blanco's log


blanco
 Share

Recommended Posts

Ja, det forsøgte jeg da også at overbevise mig selv om, men det er dog stadig lidt sørgeligt, at jeg glippede kampen.

Omvendt trøstede jeg mig med, at det bare var en let nation som Luxembourg, der skulle have tæsk, så deet....

Jeg tror nogenlunde jeg er begyndt at prioritere sådan her:

Træning,

Landskampe,

kæresten...... :blink::4oops:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning gik ok, varmen taget i betragtning. Det ser ud til at brystet godt snart kunne trænge til en pause, så det kan være jeg skal prøve mig frem med noget lokal SD/evt. deload. Træningen så sådan ud:

Squat 2*12*57,5 kg

Læg i maskine 2*12*80 kg

Chin-Ups 1*7*

Bent-Over Rows 2*6*57,5 kg

Skulderpres 2*8*15 kg pr. arm

Dips 1*7*

Incline DB Press 1*8*15 kg pr. arm

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Leg Raises 1*10+1*8

Preacher Curls 1*6*20 kg (uden stangen)

Bænkpres 2*6*57,5 kg

Goodmornings 2*10*30 kg

Triceps Extensions 2*6*30 kg

Barbell Curls 2*6*35 kg

Mave 1*12*15 kg holdt på panden+1*12*17,5 kg holdt på panden+1*12*15 kg holdt på panden

Link to comment
Share on other sites

Jeg led af lidt ondt i maven i dag og min kost havde da også været lidt underligt sat sammen.

Jeg åd en kæmpe morgenmad ved 11-tiden og så ellers ingenting før ved 6-tiden, hvor jeg så ellers overproppede mig med pizza. Det kunne jeg så godt mærke IKKE var nogen særlig god idé senere hen under træningen da det resulterede i, at jeg faktisk helt droppede mavetræningen, der ganske enkel virkede lidt for uoverskuelig og af frygt for konsekvenserne..... Tja lidt en skam, men man må jo håbe, jeg lærer af den slags fejl :rolleyes:

Squat 2*10*60 kg

Læg i maskine 2*12*80 kg

Skulderpres 2*8*15 kg pr. arm

Chin-Ups 1*6 Jaa kropsvægtsøvelserne føltes lidt tunge efter at have grovædt.

Bent-Over Rows 2*6*60 kg

Incline DB Press 1*6*15 kg pr. arm

Dips 2*6*

Bænkpres 1*6+1*4*60 kg 6 reps med min 1RM max! At jeg så gik kold i sidste sæt gør mindre, det var nok pga. for meget respekt for vægten, men cool succesoplevelse.

Laterals 1*8*7,5 kg

Barbell Curls 2*6*35 kg

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg så heldig at få instruktion af Luciferase i squat og dødløft. Det var kanon og jeg hev en ny PR hjem i dødløft, dog var det ikke i særlig god stil, men 110 kg fik jeg hevet op, og det var fandeme også tungt.

I squat kørte jeg udelukkende med lette belastninger og jeg tror vist, der skal trænes lidt teknik de næste par gange med 40-50 kg, som er tilsvarende det jeg fik brugt i dag.

Det var vist ret tydeligt at instruktion var tiltrængt, især i squat, men bestemt også i dødløft, hvor jeg har en tendens til bare at strække benene uden rigtigt at holde ryggen i samme stilling samtidig.

Til slut må jeg også lige nævnede, at jeg er ret inmponeret over de vægte Luciferase kastede rundt med deroppe. Uden at røbe alt for meget kan jeg nævne, at han reppede med 105 kg i bænkpres og jeg "slappede selv lidt af med 50-55 kg i tre sæt med en reprange omkring 6-8. Nu vil jeg dekonditionere brystmusklerne lidt og springe bænk over næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestemt, at jeg alligevel ikke vil dekonditionere lokalt, men derimod gøre det gældende for hele kroppen, så hvis mentaliteten er der til at holde sig væk fra vægtene helt ind til onsdag i næste uge, så er det planen so far.

