blanco's log


blanco
 Share

Recommended Posts

Der blev trænet halvanden times krav maga i dag og så er Ashihara karate definitivt droppet. Det vil selvfølgelig nok stå i kontrast til tidligere indlæg i loggen, men det er noget jeg besluttede først i sidste uge. Jeg vil godt have lidt færre regler (jf. med at man i karate ikke må "ta' ve'" hinanden og al gulvkamp er i strid med reglerne) og lidt mere realistisk nærkamp, så det synes jeg krav maga kan tilbyde.

Dette betyder dog ikke at jeg har sagt endegyldigt farvel til karate for jeg vil overhovedet ikke udelukke, at jeg kunne finde på at vende tilbage til dette om nogle år, men jeg vil gerne prøve forskellige systemer af i en kort årrække og på den måde få et godt indtryk af, hvordan de forskellige systemer er indrettet. I en ikke så nær fremtid kunne Shoot fighting og evt. Thai-boxing også være interessant

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning :)

Squat 1*8+1*6+1*6 altsammen med 65 kg

Stiff legged deadlift 2*8*75 kg Jeg føler tit, at jeg er ved at miste grebet om stangen på de sidste reps

Bent-Over Row 2*8*47,5 kg

Læg 2*12*54 kg

Chin-Ups (m. overhåndsgreb lige ud for skulderen) 1*5*kropsvægt

Cable Flyers 1*8*24 kg samlet

Bænkpres 1*8+1*6 begge sæt med 47,5 kg

Skulderpres 2*8*10

Dips 1*1+1*2+1*3+1*4+1*5 alt sammen med kropsvægt

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Preacher Curl 1*8*15 kg (uden stang)

Barbell Curl 2*8*25 kg

Mave 3*12*10 kg på panden

Hip Raises 2*8

Vægt: 75,5 kg

Træningen gik lynhurtigt i dag og stort set uden problemer. Der var dog lige dødløft og så bænkpres, hvor jeg mærkede at skulle jeg prøve at ta' 8 reps i andet sæt også ville det blive en kamp med failure indblandet, så jeg stoppede i tide og håber så på at nuppe den næste gang

Link to comment
Share on other sites

Et dårligt knæ har betydet foreløbig udeladelse af squat og stiff legged deadlift på ubestemt tid :(

Det er sjovt nok ikke kommet af vægttræning, men derimod af noget sjov i skoven......

Dagens træningspas, så derfor sådan ud i dag:

Bent-Over Rows 2*8*47,5 kg

Læg i maskine 2*12*60 kg

Chin-Ups 1*6*kropsvægt

Skulderpres 2*8*12,5 kg pr. arm

Cable Flyers (stående i en decline stilling) 1*8*24 kg (samlet)

Bænkpres 2*8*47,5 kg

Dips 2*5*kropsvægt

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Preacher Curl 1*8*15 kg (uden stang)

Barbell Curl 2*8*25 kg

Mave 2*12*10 kg på panden

Hip Raises 2*8

Lying Leg Curls 2*8*18 kg

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte helt at få Back Extension på i går så de kommer her:

Back Extensions 1*10+1*10*10 kg holdt foran panden

Det var mest på prøve, nu jeg ikke har nogen lændeøvelse efter, at Stiff Legged (på ubestemt tid) er udgået <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv trænet en hel masse Kyokushin Karate for et par år siden. Min erfaring siger mig at man ikke skal træne kampsport hvis man vil være stor. Flere af mine venner der var trænede i forvejen, blev stille og rolig mindre i omkreds, men steg i vægt. Vi havde nogle teorier om at det skyldes det høje antal reps og noget med at vandet ude i musklerne blev fortrængt. Jeg kan sige om den træning jeg fik, at den var så intensiv og energi krævende så man skulle sætte sig og voldæde kulhydrater straks efter træning. Siden jeg holdt op med at træne pga. militæret er min overarms omkreds steget fra 35cm til 44cm... uden at lave andet end pushups og chinups til armene.

