Udboring af 25-30mm vægtskiver


laush
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige købt mig et brugt internationalt vægtsæt med 140kg tilhørende vægtskiver. Har i forvejen ca. 150kg 25 & 30mm vægtskiver hvor jeg gerne vil kunne bruge nogen af dem på 50mm vægtstangen. Nogen der ved hvor man kan få boret/fræset sådan støbejern ud fra 25 & 30mm til 50mm? Den lokale smed vil ikke ødelægge sit udstyr siger han :o :(

Ved godt jeg bagefter ikke vil kunne regne med at mine skiver vejer det samme som før udboringen, men det betyder ikke så meget. Jeg træner hjemme.

Nogen der har forslag?

Link to comment
Share on other sites

Har jeg nok mulighed for.. Det eneste problem er bare at jeg kun har en uge tilbage på arbejde inden at j skal have ferie og begynde at læse bagefter!! Ved ikke lige hvor travlt jeg får i næste uge.,.

Men hvor bor du henne af i landet og hvor mange er der..?

Mvh Francis

Link to comment
Share on other sites

Franics tilbød at gøre det, men desværre bor vi ret langt fra hinanden. Er der andre der har kontakter eller ved ved hvor jeg skal henvende mig for at få det gjort`Jeg er lokaliseret i nordsjælland, men kører gerne til Kbh/midtsjælland.

Link to comment
Share on other sites

Hmm....jeg ville nok prøve et par flere smede/små maskinfabrikker i nærheden. Jeg havde engang et studiejob på en sådan, og vi borede sgu tit i støbejern! Men det er da godtnok noget der slider en del på værktøjet. Men hvis du tilbyder at betale lidt for slitage på boret plus et par $ for arbejdet burde det kunne lade sig gøre. :)

Bor du tæt på Kokkedal?

Link to comment
Share on other sites

Du skal helt klart bede om at få det drejet ud.. Resultatet bliver meget bedre og vil nok ikke være ret meget dyrere - hvis overhovedet!!

Nok primært maskinfabrikker du skal satse på.. Små steder er nok lettest at lokke med!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share