Hyggetræning

mvp.
 Share

Recommended Posts

Styrketræning

Har trænet med vægte i mange år og har altid hygget mig meget med det. Tidligere vægtløftning og styrkeløft og de seneste år bare almindelig styrketræning.

Træner 3 gange om ugen. En dag om ugen med fokus på benbøjning, en dag med dødløft og en dag med fokus på bænkpres.

Prøver at holde en balance mellem at løfte nok til at holde kroppen ved lige, men uden at komme galt afsted. Jeg er 48 år gammel og mit mål nu er egentlig bare at bremse kroppens forfald, lidt som en slags alderdomsopsparing. Under Corona nedlukkene gik der over et år uden træning og der gik det op for mig hvor hurtigt kroppen forfalder når man er blevet lidt ældre. Det seneste halvandet år er træningen blevet passet nogenlunde regelmæssigt.

Svømmer en gang i mellem, men ellers er kondi træning ikke lige mig.

Søndag [email protected],2kg (kropsvægt). I dag er det bænkpres-dag

(sæt x reps x belastning)

Benbøjning

4 x 5 x 120

Ophævninger med vægt

4 x 6 x 13 kg

Roning fra gulv

4 x 4 x 120

Bænkpres med klods (Boardpress)

5 x 130

5 x 140

2 x 5 x 150

Skulder maskine

4 x 6 x 120

Mave PD

3 x 8 x 10 blokke

Bicep håndvægt

8 x 26

Hyggelig træning i godt selskab. Pludselig er der gået 2 timer.

Det er godt at se at der stadig er nogle aktive logbøger herinde.

Edited by mvp.

1 time siden, mvp. skrev:

Styrketræning

Har trænet med vægte i mange år og har altid hygget mig meget med det. Tidligere vægtløftning og styrkeløft og de seneste år bare almindelig styrketræning.

Træner 3 gange om ugen. En dag om ugen med fokus på benbøjning, en dag med dødløft og en dag med fokus på bænkpres.

Prøver at holde en balance mellem at løfte nok til at holde kroppen ved lige, men uden at komme galt afsted. Jeg er 48 år gammel og mit mål nu er egentlig bare at bremse kroppens forfald, lidt som en slags alderdomsopsparing. Under Corona nedlukkene gik der over et år uden træning og der gik det op for mig hvor hurtigt kroppen forfalder når man er blevet lidt ældre. Det seneste halvandet år er træningen blevet passet nogenlunde regelmæssigt.

Svømmer en gang i mellem, men ellers er kondi træning ikke lige mig.

Søndag [email protected],2kg (kropsvægt). I dag er det bænkpres-dag

(sæt x reps x belastning)

Benbøjning

4 x 5 x 120

Ophævninger med vægt

4 x 6 x 13 kg

Roning fra gulv

4 x 4 x 120

Bænkpres med klods (Boardpress)

5 x 130

5 x 140

2 x 5 x 150

Skulder maskine

4 x 6 x 120

Mave PD

3 x 8 x 10 blokke

Bicep håndvægt

8 x 26

Hyggelig træning i godt selskab. Pludselig er der gået 2 timer.

Det er godt at se at der stadig er nogle aktive logbøger herinde.

Velkommen tilbage :hippy: 

(eller tror i hvert fald, at du havde log tidligere?) 

Hej Bjergtrold & Gregers.

Tak for velkomsten! Det er korrekt at jeg er en af "de gamle", helt tilbage fra starten af 2002. Det var den gang MOL var et topmoderne tiltag der trak en hel del begejstrede unge mennesker. Synes stadigvæk det er bedre end de der FB-grupper som har en svaghed ifm. at søge efter gamle emner og debatter.

Tirsdag [email protected],3kg Ben-dag

Benbøjning

5 x 120

5 x 140

2 x 5 x 150

Ophævninger med vægt

7 x 13 kg

6 x 21 kg

Bænkpres, smalt greb

3 x 6 x 100

Udført meget langsomt excentrisk for at skåne ledbånd lidt.

Roning med håndvægt

2 x 6 x 46

Skulder maskine

2 x 6 x 120

Prioriterer multiledsøvelser og får sjældent trænet armene.

Har planlagt at smide lidt kilo for at kunne lave flere kropshævninger på sigt. Ca. 3500 kCal i gennemsnit om dagen indtil videre. Det plejer at fungere over længere perioder.

Torsdag [email protected],3kg Dødløft-dag, men selve dødløftet er udskudt til i morgen

Roning fra gulv

2 x 5 x 100

5 x 110

3 x 5 x 120

Shrugs

10 x 140

2 x 10 x 150

Bænkpres

8 x 120

8 x 130

Har bøvlet lidt med bænkpres i nogle år. Det begyndte at klikke og knase og gøre ondt allerede ved 60 kg i 2016 og så viste en scanning at det øverste ribben i den ene side havde været brækket af på en eller anden måde. Sikkert på grund af for ivrig træning. Det har været en evighed om at blive bare nogenlunde igen, men det lysner så småt forude.

Ophævninger

3 x 6 x 0kg

3 x 31kg

Skrap når man har kørt roning først.

Skulder maskine

3 x 6 x 130

Har lige læst "Aldrig" af en Ken Follett (ham med bl.a. jordens søjler). Han er stadig forfalden til at udpensle detaljer fra hovedpersonernes privatliv, men historien beskriver et rigtigt dommedags scenarie på grund af diverse alliancer og forviklinger og er faktisk lidt uhyggelig og tankevækkende læsning. Bringer lidt de samme tanker frem som "Zone 7" af Mordekainen Roswald, som blev skrevet i slutningen af den kolde krig.

Efter at have snaget lidt i de andre logbøger herinde kan jeg se at mange træner en kombination styrke og kredsløb.

Fredag [email protected],9kg

Resten af træningspasset der blev påbegyndt i går.

Dødløft

2 x 10 x 170

Mave PD (i træktårn)

8 x 10 bl.

8 x 11 bl.

Vigtig hjælpeøvelse. Synes at den fungerer bedre end at lave en masse mavebøjninger.

Bicep håndvægt

2 x 6 x 26

Julefrokost i morgen hos nogen vi kender der holder nogle gode selskaber i ny og næ. Og så kommer der nogen som man kender helt tilbage fra de små folkeskoleklasser. Det er hyggeligt med folk man har kendt så længe og det er lissom med til at holde den der røde tråd gennem ens liv.

Fik ikke trænet søndag pga. julefrokost lørdag der trak lidt ud. Kort træning i dag og resten i morgen. Havde en rigtig hyggelig weekend.

Mandag [email protected],3kg  Bænkpres-dag

Bænkpres, smal og meget langom

2 x 6 x 100

4 x 6 x 110

Hvis man kører den langsomt nok så er den temmelig streng at komme igennem

Ophævninger med vægt

4 x 6 x 0 kg

4 x 6 x 13 kg

Og så er der ben-dag i morgen.