Link to comment
Share on other sites

Et eller andet skulle jeg jo finde på i mine glade SD-dage, så jeg gav mig i kast med 10 mins push-up challenge. Rasultat: Ikke synderligt imponerende, men det må skyldes, at det er henimod 100 år siden jeg kontinuerligt har lavet push-ups og udholdenstræning generelt.

Det blev dog til 146 stykker, men nu er mine triceps også så mørbankede, at jeg dårligt kan strække armene i vejret (det var der jo så heller ingen grund til....).

Planen var, at jeg ville nuppe 10 stk. tage 10 sek. pause og så tage 10 stk. mere, men allerede da jeg havde taget 40 stk, blev dette for hårdt, og jeg måtte sætte det ned til 5 stk. med tilpasset pause......

Link to comment
Share on other sites

Hey Blanco

Det går ikke din max i DL er over min igen :blink: .... Så skal jeg nok til at ta mig sammen igen :4whip: Går ikke med pauser og alle drukturerne jeg har haft på de sidste (puuh der er hårdt når man ikke drikker normalt :unsure: )... Men tillykke med det... Og du skal lige vide at jeg regner med at slå den igen ved mit næste maxforsøg om en måned!!!! :bigsmile:

:wave: Cat

Link to comment
Share on other sites

hehe jeg tænkte netop på dig inden jeg flyttede dem op fra jorden, men hvis det er en trøst, kan jeg sige, at det var med Luciferases bælte. Jeg tror godt jeg ville kunne híve den op uden, selvom det var med god kamp.

Jeg VIL jo have en højere dl max en dig, koste hvad det vil. Men jeg løftede i øvrigt 100 lige inden uden bælte og i elendig stil.

I mit daglige BB-program træner jeg ikke øvelsen, men derimod stiff legged, som jeg godt nok tror har stor overførlighed- især når jeg træner squat ved siden af, så med lidt bedre teknik og et par måneders træning, så er der 120 :devil: håber jeg :rolleyes:

hvis du stikker helt af fra mig, har jeg jo ikke andet valg end at blive styrkeløfter, og det sker nok efter sommeren, så watch out

Link to comment
Share on other sites

Nårja det første træningspas efter min SD, var i dag. Pokkers hårdt, selvom jeg menter belastningerne var sat tilstrækkeligt langt ned, men sådan kan man jo tro så meget.

Squat var beregnet på, at der skulle trænes med henblik på teknik, men det var det for tungt til, så næste gang sætter jeg den ned på 40 kg

Det gik så'n:

Squat 2*12*45 kg

Læg i maskine 2*15*64 kg

Chin-Ups 1*6*blanco

Stiff-Legged Deadlift 2*12*50 kg nemt :)

Skulderpres 2*12*10 kg pr. arm

Bent-Over Rows 2*12*45 kg

Incline DB Press 1*12*12,5 kg

Barbell Curls 1*12*22,5 kg

Dumbbell Curls 1*10*10 kg

Bænkpres 2*12*45 kg

Dips 1*8+1*4

Mave 2*15*5 kg holdt fast mod panden

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var særdeles hård mod bryst og i særdeleshed triceps (hvem sagde diskopumper? :bigsmile: ). Jeg bruger triceps utroligt meget ved skulderpres og incline db pres, og så selvfølgelig ved dips, hvor de er primært target. Ved skulderpres bruger ejg ligeledes brystet meget, så jeg har overvejet at smide incline db press helt ud af programmet :unsure:

Ja faktisk er det eneste der ikke bliver totalt smadret af skulderpres.........SKULDEREN!

Nå, men udover det så skruede ejg vægtene yderligere ned i squat, for at koncentrere mig om teknikken og det bliver nok også tilfældet de næste par gange, da det er tiltrængt

Squat 2*8-10*40 kg

Læg i maskine 2*12*70 kg

Total Leg press 2*10*70 kg

Chin-Ups 1*6*blanco

Stiff Leg Deadlift 2*10*55 kg stadig nemt :rolleyes:

Bent-Over Rows 1*8*55 kg +1*10*50 kg Jeg undrede mig godt nok over, hvor tung den var i første sæt, men opdagede så, at jeg havde glemt at ta' 2,5'erne af fra dødløft. Jeg skulle egentlig kun have arbejdet med 47,5, men det ændrede jeg så.

