Vil gerne UNDER min idealvægt


ayaaya
 Share

Recommended Posts

Da jeg - uvist af hvilken grund - ikke selv kan få lov til at komme med et nyt emne (jeg ER ellers registreret som bruger) har jeg fået lov at bruge min veninde Aya´s password, jeg håber I vil hjælpe mig alligevel:

HVIS nu jeg gerne vil NED UNDER min idealvægt hvordan gør jeg så ?

Mit problem er at jeg HAR min idealvægt, min BMI er nemlig 22 som høre under normalen (18-25) - men alligevel har jeg nogle deller og det ser ganske Uskønt ud i bikini/badedragt

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad vægten siger - det eneste jeg kigger på er om jeg er tilfreds med mit spejlbillede - og det er jeg IKKE (selvom jeg ifølge eksperterne har min idealvægt)

P.s jeg har læst mange af jeres andre indlæg og jeg følger alle kunstens regler - jeg spiser MINDRE end jeg indtager i kcal, jeg dyrker konditions- og styrketræning o.s.v.

Katrine

Link to comment
Share on other sites

hey,

du blir nok nødt til at uddybe lidt om hvordan du træner og hvad du spiser, højde og vægt osv hvis folk skal kunne hjælpe.... B)

men ang det der BMI så synes jeg at du skal glemme ALT om den måde at få et forhold til din vægt på....

det tal er intetsigende....

Link to comment
Share on other sites

Til DaDane:

Jeg har motioneret i flere år - og også prøvet at tabe mig - men det er først inden for det sidste halve år at jeg gør det på den rigtige måde (engang troede jeg at bare man lavede ½ times motion om dagen, så kunne man spise løs af alt også chokolade, og alligevel tabe mig. Og det med grønsager har heller aldrig været mig, men det er det nu. i teenage årende sneg min vægt sig op på 55 kg. For 5 år siden var jeg en kort overgang nede på 50 kg, men hurtigt oppe på 55 kg. igen. siden holdt jeg op med at ryge, og tog på (5 kg), men tabte mig igen ned til min 55 kg. For ca. 2 år siden var jeg nede på 49 kg, men nu svinger det mellem 50,5 og 54 kg. Og jeg har bl.a. en delle i taljen som jeg ikke havde for 5 år siden og den vil bare ikke væk og den delle havde jeg ikke for 5 år siden, hvor jeg var nede på 50 kg. Var det mere forvirring end hjælp?

Til Hippo: Jeg er 160 cm høj vejer 50,5-54 kg. Jeg løber 5 gange om ugen - vekslende fedtforbrændingszone (2 dage) og fuld knald (3) dage. Jeg styrketræner hele kroppen 2 gange om ugen. Jeg spiser hovedsagligt grønsager, bønner, magert kød og pålæg, frugt, æg, mager ost og youghurt, havregrød, hirsegrød og fuldkornsbrød (ingen smør). Drikker vand, kaffe og the (nogle gange ½ liter light sodavand)

Tak fordi I prøver at hjælpe mig.

Katrine

Link to comment
Share on other sites

Hej Katrine!

Det ser såmend meget ok ud det du foretager dig! :w00t:

Bryder man det ned til basis er det jo:

Ketabolsk stadie i kroppen, det resulterer i vægttab (gøres det på rigtig maner (dvs. ikke sultekur o.lign) så er det fedtvæv der afskediges)

Ketabolsk stadie opås ved at optage mindre end man forbruger.

Men det ser jo ud som om at du allerede agerer ud fra den viden.

Men hvis du synes at det er ved at gå i stå, kan du jo måske begynde at blande matematik ind i legen. Og udregne din ligevægtsoptagelse, og sammenregne hvad du spiser i løbet af en dag, minus konditræning.

Kig evt. på denne artikkel, som beskriver hvordan man beregner sit ligevægtsoptag.

DrSquat

Og husk så, når du ligger i Kcal underskud, så må det ikke være for meget. Det vil bringe negative effekter med sig!

Så et underskud på 2 Kcal pr. pund kropsvægt (ifølge Hatfield, det svarer til 4 Kcal pr. kg kropsvægt) ville være passende...

Så er det bare at hænge i :)

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Med 1,60 er 50,5 kg jo en BMI på bare 19,7 (54 kg. giver 21).

Jeg er lidt i tvivl om du overhovedet skal længere ned. Jeg hører udemærket dit problem med "deller". Jeg tror du har brug for at få noget muskelmasse på kroppen før du taber dig mere.

Der er ikke noget der tyder på at du lider af den forestilling - men bare lige for at være sikker. Punktforbrænding eksistere ikke. Så hvis du skal af med dellen er dit løb (som du jo laver en hel del af) den rigtige måde. Noget mavetræning er også godt, - men ikke til at fjerne dellen.

Hvordan er dit styrketræningsprogram? (Hvilke øvelser laver du, hvor længe bruger du på det m.m.)

Hvordan er dit cardio program? (Hvor hurtigt, hvor længe, er det på løbebånd eller ude)?

Derudover synes jeg da det lyder som om du har fat i den lange ende - en god mængde træning, fornuftig kost.

