Proteinbehov under dekonditioneringsfase


blanco
 Share

Recommended Posts

Jeg er for første gang gået i gang med at dekonditionere og så var det jeg tænkte på, om proteinbehovet for vedligeholdelse af muskelmassen mon er ligeså stort, som når man træner og opbygger muskelmassen.

Normalt holder jeg mig til ca. 2 gram pr. kg kropsvægt, hvilket vil sige i omegnen af 150 gram.

Men nu her hvor jeg alligevel dekonditionerer, tænkte jeg, at jeg ligeå godt kunne cutte lidt samtidigt, selvom dette egentlig ikke er nødvendigt, da min fedtprocent næppe er specielt høj.

Men som jeg ser det er det største problem med cutting, at man mister muskelmasse/styrke og derfor ikke kan holde progression i sin træning, men hvis jeg nu cutter, mens jeg alligevel dekonditionerer, så gør det vel ikke så meget, når bare jeg ryger tilbage i kalorieoverskud så snart, dekond.perioden stopper.

Det jeg tænkte på, var så om jeg også godt kunne skære i proteinforbruget og om dette behov falder, når man ikke træner?

Link to comment
Share on other sites

vent med at cutte til du starter med at træne igen - der ryger alt for nemt muskelmasse på den anden måde.

Det var jeg faktisk ikke klar over, men så tror jeg bare jeg dropper cuttingidéen helt, for det er egentlig ikke nødvendigt. Jeg tænkte bare, at jeg ligeså godt kunne gøre det, nu da jeg alligevel dekonditionerede og jeg derfor ikke havde en løbende progressione at tage hensyn til.

Tak for svaret Cilius

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share