Sign in to follow this  
Mark Niebling

Crossfit + styrketræning hvordan?

Recommended Posts

Hey MOL

Ville høre hvordan i ville bygge en uge op? Eller 2-3-4 ugers cycle

Har faktisk mulighed for at træne alle 7 dage.. Men 5-6 dage er at fortrække.. Målet er at blive en crossfitter.. Og en udmærket en af slagsen :)

Det eneste jeg har til rådighed er fitnessworld hvor jeg ville kunne udføre forskellige WODs olympiske løft osv.

Ved ikke om jeg skal køre 3 dage med styrke og WOD, pause 3 dage styrke og WOD, pause, osv.. Eller nogle der har andre forslag??!

Har ikke den store interesse i at lave front raises, leteral raises osv.. Vil gerne lave øvelse med fokus på crossfit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mangler stadig forslag lige pt køre jeg

Ben + WOD

Press (skulder og bryst) + WOD

Dødløft + teknik dag (snatch/clean osv)

Press (skulder bryst) + WOD

Ben + WOD

Skal siges mine WODs indeholder primært bodyweight øvelser og cardio ..

Idag var det 5 pull ups, 10 push ups og 15 airsquat så mange runder jeg kan på 20 minutter..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvad med at finde et CF-center at træne i?

Har jeg været, super fedt ! Men de dage i hverdagen jeg trænede så jeg kun min datter (som er lidt over et år) en halv time.. Her snakker vi 3-4 gange om ugen.. Og hende priotere jeg højere end træning , og specielt fordi jeg har mulighed for at træne kl 13 hver dag og være done før hun bliver hentet..

Mit mål er at deltage i crossfit events, så vil gerne træne frem mod det :)

Edited by Mark Niebling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det bliver svært uden nogen reel føling med hvad der sker i miljøet. Det er nemlig ofte sådan at wods til konkurrencer afspejler tendenser. Håndstand er et eksempel på dette.

Hvilken konkurrence har du kig på?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det bliver svært uden nogen reel føling med hvad der sker i miljøet. Det er nemlig ofte sådan at wods til konkurrencer afspejler tendenser. Håndstand er et eksempel på dette.

Hvilken konkurrence har du kig på?

Havde lidt kig på open i år, men er blevet skadet i foden så mange øvelse lige pt jeg ikke kan lave 100%.. Så målet er open næste år og se hvor langt jeg kommer..

Pt træner jeg meget styrke for at kunne gennemføre alle øvelser RX(RX=udføre øvelsen med den givende vægt) uden problemer, tænker styrkemæssigt her..

Synes det jeg har gang i går okay, men var nu mere hvis nogle havde forslag.. Har læst de mange sider om crossfit i den pdf.. Så har en ret okay ide.. Spørgsmålet er bare om det er godt nok det jeg har gang i til at kunne præstere.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit nuværende niveau vil jeg vurdere er nok til top 500 i Danmark til Open.

Jeg vil anbefale dig først og fremmest at få styr på de helt basale skills og det gør di bedst ved at træne med og omkring CFere.

Jeg skriver lige lidt mere ved lejlighed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit nuværende niveau vil jeg vurdere er nok til top 500 i Danmark til Open.

Jeg vil anbefale dig først og fremmest at få styr på de helt basale skills og det gør di bedst ved at træne med og omkring CFere.

Jeg skriver lige lidt mere ved lejlighed.

Takker, træner med nogle som kender de besale teknikker! Men træner stort set hver dag på teknikker.. Synes det er sjov, samtidig med det er top vigtigt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest: glme alt hvad der kommer fra Glassman - manden er retarderet. Jeg kan komme med tusindvis af belæg for denne påstand, men alle der har fulgt lidt med ved hvad jeg mener.

Dernæst: Jeg har skrevet en masse om CF på min blog - det kan du læse her: http://theblogoffame.com/category/crossfit/

CF er ikke markant anderledes end så meget andet, så lad være med at gøre det til det. Du har behov for at blive bedre fysisk forberedt og dygtigere til din "sport".

Bedre fysisk forberedt handler for dit vedkommende om at blive stærkere. Alt det der kardioævl du bruger din tid på er meningsløst på dit nuværende niveau. Du er simpelthen slet slet ikke stærk nok til at det overhovedet er relevant.

Arbejde på grundstyrke, teknik i de olympiske løft og teknik i CF-specifikke øvelser. Men lad være med at lave "WODs" for fuld skrue. Hold det teknisk og på omkring 60-70% af hvad du max kan.

Opens er en lortekonkurrence at bruge som sin første. Den er ikke fysisk, men online hv ilket betyder at du står for dig selv og aldrig møder andre folk. Du ser bare deres tider på nettet. Når det så er sagt er du ikke på et niveau hvor du er klar til at konkurrere. Slet ikke.

