Koordinering ved split


Ethan Hunt
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle!

Nu er jeg en af de personer som er meget inde i hvordan træningsprogrammer virker, tænker på HST osv. Men jeg aner når jeg kommer til at tænke på det, intet om hvordan jeg skal træne (vægtmæssigt, reps og sætmæssigt) når jeg træner træninger der ikke er med i et program!?! DEt eneste jeg gør er at jeg kører 2-split... Men hvordan skal jeg træne hvis jeg vil have opnå maksimal muskelvækst? Har læst artiklen med de 6 gyldne regler af TJ, men hvordan bør jeg koordinere en træning der ikke indgår i noget program?

Eks.

Sæt 1: Sub max,

Sæt 2: Sub max, men mere end 1

3: Max

Eks. 2:

Sæt 1: 10 x 10RM

Sæt 2: 5 x 5RM

Sæt 3: 15 x 15Rm

Hvordan??

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Slet ikke nogen der er kloge nok til at svare?

Davs,klog er jeg nok ikke.....

men tror du sku prøve køre det som jeg gør lige nu hvis du vil nøjes med 2-split!

hvad er det der submax,under dit max eller?????

Prøv at kør

split1: Bryst-Triceps og front-plus midte skulder samme + quad og lægge

split2: Ryg-biceps,baglår- bagerste skulder

lav 3-4 øvelser(ik benene :D ) på hver muskel-gr. kør 3*8 med stigende belastning(så tæt på failure i sidste som mulig)uden opvarmning,i hver enkelt øvelse)

Ku jo evt. prøve køre sammen endag?

Devito

Link to comment
Share on other sites

Devito>

men tror du sku prøve køre det som jeg gør lige nu hvis du vil nøjes med 2-split!
Det kan godt være :) MEn må jeg lige få udpenslet princippet i det igen? Var det det med alle pres øvelser på en dag, og alle skup øvelser på en dag?
hvad er det der submax,under dit max eller?????

Ja faktisk.. det er bare mig der har en tendens til at stjæle de store ord i et forsøg på at lyde klogere :lol:

lav 3-4 øvelser(ik benene  ) på hver muskel-gr. kør 3*8 med stigende belastning(så tæt på failure i sidste som mulig)uden opvarmning,i hver enkelt øvelse)

Hmm sounds fair, minder også om det jeg laver lige nu. Med stigende belastning and all.

Ku jo evt. prøve køre sammen endag?

Ja det var da en god ide :)

Jarvig>

Ethan Hunt -> Taler du om maksimalmuskelvækst ved en splitprogram-sammensætning eller ved et hvilket som helst BB-program?

Det jeg leder efter er nogle retningslinier når man træner EN træning af gangen. Altså ikke i noget program.

Altså lidt svar ala, Devitos svar jeg har lavet i rød.

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

MEn må jeg lige få udpenslet princippet i det igen? Var det det med alle pres øvelser på en dag, og alle skup øvelser på en dag?

lav 3-4 øvelser(ik benene  ) på hver muskel-gr. kør 3*8 med stigende belastning(så tæt på failure i sidste som mulig)uden opvarmning,i hver enkelt øvelse)

Princip :w00t:

hmm ved ikke hvor jeg har det fra,men har hørt en eller anden flabe om at "press" og "træk" muskler sku vokse godt hver for sig...

det holder jeg nu ikke meget i,men hvorfor ik...

Jeg kortlægger lige de to programmer:

Træk:

Ryg

biceps

Baglår

nakke

Press:

bryst

triceps

skulder(forreste/miderste)

quad

lægge

det der er for mig er logisk i dette 2-split program med Press-muskler og trække-muskler, er at (nu bliver det mumbo jumbo :D )

musklerne både er agonister og synergister på samme dag...

eks:

millitary press: deltoideus agonist og triceps synergist

bænk: pect. agonist triceps synergist

dips: pect. og tri i kombination

push-down: en tri(koncetrisk)

det hele afhænger jo lidt at hvor ofte man træner og hvor meget split der er, plus ens restitionstid...

Hvis nogen træner biceps direkte efter en ryg-dag, sys jeg det er for "dumt", så godt som alle øvelser til (ryg)latissimus dorsi kræver biceps arb. oz selvom det ik er som agonist....

Devito

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share