Hyggetræning


mvp.
 Share

Recommended Posts

Søndag 2023.02.12@96,6kg

 

Benpres

4 x 8 x 220

 

Baglår

4 sæt

 

Ophævninger, med vægt

3 x 5 x 13kg

 

Bænkpres, smal

3 x 6 x 100

 

Skulder maskine

3 x 6 x 100

 

Knæene er ved at være rigtig gode igen. Det er godt nok lidt af en mirakel doktor den fysioterapeut jeg har fået. Jeg har lovet mig selv at starte langsomt op med at belastningen igen så det ikke ender i tårer efter nogle få pas.

Var til noget socialt komsammen i går aftes og snakken faldt på hvor mange gange man havde fået lavet noget hos sundhedsvæsnet, som i gamle dage ville have ødelagt ens liv eller kortet det af til ukendelighed. Jeg har haft borrelia en gang og har stadig lidt lammelse. Der til kommer en lungebetændelse som 19-20 årig, som krævede pencillin. En anden havde haft så lav en blodprocent at det var livstruende og måtte hasteindlægges. En tredie havde haft en knækket achilles-sene plus åreknuder der kunne have gjort staklen halt på livstid. En fjerde havde haft et kompliceret brud på den ene arm. Alt sammen ting som har været nemme at fikse, men som kunne have ødelagt vores liv hvis det havde været for bare 100 år siden. Sikke noget.

Arbejder 4 dage om ugen i sådan en slags skåne-job. Det giver 3 dages weekend. Det lyder af meget, men man vender hurtigt til det og efter hånden går de tre dage meget hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 2023.02.14@97,2kg

 

Benpres

4 x 8 x 240

 

Baglår maskine

4 sæt

 

Bænkpres

3 x 6 x 100

 

Ophævninger uden vægt

2 x 12 stk.

 

Dødløft dobbelt OH greb

3 sæt

 

Skuldermaskine

2 x 6 x 110

 

Bicep håndvægt

1 sæt

 

Tricep PD

1 sæt

 

Afventer vejret og har planer om at tage til Tunø i weekenden. Jeg er kommet der årligt siden jeg var spæd, men har aldrig oplevet øen om vinteren. Øen er på ca. 3½ kv.km og den har nærmest alle former for landskab der findes i DK, bare i miniformat.

 

Og forresten, husk nu at det er Skt. Valentins dag i dag! Det gir ikke plus-points at glemme det.

Link to comment
Share on other sites

Sov ikke godt natten til i dag. I går var jeg meget træt hele dagen, så der blev drukket en hel masse kaffe og så er det svært at falde i søvn. En sød kollega havde også stopfodret mig med piratos hvilket også kan give lidt uro inden i. Vågnede lidt over 9 og bildte konen ind at klokken var kvart over 11. Så kiggede hun på sin telefon og kaldte mig en løgner og slog mig. Så kiggede vi en video fra aftenshowet den 13. februar med nogle UFOer i USA og så tog vi til træning. 

 

Fredag 2023.02.17@96,5kg

 

Benpres

4 x 8 x 230

 

Baglår

4 sæt  Mælkesyre øvelse

 

Ophævninger med vægt

2 x 6 x 13kg

 

Bænkpres med klods

3 x 5 x 130

 

Skulder maskine

2 x 8 x 110

 

Dødløft dobbelt OH greb

3 x 150

1 x 160  Den er jeg ikke så god til. Det er vigtigt at træne lidt greb en gang i mellem.

 

Dødløft

6 x 160

 

Tricep PD

1 sæt

 

Bicep HV

1 sæt

 

Ud over den nævnte træning bliver der lavet en lang række øvelser som fysioterapeuten har foreskrevet til knæ. Jeg ved ikke hvad øvelserne hedder og de ser også mærkelige ud - men det vigtigste er at de virker. De får lårene til at gøre meget ondt, men knæene bliver bedre.

