Vægttabsgruppe Århus


Christina-Århus
 Share

Recommended Posts

Jeg kæmper med min vægt og ønsker at tabe 20 kg. Jeg synes, at det er svært at bevare motivationen, og derfor kunne jeg godt bruge nogle sparringspartnere.


Jeg er selv 26 og blev mor for seks måneder siden. Under min gravidtet blev jeg sygemeldt med bækkenløsning, hvilket gjorde mig meget inaktiv. Jeg tog derfor meget på under min graviditet, og de ekstra kg. skal væk igen! Jeg har kæmpet med vægten hele mit liv, og det lykkedes mig for nogle år siden at tabe 25 kg. Det går mig derfor på, at jeg nu har taget 20 kg. på igen!


I forbindelse med min nye rolle som mor, har jeg været enormt glad for min mødregruppe: At mødes med andre nye mødre og kunne tale åbent og sparre med hinanden. Derfor fik jeg den ide at blive en del af en vægttabsgruppe: At mødes og udveksle ideer og tale frit med andre, der kender til samme problemer og frustrationer og måske træne sammen. Jeg er åben for ideer!


Jeg håber, at andre med ønske om vægttab kunne have lyst til at forfølge målet sammen. Køn, alder og antal kg. er ikke så vigtigt for mig.


Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis du gerne vil være slank skal du nok spise mindre end du forbrænder på et døgn. Hvis du forbrænder 1600kcal skal du spise 1400kcal. Hvis du går en tur på 40 minutter hver dag skal du nok gå ned i vægt samtidig med du spiser salat, grønsager, bønner og fisk.

Sundhedsstyrelsen anbefaler man spiser 500 gr kød om ugen og 300 gr fisk om ugen og at man spiser mest grønsager.

Ellers vil jeg sige jeg nok er udelukket fra mødre gruppen men held og lykke med det:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share