Link to comment
Share on other sites

Øhmm jeg er ikke helt med på, hvad det er du mener..... OM kroppen stiger i vægt har vel noget at gøre med om man er i kalorieoverskud eller ej. Det der med kammeraterne, som blev mindre i vægt, men steg i omkreds lyder godt nok mærkeligt.....den kan jeg ikke helt gennemskue. Nu har jeg jo så netop udskiftet karate med krav maga, hvilket ikke er nær så energikrævende. At en formindsket af musklerne kunne skyldes væskemangel lyder rimeligt nok, men så handler det jo igen bare om at få hældt nok indenbords. På det område drikker jeg ca. 3 liter om dagen og det virker vist fint. At kampsport og vægttræning skulle være en dårlig kombination, har jeg lige godt aldrig hørt. Det er jo bare alm. konditionstræning præcis ligesom løb, cykling osv. og man kan da godt vokse selvom man dyrker cardio på dagene mellem vægttræningen, men det bliver da sværere. Det vil jeg da godt erkende.

At træning efter bodybuildingprincipper og kampsport, så ikke er den mest optimale kombination er en anden sag, men det er også kun midlertidigt, at jeg træner med rep. range omkring de 6-10. Det hjælper jo lidt på mit ego :bblush:

Du er mere end velkommen til at uddybe, for jeg er ikke 100% sikker på jeg forstod til fulde, hvad du mente. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg troede bare at Kyokushin og Ashira? (whatever it is named) lignede hinanden en del. Kyokushin er ikke kun konditionstræning, men styrketræning med høje reps, udholdenhed og interval træning. Ved ikke om det er anderledes fra anden kampsport men vi lå og lavede 100-200 pushups i en almindelig trænings time og tilsaverende med mave øvelser. Og til de ugentlige kamptræninger bliver der kørt rigtig meget sandsække øvelser på fuld gas. Kan godt være kyokushin er anderledes, for vi blev hvertilfald kørt i intervaltræning og styrketræning til vi bogstavlig talt faldt om. Jeg ved bare at dem der trænede igennem, ofte havde svært ved at blive store samtidigt. Mit gæt er det høje antal reps. Jeg har selv lagt mærke til at vægtløftning går ud over armstrækkerne, så hvorfor ikke også omvendt?

Det jeg ville sige med at vi stadig kunne stige i vægt, er blot for at fortælle at det ikke var pga. forkert kost. Hvorfor vi så blev tungere henne på kroppen er jeg ikke sikker på. Måske i musklerne, da folk lagde mærke til at musklerne blev mere hårde, men også mindre i omkreds, efter at være gået fra bodybuilding til Kyokushin + bb.

Jeg tror at ved at kombinere Kyokushin og vægttræning bliver man stærk som en okse, men ikke bodybuilder stor.

Edited by Overgaard
Link to comment
Share on other sites

Det lyder lidt som et psykosomatisk fænomen du der omtaler. ;) Altså med at blive mindre, men samtidig stige i vægt...... hmm..... Jeg kan ikke lige gennemskue den, men skal nok tænke videre. I øvrigt har du ret i, at ashihara karate nok ligner kyokushin, men jeg er jo også netop stoppet med karaten og dyrker nu krav maga i stedet :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træningspas, stadig uden squat og siff legged deadlift, så sådan ud:

Bent-Over Rows 2*8*47,5 kg

Læg i maskine 2*12*60 kg

Chin-Ups 1*6*kropsvægt

Skulderpres 2*8*12,5 kg pr. arm

Flyers 1*8*24 ka (samlet)

Bænkpres 2*8*47,5 kg

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Dips 2*6*kropsvægt

Preacher Curl 1*8*15 kg (uden stang)

Barbell Curl 2*8*27,5 kg Endelig progression! :)

Mave 3*12*10 kg på panden

Hip Raises 2*8

Back extension 2*8*10 kg i hænderne

Link to comment
Share on other sites

Altså ærligt talt så kan jeg sgu ik' sige det, men umiddelbart har jeg aldrig hørt om at stige i vægt, men alligevel mindske muskeltværsnittet, forudsat selvfølgelig at der ikke er en øgning af fedtprocenten på færde.