Senere i dag skal vi ned og købe nogle dele til en dørlås og et 5mm-murbor, hvis man kan få det. Det lyder jo ikke af meget i forhold til f.eks. bjergtrolden der kravler rundt i Himalayas bjerge, men det er nu meget rart når tingene virker igen.

En vi trænede sammen med siger at hans familie var i noget badeland, men at ungerne hellere ville kigge på deres telefoner og Ipad hele tiden. Jeg er glad for at jeg var barn før alt det der elektronik blev så udbredt. Jeg havde kun en Commodore 64 og fik at vide at jeg ikke måtte sidde foran den hele dagen.

Hvis vejret er nogenlunde i morgen så låner vi en hund til en skovtur.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vores barndom var MEGET bedre indrettet dengang. Det skulle slet ikke undre mig om, det er alle de rådne lorteskærme der der gør, at tidens børn og unge er psykisk sårbare.
En ting er at de hele tiden oplever en masse supermennesker og skal sammenligne sig med dem og deres alm jævnaldrende. Men vores hjerner er givetvis designet til at vokse op med at klatre rundt og lege og kigge på og lære af omgivelserne og ikke i en skærm.

Der må også være noget fysisk udvikling, der halter. Fra egen verden er det nærmest grotesk så få børn/unge, der løber efter toget hvis de er ved at komme for sent. Og når de løber, så ser det oftest miserabelt ud. Før i tiden, fyrede de en pæn spurt af. Også trist så tit ungerne står i kø ved elevatoren i stedet for at tage trapperne. 
Nå hov… nu gik der gammelgniske i den :tongue:
 

Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, mvp. skrev:

 

Senere i dag skal vi ned og købe nogle dele til en dørlås og et 5mm-murbor, hvis man kan få det. Det lyder jo ikke af meget i forhold til f.eks. bjergtrolden der kravler rundt i Himalayas bjerge, men det er nu meget rart når tingene virker igen. 

:4jumpy::innocent: Vil bare lige skrive tak for tilliden mvp men der er INGEN, som i ZERO overførselsværdi mellem at rende rundt nede i bjergene og have styr på noget praktisk herhjemme. Jeg er så lidt handywoman, at det gør ondt. Har en cykel der skramler, en smadret stuelampe og en køleskabspære, som er gået ud og det kommer til at tage mig ages at fixe det. 

Håber, at det bliver godt med dørlåsen og at I fik en god skovtur i det smukke vejr :hippy: 

Link to comment
Share on other sites

Gregers jeg kan godt se hvad du mener - det må være en underlig verden at vokse op i og det er lidt svært for mig at forestille mig hvordan det må være ung og man aldrig har oplevet andet. Udviklingen er virkelig gået stærkt. Da jeg var barn var det kun der var sådan lidt forkælede drenge der måske følte sig lidt udenfor blandt jævnaldrene der isolerede sig med skærmene. Har også hørt flere forældre undre sig over at deres børn tilsyneladende ikke har nogen venner de ses med.

Bjergtrold selvom jeg er håndværker, så er der også en del ting der sejler i hjemmet, så kender godt det der med at man ustandselig kommer op med undskyldninger for at udskyde små opgaver, selvom der er masser af tid til at prioritere de ting der interesserer en. Og jo tak, det var fortrinligt vejr - ingen storm eller regn!

 

Nå, dagens træning blev lidt sen og lidt anstrengt. I går eftermiddags blev vi kontaktet af nogle af vores venner der ville ind og se en koncert med "Social Decline" i ungdomshuset for gamle dages skyld. Ham der stod for at sætte løjerne i gang havde fundet en rute fra hans hjem i Brønshøj og hen til ungdomshuset, hvor man skulle forbi 4 brune værtshuse og et spisested, efter først at have varmet op med øl og små skarpe hos ham. Da vi så lander i gården udenfor, ser han pludselig snedig ud og trækker en joint op af lommen... Musikken var noget forfærdeligt larm, men det lød meget godt så vi købte deres nye plade. Vi blev alle sammen temmelig beduggede af både det ene og det andet og kom meget sent hjem. Dagens træning var derfor præget af meget tung og langsom hjertebanken og hiven efter vejret, men det gik OK efter omstændighederne.

