Alkohol og kilo


Nicky Cruz
 Share

Recommended Posts

Så jeg skal til at træne igen efter laaaaang pause. Har et par spørgsmål.

1) Jeg kan godt lide at drikke øl. Det skidt smager godt. Men, er det en myte at øl giver "øl-mave"? Altså, ER det øl der giver mave eller er det (for mange) kalorier i det hele taget?

2) Jeg har hørt at alkohol bryder muskelmasse ned. Det er sikkert korrekt. Men lad os sige at jeg kører et full-body program (mandag, onsdag, fredag)... ville det betydeligt skade mine resultater hvis jeg f.eks. drak 8-9 genstande om lørdagen og et par enkle om f.eks. tirsdagen? Altså på ikke-træning dage.

3) Det er min holdning at jeg trænger til at smide 5 kilo pt. Men det er også min klare holdning at jeg trænger til at opbygge muskelmasse. Personligt ville jeg ikke have noget imod at tage mere fedt på (kombineret med muskelmasse naturligvis) de næste måneder, hvis jeg så ville kunne smide det resterende over slut-foråret/begyndelse af sommeren for at være klar til ferien. Er det i den henseende "ok" at jeg "bare" træner og spiser igennem nu her og så begynder at "cutte" f.eks. 3 måneder slutmål?

Takker

MVH

Nicky Cruz

Link to comment
Share on other sites

Hej Nicky

Jeg er ogsaa helt uhyggeligt glad for oel, men har nu tabt mig 11-12 kg paa 7 uger med en del kredsloebstraening (kom ogsaa fra 96kg), og ikke saaeh mange kalorier. Men nogen af kalorierne stammer fra oel :-). Saa jeg kan ikke se noget problem, saa laenge jeg er i kalorieunderskud og maven bestemt meget mindre. Mht muskelopbygning kan jeg ikke checke mig selv (har ikke haft adgang til styrketraeningsudstyr foer for 2 dage siden), men se denne: http://www.poliquingroup.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/1361/Avoid_Alcohol_After_Training_Dont_Erase_Your_Hard_.aspx- de har videnskabelige kilder paa de fleste af deres skriverier, hvad jeg synes er sobert og trovaerdigt (ligesom motion-online).

mvh

Mette

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så jeg skal til at træne igen efter laaaaang pause. Har et par spørgsmål.

1) Jeg kan godt lide at drikke øl. Det skidt smager godt. Men, er det en myte at øl giver "øl-mave"? Altså, ER det øl der giver mave eller er det (for mange) kalorier i det hele taget?

2) Jeg har hørt at alkohol bryder muskelmasse ned. Det er sikkert korrekt. Men lad os sige at jeg kører et full-body program (mandag, onsdag, fredag)... ville det betydeligt skade mine resultater hvis jeg f.eks. drak 8-9 genstande om lørdagen og et par enkle om f.eks. tirsdagen? Altså på ikke-træning dage.

3) Det er min holdning at jeg trænger til at smide 5 kilo pt. Men det er også min klare holdning at jeg trænger til at opbygge muskelmasse. Personligt ville jeg ikke have noget imod at tage mere fedt på (kombineret med muskelmasse naturligvis) de næste måneder, hvis jeg så ville kunne smide det resterende over slut-foråret/begyndelse af sommeren for at være klar til ferien. Er det i den henseende "ok" at jeg "bare" træner og spiser igennem nu her og så begynder at "cutte" f.eks. 3 måneder slutmål?

Takker

MVH

Nicky Cruz

1 som udgangspunkt er det individuelt hvor ekstra kalorier lagres i kroppen, så vil mene det også gælder øl indtag i normale mængder. Baseret på formen af ølkuske og lign. Kunne ekstreme mængder øl godt se ud til at sætte sig som bugfedt. I dit tilfælde handler det givetvis om det samlede regnskab.

2) Alkohol er ikke katabolsk i sig selv, så betragtningen giver kun mening som inddirekte effekt. Så det korte svar er nej, det betyder ikke noget.

3) ja

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share