Hyggetræning


mvp.
 Share

Recommended Posts

Tirsdags træning fortsat.

 

Onsdag 2023.05.17@97,9kg



Døløft dobbelt OH-greb

4 x 130

2 x 4 x 150

 

Dødløft

4 x 160

2 x 4 x 170  Stadig forsigtigt

 

Skulder maskine

6 x 110

6 x 120

3 x 6 x 130

 

BO roning

2 x 6 x 100  Nemt & bekvemt.

 

Mave PD

2 sæt

 

Tricep PD

1 sæt

 

Bicep håndvægt

1 sæt

 

Holder lidt igen med bicep/tricep i dag da albuer er lidt trætte. Det er sådan et nyt svagt punkt der er kommet gradvist med alderen. Ikke katastrofalt, men man skal lige være opmærksom på det.

Link to comment
Share on other sites

Benpres skiftes ud med lidt forsigtige benbøjninger i dag for lige at prøve det igen.

 

Fredag 2023.05.19@98,3kg

 

Benbøj

2 x 6 x 90

6 x 90  Kan mærke at der skal trænes lidt mobilitet i lænd og hofte området.

 

Ophævninger med vægt

3 x 5 x 21 kg

6 x 21 kg

 

Baglår

5 sæt

 

Roning fra gulv

3 x 4 x 120

 

Bænkpres, smal

5 x 100 L

3 x 5 x 110 L

 

Måtte sove et par timer da jeg kom hjem. Lidt mere træt for tiden end normalt. Prøver at få en tid hos lægen snart for at finde ud af om flåtbiddet i starten af april har gjort skade.

Godt i gang med David Stahels "Barbarossa". Det er interessant med en ny vinkel på historien, for det er bestemt ikke den første bog om emnet.

I morgen først en ekstravagt og så Starcraft II turnering hos en jeg kender der heller ikke er vokset fra det. Hvis man tar tørrede fisk med til hans kat så blir den meget interesseret og sætter gerne en klo i ens hånd så man afleverer.

Edited by mvp.
Link to comment
Share on other sites

Lidt smadret efter i går. Lå og små sov til kl. ca. 17. Hvis jeg ikke havde haft min kone at følges med til træning, så kan det godt være at jeg ikke var kommet afsted.

 

Søndag 2023.05.21@98,4kg

 

Benbøj

6 x 90

3 x 6 x 100

 

Ophævninger uden vægt

4 x 8 stk.

 

Bænkpres

6 x 110

3 x 6 x 120

 

Sideskulder håndvægt

4 sæt

 

Mave PD

2 sæt

Link to comment
Share on other sites

Ikke oplagt i dag. Drak en hurtig liter youghurt i går eftermiddags, der vist var blevet lidt for varm lidt for længe. Jeg vil spare jer for detaljerne omkring de næste par timer, men det har i hvertfald tappet lidt frem til i dag. Træner videre på dagens program i morgen.

 

Tirsdag 2023.05.23@97,9kg

 

Dødløft dobbelt OH-greb

5 x 130

4 x 150

 

Dødløft

5 x 170

2 x 5 x 180  Stadig forsigtigt



Benpres

2 x 6 x 150 L

 

Baglår

3 sæt

 

Bænkpres klods

5 x 130

2 x 5 x 140

 

Jeg kan huske en gang jeg bad min morfar om at fortælle en historie. Det har nok været i 1980 for vi boede stadigvæk i Bælum. "Hvad skal den handle om?" spurgte han. "Rasmus Klump! Den hvor han er i Pingonesien!" Og så fortalte min morfar: - Rasmus Klump og hans venner kom hjem til Rasmus Klumps mor. "Hvor fanden har i været?" Spurgte hun så. "I Pingonesien" svarede de. "Hvad fanden bilder I jer ind?" Sagde moderen og så fik de alle sammen et par på kassen. Og det var så den historie.

Min morfar var gammel officer og bestemt ikke Rasmus Klump fan. da jeg senere fortalte mine forældre om historien grinte de henrykt.

Link to comment
Share on other sites

Kom ikke afsted onsdag så det blev i dag i stedet for. Kiropraktor først.