 

Søndag 2023.02.19@97,7kg

 

Benpres

3 x 8 x 200

4 x 8 x 230

 

Baglår maskine

5 sæt

 

Bænkpres, smalt greb og langsom

4 x 6 x 100

 

Stakkels mig.

Regner med at komme ned i morgen formiddag og træne resten af kroppen, selvom tanken virker lidt uoverskuelig lige nu.

Link to comment
Share on other sites

Resten af træningen der blev påbegyndt i går. Alkohol ude af kroppen nu og hjertet slår normalt som det skal igen.

 

Mandag 2023.02.20@98,3kg

 

Ophævninger

3 x 8 stk. uden vægt

3 x 6 med 13kg

 

Skulder maskine

2 x 6 x 110

3 x 6 x 120

 

Tricep PD

1 sæt

 

Bicep håndvægt

1 sæt

 

Når jeg blir gammel så vil jeg sidde i en lænestol og være rigtig sur.

Edited by mvp.
Link to comment
Share on other sites

Formiddagstræning i godt selskab. Rigtig i hopla i dag.

 

Onsdag 2023.02.22@97,6kg

 

Benpres

2 x 10 x 230

 

Baglår

4 sæt

 

Dødløft dobbel OH greb

5 x 140

 

Dødløft

5 x 160

5 x 170

 

Bænkpres klods

5 x 130

5 x 140

 

BO roning

2 x 6 x 100

 

Skuldermaskine

2 x 6 x 110

 

Ophævninger

1 x 15 stk. uden vægt

 

4 historikere jeg gerne vil anbefale:

David Stahel

Anne Appelbaum

Orlando Figes

Stephen Kotkin

 

Af fiktive historier er mine foretrukne:

H.P. Lovecraft "The case of Charles Dexter Ward" Rigtig røverhistorie der skal læses på engelsk - oversættelsen dur ikke.

Gustav Wied "Slægten" og "Fædrene æde Druer" Jeg kan ikke lige sige hvad det er der gør det, men de to fortællinger er helt specielle.

Link to comment
Share on other sites

Fik kun sovet 3 timer i nat så tung hjertebanken efter træning, men det lykkedes at komme godt igennem. Svømmehal bagefter. Er ikke en specielt professionel svømmer men det er rart at pjadre rundt i vandet en gang i mellem lige efter vægttræning. Skal huske at være obs. på fødevarerne, da det går ud over ophævningerne når man spiser for meget. Da jeg var 35 år gammel (i 2010) lykkedes det mig at lave 23 stk. i et sæt. Nu kan jeg lave 20 stk. på en god dag. Jeg vil så gerne op på 25 og det skal være inden jeg fylder 50.

 

Fredag 2023.02.24@98,3kg

 

Benpres

2 x 6 x 230

3 x 6 x 250    Vægten øget med 20kg. Går ikke over 250 før knæ har vænnet sig til det.

 

Baglår

5 sæt

 

Bænkpres, smal

2 x 6 x 100

2 x 6 x 110

 

Ophævninger med vægt

3 x 4 x 21 kg

 

Skulder maskine

2 x 6 x 120

 

Romaskine

2 x 10 x 125

 

Biceps håndvægt

1 sæt

 

Tricep PD

1 sæt

 

Næste træning bliver med lettere vægte, da armene er lidt ømme ved bænk og ophævninger. Det er for enden af biceps og toppen af underarmene det kan mærkes, som om det er svært at strække dem helt ud.

Link to comment
Share on other sites

Lidt forsigtig i dag af hensyn til armene. En 63-årig klubkammerat præsterer at løfte 150 kg i bænkpres(!). Godt gået af sådan en gammel ged.