Med den viden jeg har kunne mulighederne evt. være:

Væsketab; Det kunne være med til at gøre musklerne mindre (jf. 2/3 af musklerne består af vand). Du nævner også at de muskelmassen samtidigt blev hårdere, hvilket også ville være en naturlig følge af mindre vandmængder i kroppen. Problemet med denne teori er imidlertid, at spørgsmålet om vægtøgningen står ubesvaret tilbavs.... Vand vejer jo som bekendt en del (1 liter=1 kilogram), så et markant tab af dette, bør nødvendigvis betyde, at øgning af vægten må kræve en forholdsvis stor tilførsel af et-eller-andet.

En forklaring herpå kunne være, at det er over meget lang tid den vægtøgning foregik. Eksempelvis et år. Hvis du samtidig på daværende tidspunkt var i voksealderen, vil du sagtens kunne være vokset tilstrækkeligt i højden til at dine muskler ville synes mindre af udseende fordi man nu så dem i forhold til en ellers noget større krop. Højden kunne forklare vægtøgningen og den hårde cardio/kyukushin træning har så betydet at du/I aldrig har kunnet ligge i tilstrækkeligt kalorieoverskud til at øge muskelmassen.

Det er min eneste umiddelbare teori, så må du sige til, hvis der er noget du kan nikke genkendende til.

Dertil vil jeg også lige sige, at jeg ind til videre selv har oplevet fremgang i muskelvækst (det bekræfter selv kæresten faktisk B) ) og har haft en udmærket progression i vægten siden jeg startede, så jeg brokker mig ikke- endnu..... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Bent-Over Rows 2*8*47,5 kg

Læg i maskine 2*12*62 kg

Chin-Ups 1*6*kropsvægt

Skulderpres 2*8*12,5 kg pr. arm

Back Extension 1*10+2*8*10 kg holdt foran panden

Cable flyers 1*8*24 kg samlet

Bænkpres 2*8*47,5 kg

Dips 2*6*kropsvægt

Preacher Curl 1*8*15 kg (uden stang)

Barbell Curl 2*8*27,5 kg

Hip Raises 2*8 /jeg er faktsik ved at blive helt glad for den øvelse :)

Mave 3*12*10 kg holdt for panden

Jeg synes, at dips føltes urimeligt hårde, men til gengæld virker det som om, at biceps er ved at gå i den rigtige retning og bænkpres kører også fint, selvom jeg igen er begyndt at kunne mærke en stikken i albuen :( Og så håber jeg i øvrigt snart, jeg kan begynde at squatte igen

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning så sådan ud:

Bent-Over Rows 2*8*50 kg

Læg i maskine 2*12*64 kg

Back Extensions øhh hov denn glemte jeg vist i farten :o

Chin-Ups 1*6

Skulderpres 2*8*12,5 kg pr. arm

Flyers 1*8*24 kg (samlet)

Bænkpres 2*8*50 kg

Dips 1*6

Triceps Extensions (Barbell) 2*8*20 kg

Preacher Curl 1*8*17,5 kg (uden stangen)

Barbell Curl 2*8*27,5 kg

Hip Raises 1*10+1*8

Mave 3*12*10 kg på panden

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Netop hjemvendt fra en udmærket træning, bliver selvsamme nu postet :)

Bent-Over Rows 2*8*50 kg

Læg i maskine 2*12*64 kg

Chin-Ups 1*6

DB Skulder Pres 2*8*12,5 kg pr. arm

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Incline DB Press 1*8*10 kg pr. arm +1*8*12,5 kg pr. arm