 

Torsdag 2023.05.25@97,8kg

 

Shrugs

10 x 130

2 x 10 x 150

 

Ophævninger med vægt

3 x 5 x 21 kg

8 x 21 kg   Det var anstrengende, men det lykkedes!

 

Skulder maskine

8 x 110

3 x 8 x 120

 

Roning fra gulv

3 x 3 x 130   Viste sig at være lige i overkanten. Især efter ophævningerne.

 

Mave PD

2 sæt

 

Sideskulder håndvægt

2 x 6 x 15 L

 

I efteråret 1983 kommer to af mine legeammerater forbi og ringer på døren. De har fundet en død kat. Jeg finder mit legetøjsoperationssæt frem og vi går over til grunden ved siden af Pialys. Bygningen er revet ned efter Pialys brændte et års tid forinden så der er bare et areal med grus. Vi går over til den døde kat og kæmper i noget tid med at få den obduceret. Det viser sig desværre at den er umulig at skære eller klippe i med legetøjssættet. Den har også et meget sejt skind. På et tidspunkt siger den "bøvs" og den lugter også lidt, men skindet holder. Da jeg så pakker operationssættet sammen lyder der pludselig et vræl bag mig: Thorleif har taget dan afdøde kat i halen og svinget den over på Tommy og råbt "fnat!". Da jeg vender mig om kan jeg se Tommy jagte Thorleif hen ad Silkeborggade med den døde kat, for at give fnatten tilbage. Det ender med at vi begraver katten under en bunke sten og lister af igen.

Link to comment
Share on other sites

24 minutter siden, mvp. skrev:

I efteråret 1983 kommer to af mine legeammerater forbi og ringer på døren. De har fundet en død kat. Jeg finder mit legetøjsoperationssæt frem og vi går over til grunden ved siden af Pialys. Bygningen er revet ned efter Pialys brændte et års tid forinden så der er bare et areal med grus. Vi går over til den døde kat og kæmper i noget tid med at få den obduceret. Det viser sig desværre at den er umulig at skære eller klippe i med legetøjssættet. Den har også et meget sejt skind. På et tidspunkt siger den "bøvs" og den lugter også lidt, men skindet holder. Da jeg så pakker operationssættet sammen lyder der pludselig et vræl bag mig: Thorleif har taget dan afdøde kat i halen og svinget den over på Tommy og råbt "fnat!". Da jeg vender mig om kan jeg se Tommy jagte Thorleif hen ad Silkeborggade med den døde kat, for at give fnatten tilbage. Det ender med at vi begraver katten under en bunke sten og lister af igen.

Hvilket drama. Og så endda i et kvarter, der også var mit nabolag fra 1984-87, hvor jeg boede på Silkeborg Plads. Det var dengang, hvor der stadig var lidt forfaldent i Nordhavnskvarteret med sodsværtede facader og åbne opgange uden dørtelefoner :cool:

Link to comment
Share on other sites

Henrik-> Ja det var et rigtig snusket kvarter den gang. Facaderne hang i laser. I Tommy's lejlighed var der hverken bad eller toilet, så sent som i 1986. Hundelortene lå på gaden med få meters mellemrum og nede bag Skanderborggade hvor der er så fint i dag, var der bare en masse skure og garager og en lille losseplads. Når man kommer derind i dag, så er det en helt anden snak: Alle bygninger står som suttede bolscher, nyrenoveret alt sammen. Der er rigtig kommet penge til. Nede i Nordhavnen hvor vi rendte og legede er der høje dyre boligblokke i dag og man kan slet ikke kende det. Det var egentlig et hyggeligt kvarter den gang og det hyggelige er der endnu, bare med en mere poleret overflade. Jeg kan huske da dørtelefonerne kom - jeg tror at de hed Pfarfisa eller sådan noget. Der kom også låse på portene så der pludselig ikke lugtede helt så meget af urin mere. Der var jo mange der skulle hjem fra de brune værtshuse og lige måtte lade vandet på vejen. Bassinet i Århusgade ligger der endnu, men ellers er det for det meste blevet til fine fortovscaféer. Jeg gik med Øbro Bladet og Østerbro Avis i Silkeborggade i 85-86 og du må undskylde hvis de ikke altid er dukket op, for jeg smed dem nogle gange i skraldespanden for at spare tid. Så kunne man gå tilbage og få en ekstrarute og samtidig få ros for at være flittig...

