Asymmetrisk muskelvækst


mdk
 Share

Recommended Posts

Hej,

det hænder, jeg ser mig selv i spejlet med bar overkrop. I dag bemærkede jeg, at min træning af ryggen åbenbart har udviklet assymetri.

Med min husmandsindsigt i musklernes navne, lader det til, at problemet nok er teres major (ikke latissimus dorsi) - set forfra er det en muskel helt oppe ved armhulen, der buler ud. Hvis jeg strækker armene op over hovedet og spænder i ryggen, så ser musklerne ens ud i højre og venstre side. Men ikke hvis jeg holder armene lidt ud fra siden og spænder. Så er der en markant "bule" i venstre side.

Mine rygøvelser er pullups og bent over DB row. Jeg har været opmærksom på under row at starte med den svageste arm - den venstre. Sjovt nok er det netop i venstre side, teres major er mest veludviklet. (Hvad biceps angår, er min stærkere højre arm 1 cm større i omkreds end den svagere venstre arm - hvorfor jeg kører venstre arm først under curls.)

Men denne taktik med at vælge den svageste arm først virker tilsyneladende ikke med hensyn til rows.

Was tun?

Link to comment
Share on other sites

Dit problem med asymmetrien kan jeg ikke hjælpe med, da teres major og lattisimus dorsi arbejder i synergi. Dvs. den ene kan ikke arbejde uden den anden...

Mht. at det buler mere i den ene side, så tror jeg det er et spørgsmål om poseringer... Jeg havde samme problem da jeg begyndte at stå og spænde musklerne foran spejlet, men da jeg fik arbejdet på poseringen, blev jeg lige stor i begge sider...

Lagoon

Link to comment
Share on other sites

Måske har det noget at gøre med at de (semi)bøssoide indslag kan virke stødende på andre end de involverede?

Der findes intet videnskabeligt belæg for, at chinchillaer kan være homoseksuelle. :D

Er MOL nu kun forbeholdt mennesker, dyr kan da lige så vel have brug for motion. Den på billedet fremstillede øvelse, var helt klart en halestyrker. :D

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share