Link to comment
Share on other sites

Med 1,60 er 50,5 kg jo en BMI på bare 19,7 (54 kg. giver 21).

Jeg er lidt i tvivl om du overhovedet skal længere ned. Jeg hører udemærket dit problem med "deller". Jeg tror du har brug for at få noget muskelmasse på kroppen før du taber dig mere.

Der er ikke noget der tyder på at du lider af den forestilling - men bare lige for at være sikker. Punktforbrænding eksistere ikke. Så hvis du skal af med dellen er dit løb (som du jo laver en hel del af) den rigtige måde. Noget mavetræning er også godt, - men ikke til at fjerne dellen.

Hvordan er dit styrketræningsprogram? (Hvilke øvelser laver du, hvor længe bruger du på det m.m.)

Hvordan er dit cardio program? (Hvor hurtigt, hvor længe, er det på løbebånd eller ude)?

Derudover synes jeg da det lyder som om du har fat i den lange ende - en god mængde træning, fornuftig kost.

Det kan godt være at du er enig med eksperterne om at jeg ikke SKAL længere ned, men som jeg startede med at skrive, så VIL jeg gerne ned under min idealvægt - som mange af jer også skriver, så siger jeres BMI at I er dødeligt overvægtige, men det er I i virkeligheden ikke - mit BMI siger at jeg er normalvægtig på grænsen til undervægtig - men det er jeg IKKE - jeg har en masse deller - dellen på ryggen under bh´en er TYDELIG - jeg kan ikke gå i en bluse der bare strammer lidt - og bikini/badedragt er udelukket.

Jeg ved godt at punktforbrænding ikke eksistere - desværre, hvor ville det være meget lettere, for mange af os.

Jeg løber ude - ca 6-8 km pr. gang

Jeg har ikke styr på hvad mine vægt øvelser hedder - det er med løse vægte og bodybarre og det er for hele kroppen.

Katrine

Link to comment
Share on other sites

Ethan> Nu roder du vist lidt rundt i det hele, og gør det meget mere forvirrende end det egentligt er. For det første hedder det katabolsk tilstand, hvis man er i energiunderskud.

Derudover er den formel heller ikke særligt præcis. Det er langt bedre at veje sig løbende i en uge, samt alt det mad man spiser, derved kan man finde ens ligevægtsindtag. Hvis man så vil tabe sig, skal man bare spise mindre end ligevægtindtaget. Her kommer du dog ind på noget rigtigt, mht. at man skal sørge for et så lavt underskud som muligt, da man derved bedst fastholder ens muskelmasse.

Katrine> Det ser meget fornuftigt ud, det du har gang i, og BMI tager slet ikke højde for ens kropsbygning eller muskelmasse, så hvis du er spinkelt bygget, kan man sagtens have for meget fedt på maven og stadig være undervægtig (Har selv været der :( ). Men hvis du ikke taber dig nu, så må du prøve at skære lidt ned i din kost, men som skrevet ovenfor, det er langt sundere at tabe sig langsomt! Sultekure kan ikke bruges til noget, for hvis energiunderskuddet bliver for stort, vil kroppen tære på musklerne og nedsætte din hvileforbrænding.

Link to comment
Share on other sites

Ethan> Nu roder du vist lidt rundt i det hele, og gør det meget mere forvirrende end det egentligt er. For det første hedder det katabolsk tilstand, hvis man er i energiunderskud.

Derudover er den formel heller ikke særligt præcis. Det er langt bedre at veje sig løbende i en uge, samt alt det mad man spiser, derved kan man finde ens ligevægtsindtag. Hvis man så vil tabe sig, skal man bare spise mindre end ligevægtindtaget. Her kommer du dog ind på noget rigtigt, mht. at man skal sørge for et så lavt underskud som muligt, da man derved bedst fastholder ens muskelmasse.

Katrine> Det ser meget fornuftigt ud, det du har gang i, og BMI tager slet ikke højde for ens kropsbygning eller muskelmasse, så hvis du er spinkelt bygget, kan man sagtens have for meget fedt på maven og stadig være undervægtig (Har selv været der :( ). Men hvis du ikke taber dig nu, så må du prøve at skære lidt ned i din kost, men som skrevet ovenfor, det er langt sundere at tabe sig langsomt! Sultekure kan ikke bruges til noget, for hvis energiunderskuddet bliver for stort, vil kroppen tære på musklerne og nedsætte din hvileforbrænding.

1000 tak for dit svar.

Jeg har tabt mig ca. 200 gram på 14 dage , så jeg må indrømme at det går meget langsomt, selvom jeg er standhaftig - om nu render jeg ind i en periode hvor jeg skal spise meget ude (fødselsdage, bowlingture o.lign).. Men jeg er meget glad for jeres svar - rigtig mange tak

Katrine :)

Link to comment
Share on other sites

Tag 7-14 dage hvor du spiser en smule over dit ligevægtsindtag (omkring 2300-2500 kcal). Det stabiliserer til dels en masse små faktorer i kroppen, hvilket skulle give dig yderligere fart på når du begynder igen. Du vil selvsagt tage en lille smule på i perioden, men det er lidt ligesom 3 skridt frem 1 tilbage..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share