Skulderpres 2*10*12,5 kg pr. arm

Incline DB Press 2*10*15 kg

Dips 2*7+1*5 Altsammen med kropsvægt

Bænkpres 2*10*47,5 kg

Laterals 1*10*5 kg

Så gik jeg ud og drak lidt af min shake, for så at gå ind og snuppe resten :)

Hip Raises 1*8

Dumbbell Curls 2*10*12,5 kg

Mave 3*12*7,5 kg holdt fast mod panden

Herefter legede jeg lidt rundt med en håndfuld singles i dødløft80 kg

Og så kunne jeg ikke lade være med at lade mig inspirere af mvp og eksperimentere med lidt vægtløftning. I supereksplosiv og sandsynligvis elendig stil lykkedes det mig at smække 55 kg over hovedet og jeg tror faktisk jeg kunne være god for 60-70 kg med lidt teknisk vejledning, men jeg ville ikke prøve kræfter med højere vægte, når jeg nu ikke vidste, hvad jeg eventuelt kunne gøre forkert og hvordan det står til med skadespotentialet i sådan en øvelse.

Men det var nu meget sjovt at prøve og folk, der skulle på toilet (man kommer kun forbi det lidt afsidesliggende squatstativ, hvorfra jeg brugte stangen, hvis man skal på toilet) gloede da også lidt mærkeligt på mig.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning startede ud med lidt stød, noget jeg synes er ret fedt og sjovt at lege lidt med. Efter et par opvarmningssingler på 40 kg, lykkedes det mig at støde 60 kg helt op over hovedet, selvom balancen var tæt på at svigte. Det er det hidtil højeste antal kg, jeg har stødt.

Ellers lignede resten af træningen den sidste til forveksling, hvis man ser bort fra progression og de mange singler i dødløft, jeg ikke kunne lade være med at lave da træningen ellers var slut. Det antal var identisk med førstedagen i TJs single cycle, og jeg overvejer lidt at køre den sideløbende med min normale træning og sideløbende med stiff leg deadlift kørt efter BB principper. Det er muligt det vil betyde jeg ikke får det optimale ud af den, men lidt har også ret og bare jeg for jeg for alt i verden holder min dødløft max over Cats. :rolleyes: Det er i øvrigt slet ikke sikkert jeg fuldfører den, da det er ret hårdt at køre den efter et sådant træningspas, som jeg kører med få udsvingninger hver gang:

Squat 2*10*40 kg Stadig med fokus på teknik og jeg synes jeg kan se forbedringer nu

Total Leg Press 1*10*74 kg

Læg i maskine 2*12*80 kg

Chin-Ups 1*6

Bent-Over Rows 2*8*52,5 kg

Siff Leg Deadlift 2*10*57,5 kg

Skulderpres 2*10*12,5 kg pr. arm

Incline DB Press 1*12*15 kg pr. arm

Hip Raises 2*8

Dips 1*7+1*5

Incline Dumbbell Curls 1*10+1*8*12,5 kg pr. arm

Bænkpres 2*10*50 kg

Mave 3*12*10 kg på panden

15 dødløftssingler med 72,5 kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var en gang lort. Jeg var fuldstændig tappet for energi hele vejen igennem, så det var ikke nogen sjov oplevelse....

Jeg forsøgte, så at nappe lidt til min shake for at se om det ville hjælpe. Det gjorde det ikke til gengæld, var det hele i overhængende fare for at ryge op igen, ad samme rute, som det havde passeret på nedturen og det var altså ikke på grund af smagen af viking whey.