 

Fredag 2023.05.26@97,9kg

 

Benbøj

6 x 100

3 x 6 x 120   Forsigtigt - gør mig umage for at lave dem ordentligt for at passe på knæ osv.

 

Bænkpres

6 x 100

6 x 110

2 x 6 x 120

 

Bicep håndvægt

1 sæt

 

--- lang weekend ---

 

Søndag 2023.05.28@98,1kg (let dag)

 

Bænkpres, smal

4 x 6 x 100 L

 

Ophævninger uden vægt

4 x 8 stk. L


Benpres

3 x 6 x 190 L

 

Sideskulder håndvægt

3 x 6 x 15

 

Baglår

3 sæt

 

Grebstræning

2 sæt

 

Elsker at køre 6-reps sæt.

På trods af at jeg i flere måneder har gået og sultet mig selv, så er kropsvægten rimelig stabil. Vil nødig længere ned i kCal, for det er allerede nu en kummerlig tilværelse.

Om en times tid vælter det ind med gæster så vi kan holde noget pinsehalløj.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er sgu meget sjovt. Verden er lille. Kender stadig nogen, der bor i ejendommen Silkeborg Plads 4-6, og det er nu stadig et hyggeligt lille hjørne af Østerbro, som det var engang. Men ja, alt er blevet saneret og sat i stand. Da jeg boede i ejendommen (som er en andelsforening) havde vi toiletter på bagtrappen og et fælles bad i stueetagen. I 1984-87 boede jeg der sammen med min daværende kæreste, som kom fra Australien, og hun fik sine værste fordomme bekræftet mht. nordisk vinter. Det var bidende koldt, og man kunne hver vinter spadsere tværs over Søerne, når man skulle ind i byen. På den i dag meget ryddelige Melchiors Plads var den holde- og vendeplads for dieselstinkende busser. 

Link to comment
Share on other sites

Henrik-> Tænk hvad sådan en lejlighed koster i dag - selvom det kun drejer sig om 50 kvm. eller sådan noget.

 

Tirsdag 2023.05.30@98,0kg

 

Benpres

8 x 190 L

3 x 8 x 210 L

 

Baglår

5 sæt

 

Ophævninger med vægt

4 x 6 x 21 kg  egentlig ikke så slem

 

Bænkpres med klods

5 x 130

3 x 5 x 150

 

Dødløft, dobbelt OH-greb

4 x 130

3 x 4 x 150

 

Dødløft

8 x 170   Kan godt mærke at lænden er blevet bedre efter kiropraktorbehandlingerne.

 

Det er hårdt. Forpustet næsten en time efter træning.

Træningen fortsætter i morgen, så resten af kroppen kan blive motioneret lidt.

Kroppen trænes i gennem 3 gange om ugen, men en af dem deles op i 2 pas, så det ikke blir for meget på en enkelt dag.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagens træning flyttet til i dag for lige at give albuerne en ekstra hviledag.

 

Torsdag 2023.06.01@98,3kg

 

Shrugs

3 x 10 x 150

 

Sideskulder håndvægt

6 x 15

3 x 6 x 17,5

 

BO roning

3 x 6 x 100

 

Skulder maskine

3 x 6 x 120

 

Mave PD

2 sæt

 

Bicep håndvægt

1 sæt

 

7 sæt skulder i alt.

 

Fremtiden:

