vommen, ak ak


novicen albert
 Share

Recommended Posts

Har nu trænet 3 mrd på motionscenter. I gennemsnit 2-3 gange om ugen. Både meget hård vægttræning, maveøvelser, samt lang tid i crosstrainer og motionscykel.

Vægten er ikke faldet, måske steget en anelse. Jeg kan ikke se nogen synlige resultater på min træning ( større muskler) Det kunne jeg leve med, hvis bare min mave blev mindre.

Der har gennem årene samlet sig en vis vom ( vellevned) Min hårde træning til trods, er der ingen resultater.

Hvorfor ikke?

Det skal understreges at jeg lever almindeligt sundt, uden på nogen måde at gå til yderligheder.

Må jeg leve med vommen,??- eller er det et spørgsmål om tid.?? Jeg er med på at der ikke er noget der hedder punktforbrænding,- men jeg har heller ikke indtryk af at der overhovedet er sket noget, nogensteder. SUK SUK

Måske nogen kunne belyse hvorfor, og anvise råd.

pft.

albert.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du stadig indtager mere energi, end du forbrænder, så sker der ikke så meget.

Vægttræningen taber du dig nok ikke så meget af - der skal hård cardiotræning til. Jeg vil gerne anbefale spinning som en mulighed (du bruger allerede motionscykel ser jeg). Det er knaldhårdt, og samtidigt med fornuftig ernæring, så skal du nok tabe dig. Du kan jo, hvis du har tid, køre et par gange om ugen med kardiotræning i en times tid ad gangen, og styrketræne et par gange.

Men du må finde ud af, hvad du vil - om du vil prioritere vægttab eller fremgang i din styrketræning.

Der kan siges meget mere - det her er helt generelt. I sidste ende skal der måske en kostudredning til og instruktion i den kardiotræning, du bedst kan lide.

Link to comment
Share on other sites

Træningsmæssigt lyder det indledningsvis fornuftigt, men du bør gøre dig klart, at der IKKE er nogen "automatik" indbygget i et sådant program!

Altså, - "blot" fordi man træner hårdt og spiser "sundt", så vil man IKKE automatisk ende med den ønskede fysik!

Hivs du IKKE har smidt noget fedt i den periode, du har været igang, - så har du IKKE været i negativ energibalance!

Da det nok IKKE er voldsomt realistisk at øge træningsmængden betydeligt, bliver du under alle omstændigheder nødt til at holde omhyggeligt øje med din kost, - både indhold og total mængde!

Jeg har skitseret nogle retningslinjer for, hvordan man kan gribe "projektet" an i artiklen CUTS, som du kan finde på www. getbig.dk

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Tak begge for hurtig respons.

Een ting kan jeg ikke forstå.

Hvis vi antager at jeg spiser det samme, og samme mængder nu som før jeg begyndte min træning.

1. før holdt jeg vægten.

2. efter træningsstart burde jeg da forbruge flere kalorier nu end da jeg ikke trænede, og derved være i kalorieunderskud?

Mht vægt,- er det ikke mit primære mål. Det overordnede mål er en generel opstramning,- herunder ikke mindst vommen.

min ihærdige træningindsats til trods, ingen synlige resultater endnu.

Hvorfor mon??

Albert

Link to comment
Share on other sites

Hej novicen albert <--- mystisk navn B)

Jeg har de sidste ca 2 mdr kørt motions kuren. dvs jeg har omlagt min kost samtidig med jeg har motioneret næsten dagligt... jeg styrketræner 3x om ugen og dyrker cardio 2-3 x om ugen sommetider mindre.. og fedtet rasler af mig, ca et kilo om ugen... jeg tror du skal tænke mere på kosten end træningen, det har ihvertfald virket for mig, jeg træner ikke voldsomt tungt, men kan da mærke at jeg bliver stærkere hen af vejen. Det er trods alt nemmere at se godt/trimmet ud hvis der ikke er så mange kilo at slæbe rundt på..

Mvh Bongo

Link to comment
Share on other sites

Træningsmæssigt lyder det indledningsvis fornuftigt, men du bør gøre dig klart, at der IKKE er nogen "automatik" indbygget i et sådant program!

Altså, - "blot" fordi man træner hårdt og spiser "sundt", så vil man IKKE automatisk ende med den ønskede fysik!

Hivs du IKKE har smidt noget fedt i den periode, du har været igang, - så har du IKKE været i negativ energibalance!

Da det nok IKKE er voldsomt realistisk at øge træningsmængden betydeligt, bliver du under alle omstændigheder nødt til at holde omhyggeligt øje med din kost, - både indhold og total mængde!

Jeg har skitseret nogle retningslinjer for, hvordan man kan gribe "projektet" an i artiklen CUTS, som du kan finde på www. getbig.dk

Den er jeg altså ikke helt med på??

Hvis jeg går fra ingen motion til nævnte hårde træning, og indtager samme fødemængde ( måske endda lidt mindre) må jeg da komme i underskud rent kaloriemæssigt. Ikke mindst i betragtning af, at jeg holdt vægten inden jeg indledte træning??

Træner hårdt og spiser sundt: Hvorfor ikke ende med forbedret fysik, som ønsket?

Det forstår jeg altså ikke helt??

Er der een der kan skære det helt ud i pap??

På forhånd tak.

albert

Edited by novicen albert
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share