Hip Raises 2*10

Back Extensions 1*8*10 kg holdt foran panden (gad simpelthen ikke mere. Den øvelse er aaalt for kedelig)

Bænkpres 2*8*50 kg

Dips 1*6*kropsvægt

Triceps Extensions 2*8*20 kg

Barbell Curls 2*8*27,5 kg

Mave 3*12*10 kg holdt foran panden

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Bent-Over Rows 2*8*50 kg

Læg i maskine 2*12*70 kg

Chin-Ups 1*6*kropsvægt

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Bænkpres 2*8*50 kg

Incline DB press 1*8*12,5 kg pr. arm

Dips 1*6*kropsvægt

Triceps Extensions 2*8*22,5 kg

Preacher Curls 1*8*17,5 kg (uden stangen)

Hip Raises 2*10

Barbell Curls 2*8*27,5 kg

Mave 3*12*10 kg på panden

Det bliver nu dejligt med to dages fri fra skole og så træning igen på fredag eller lørdag

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lidt småtræt nu, men så vidt jeg husker, gik dagens træning godt og så sådan ud:

Bent-Over Rows 2*8*52,5 kg

Læg i maskine 2*12*72 kg

Chin-Ups 1*6

Skulderpres 2*8*12,5 kg pr. arm

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Incline db Press 1*8*12,5 kg pr. arm

Bænkpres 2*8*52,5 kg

Dips 1*6

Triceps Extensions 2*8*22,5 kg

Hip Raises 2*6

Preacher Curls 1*8*17,5 kg (uden stang)

Barbell Curls 2*8*30 kg

Mave 2*12*12,5 kg holdt på panden (knap s¨å håndterlig som bare at ha' én 10-kilo skive, men det gik

Link to comment
Share on other sites

Så forsøgte jeg mig endelig med squat igen. det blev til hele 2*15 reps, så nu lader jeg bare som om, at pausen var en ekstraordinær lang SD peiode :rolleyes:

Med squat tilbage kom dagens træning til at se sådan ud:

Squat 2*15*40 kg

Bent-Over Rows 2*8*52,5 kg

Læg i maskine 2*12*72 kg

Chin-Ups 1*7

Skulderpres 1*10+1*8*12,5 kg pr. arm

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Incline db Press 1*8*15 kg pr. arm

Hip Raises 2*8

Bænkpres 2*8*52,5 kg Jeg blev nødt til at vente urimeligt langt på bænken fordi nogle andre (spader?) absolut skulle køre deres obligatoriske 1000.000 sæt på denne. <_< Hvem sagde diskopumpere? :rolleyes:

Dips 1*6*kropsvægt

Preacher Curls 1*8*17,5 kg (uden stangen)

Triceps Extensions 2*8*25 kg

Barbell Curls 2*8*30 kg

Mave 2*12*12,5 kg på panden

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var en virkelig killer. 15 reps squat er f*n'me meget og de blev nærmest kørt som 15 rep breathing squat. Heden var også ret vild, men dog lige til at leve med.

Squat 2*15*45 kg

Bent-Over Rows 2*8*52,5 kg

Læg i maskine 2*12*74 kg

Skulderpres 2*8*12,5 kg pr. arm

Dips 1*6*

Chin-Ups 1*5*

Bænkpres 2*8*52,5 kg

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Preacher Curls 1*8*17,5 kg (uden stang)

Hip Raises 2*8

Triceps Extensions 2*8*25 kg

Barbell Curls 2*8*30 kg

Incline db press 2*8*12,5 kg pr. arm

Mave 2*12*12,5 kg på panden

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Ja og når det så kun er anden gang i løbet af flere uger jeg skvatter, så gør det ik' lige sagen nemmere, men hvis der er tid til det på lørdag, håber jeg da på at smide lidt dødløft ind også. Men jeg tror lige jeg starter ved 12 reps i stedet

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning startede som lyn og torden, da jeg havde Danmarks landskamp i tankerne og den skulle jeg i hvert fald nå hjem til. Men den forløb således:

