Bulimi


blanco
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Jeg har en veninde, der netop har fortalt, at hun mindst en gang om dagen og ofte flere gange på en dag, kaster sin mad op igen efter at have spist det selv samme. Det lyder da ret meget ligesom det der også er kendt som bulimi. Det er jo langt fra normalt og jeg blev lidt nervøs på hendes vejne og tænkte over hvor skadeligt det egentlig er.

Hun påstår at hun godt kan stoppe, hvis hun ville, men det er tydeligt. at det kan hun IKKE. Ind til videre ser hun ikke sygeligt tynd ud, men meget tilpas og bør ikke tabe sig yderligere efter min mening. Hun siger, at det ikke er skadeligt/usundt/farligt at gøre som hun gør, men jeg har mine tivivl.....såå MOL hva' siger I? Lyder det slemt og hvad kan følgerne være, sålænge hun ikke bliver sygeligt tynd af det?? :confused2:

Håber der er nogen som ligger inde med viden omkring emnet

Link to comment
Share on other sites

Skynd dig at få hende i behandling

Virker det ikke som at gå for vidt? Well som skrevet er hun jo ikke overdrevet tynd og det er heller ikke sikkert hun bli'r det jo. måske hun selv stopper alligevel når hun har tabt sig det hun vil.....hvis det altså ikke er alt for meget

Link to comment
Share on other sites

såfremt hun vil erkende hun har et problem så få hende sparket til læge med det samme !

nu sir du godt nok at hun ik er overdrevet tynd, men for en del med bulimi sker der det lidt paradoksale at de nok kaster op

men alligevel får spist nok til at opretholde en vis vægt... :unsure:

men hun risikerer at gøre stor skade på sig selv så det er IKKE at gå for vidt, enig med Cilius

Link to comment
Share on other sites

Ja Hippo, jeg er godt klar over det der med den sygelige sulttrang, men det var også derfor jeg ledte lidt efter et svar på hvor farlig den proces i sig selv kan være. Altså at kaste sin mad op regelmæssigt. Er det i sig selv skadeligt, for det ville jeg gerne kunne fortælle hende, hvis det er......

Link to comment
Share on other sites

Emaljen på bagsiden af tænderne bliver ætset væk. Min søster lider selv af anoreksi. Jeg vil anbefale at du får din veninde til lægen med det samme. Heller tage det i opløbet inden det bliver for slemt. Det er en meget lang vej at komme tilbage til "normal" tilstand. Allerede det at hun påstår at hun kan stoppe burde tænde advarselslamper. Gør noget nu inden det er for sent.

Link to comment
Share on other sites

vil sige som alle de andre: få hende til læge!!!

Hele ens kropsbalance bliver slået ud af kurs og da især når hun gør det flere gange om dagen. Væskebalancen kan slet ikke klare det der, hun mister mange mineraler o.l. ved hver opkastning og maven kan gå fuldstændig i stå. I de allerværste tilfælde kan hun faktisk ende med et hjertestop som følge af de store forstyrrelser hun skaber i kroppen, også selv om hun ikke er undervægtig eller noget.

Håber du får held med at få hende i en form for behandling...

Hilsen Tulle :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share