 

Søndag 2021.02.26@98,3kg

 

Benpres

3 x 8 x 200 langsom

 

Baglår

4 sæt

 

Ophævninger uden vægt

3 x 8  stk. langsom

 

Bænkpres

2 x 6 x 100 langsom

 

Skulder maskine

2 x 6 x 110

 

Dødløft, dobbelt OH greb

3 x 150

 

Dødløft

5 x 180

 

BO roning

6 x 100

 

Så et gammelt TV-program på Youtube i går der hed "Dengang i Danmark 1945-1970". Så slog det mig hvor priviligeret man egentlig er her i det 21. århundrede. De viste de første alderdomshjem fra 1950'erne, hvor de gamle og meget slidte mennesker var helt krumryggede og nærmest kravlede rundt, efter at have arbejdet uafbrudt siden barndommen og have manglet mad og vitaminer og medicin som vi tager for givet i dag. På måske 4-5 generationer har vores tilværelse ændret sig til ukendelighed. Det sjove er så at lige meget hvor nemt og godt man har det, så går der bare inflation i livskvaliteten - og så synes vi nogle gange at det hele er noget lort alligevel.

Hvad der lige understregede det en ekstra gang, var en samtale med en dame der bor et par blokke fra os, som fortalte at hendes 15-årige datter har både angst, depression og ADHD og skal have medicin for det og det hele sejler. Den unge er født lidt over en generation efter mig og har udsigt til at leve rekord længe, stort set uden nogen sinde at anstrenge sig og kan se frem til at leve et liv som selv kongelige for nogle århundreder siden ville have misundt. Men når man aldrig har prøvet andet, så er det måske lidt svært at se skoven for bare træer.

Personligt mistænker jeg så lidt datteren for at snøre systemet og moderen - måske er hun bare træt af klassekammeraterne og skolen og keder sig lidt derhenne. Jeg ved det ikke, men den statistiske chance for at fejle netop de tre ting må være noget i retning af 1 ud af en million. Jeg var selv lidt af et "problembarn" i 10-12 års alderen, men fik heldigvis aldrig nogen diagnoser eller fribilletter og det er jeg egentlig glad for.

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, mvp. skrev:

 Så et gammelt TV-program på Youtube i går der hed "Dengang i Danmark 1945-1970". Så slog det mig hvor priviligeret man egentlig er her i det 21. århundrede. De viste de første alderdomshjem fra 1950'erne, hvor de gamle og meget slidte mennesker var helt krumryggede og nærmest kravlede rundt, efter at have arbejdet uafbrudt siden barndommen og have manglet mad og vitaminer og medicin som vi tager for givet i dag. På måske 4-5 generationer har vores tilværelse ændret sig til ukendelighed. Det sjove er så at lige meget hvor nemt og godt man har det, så går der bare inflation i livskvaliteten - og så synes vi nogle gange at det hele er noget lort alligevel.

Meget enig. Jeg er ved at læse bogen "August og Marie" som foregår før og efter år 1900 og det er helt vildt, hvordan folk dør af simple ting og lever under meget simple kår, inkl at alt husarbejdet var ekstremt krævende med at vaske tøj i hånden, slæbe vand etc etc. Og det var ikke standard, at kvinder kunne andet end at være der hjemme og føde børn. Ingen stemmeret til kvinder osv osv. Og vi glemmer ofte, hvor priviligerede vi er.

5 timer siden, mvp. skrev:

Hvad der lige understregede det en ekstra gang, var en samtale med en dame der bor et par blokke fra os, som fortalte at hendes 15-årige datter har både angst, depression og ADHD og skal have medicin for det og det hele sejler. Den unge er født lidt over en generation efter mig og har udsigt til at leve rekord længe, stort set uden nogen sinde at anstrenge sig og kan se frem til at leve et liv som selv kongelige for nogle århundreder siden ville have misundt. Men når man aldrig har prøvet andet, så er det måske lidt svært at se skoven for bare træer.

Personligt mistænker jeg så lidt datteren for at snøre systemet og moderen - måske er hun bare træt af klassekammeraterne og skolen og keder sig lidt derhenne. Jeg ved det ikke, men den statistiske chance for at fejle netop de tre ting må være noget i retning af 1 ud af en million. Jeg var selv lidt af et "problembarn" i 10-12 års alderen, men fik heldigvis aldrig nogen diagnoser eller fribilletter og det er jeg egentlig glad for.

