rod, men i bedring.
Der er måske nyt på jobfronten. Mere om det i næste uge....
Link to comment
Share on other sites

Puh nej... Ikke rock. Det er simpelthen så stressende at høre på, at der hellere måtte være ingenting.

Musiksmag er forskellig :wink:

Men i virkelighed burde der vel være lidt at det hele, for at alle en gang i mellem hører det de foretrækker.

Jeg tror at det er mindre stressende end hiphop, dance og rap :-P Jeg er blevet gammel.

Det er svært, når det er noget der skal passe til alle. Stilhed er måske ikke dumt...

Link to comment
Share on other sites

Du har aldrig været i FW det sidste kvarter op til lukketid når de slukker musikken? Uha, det er sært når alles grønten og stønnen høres helt klart :unsure:

Aldersmæssigt er jeg heldigvis kun 46 på dåbsattesten, for det passer mig fint at træne til techno og den slags. Allerbedst ville det være med oll-school 80'er hiphop, men det er jeg vist efterhånden den eneste der stadig nyder at lytte til.

(Til gengæld er moderne tude-rap værre end Jodle Birger og Bithe Kjær til sammen)

Link to comment
Share on other sites

20/10 Dødløftdag

Sjipning: 5:00/1260 ro
Mobiliy ankel: Tjek
Chins: 4x4
Dødløft: 6x100 4x5x120
Single leg calf raises: -
Dips: 4x6
Inverted ring rows: 4x4
Mili: 4x7x40
Lounges: 4x6x20
//
Kom afsted i dag ved 16 tiden og det er jeg lidt stolt af, for jeg har minus motivation. Men det gik og fik lavet det meste, bortset fra calf raises. DL og dips er næsten tilbage igen :wub:
Link to comment
Share on other sites

Du har aldrig været i FW det sidste kvarter op til lukketid når de slukker musikken? Uha, det er sært når alles grønten og stønnen høres helt klart :unsure:

Aldersmæssigt er jeg heldigvis kun 46 på dåbsattesten, for det passer mig fint at træne til techno og den slags. Allerbedst ville det være med oll-school 80'er hiphop, men det er jeg vist efterhånden den eneste der stadig nyder at lytte til.

(Til gengæld er moderne tude-rap værre end Jodle Birger og Bithe Kjær til sammen)

Jeg fik også en anelse mere end jeg bad om i dag. En af de unge knejter skulle spille dødsmetal, og det er altså også en gang støj. Linking Park kan lige gå an, men det skal ikke være meget hårdere. Rammstein er fint.

Nede i CF er det kutyme at man grynter lidt. Ellers har man ikke givet sig nok, så det er ikke så sært. Det er nok mere oppe i FW hvor det hele er så pænt og rent og alles sved dufter af enhjørning. I CF gymmen er det omvendt. Der sveder man på gulvet og der er kridt over det hele og folk stønner og råber indimellem. Jeg kan egentligt godt lide den del af CF kulturen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er en skrøne fra gamle dage, det med at der er klorin-cleanet i kæderne.

Jeg er ikke i tvivl om at der bliver trænet mere seriøst andre steder (hvor kridt er tilladt), men i de tre FWs jeg har trænet i er der masser af grynten og høj stønnen. Måske især i mit nuværende, hvor frivægtene er oppe på første sal og receptionen i stuen. Og så er der efterhånden meget tid uden personale og der bliver da også flexet foran spejlene i bar overkrop.

I det ene center i Hillerød bliver/blev der tydeligvis krudtet igennem og på Ellebjergvej har jeg en enkelt gang set et par stykker træne i bandidos-outfit (omend de mest snakkede), så lidt uartige er vi :-)

Hvis bare folk ville undlade at knævre telefon og sidde flere minutter på fjæsen konstant, når repsene ikke er til lange pauser. DET er til gengæld plagsomt. Men tænker at telefonafhængighed er udbredt alle steder.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share