Hvad siger I?


Diana Olsen
 Share

Recommended Posts

Hej

Er der en venlig sjæl eller to som gider kigge mine tal i gennem?
Har lige fået en kropsanalyse i dag. Jeg lider af lavt stofskifte som jeg får medicin for. Har været på diæt i over 6 mdr uden der er sket en dyt. Derfor denne måling.

Vægt kg (inkl tøj og efter morgenmad): 72,0 kg
Kropsfedt overkrop: 30,7%
Kropsfedt underkrop: 34,6%
Vand: 43,8%
Muskelmasse overkrop: 30,0%
Muskelmasse underkrop: 32,7%
Knoglevægt: 11,3 kg
BMR (kcal): 1517
AMR (kcal): 2048
BMI: 27,79

Nogen der har noget konstruktivt at sige om tallene?

Muskelmassen - ligger den inden for normalen, eller?

Jeg er 161 cm høj.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste konstruktive jeg kan sige om tallene - og som er lidt undrende - er, at din muskelmasse, fedtmasse og vandmængde lagt sammen, giver over 100% procent. Og så er der ikke regnet knogler med.

Undskyld at jeg siger det, men den måling ligner noget værre lort - medmindre vandet bliver regnet dobbelt, da det også indgår i muskel- og fedtvæv.

Konstruktivt: Som du selv er inde på, så er du en smule overvægtig. Hvad spiser du, hvor meget? Hvor meget sport/træning dyrker du?

Vi kan ikke hjælpe dig uden at vide noget om din nuværende kost og dit aktivitetsniveau.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste konstruktive jeg kan sige om tallene - og som er lidt undrende - er, at din muskelmasse, fedtmasse og vandmængde lagt sammen, giver over 100% procent. Og så er der ikke regnet knogler med.

Undskyld at jeg siger det, men den måling ligner noget værre lort - medmindre vandet bliver regnet dobbelt, da det også indgår i muskel- og fedtvæv.

Konstruktivt: Som du selv er inde på, så er du en smule overvægtig. Hvad spiser du, hvor meget? Hvor meget sport/træning dyrker du?

Vi kan ikke hjælpe dig uden at vide noget om din nuværende kost og dit aktivitetsniveau.

Ang. Målingen så rammer den ikke 100% for det kan den ikke, da vand indgår i de forskellige vævstyper. Vand % fortæller hvor hydreret at man er, da det kan veksle en del og dermed får totalvægten til at ændres.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share