Fatter det ikke


kilroydenanden
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en 42 årig mand der vejer 103 kg. Jeg er 190 cm høj.

Jeg har tabt mig fra ca. 115 kg over de sidste 6-7 måneder. Men nu er vægttabet stoppet. 

Jeg går mellem 7-28 km dagligt på hverdage (sældent under 14km), plus det løse i weekenderne. Jeg går med en gennemsnitshastighed på over 6 km/t og oftere nær de 7. Jeg kan ikke løbe på grund af rygsøjlen. Jeg laver dagligt lidt syrketræning med planken, armbøjninger, armhævninger osv. Ikke noget massivt, men det går fremad, og jeg gør det ikke af hensyn til muskelmasse som sådan. 

Jeg spiser i gennemsnit 18-1900 kcal om dagen. Min morgenmad består af havregryn med en håndfuld blåbær og letmælk. I løbet af dagen spiser jeg frugt og salat uden dressing. Hver anden aften får jeg en hjemmelavet stir-fry med kylling og grøntsager. Den næste dag rent vegetarisk. Jeg drikker omtrent en halv litter kefir dagligt efter anbefaling fra min læge på grund af et helbredsproblem. 

Så alene på baggrund af kalorieindtag burde jeg være i underskud. Og i særdeleshed når jeg går så meget burde jeg vel tabe mig? Men det er stoppet. Vægten har ikke ændret sig de seneste 4.5 uger. 

Jeg tager ingen medicin ud over en sjælden anti-histamin, så der er ingen medicin til at spolere min metabolisme. 

Hvad er det jeg gør forkert?

 

mvh

Kilroydenanden

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det handler mindst lige så meget om timing og makroer.

Prøv langsomt at øge dit aktivitetsniveau ift. træning - du kan evt. prøve Pilates.

Har du prøvet at springe kulhydraterne over i morgenmaden? Prøv en morgenmad der primært er baseret på sunde mættede fedtsyrer med en god 3:6 ratio, hvis animalsk fra græsfodrede dyr. F.eks. biodynamiske æg. Og hvis vegetabilsk, f.eks. 2 avocadoer, eller bulletproof kaffe :)


Så skal der nok komme gang i vægttabet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share