svært ved vægttab


Louise Johnsen
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg er en pige på 15 år som har svært ved tabe mig.

Jeg træner fodbold mandag og onsdag, og træner håndbold tirsdag og torsdag. Udover det er der de ugentlige kampe, styrketræning og nogle gange nogle enkelte løbeture. Jeg cykler også hver dag, så jeg er meget aktiv.

Jeg er 171 cm høj, og vejer 66.5 kg. Jeg har store og slaskede lår- (og med det mener jeg at der er meget fedt på dem) og dem er jeg mege kede af, udover det har jeg uønsket fedt på maven, som samtidig er oppustet. Så jeg hver dag ligner en gravid tæt ved 12.00 tiden. en stor del af min vægt består af muskler, men jeg har rigtigt meget fedt jeg gerne vil af med.

Jeg har prøvet at få fedtet væk i et år nu, og er tæt på at give op.

Jeg spiser sundt, holder meget øje med hvad jeg putter i mig, og jeg drikker massere af vand.

Jeg har svært ved tabe mig og jeg ved virkelig ikke hvad jeg kan gøre udover al den træning og sund kost som jeg allerede er igang med.
- nogle som eventuelt kunne hjælpe?

Link to comment
Share on other sites

For resten: Du dyrker en eller anden form for motion mange gange om ugen så du er sandsynligvis i udmærket form.

Du vejer heller ikke specielt meget, så det der med at dine lår er "blævrede" er måske lidt en overdrivelse. Det er måske i virkeligheden ikke så slemt. Måske er det bare noget du er kommet til at fokusere lidt for meget på så det er blevet svært at slippe tanken igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er til dels enig med mvp. Med din vægt/højde, så er du ikke overvægtig. I teenageårene tager I kvinder desuden på, på hofter/lår, røv og bryster. Det er helt naturligt, og du vil nok tænke over forskellen i forhold til før. Men du er kvinde med hvad de ting indebærer og det er naturens orden.

De fleste af os har uønsket fedt, men det lever vi med. Man kan kæmpe mod sin vægt, men det er altså op at bakke og hvis man først begynder, så kan det vare resten af livet. Se i øvrigt den anden tråd med hende Sandra Aamodt og hendes indlæg på TED.

Så mit råd er at spise fornuftigt og måske lidt mindre. Det vigtigste kostråd er 6 om dagen, altså masser af grøntsager. Men lad være med at gøre et stort nummer ud af at spise, lad være med at problematisere det. Dyrk i stedet noget motion, som du også gør. Og lær så at holde af dig selv om din krop. Det er i det lange løb meget nemmere end at forsøge at bekæmpe den,

Der er ingen sundshedsmæssig værdi i at drikke meget vand. Kroppen skal nok selv regulere det gennem tørsten.

Ang det at være oppustet, så kan du forsøge med at eliminere en kostgruppe i en periode, og se om du kan identificere hvad der trigger det. De oplagte er gluten, mælkeprodukter, for meget kulhydrat, foodmaps etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share