Fedt på maven


HW.Qeen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

----> Kim,

Det lyder som om du ikke helt har bestemt dig for hvad du vil - opbygge muskelmasse eller reducere din fedtprocent. Det er ret svært at gøre begge dele på samme tid.

Hvis du er tynd af bygning ville jeg foreslå at fokusere på at opbygge muskelmasse, og så glemme fedtet for en stund. Når først du har fået nogle bøffer på kroppen er det væsentligt lettere at vedligeholde vægten, fordi musklerne i sig selv forbrænder kalorier. Hvis det er din strategi, så skal du nok spise noget mere end du giver udtryk for at gøre lige nu.

Alternativt kan du fokusere på at reducere din fedtprocent, og i så tilfælde ville jeg fokusere mere på cardio end styrketræning.

Men, at ville gøre begge dele på en gang er næsten dømt til at mislykkes.

HVAAAAD :o Nu er JEG forvirret - alle dage har jeg fået tudet ørene fulde om at man BÅDE skal dyrke konditionstræning OG styrketræning for at blive slank fordi stærkere/større muskler øger forbrændingen men især for ikke at miste alt for meget muskelvæv under en slankekur. :blink: Hvad skal jeg tro ??

Sophia

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM
HVAAAAD  Nu er JEG forvirret - alle dage har jeg fået tudet ørene fulde om at man BÅDE skal dyrke konditionstræning OG styrketræning for at blive slank fordi stærkere/større muskler øger forbrændingen men især for ikke at miste alt for meget muskelvæv under en slankekur.  Hvad skal jeg tro ??

Det er der da heller ikke nogen, som siger ikke passer!?

Link to comment
Share on other sites

HVAAAAD  Nu er JEG forvirret - alle dage har jeg fået tudet ørene fulde om at man BÅDE skal dyrke konditionstræning OG styrketræning for at blive slank fordi stærkere/større muskler øger forbrændingen men især for ikke at miste alt for meget muskelvæv under en slankekur.  Hvad skal jeg tro ??

Det er der da heller ikke nogen, som siger ikke passer!?

Nåh?? Det er da sådan jeg forstår Diddleys svar som lyder: "Det lyder som om du ikke helt har bestemt dig for hvad du vil - opbygge muskelmasse eller reducere din fedtprocent. Det er ret svært at gøre begge dele på samme tid" ????

Link to comment
Share on other sites

sophiala:

hvis vi ser bort fra at nybegyndere godt kan øge muskelmasse imens de taber fedt, så er årsagen til du skal styrketræne, selvom du vil tabe fedt, at du på denne måde holder på musklerne og taber primært fedt.

Men quoten:

Alternativt kan du fokusere på at reducere din fedtprocent, og i så tilfælde ville jeg fokusere mere på cardio end styrketræning.

er jeg ikke enig i. Jeg mener klart man skal fokusere på styrketræning og så supplere med lidt cardio,- også selvom man ønsker fedttab. Cardio er overvurderet

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share