Squat 2*12*50 kg

Bent-Over Rows 2*8*55 kg

Læg i maskine 2*12*74 kg

Chin-Ups 1*5*

Skulderpres 2*8*12,5 kg pr. arm

Incline db Press 1*8*15 kg pr. arm

Bænkpres 2*6*55 kg

Dips 1*6*

Preacher Curls 1*8*17,5 kg

Hip Raises 2*8*

Triceps Extensions 2*8*27,5 kg

Barbell Curls 2*8*32,5 kg

Link to comment
Share on other sites

Du vejer temmelig meget, efter din højde? hvor høj er din fedt%? osv.?

Jeg har først lige opdaget, at eruption skrev dette til sidst i hans indlæg på side to i loggen her, så selvom, der er lidt sent vil jeg lige prøve at besvare det.

Nu har jeg gainet ret meget på det seneste synes jeg og vejede mig for leden til lige knap 77 kg og går ud fra, at jeg ikke er blevet meget højere end de 186 cm. Det synes jeg virkelig ikke er særlig meget og mit umiddelbare kortsigtede mål er i hvert fald at blive noget større. Cutting er noget, der ligger laaangt ude i fremtiden og er i hvert fald ikke noget jeg går og spekulerer på. For tiden prøver jeg bare at æde så meget jeg nu kan får mig selv til. Det der med fedt% har jeg aldrig fået målt, men jeg gætter den til at være forholdsvis lav eller i hvert fald under 15, men det er svært, når jeg ikke har noget at forholde det til.

Link to comment
Share on other sites

Spændende træning i dag og helt anderledes god tid, så der var tid til at lege lidt med noget dødløft og nogle goodmornings efter det planlagte pas. Det planlagte så sådan ud:

Squat 2*12*52,5 kg

Bent-Over Rows 2*8*55 kg

Læg i maskine 2*12*74 kg

Chin-Ups 1*6*

Skulderpres db 2*8*12,5 kg pr. arm

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Incline db press 1*8*15 kg pr. arm

Dips 1*7*

Bænkpres 2*6*55 kg

Hip Raises 2*8

Preacher Curls 1*8*17,5 kg (uden stangen)

Mave 3*10*15 kg på panden

Triceps Extensions 2*8*27,5 kg

Barbell Curls 2*8*32,5 kg

Og så var der tid til lidt leg med først Dødløft, hvor jeg kørte nogle singles og senere nogle reps (6-8 stk.), med 50 kg som den højeste vægt og bagefter goodmornings, hvor jeg kørte ca. 2*8 med 30 kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning forløb ganske fint og erstattede i øvrigt landskampen, som jeg så ikke fik set. Og det på trods af at jeg ville erklære mig selv som ret inkarneret fordboldfan.....

Men sådan kom træningen nu engang til at se ud (uden lændetræning, da centret pludselig lukkede og jeg stod tilbage som eneste trænende individ, så :blink: :o :4oops: :angry: <_<

Smileyerne beskriver bedst min reaktion på dette.

Squat 2*12*55 kg

Læg i maskine 2*12*80 kg

Bent-Over Rows 2*6*57,5 kg

Skulderpres 2*8*15 kg

Dips 1*7*

Preacher Curls 1*6*20 kg (uden stangen)

Incline db Press 1*8*15 kg pr. arm

Bænkpres 2*6*57,5 kg

Leg Raises 2*8*

Barbell Curls 2*8*32,5 kg

Triceps Extensions 2*8*27,5 kg

Mave 3*10*15 kg på panden

Ligesom lændetræningen blev udeladt var det selvsamme tilfældet for laterals og Chin-Ups (havde dog her som sædvanligt Bent-Åge med i stedet. Og den blev kun udeladt fordi jeg tidligere på dagen havde lavet nogle Chin-Ups for sjov med en kammerat.

Laterals, jaa den glemte jeg :4oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share