Nu er jeg ikke psykiater men tror faktisk ikke, at det er så usædvanligt, at folk med ADHD også lider af angst, depression og stress. Nogle af de kvinder som får diagnosen i en sen alder har tidligere været sygemeldt med stress eller depression og mange af symptomerne lapper jo over hinanden. 

Og tænker, at det er en meget spændende diskussion om det er en fordel at få en diagnose. Formentlig afhænger det meget af graden af lidelse/indvirkning på resten af ens liv, men nogle vil jo have fordelen ved at kunne få glæde af medicin og tilpasning af vaner, det at være opmærksom på risikoen for selvmedicinering mv mv. Men jeg har også selv tænkt, at det kan være begrænsende at skulle finde "alle hullerne i osten" for at passe i en diagnose ramme, i stedet for måske bare at fejre det at være unik og særlig/anderledes. 

:hippy: 

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Bjergtrold-> Min morfar var født i 1909 og var søn af en skoleinspektør. Dvs. at han voksede op i det bedre borgerskab. Men han fortalte mig at da han var barn havde han ofte hævede fingre om vinteren af vitaminmangel. Det hører man ikke om i dag. Mine bedsteforældre på min mors side havde et dødfødt barn (ud af 4) og mine bedsteforældre på min fars side havde et dødfødt barn, et der døde af gigtfeber som 7-årig i starten af 50'erne og en sidste der overlevede, som altså gik hen og blev min far. De var hhv. officers- og læge familier. Så længe er det altså heller ikke siden. Får helt lyst til at finde frem til den bog du nævner. Min mor fortalte mig en gang at i gamle dage sagde man at det kostede en kvinde en tand for hvert barn hun fødte, bare af slidet.

Mange af mine jævnaldrende, om det er kolleger eller gamle skole- / gymnasiekammerater har børn med diverse diagnoser. Gerne autisme. Gu ved hvor mange fra ens egen årgang der ville have fået en diagnose hvis de var vokset op i dag. Den gang var man bare lidt urolig eller ukoncentreret - eller der var en forståelse fra skolens side af i tilfælde af at forældrene kiggede lidt dybt i flasken. En risiko med en diagnose (for mig at se) er at det kan gå hen og blive en sovepude, hvis man alligevel er i en alder hvor man gerne vil sove længe, drive den af, eer skoletræt eller er lidt oprørsk. Og stakkels hende moderen jeg traf - hun går og bekymrer sig om det hele tiden og aner ikke hvad hun skal gøre ud over at overlade datteren til systemet - som netop er inde i en stime af den slags. Sikke noget.

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, mvp. skrev:

Bjergtrold-> Min morfar var født i 1909 og var søn af en skoleinspektør. Dvs. at han voksede op i det bedre borgerskab. Men han fortalte mig at da han var barn havde han ofte hævede fingre om vinteren af vitaminmangel. Det hører man ikke om i dag. Mine bedsteforældre på min mors side havde et dødfødt barn (ud af 4) og mine bedsteforældre på min fars side havde et dødfødt barn, et der døde af gigtfeber som 7-årig i starten af 50'erne og en sidste der overlevede, som altså gik hen og blev min far. De var hhv. officers- og læge familier. Så længe er det altså heller ikke siden. Får helt lyst til at finde frem til den bog du nævner. Min mor fortalte mig en gang at i gamle dage sagde man at det kostede en kvinde en tand for hvert barn hun fødte, bare af slidet.

