Hvilke kosttilskud er essentielle?


Kallefar
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden trænet lidt tid og vil gerne finde kosttilskud der kan hjælpe mig med at øge muskelmassen. Jeg dyrker cardio ved siden af fitness i form af fodbold og har derfor lidt svært ved at tage på, kan weight gainer være en løsning i den situation eller vil proteinpulver være fint?

Derudover har jeg overvejet aminosyrer, men synes der er mange og kan ikke finde ud af, hvilke man har mest brug for..

På forhånd tak for hjælpen! 

Link to comment
Share on other sites

Der er udemærkede FAQ, ting rundt omkring ang kosttilskud. 

Dem der er essentielle: ingen.

Kreatin og beta-allanine(om jeg fik det stavet rigtigt) kan noget.

 protein tilskud etc. er ikke decideret forkert.. og kan i visse tilfælde have noget at byde på...Men inden man overvejer det bør man IMO, have styr på træning, søvn og kost.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med don155, det er meget vigtigt at have styr på kosten før man begynder på diverse kosttilskud.
Når du synes, at du har nået et niveau, hvor kosttilskud er en mulighed, så kan jeg personligt anbefale Impact Whey Protein fra www.Myprotein.dk. Jeg er personligt vild med dette mærke da prisen er god, kvaliteten er i top og der er rigtig mange smagsvarianter, så man bliver aldrig træt af det ved at køre den samme smag om og om igen.
Kreatin er også et rigtig effektivt kosttilskud som kan hjælpe med at opbygge muskler og styrke. Der anvender jeg personligt Creapure som også er fra www.Myprotein.dk, men de har også andre varianter.

Jeg vil anbefale dig selv at gå ind og sætte dig ind i stoffet inden du begynder på noget, da der er masser af læsestof omkring det!

 

Edited by Kropsbygger
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Der er som sådan ikke nogen kosttilskud der er essentielle, da man næsten kan få alt det samme gennem almindelig sund kost. Hvis man skal sætte en finger på nogen, vil kreatin nok være det "vigtigste", da det er veldokumenteret at man kan yde mere hvis man indtager lidt kreatin som kosttilskud. Ellers er der jo også sådan noget som koffeinpiller, som i store træk svarer til at drikke en kop kaffe inden træning.

Hvis det kan hjælpe dig, er du meget velkommen til at læse om alle de forskellige kosttilskud på Suplab.dk. Der kan du også få et overblik over bivirkninger ved alle de forskellige kosttilskud, selvom vi er godt beskyttede her i Danmark ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share