År 2067... Jeg er vist blevet lidt gammel har fået et værelse igen – lissom på kostskolen. Har tit tænkt på at stikke hovedet ud på gangen og se om der er liv og glade dage. På væggen hænger et fjernsyn. Det får de gamle, for det mener man at de har brug for. Der kommer en ung dame med udenlandsk accent ind og gør rent og giver mig noget medicin opløst i et glas vand. Hun kommer vist hver dag, men jeg kan ikke huske hvad hun hedder. -”Hvor er min kone... kommer hun og besøger mig i dag?” spør jeg lige inden jeg tømmer glasset. Det gør lidt ondt i brystet. Damen ser lidt opgivende ud. Hun har jo altid travlt. -”Ja ja, hun kigger nok forbi senere” svarer hun henkastet. Jeg får det lidt bedre for det er lidt underligt hver gang jeg tænker på min kone. Og det er som om... Ja jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. Der er jo så mange der mangler efter hånden. Især lige når man er vågnet kan det være som om man lige har talt med dem – men så går der nogle minutter... -”Kan jeg få trukket gardinerne fra? Jeg vil så gerne se haven og fuglene”. -”Jamen der er jo ikke nogen fugle mere – det ved du da!” svarer den travle dame. -”Vil du have tændt fjernsynet?”. -”Nej tak.” Og så går hun igen. Jeg vil kigge ned i haven, men opdager at jeg ikke kan rejse mig op fra stolen. Der er vist også et eller andet med benene. Så er det måske derfor jeg aldrig har kigget ud på gangen og hilst på de andre. Så slår lissom et lyn ned i hovedet på mig. Sådan føles det og det er sket flere gange før. Jeg synes at jeg er til min kones begravelse – det må være noget jeg bilder mig ind, for jeg kan stadig gå (langsomt) og jeg lægger en buket på kisten. Bagefter vender jeg mig om og ser et familiemedlems triste blik – jeg husker ikke rigtig hvem det er og alligevel ser jeg det tydeligt for mig. Sikken et billede at få inde i hovedet. Er det fordi...(?) En mærkelig og lidt uhyggelig fornemmelse af en stikken... Jeg har jo heller ikke et billede af hende på væggen. Måske er det derfor hun aldrig kommer her hen? Jeg ved at der er et billede i kassen... men hvor er kassen? Kom den ikke med her hen den gang? Og hvorfor er jeg egentlig endt her? Ved hun at jeg er her? Der lyder hurtige fodtrin uden for døren ”-Maria...?” Men de fortsætter ned ad gangen.

Edited by mvp.
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, mvp. skrev:

Onsdagens træning flyttet til i dag for lige at give albuerne en ekstra hviledag.

 

Torsdag 2023.06.01@98,3kg

 

Shrugs

3 x 10 x 150

 

Sideskulder håndvægt

6 x 15

3 x 6 x 17,5

 

BO roning

3 x 6 x 100

 

Skulder maskine

3 x 6 x 120

 

Mave PD

2 sæt

 

Bicep håndvægt

1 sæt

 

7 sæt skulder i alt.

 

Fremtiden:

År 2067... Jeg er vist blevet lidt gammel har fået et værelse igen – lissom på kostskolen. Har tit tænkt på at stikke hovedet ud på gangen og se om der er liv og glade dage. På væggen hænger et fjernsyn. Det får de gamle, for det mener man at de har brug for. Der kommer en ung dame med udenlandsk accent ind og gør rent og giver mig noget medicin opløst i et glas vand. Hun kommer vist hver dag, men jeg kan ikke huske hvad hun hedder. -”Hvor er min kone... kommer hun og besøger mig i dag?” spør jeg lige inden jeg tømmer glasset. Det gør lidt ondt i brystet. Damen ser lidt opgivende ud. Hun har jo altid travlt. -”Ja ja, hun kigger nok forbi senere” svarer hun henkastet. Jeg får det lidt bedre for det er lidt underligt hver gang jeg tænker på min kone. Og det er som om... Ja jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. Der er jo så mange der mangler efter hånden. Især lige når man er vågnet kan det være som om man lige har talt med dem – men så går der nogle minutter... -”Kan jeg få trukket gardinerne fra? Jeg vil så gerne se haven og fuglene”. -”Jamen der er jo ikke nogen fugle mere – det ved du da!” svarer den travle dame. -”Vil du have tændt fjernsynet?”. -”Nej tak.” Og så går hun igen. Jeg vil kigge ned i haven, men opdager at jeg ikke kan rejse mig op fra stolen. Der er vist også et eller andet med benene. Så er det måske derfor jeg aldrig har kigget ud på gangen og hilst på de andre. Så slår lissom et lyn ned i hovedet på mig. Sådan føles det og det er sket flere gange før. Jeg synes at jeg er til min kones begravelse – det må være noget jeg bilder mig ind, for jeg kan stadig gå (langsomt) og jeg lægger en buket på kisten. Bagefter vender jeg mig om og ser et familiemedlems triste blik – jeg husker ikke rigtig hvem det er og alligevel ser jeg det tydeligt for mig. Sikken et billede at få inde i hovedet. Er det fordi...(?) En mærkelig og lidt uhyggelig fornemmelse af en stikken... Jeg har jo heller ikke et billede af hende på væggen. Måske er det derfor hun aldrig kommer her hen? Jeg ved at der er et billede i kassen... men hvor er kassen? Kom den ikke med her hen den gang? Og hvorfor er jeg egentlig endt her? Ved hun at jeg er her? Der lyder hurtige fodtrin uden for døren ”-Maria...?” Men de fortsætter ned ad gangen.