Mange af mine jævnaldrende, om det er kolleger eller gamle skole- / gymnasiekammerater har børn med diverse diagnoser. Gerne autisme. Gu ved hvor mange fra ens egen årgang der ville have fået en diagnose hvis de var vokset op i dag. Den gang var man bare lidt urolig eller ukoncentreret - eller der var en forståelse fra skolens side af i tilfælde af at forældrene kiggede lidt dybt i flasken. En risiko med en diagnose (for mig at se) er at det kan gå hen og blive en sovepude, hvis man alligevel er i en alder hvor man gerne vil sove længe, drive den af, eer skoletræt eller er lidt oprørsk. Og stakkels hende moderen jeg traf - hun går og bekymrer sig om det hele tiden og aner ikke hvad hun skal gøre ud over at overlade datteren til systemet - som netop er inde i en stime af den slags. Sikke noget.

Det lyder godt nok også som nogle barske vilkår i din slægt og som du selv skriver, så var det endda blandt mere velstillede folk.

Ja og helt enig, der skal arbejdes med vaner, diagnose eller ej. Medicin alene kan ikke gøre det :hippy: 

Link to comment
Share on other sites

Vågnede op i nat ved 3-tiden og kom til at ligge og kigge på min kone. Vi har om ikke så længe været sammen i 10 år. Og så slog det mig at der faktisk er et par ting ved hendes personlighed som jeg godt kan lide.

Det er næsten blevet sommer. I hvert fald forår.

 

Tirsdag 2023.02.28@98,6kg

 

Benpres

4 x 10 x 240

 

Baglår

5 sæt

 

Bænkpres med klods

5 x 130

2 x 5 x 140

 

Ophævninger med vægt

3 x 6 x 13kg

 

Skulder maskine

3 x 6 x 120

 

Romaskine

10 x 125

 

Tricep PD

1 sæt

 

Svømmehal bagefter - så er man ved at være godt smadret - og så skal man på arbejde i 9 timer. Der blir desværre ikke taget hensyn til om man gider.

Link to comment
Share on other sites

En halv træning. Programmet for i morgen er lidt omfattende så lidt af det bliver kørt i dag.

 

Torsdag 2023.03.02@98,1kg

 

Dødløft fra klods, dobbelt OH-greb

5 x 130

2 x 5 x 140

 

Dødløft

6 x 160

2 x 6 x 170

 

Mave PD

2 sæt

 

Svømmehal bagefter. Der mødte jeg en gammel kammerat fra vægtløftning i Lillerød VK og Ålholm tilbage i 1993/1994 og så blev der udvekslet en håndfuld anekdoter. Vi er åbenbart næsten naboer.

Investerede  ca. 50.000kr i Aurcana silver corp. tilbage i 2020. Det var alt sammen så dejligt den gang, men nu er virksomheden stort set værdiløs. Solgte aktierne tilbage i efteråret 2022 for under 1000kr. "Heldigvis" vil jeg så sige, for man kan vist ikke få skattefradrag for tabet hvis en virksomhed når at gå helt konkurs.

Edited by mvp.
Link to comment
Share on other sites

Resten af træningen der blev påbegyndt i går. En del af øvelserne er udført langsomt, så der kan trænes med en lettere vægt. Så kan man belaste musklerne og samtidig skåne leddene lidt.

 

Fredag 2023.03.03@98,4kg

 

Benpres

3 x 8 x 170 Langsom - knæ er begyndt at gøre lidt ondt igen, så det er med at holde lidt igen.

 

Baglår

4 sæt

 

Ophævninger uden vægt

3 x 8 Langsom

 

Bænkpres

6 x 100

3 x 6 x 110 Langsom

 

Skulderpres med håndvægt

8 x 21

2 x 6 x 26  Det er vist over 30 år siden jeg sidst har kørt den øvelse. Det er for at få lidt variation fra den evindelige skuldermaskine.

 

Igen en hyggelig træning i muntert selskab. Man ak - da jeg kommer hjem er jeg nød til at tage en middagslur. De sidste 4 ugers træning har gjort at jeg er fysisk træt helt ind i knoglerne. Kroppen vil ikke noget men hovedet er klar til weekend og synes at der skal ske en hel masse. De næste par træninger skal være lidt lettere, i håb om at styrken så vil tage et ryk i den rigtige retning når trætheden kommer ud af systemet.

