Sign in to follow this  
Vitalic

Cutte

Recommended Posts

Rune - Hvis man udelukkende spiser magert kød og grøntsager og kun drikker vand er 2000 kcal sq svært at komme igennem :) ... Og jeg har en meget stor appetit... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rune - Hvis man udelukkende spiser magert kød og grøntsager og kun drikker vand er 2000 kcal sq svært at komme igennem  ... Og jeg har en meget stor appetit...  

Det er vel heller ikke videre optimalt at basere sin kost udelukkende på ovenstående. Nødder, mejeriprodukter mm. kunne vel være et udemærket supplement og give nogle kalorier uden den store mæthedsfornemmelse ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diddley, det var også bare et forsøg på at få Rune til at indse at 2000 kcal kunne være ret meget mad.... :bigsmile:

Spiser ikke selv sådan, men fulgte engang et program hvor man skulle... Så det var bare en kommentar til at jeg godt ku sætte mig ind i at 4000kcal (som cilius skrev) var mange clean...

:wave: Cat

Share this post


Link to post
Share on other sites

---> Cat,

Sorry - den fangede jeg ikke.

Men, jeg har stadig svært ved at forstå hvordan folk kan se det som en udfordring at få kalorier nok. Jeg kan til nød acceptere at det kan være en udfordring når man kommer omkring de 4.500 Kalorier, men 3.000 vil jeg stadig synes man kan nå uden de store problemer.

Alene en aftensnack bestående af to glas rødvin og en håndfuld pistacienødder burde tilføre omkring 800 kalorier (2dl rødvin = 157 kalorier, 100 g Pistacie = 644 kalorier). Derudover er begge dele sundt, selvom indtag af pistacienødder i den størrelsesorden nok vil rykke fedtprocenten opad for hele dagen.

I den WHO rapport der er linket til i et andet forum fastslås det dog at forskningen ikke kan påvise problemer med en daglig fedtprocent på op til 35% i kosten, sålænge det kommer fra umættede fedtsyrer, som fedtet i bla. nødder gør.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Som med alting, så elsker jeg når undersøgelsen er vedlagt ved en som i ovenstående kommentar. Ikke at jeg ikke tager dit ord for det, men stikprøve størrelse, typen af testede produkter mv. kunne være ret interessante i denne sammenhæng. Men om ikke andet, så er det jo altid en fordel af købe mærker og af personer som man har tillid til. Tillid betyder meget, hvis du spørger mig... (og pris )

Det giver jeg dig ret i, men da vi ikke har den fulde skriftelige konklusion endnu, er det ikke muligt at vedlægge den. Dernæst har jeg endnu aldrig fundet nogen af ADD's folk henvise til små "sidebusiness" undersøgelser, blandt nogen af dem der arbejder side om side med disse folk er bl.a. MO's Morten Zacho. Jeg tager Rasmus Damsgaards ord for det i første omgang, men glæder mig da meget til at læse undersøgelsen.

Dernæst, jeg tror ikke tillid har en skid at gøre med det, jeg 200% tillid til ham jeg køber mine af, men kan jeg ha tillid til hans leverandør ??? Dene eneste måde jeg kan få 100% vished ville være hvis jeg havde pengene til at teste de produkter jeg indtager. Tillid og pris, det giver jeg ikke noget for i den her forbindelse :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rune - Hvis man udelukkende spiser magert kød og grøntsager og kun drikker vand er 2000 kcal sq svært at komme igennem :) ... Og jeg har en meget stor appetit... ;)

Hvad med fedt ?

Omega 3 og 6 ?

Rune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor meget alkohol der skal til men jeg mener at have læst at alkohol nedbryder proteinsyntesen med 85 % og ved indtagelse af alkohol hæmmer du også din fedtforbrænding, i det leveren vælger at bruge alkhol som energi istedet for fedt, men er det mig der er helt gal på den ? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

må nogle af de kulhydrater jeg indtager gerne være sukker i en cutte fase ? plejer at have en ½ l. faxe kondi med i trænings centret og så cell tech efter træning, begge er jo ren sukker !?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest DBM
Skal man ikke have hurtige/simple kulhydrater efter træning

Jo det kan være en god idé, men derfor behøver de jo ikke komme fra sukker, som er totalt næringsløst. En banan i stedet ville ikke være at foragte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

det er jo dextrose ?! det bliver optaget lige med det samme for der er ikke noget der skal nedbrydes først og når man for så meget sukker i blodet i løbet af ingen tid, udløser det en masse insulin som gør at den overskydende sukker (og evt kreatin) går lige ind i musklerne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this