Arghhh du bliver da nødt til at skrive en bog med alle de gode historier :hippy: 

Link to comment
Share on other sites

Bjergtrold-> Det ku være sjov at skrive en længere hstorie, men det er svært at finde på hvad den skal handle om. Og så skal man nok have besluttet sig for hvordan den skal ende, inden man går i gang, så man ikke går død i processen.

 

2 træninger

 

 Fredag 2023.06.02@98,7kg

 

Benbøj

3 x 6 x 130

 

Baglår

4 sæt

 

Bænkpres

4 x 5 x 120

 

Ophævninger med vægt

3 x 7 x 13 kg

10 x 13 kg  Nu begynder det så småt at ligne noget.

 

Søndagens træning blev ikke til noget på grund af festligheder i weekenden.

 

Tirsdag 2023.06.06@98,3kg

Passer lidt på albuerne. De er allerede lidt bedre end sidst.

Let træning.

 

Benbøj

3 x 6 x 100 L

 

Baglår

4 sæt

 

Ophævninger uden vægt

4 x 8 L

 

Bænkpres

4 x 6 x 100 L

 

Har besluttet at skære ned fra ca. 3500 kCal til 3200 kCal i daglig forplejning. Det er selvfølgelig et omtrentligt gennemsnit.

Vil gerne smide mindst 3 kilo flæsk hen over de næste måneder. Det burde altså ikke være så svært.

Edited by mvp.
Link to comment
Share on other sites

Fredag 2023.06.09@97,3kg

 

Benpres

3 x 6 x 200 L

 

Baglår

4 sæt

 

Ophævninger med vægt

2 x 6 x 21 kg

8 x 21 kg

 

Bænkpres

5 x 120

2 x 5 x 130

 

Dødløft dobbelt OH-greb

4 x 130

2 x 4 x 150

 

Dødløft

5 x 170

5 x 185

 

Sideskulder håndvægt

2 x 6 x 17,5

 

BO roning

2 x 6 x 100

 

Og så en tur i svømmehallen bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Ekstra dagvagt først. Men oven på en tre dages uge går det nok.

 

Søndag 2023.06.11@98,0kg

Kropsvægten er eftermiddagsvægt, så det tyder på at det langsomt går den rigtige vej.

 

Benbøj

6 x 120

3 x 6 x 140  Gør mig umage og går meget forsigtigt frem. Vil gerne undgå mere knæhalløj.

Min udkårne fører opsyn med teknikken, da jeg har et par uvaner der gerne vil snige sig ind igen. Når hun holder øje så tager jeg mig også mere sammen.

 

Ophævninger med vægt

3 x 6 x 13 kg

 

Bænkpres, smal

5 x 100 L

2 x 5 x 110 L

 

Baglår

3 sæt

 

Bicep håndvægt

1 sæt

 

Mave PD

1 sæt

 

Holder lidt igen med arm træning og mave PD. Albuer bliver langsomt bedre.

Har fået fat i David Glanz "Kharkov 1942". 

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 2023.06.13@97,2kg

 

Bænkpres klods

2 x 5 x 130

 

Baglår

3 sæt

 

Ophævninger uden vægt

2 x 8 reps L

1 x 15 reps

 

Shrugs

8 x 130

8 x 150

2 x 8 x 160

 

BO roning

2 x 6 x 110

 

Greb

2 sæt

 

Sideskulder håndvægt

3 x 6 x 15

 

Mave PD

1 sæt

 

Bicep håndvægt

1 sæt

 

Plus et par lette sæt benpres. Træning på kalorieunderskud.