I oktober 1986 blev jeg sendt på en "observationskoloni" der hed Stokholmsgave. Det var i 6. klasse. Jeg havde stjålet i butikker og havde pjækket fra skole og røget cigaretter og til sidst var det blevet de voksne for meget. Måske var jeg blevet lidt uregerlig fordi mine 2 bedste klassekammerater var flyttet efter sommerferien - den ene til Grønland og den anden til Avedøre. Så var der opstået sådan lidt et tomrum og så var jeg begyndt at hænge ud med nogle andre gutter og desværre fik vi hidset hinanden på til at lave en masse ulykker. Et halvt år senere kom jeg tilbage på min gamle skole igen, men blev hurtigt så træt af både skole og hjem at jeg bad om at komme på en rigtig kostskole. I 7. klasse kom jeg så afsted til Det kongelige opfostringshus i Hellebæk. De voksne deroppe - lærere og pædagoger - var nogle lidt spøjse typer. De var bestemt ikke politisk korrekte set med nutidens øjne, men de var gode til at underholde os selvom vi nok har været lidt af en en sæk lopper at holde styr på. Selvom de flippede ud nogle gange når de fik nok af os, så var de også søde til at introducere os til de forskellige ting de selv interesserede sig for, f.eks at fiske, reparere cykler, lave atletik, optage film, madlavning og alle mulige andre ting som nok ikke en gang har været en del af deres jobbeskrivelse. Når man kom hjem hver anden weekend, så var der en tendens til at man havde savnet sine forældre og derfor opførte sig pænere end den gang man boede derhjemme - hvilket fik forældrene til at konkludere at man var modnet meget på kostskolen. Og når man ikke så sine forældre så ofte så blev man også forkælet mere end normalt.

Link to comment
Share on other sites

Let mælkesyre træning: alle øvelser udført langsomt. I alt 26 sæt og ca. 210 løft fordelt rundt omkring.

 

Søndag 2023.03.05@99,7kg

 

Ben pres

2 x 8 x 170 L

3 x 12 x 170 L

 

Baglår

6 sæt L

 

Bænkpres, smal

3 x 8 x 90 L

 

Ophævninger uden vægt

5 x 6 x 0kg L

 

Skulder maskine

3 x 6 x 100 L

 

Roning håndvægt

2 x 6 x 40 L

 

Bicep håndvægt

2 sæt L

 

Næste træning skal også være let.

 

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 2023.03.07@99,2kg

 

Benpres

2 x 10 x 180 L

2 x 12 x 180 L

 

Baglår

5 sæt

 

Bænkpres, smal

3 x 6 x 100 L

 

Ophævninger uden vægt

3 x 8 x 0 L

 

Skulderpres håndvægt

2 x 8 x 26

 

Romaskine

2 x 10 x 125

 

"L" betyder langsom.

Holder 3500 kCal i gennemsnit, men havde forventet at vægten ville stabilisere sig omkring de 96-97 kg, men den er gledet lidt over. Måske skal der skæres en anelse ned. Synes allerede at jeg går rundt og sulter så det er en skrap tanke.

Fra næste træning vil vægtene blive øget igen i en periode.

Link to comment
Share on other sites

God lang træning. 26 sæt i alt. Der er kakaomælk på tilbud i Netto denne uge.

 

Søndag 2023.03.12@98,8kg

 

Benpres

4 x 10 x 200 L


Baglår

4 sæt

 

Ophævninger, nogle med vægt

2 x 10 x 0kg

2 x 5 x 21kg

 

Bænkpres, smal

4 x 6 x 110 L

 

RDL, dobbelt OH-greb

2 x 6 x 120

6 x 130


Skuldermaskine

3 x 6 x 110 L

 

BO roning

2 x 6 x 100

 

Mave PD

2 sæt

 

Får nok ikke mulighed for at træne igen før på fredag, pga. forlængede vagter hele ugen.

Og så er vores gamle Mercedes kommet tilbage med ny køler og viskosekobling. Hvor er den rar at køre i.