Du kan fx prøve at lave Opens Workouts i år og se hvordan du placerer dig i forhold til resten af Danmark.

Det er måske en kold klud i ansigtet, men jeg håber du også kan breuge de konstruktive tips. Det er ikke umuligt for dig at nå et rimeligt niveau over en årrække.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest: glme alt hvad der kommer fra Glassman - manden er retarderet. Jeg kan komme med tusindvis af belæg for denne påstand, men alle der har fulgt lidt med ved hvad jeg mener.

Dernæst: Jeg har skrevet en masse om CF på min blog - det kan du læse her: http://theblogoffame.com/category/crossfit/

CF er ikke markant anderledes end så meget andet, så lad være med at gøre det til det. Du har behov for at blive bedre fysisk forberedt og dygtigere til din "sport".

Bedre fysisk forberedt handler for dit vedkommende om at blive stærkere. Alt det der kardioævl du bruger din tid på er meningsløst på dit nuværende niveau. Du er simpelthen slet slet ikke stærk nok til at det overhovedet er relevant.

Arbejde på grundstyrke, teknik i de olympiske løft og teknik i CF-specifikke øvelser. Men lad være med at lave "WODs" for fuld skrue. Hold det teknisk og på omkring 60-70% af hvad du max kan.

Opens er en lortekonkurrence at bruge som sin første. Den er ikke fysisk, men online hv ilket betyder at du står for dig selv og aldrig møder andre folk. Du ser bare deres tider på nettet. Når det så er sagt er du ikke på et niveau hvor du er klar til at konkurrere. Slet ikke.

Du kan fx prøve at lave Opens Workouts i år og se hvordan du placerer dig i forhold til resten af Danmark.

Det er måske en kold klud i ansigtet, men jeg håber du også kan breuge de konstruktive tips. Det er ikke umuligt for dig at nå et rimeligt niveau over en årrække.

Slet slet ikke en klud i hovedet ! Giver rigtig god mening det du skriver og var præcis sådan noget jeg ledte efter! Så jeg takker mange gange!

Vil læse hvad du skriver i din blog og skriver herinde hvis jeg har spørgsmål.. Kender ikke rigtig så mange andre konkurrencer, men vil da søge efter det !

Så vil jeg starte på noget mere styrke baseret workouts! Og gymnastic teknikker.. Såsom (handstand,pullups, dobblesjip osv)

Og selvfølgelig olympisk løft :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg prøver at huske at give besked næste gang der dukker noget op, men et godt sted at starte ville være at finde de forskellige centre på FB og like deres sider. Så kan du følge med i hvad der sker.

Hvor i landet er du?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg prøver at huske at give besked næste gang der dukker noget op, men et godt sted at starte ville være at finde de forskellige centre på FB og like deres sider. Så kan du følge med i hvad der sker.

Hvor i landet er du?

Bor i Ballerup (stor Kbh) der er lige åbnet et CF center i Måløv (4 km væk fra hvor jeg bor) de ligger forskellige workouts up de har været igennem.. Også der jeg har dyrket det, men stoppede.. Træner nu i FW Ballerup..

Jeg har heldigvis fødselsdag her i feb. Kan se du anbefaler strenght bogen meget så den vil jeg ønske mig! Elsker at læse om træning og kroppen generelt , læser til idrætslærer så alt sport har faktisk interesse :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starting Strength er en fantastisk bog hvis man gerne vil have lidt mere viden end "lav 5 sæt af 5". Den med fysik-termer (vægtstangsarme mm) hvordan man positionerer sig når man løfter. Der er utrolig meget god information i den bog. Den er meget dogmatisk i sin tone, men efterhånden som man selv danner sig en filosofi kan man vælge at bruge dele af den og overhøre andre. Man kan være uening i nogle af hans pointer, men Rip er meget grundig i sin argumentation.

CF Måløv er et ok sted såvidt jeg ved. Jeg kender et par stykker der træner derude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starting Strength er en fantastisk bog hvis man gerne vil have lidt mere viden end "lav 5 sæt af 5". Den med fysik-termer (vægtstangsarme mm) hvordan man positionerer sig når man løfter. Der er utrolig meget god information i den bog. Den er meget dogmatisk i sin tone, men efterhånden som man selv danner sig en filosofi kan man vælge at bruge dele af den og overhøre andre. Man kan være uening i nogle af hans pointer, men Rip er meget grundig i sin argumentation.

CF Måløv er et ok sted såvidt jeg ved. Jeg kender et par stykker der træner derude.

Cool, har læst nogle af dine post på din blog.. Sku humor :) så du har en fast læser her..

De er rigtig flinke i måløv! Men det passer mig desværre ikke :-(

Men kan træne med i FW Herlev..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this