pulsur


Tina Jensen Horn
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejer at investere i et pulsur, men hvad skal man købe?

Jeg har en Htc desire x smartphone. Er det bedst at købe et pulsbælte til den, og hvilket skal man købe for at den kan arbejde sammmen med endomondo?

Eller er det bedre at købe et decideret pulsur?

Jeg skal bruge det til puls selvfølgelig, men også kcal måling. Min og max puls.

Jeg syntes det er en jungle at finde rundt i :-D

Link to comment
Share on other sites

En smartphone vil du ikke få ret meget ud af, da du ikke kan holde øje med pulsen under træningen...

Hvilke krav har du?

Hvad er dit budget?

Hvis det kun er det, du skriver i din post vil nærmest alle pulsure, inkl. det til 100 kr fra ebay opfylde kravene, men vær obs på, at kcal-beregningerne i bedste fald er temmelig upålidelige...

Kig efter et ur fra Polar, Suunto eller Garmin, som passer dit budget (og din forfængelighed), så går du ikke helt galt i byen...

Link to comment
Share on other sites

Det er det også. Hvad vil du bruge det til?

Få din træning lagt på nettet med Endomondo? Live eller bare bagefter?

Vil du sidde og kigge pulskurver, når du kommer hjem, eller er det primære at kunne se uret mens du træner (her virker telefonløsningen upraktisk når du er presset) - skal det evt kunne give alarm ved lav/høj puls.

Hvilken sport skal du bruge det til - skal det evt også kunne klare andre ting, senere? Altså skal det kunne andet end at vise puls?

GPS?

Hvilke platforme skal det virke ved (Polar/ANT+/andet)?

Når det står klart, er det om at Google i bund eller spørge igen.

Link to comment
Share on other sites

I forhold til hvad du beskriver i din anden tråd, så vil jeg anbefale et Polar, da deres kalorie beregner er ret god. Et FT4 ville være et godt bud, hvis det "bare" skal vise dig puls og forbrændte Kcal. Eller, se på et Polar Loop - det er lige kommet, og jeg har ikke selv prøvet det endnu, men hvad de skriver om det, så er det smart. Det kan hjælpe dig med at holde dig aktiv hele dagen, men koster også lidt mere med pulsmåler...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger altid min smartphone mens jeg træner til endomondo og musik, så det er ikke noget problem. jeg kan nemt holde mig fra facebook :D

Jeg har købt et polar Ft7

Jeg skal bruge det til løb og fitness. Det skal kan vise pulsen og udregne kcal forbrug, og det kan det. Man kan så købe et ekstra bælte til, hvor man kan lade den samarbejde med endomondo. Jeg tror dte indtil videre opfylder mine behov, ellers må jeg op med den store tegnedreng engang :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger altid min smartphone mens jeg træner til endomondo og musik, så det er ikke noget problem. jeg kan nemt holde mig fra facebook :D

Jeg har købt et polar Ft7

Jeg skal bruge det til løb og fitness. Det skal kan vise pulsen og udregne kcal forbrug, og det kan det. Man kan så købe et ekstra bælte til, hvor man kan lade den samarbejde med endomondo. Jeg tror dte indtil videre opfylder mine behov, ellers må jeg op med den store tegnedreng engang :laugh:

Godt valg. Så kan du også overføre data til computeren og sidde og nørde :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share