Forresten: Det er vel nok spændende med Sillicon Valley Bank, First Republic bank, Signature bank og Co. Tænk hvis det breder sig - begyndende panik er allerede sat ind. Renten falder (derovre) fordi folk pludselig flygter fra aktier og ind i obligationer. Der er jo lidt kredit ude og svæve rundt omkring.

Edited by mvp.
Link to comment
Share on other sites

Ingen træning denne uge.

Halv snottet igen og en hel masse overarbejde. Måske en kort træning søndag aften.

W124.jpg.12e31110fcc8f1cdd243799d22f65a4d.jpg

Her er den gamle spand vi er blevet så glade for. Den skulle have været skrottet for et par år siden så vi købte den for en skilling og så var det bare i gang fra en ende af - også med hjælp fra en mekaniker. Den har kun kørt knap 240.000 km.

Edited by mvp.
Link to comment
Share on other sites

12 dages pause. Sygdom og en masse overarbejde - 40 timer på 2 uger. Og det lige efter at jeg netop havde beklaget mig til en kollega om at der ikke havde været noget i et godt stykke tid. Blev også mediefills valideret igen og jeg tror at det gik godt. Men der går som regel nogle uger før resultatet kommer.

 

Fredag 2023.03.24@96,8kg

 

Ben pres

3 x 8 x 180

 

Baglår

3 sæt

 

Bænkpres

2 x 6 x 100

2 x 6 x 110

 

Ophævninger uden vægt

3 x 8 stk.

 

BO roning

2 x 6 x 100

 

Skuldermaskine

8 x 110

 

Godt at komme i gang igen!

Fik et hold i ryggen i mandags. Hostede på vej hen til bilen et par gange og så var det lissom der blev skudt noget ud nederst i ryggen. Kiropraktor onsdag - det hjalp noget. I dag er det helt godt igen, men mandag og tirsdag kunne jeg knap nok få sokkerne på. Det var jammerligt. Det er også som om at hele kroppen er blevet svækket lidt af det der sygdom. Måske har det været corona igen, for konen fik det også - med de der underlige symptomer som feks. ondt i øjnene mm. Men nu lysner det igen.

Kakao tilbud i Netto i forrige uge. 120 liter til 7 kr/stk.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er godt nok jammerligt. Jeg har ikke indtryk af at det er noget alvorligt der er sket overhovedet, men hold da kæft hvor gør det naller de første par dage. Det er bare med at holde sig i gang og få det blødt op igen. Der er ikke noget at sige til at folk der får det for første gang tror at det er noget meget alvorligt.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 2023.03.28@96,3kg

 

Benpres

8 x 180

3 x 8 x 200

 

Baglår

5 sæt

 

Ophævninger med vægt

3 x 6 x 13kg

 

Bænkpres

3 x 5 x 120

 

RDL

½ x 100   AV for...  - det er ryggen ikke klar til endnu. BO roning udgår også. Mærkeligt nok føles ryggen ellers helt tip-top lige efter de første øvelser.

 

Roning på bænk

3 x 6 x 90 - Her hænger vægten ikke i ryggen. Når man ligger på bænken så den er mere skånsom.

 

Skulder maskine

2 x 6 x 120

 

Var til et ualmindeligt muntert selskab med herre-klubben i lørdags. Det kostede en hel søndag i sengen. Lagde arm med en smed derhenne og næste dag bildte jeg for sjov konen ind at jeg havde tabt - det tog hun ikke pænt imod. Hun stirrede vredt og skuffet på mig og jeg måtte straks forklare at det var for sjov. Fik at vide at hvis jeg nogen sinde  taber til "nogen af dem der" så vil jeg blive lukket ude på altanen og så kan jeg lave armstrækkere lige indtil jeg er kommet i ordentlig form. Og så vil hun måske smide noget råt kød ud til mig en gang i mellem.

 

Der er også kommet en ny tilbygning til klubben. Så dukker der en træner op og vil se det nye lokale. Den er låst, forklareer jeg ham. Men så viser det sig at det er fordi at døren åbner indad. Jeg har stået og hevet i den...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share