Dødløft og lange ben


POW
 Share

Recommended Posts

Jeg har et problem med dødløft og mine lange stænger. Det er som om mit lårben er alt for langt, så løftet bliver akavet og ikke helt korrekt, for mine knæ er i vejen. Jeg har prøvet at holde stangen længere ude og så kan det lige gå, men jeg kan mærke i ryggen og armene, at løftet bliver helt forkert.

Hvad gør I andre, som også har lange stænger? :rolleyes:

Ville det måske være en idé med sumo dødløft?

Edited by POW
Link to comment
Share on other sites

Lange ben burde ikke være et problem i dødløft. Dem jeg kender der dødløfter mest, har stort set alle sammen meget lange ben. Lange ben er mere en udfordring i squat. Det handler om vinkler i løftet.

Du skal have ændret din startposition og det kan godt føles akavet til at begynde med. Dette billede forklarer meget godt de forskellige startpositioner alt efter kropstype:

Deadlift+stick+figure.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det kan lade sig gøre, også med konventionelt dødløft.

Men i det her tilfælde tror jeg det er svært at "remote" rådgive. Nu ved jeg ikke hvor du træner, men hvis du gerne vil dødløfte så kan HSF, TSK, The Gym (copenhagen powerlifting), eller en af de mange andre klubber helt sikkert hjælpe dig.

De stærkeste dødløftere jeg kender ,er af en eller anden grund også de højeste.

Edit: LOL, forsent. Men same same. Enig med Salt

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft spurgt andre, om de mener,at jeg udfører øvelse korrekt og det mente de, men I har jo nok ret i, at jeg (ifølge tegningen) bør prøve en anden startpossition. Tænker på at spørge en af de trænere der fimser rundt, om han/hun lige kan kigge og evt give et fif. Tak for hjælpen :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft spurgt andre, om de mener,at jeg udfører øvelse korrekt og det mente de, men I har jo nok ret i, at jeg (ifølge tegningen) bør prøve en anden startpossition. Tænker på at spørge en af de trænere der fimser rundt, om han/hun lige kan kigge og evt give et fif. Tak for hjælpen :4flex:

Afhængigt af hvor du træner er det absolut ikke sikkert de har den fjerneste ide om hvordan et korrekt dødløft udføres

Link to comment
Share on other sites

Lange ben kan gøre det lidt hårdt at få en en god start position i dødløft. Lange ben er dog generelt en fordel i DL da de påvirker hofteextension positivt (længere lår, længere hasemuskler og generelt større styrke i dem) og det er mere end rigeligt til at opveje den for nogen, lidt akavede start.

Link to comment
Share on other sites

Lange ben burde ikke være et problem i dødløft. Dem jeg kender der dødløfter mest, har stort set alle sammen meget lange ben. Lange ben er mere en udfordring i squat. Det handler om vinkler i løftet.

Du skal have ændret din startposition og det kan godt føles akavet til at begynde med. Dette billede forklarer meget godt de forskellige startpositioner alt efter kropstype:

Deadlift+stick+figure.jpg

God figur. Hvor har du den fra og må jeg stjæle den?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share