At komme igang :/


WantToBe
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er en pige på 20 som ikke er helt tilfreds med mig selv.. ELSKER mine søde sager når det tager mig men syntes nu at det er ved at blive træls..

Jeg syntes selv jeg har lidt for meget på mavsen og mine lår + en go omgang appelsinhud på numsen :/

Jeg er dagligt væk 11 timer om dagen hvor jeg kører i bil de 3 af dem resten bruges som kontorelev ( ikke den vilde motion der ) dog bor jeg på 2. sal uden elevator. Mine spise vaner er meget forskellige jeg spiser ikke så meget, morgenmaden bliver ofte til et stykke knækbrød og eller en banan. Frokost er forskelligt varmt mad på arb. dog ofte med salat til og ja aftensmaden bliver næsten altid rester eller noget andet let i køleren.

Da jeg ikke har råd til at gå i motionscentret vil jeg gerne kunne lave et program her hjemme. Det jeg er nået til lige pt er:

Gå 5 km fordelt på 3 dage

Drik 1/3 krops vægt i vand

Lav 5 min. interval træning på trapperne 3 x ugen

Mavebøjninger hver dag

Spørgsmål 1: Er dette nok til at kunne se forandringer?

Spørgsmål 2: Hvad kan jeg ellers gøre/lave?

På forhånd tak til jer det vil hjælpe :)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Fint med motionen, hvis det er det du kan overskue at presse ind - lidt motion er absolut bedre end ingenting. Derudover har du vel også weekenden, du kan tage i brug, hvor du så kan tage nogle længere stræk, fx en time i svømmehallen, en lang cykeltur eller hvad ved jeg?

Men der hvor du for alvor skal sætte ind, er i din kost. Det er det der vil skabe forandringer for dig - prøv at skrive ned så detaljeret som overhovedet muligt, hvad du spiser i løbet af et almindeligt døgn - husk også at notere flydende kalorier og svipserne/søde sager. Og læg det så ind her. Det er lidt nemmere at hjælpe dig ud fra det. Du skriver også, at du holder af de søde sager - men hvad, hvor tit og i hvilke mængder taler vi der?

Forstår ikke helt det med vandet. Mener du, at hvis du vejer fx 60 kg skal du drikke 2 liter vand om dagen, eller? Uanset, vejen til vægttab og en flot krop er ikke at drikke store mængder vand. Ved godt, at det er meget populært, fx på blogs og trænings-instagram-profiler at vise hvor uendeligt meget vand, man får drukket, men man skal sådan set bare drikke, når man er tørstig, og så er det fint. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke fokusere så meget på motionen i relation til vægttab. Dermed ikke være sagt, at motion ikke er vigtigt - det er bare svært at tabe sig betydeligt primært ved at motionere.

Et andet alternativ til at tælle kalorier, holde øje med kulhydrater, proteiner etc. etc. - er simpelthen bare at spise mindre. Enten ved at spise mindre portioner eller ved at have perioder i døgnet, hvor du slet ikke spiser. Det sidste giver ikke den samme garanti for et sundt vægttab, men er simpelt og meget effektivt.

Hvad angår de søde sager, så er du ligesom nødt til at gøre op med dig selv, hvad der er vigtigst - at kunne tilfredsstille din søde tand eller at tabe dig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share