Og som om det ikke skulle være nok fik jeg pi**e ondt i ryggen under min failureudflugt i bænk. <_<

Nå, men på papiret så, træningen sådan ud:

Squat 40 kg med fokus på teknik

Total leg Press 2*10*80 kg

Læg 2*12*82 kg

Stiff Leg Deadlift 2*10*60 kg

Chin-Ups 1*6

Skulderpres 2*10*15 kg

Incline DB Press 1*17,5 kg

Bent-Over Rows 2*10*52,5 kg

Bænkpres 1*10+1*9½*52,5 kg Meegafailure, det var rent hel, at jeg af al kraft lige præcis kunne få presset stangen op i det nederste hak i stativet. Puha. Det betyder jo nok, at der ikke bliver nogen progression næste gang, stik imod planerne <_< . På den anden side, gav det et så enormt pump, at jeg aldrig tror, mine patter har været større :bigsmile:

Incline DB Curls 2*10*12,5 kg Endelig fik jeg to gange ti, en af træningens få, men forventede, lyspunkter

Mave 3*12*12,5 kg holdt på panden

15 eksplosive DL-singler med 67,5 kg

Link to comment
Share on other sites

Cat-> Who are you kidding?

Efter single cyclen, hiver jeg mindst 120 kg hjem :devil:

But keep on dreaming cat ;)

Og så til træningen:pis, pis, pis. Endnu en dag med failure i bænk, selvom jeg brugte det samme antal kg som sidst (52,5). Denne gang fik jeg kun 7 stk. i andet sæt og i incline db press fik jeg også kun 7 med den samme vægt, som jeg tog 10 med sidst..... Skulderen ville heller ikke i dag, så der blev det også kun til 7 stk. i andet sæt, selvom vægten ikke var sat op fra sidst.

Så det var noget værre lort.

Nu er spørgsmålet så, om det er nødvendigt, jeg træder et skridt tilbage i bænk, eller jeg skal forsøge samme vægt næste gang. Imens prøver jeg at koncentrere mig på kostsiden og sørge for at få rigeligt med proteiner. Det irriterer mig meget pludselig mod min forventning og må ændre planerne. jeg havde håbet, at jeg kunne holde progressionen hver gang end til jeg kunne tage 10*55 kg, men det kom ikke til at holde stik.....desværre.

Squat tekniktræning med 40 kg

Total Leg Press 2*10*82 kg

Chin-Ups 1*6

Dips Ladderprincip 1+2+3+4+5 altsammen med kropsvægt

Bent-Over Rows 2*10*52,5 kg

Push-Press 2*52,5 kg

Skulderpres 1*10+1*7*15 kg pr. arm

Læg i maskine 2*12*84 kg

Stiff Legged Deadlift 2*10*62,5 kg

Bænkpres 1*10+1*7*52,5 kg

Incline DB Press 1*7*17,5 kg pr. arm

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Incline Curls 2*10*12,5 kg

Mave 3*12*12,5 kg holdt med panden

Link to comment
Share on other sites

Såå dagens træning gør, at jeg pludselig ser meget lysere på det hele. Jeg fik nemlig mine 52,5 skubbet op i bænk og det smittede så af på humøret resten af træningen :)

Bænken var også lagt lidt tidligere end sidst og så udgik incline press helt.

Squat 1*10*45 kg

Total Leg Press 2*10*84 kg

Stiff Leg deadlift 2*10*62,5 kg

Skulderpres 2*10*15 kg pr. arm

Bænkpres 2*10*52,5 kg

Chin-Ups ladderprincip 1+2+3+2 Jaa her skuffede jeg lidt mig selv og jeg forstår ikke rigtig, hvorfor det ikke blev til flere.

Dips Ladderprincip 1+2+3+4 ok

Incline Dumbbell Curls 2*10*12,5 kg

Læg i maskine 2*10*90 kg

Laterals 1*8*7,5 kg pr. arm

Mave 3*12*15 kg holdt på panden

Dødløftsingles 10 stk. med 82,5 kg nemt nok

Link to comment
Share on other sites

The man in charge i mit center (eller hans) valgte fik den pisseirriterende idé, at der skulle lukkes 20:30 i dag, så jeg nåede desværre ikke at få lavet mine dynamiske dødløftssingles. De bliver nu foreløbigt udsat i to dage til onsdag, så det går jo nok. Ellers gik dagen sådan cirka så'n her:

Squat 2*ca. 8*50 kg

Total Leg Press 1*8*90 kg

Chin-Ups ladderprincip 1+2+3+4 Tilfreds :)

Skulderpres 2*10*15 kg

Stiff Leg Deadlift 2*10*65 kg

Bænkpres 2*10*52,5 kg

Læg 2*10*92 kg

Kakaodrikning (i mangel på mere proteinpulver)

Dips Ladderprincip 1+2+3+4+5

Laterals 1*8*5 kg i venstre arm, 7,5 kg i højre. Ja det var ikke med vilje og jeg fattede da heller ingen ting af, hvorfor højre skulle være så meget tungere end venstre. Dog lykkedes det mig at stabilisere og først bagefter opdagede jeg fejlen- doh. Jeg tog så et sæt mere, men kun på 6 reps med 7,5 kg i BEGGE hænder

Incline DB Press 1*10*17,5 kg

Incline Dumbbel Curls 1*8*15 kg+1*6*15 kg Jeg er faktisk godt tilfreds selvom jeg ikke kunne tage flere reps, for progressionen fra sidst er jo på hele 20%!

Så eksperimenterede jeg med JS' Ab Flexion on leg lift chair. Den var virkelig god og jeg tror jeg tog noget i nærheden af 1*8+1*8+1*5 Den isolerede mine abs på en hel anden måde end jeg tidligere har prøvet, så den må jeg køre på med fremover :)

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat 2*8*52,5 kg

Total Leg press 1*8*94 kg

Chin-Ups 1+1+2+3

Skulderpres 2*8*17,5 kg YES!

Bænkpres 2*8*55 kg Det havde jeg ikke regnet med

Stiff Leg deadlift 2*8*67,5 kg det gik ok

Dips 1+2+4+5

Incline DB Curls 1*8+1*6*15 kg

Laterals 1*8*7,5 kg

Incline DB Press 1*10*17,5 kg

Ab flexion on leg lift chair 2*8

Lægtræningen udgik, da min fod desværre er gået i stykker....

Link to comment
Share on other sites

Foden er stadig ikke i orden, men til gengæld fik jeg endelig lavet mine eksplosive DLsingles

Skulderpres 2*8*17,5 kg pr. arm

Bænkpres 2*8*55 kg tungt

Chin-Ups ladder 1+2+3+4

Squat 2*8*55 kg Puh det var hårdt, jeg vil efterhånden helst være fri for at lave mere end 5 reps i squat

Total Leg Press 1*8*94 kg

Stiff Leg Deadlift 2*8*70 kg

Dips 1+2+3+4+5

Incline DB Press 1*8*20 kg pr. arm

Laterals 1*8*7,5 kg

Incline DB Curls 1*7*15 kg +1*6*15 kg

Ab Flexion on Leg Lift Chair 2*10

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

træningen i dag gik udmærket, desværre kan jeg bare stadigvæk ikke træne læggen (som ellers ville have godt af det :unsure: ), da foden stadig er dårlig.

Ellers gik det godt, Stiff Leg Deadlift kom jeg til at lave en brøler, som jeg først opdagede bagefter......

Squat 2*8*57,5 kg Den her gang kunne jeg sørme godt li' øvelsen, det svinger åbenbart...

Chin-Ups 1+2+3+.....3 <_<

Skulderpres 2*8*17,5 kg pr. arm

Stiff Leg Deadlift 2*8*.......82,5 KG! Jeg kom til at putte al for meget vægt på, og opdagede først fejlen bagefter, alligevel gik det lige, selvom jeg ramte megafailure på de sidste par reps. En progression fra sidst på 12,5 kg!