Link to comment
Share on other sites

2 træninger

 

Fredag 2023.06.15@96,6kg


Benbøj

3 x 140

3 x 3 x 150    Må gøre mig umage med at lave dem ordentligt

 

Ophævninger med vægt

2 x 3 x 31

2 x 4 x 31   Den var streng!

 

Bænk smal

3 x 6 x 100 L

 

Baglår

4 sæt

 

Sideskulder håndvægt

6 x 15

 

- Weekend -

 

Søndag 2023.06.18@97,7kg

 

Bænkpres

2 x 4 x 120

2 x 4 x 130

 

Dødløft

3 x 180

3 x 190

5 x 190

 

Ophævninger med vægt

6 x 13kg

 

Nåede det vigtigste søndag. Sidste kiropraktor behandling har virkelig ramt hovedet på sømmet - kan virkelig mærke at dødløft kører mere jævnt. Men tør ikke helt satse endnu af frygt for at skulle starte forfra.

Link to comment
Share on other sites

Der er skåret ned til under 3000 kCal om dagen. Næsten nordkoreansk kostplan.

Generelt langsomme løft i dag.

 

Tirsdag 2023.06.20@96,9kg

 

Benbøj

3 x 6 x 100 L

 

Ophævninger med vægt

3 x 8 x 21kg

 

Bænkpres, smal

3 x 6 x 100 L

 

Sideskulder håndvægt

3 x 6 x 15 L

 

Baglår

3 sæt

Link to comment
Share on other sites

Ben dag.

 

Fredag 2023.06.23@96,1kg

 

Benbøj

3 x 120

3 x 140

3 x 150

2 x 3 x 160

 

Ophævninger med vægt

9 x 21 kg

 

Bænkpres, smal

6 x 100 L

2 x 6 x 110 L

 

Er lidt under tidspres, men håber at kunne komme ned og træne lidt senere i dag.

Link to comment
Share on other sites

2 træninger

 

Søndag 2023.06.25@96,9kg

 

Dødløft, dobbelt OH-greb

4 x 130

4 x 150

 

Dødløft

3 x 170

3 x 190

3 x 195

5 x 170

 

Bænk, smal

6 x 100 L

6 x 110 L

 

Tirsdag 2023.06.30@95,9kg

 

Benbøj

3 x 140

3 x 150

3 x 160

 

Ophævninger uden vægt

1 x 10 stk.

 

Bænkpres

5 x 110

2 x 5 x 120

 

Lidt presset med travlhed for tiden, men det lykkes at få trænet heldigvis.

Kropsvægten er så småt begyndt at bevæge sig den rigtige vej.

Albuehalløjet: Ondt i den ene albue ved ophævninger og ondt i den anden ved presse øvelser, så der blir holdt lidt igen. Det er ved at blive bedre.

Og så er der snart sommerferie!

Link to comment
Share on other sites

Nu blir det spændende at om sommeren er forbi for denne gang. 13 gr. C da vi kørte tilbage fra træning.

Dødløft dag. Træning uden bælte indtil videre. Sidste gang var det ben-dag og næste gang er det bænk-dag. Tilbage i den gamle rytme.

 

Fredag 2023.07.02@95,7kg

 

Dødløft, dobbelt OH-greb

4 x 140

2 x 160  Tabte vægten på 3. rep.

 

Dødløft

3 x 180

3 x 190

3 x 200

5 x 180

Kan mærke at kiropraktor har gjort det godt, men tør ikke være for ivrig endnu.

 

Ophævninger med vægt

3 x 6 x 13kg  Dejlig nem.

 

Bænkpres, smal

6 x 100 L

2 x 6 x 110 L

 

Har haft lidt for mange ekstravagter de sidste par måneder, men har jo selv meldt mig til dem. I juni 5 ekstravagter plus en tilkaldevagt. Det tilsammen med slankekost tar lidt af kræfterne, men det er ikke alarmerende endnu.

Link to comment
Share on other sites

Kort træning. Fordi vi skal til skydning i aften har vi besluttet at vente med overkropsøvelserne til i morgen, da vi har en mistanke til at det gir lidt dårlligere sigte når man render rundt med halvgammel syre og træthed i skuldre og arme. Nu må det komme an på en prøve.