Bænkpres 2*8*57,5 kg Det gik :)

Dips Ladder 1+2+3+4+5

Chin-Ups 1*5

Laterals 2*8*7,5 kg pr. arm

Ab Flexion on Leg Lift Chair 2*10

Incline DB Press 1*8*20 kg pr. arm

Incline DB Curls 1*8+1*6*15 kg

Jeg må forsøge at få lagt lidt progression i volumen ind i laterals, før jeg øger vægten, da der er et langt spring op til 10 kg dumbbels

Link to comment
Share on other sites

Så nu får jeg endelig postet gårsdagens træning. Efter af min bulking den sidste tid har foregået gennem overvejende sund mad, røg der i går aftes lidt for mange Vestfyn ned, så nu er jeg spændt på at se, hvilken betydning, det har i morgen, og om træningen var helt spildt....

Der var ellers progression igen i både bænk og squat m.m. I deadlift valgte jeg dog at gå 2,5 kg ned som følge af at jeg var helt langt ude i noget failurenoget i øvelsen sidst.

Jeg overvejer at udskifte Dumbbell Curls med Barbell, fordi jeg efterhånden er ved at køre fast i det og der er får langt mellem vægten på de forskellige håndvægte.

Squat 2*8*60 kg

Stiff Leg Deadlift 2*8*80 kg

Chin-Ups 1+2+3+3

Skulderpres 2*8*17,5 kg

Bænkpres 2*8*60 kg -det holdt hårdt :devil:

Dips 1+2+3+4+3+1

Incline DB Press 1*8*20 kg pr. arm

Incline DB Curls 1*8+1*5*15 kg pr. arm

Laterals 2*8*7,5 kg pr. arm

Ab Flexion on Leg Lift Chair 2*10

Link to comment
Share on other sites

Bæken kiksede desværre i dag, jeg ved ikke lige hvorfor, men det gjorde den bare <_<

Faktisk følte jeg mig i det hele taget ret svag i dag......

Det kan skyldes for lidt søvn -je er ikke vant til at træne om morgenen, kosten har ikke været helt optimal og alkohold nedsætter jo proteinsyntesen, såå det kan jo også have haft indflydelse.

Squat 2*8*62,5 kg Tungt!

Chin-Ups 1+2+3+2

Skulderpres 2*8*17,5 kg pr. arm

Bænkpres 1*6+1*5*60 kg

Stiff Leg Deadlift 2*8*82,5 kg Grebet svigter lidt sy's jeg

Dips 1+2+3+4+5+1

Incline DB Press 1*8*20 kg pr. arm

Barbell Curls 2*8*30 kg nemt nok

Ab Flexion on Leg Lift Chair 3*10

Link to comment
Share on other sites

Fin fin træning i dag, jeg fik ikke 2*8*62,5 i bænk, som jeg lidt havde håbet på, men ikke regnet med, til gengæld var jeg på den rigtige side af failuregrænsen. Nåhja og så må jeg ikke glemme, at den første rep i første sæt af bænken også var ny 1RM PR!

Squat var virkeligt tungt, men jeg håber på også at kunne øge næste gang.

Squat 2*8*65 kg

Chin-Ups 1+2+3+2½

Skulderpres 2*6*20 kg pr. arm Yeah

Bænkpres 1*5+1*4*62,5 kg

Stiff Leg Deadlift 2*6*85 kg Jeg gider simpelthen ikke op og rode med højere reps mere -desuden kan mit greb ikke holde stangen så længe.

Dips 1+2+4+5+2

Incline DB Press 1*8*20 kg pr. arm Her var armene tæt på at svigte, for jeg var virkelig så smadret i mine triceps, at jeg følte mig som årets diskopumper :bigsmile:

barbell Curls 2*8*32,5 kg Puh det holdt hårdt

Ab Flexion on Leg Lift Chair 2*12

Laterals 1*10*7,5 kg

Link to comment
Share on other sites

Takker NB,

hehe, jeg er da helt klart frisk på at konkurerre i dødløft, sålænge vis også har en konkurrence kørende ang. bænken :bigsmile:

Hvor stort er det dit DL max forspring er nu? Mit max er jo på 110, men når TJs DL single cycle er færdig om en 9 ugers tid, så skulle den da gerne være mindst 10 kg højere -håber jeg.

Jeg har jo også den fordel, at jeg ikke cutter, og det er nok den væsentligste forskel på os nu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share