Bemærk kropvægten efter nogle ugers skrump - og det er altid i træningstøj med sko på, så der kan nok godt trækkes op til et par kilo fra.

 

Tirsdag 2023.07.04@95,0kg

 

Ben

6 x 100

3 x 6 x 120

 

Baglår

4 sæt

 

Det var da til at overskue.

 

Er tilbage i rytmen med en ben-dag, en dødløft-dag og en bænkpres-dag. Det er en god rytme med en dødløft-dag om ugen, en tung og en let ben-dag og en tung bænkpres-dag og to lette.

I dag er tung bænkpres-dag med let ben træning, hvor bænken så er udskudt til i morgen.

Edited by mvp.
Link to comment
Share on other sites

Bænkpres dag

 

Onsdag 2023.07.05@? (Strøm gået, vægt død)

 

Ophævninger med vægt

2 x 10 x 13 kg   Kan godt mærke her at jeg er blevet lidt lettere

 

Sideskulder håndvægt

4 x 6 x 15

 

Bænkpres

2 x 4 x 130

3 x 140

Spændende hvordan albuen har det når den blir kold senere i dag.

Det gjorde ikke den store forskel til skydning at flytte overkropstræningen, men så er det da forsøgt.

En af serierne var god, resten lidt sølle. Det gir lidt komplekser når man har så svært ved at ramme. Bagefter tænkte jeg at det sikkert er på grund af sådan nogen som mig at krige kan trække i langdrag. Snøft. Ca. 2/3 inden for det sorte felt.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, det er måske sværere at ramme end jeg umiddelbart forestiller mig.
Jeg har ellers gnækket tit og ofte og tænkt at de var nogle klaphatte, når bandemedlemmer har skudt vildt omkring sig men ikke rigtigt ramt dem de ville.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers. Det er noget sværere at ramme med pistol i forhold til med riffel. Måske bandemedlemmerne har fået lidt indenbords inden skyderiet - hvem ved? Og så har de sikkert ikke fået øvet i en skytteklub først. Der vil de nemlig se en meget ren straffeattest før man får udleveret våben. Næste trin er så en SKV6 formular, hvor politiet kontrollerer at der ikke er en sag i gang eller andet der ikke fremgår direkte af straffeattesten.

 

Ben-dag

 

Fredag 2023.07.07@94,9kg

 

Ben

3 x 130

3 x 150

3 x 170  Føltes faktisk lidt anstrengende, men god balance.

1 x 150   Av - mærkelig fornemmelse i siden af højre knæ. Holder her. Meget kort back-off set.

 

Smal bænk

5 x 100 L

3 x 5 x 110 L

 

Ophævninger med vægt

3 x 6 x 21

 

Skulder pres håndvægt

8 x 26

 

Knæ halløj er væk igen her et par timer efter. Heldigvis.

Knap 4 kilo nede på en måneds tid. Men så snart man begynder at spise normalt igen, så kommer der nok et par hurtige kilo tilbage fra et fordøjelses system der blir fyldt op igen, plus glykogen depoterne der binder en del ekstra væske sammen med glykogenen. Jeg mener at et gram glykogen binder 2,7 gram vand oven i. Regner med at komme ca. 2 kilo længere ned før kosten reguleres lidt op igen.

Det er hyggeligt at træne sammen med hustru og en håndfuld andre i klubben hvis selskab jeg sætter stor pris på.

Link to comment
Share on other sites

Træning efter en 12½-timers vagt. Sidste ekstravagt inden ferien. Kropsvægten er aftenvægt, så det går den rigtige vej.

 

Dødløft-dag. En anelse lettere end sidst.

 

Søndag 2023.07.09@95,0kg

 

Dødløft, dobbelt OH-greb

4 x 140

2 x 160

 

Dødløft

4 x 180

3 x 4 x 190  Og ryggen holder endnu. Kiropraktor på torsdag.

 

Ophævninger med vægt

2 x 4 x 31 kg

Ku være sjovt snart at tage et max-rep sæt uden vægt.

 

Bænkpres

5 x 100

3 x 5 x 110

 

BO roning

2 x 6 x 110

 

Efter forholdene en god træning. Rendte ind i et par stykker der havde trænet i over 3 timer. De var lidt smadrede.

Albuer ved at være OK igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share