Hvornår skal jeg spise???


frk.olsen
 Share

Recommended Posts

Jeg har altså fået afvide at man SKAL spise DIREKTE efter træning - også efter konditionstræning og fedtforbrændingstræning - der skal mad til at starte efterforbrændingen

hvis du spiser efter konditionstræning så forbrænder du ¨"ihvertfald" ikke ngt du har på lager, men det du har fyldt i skuffen....

tror/mener jeg ;)

Devito

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har lavet hård konditionstræning, f.eks. intervaltræning oppe i det anaerobe område så kan det være en fordel at spise et lille måltid efter træningen for at fylde de tømte depoter (kulhydrat) for at fremme restitutionen, så du hurtigt kan træne igen. Har du lavet konditionstræning ved middelhård intensitet har du ikke tæret så meget på depoterne at det er nødvendigt at spise lige efter..

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har lavet hård konditionstræning, f.eks. intervaltræning oppe i det anaerobe område så kan det være en fordel at spise et lille måltid efter træningen for at fylde de tømte depoter (kulhydrat) for at fremme restitutionen, så du hurtigt kan træne igen. Har du lavet konditionstræning ved middelhård intensitet har du ikke tæret så meget på depoterne at det er nødvendigt at spise lige efter..

Jamen JEG træner for at TABE mig - vil det sige at min træner (endnu engang) har fyldt mig med løgn?

Han siger at efterforbrændingen først starter når man indtager mad, så det overhovedet ikke kan betale sig at vente med at spise.

Vil det nu alligevel sige at det er bedst at vente et par timer efter konditionstræning med at spise når det er for at forbrænde fedt?

Sophia

Link to comment
Share on other sites

En ting er i hvert fald løgn: Efterforbrændingen starter ikke først efter du har spist.. Din krop går selvfølgelig i gang med at forbrænde den mad du spiser efter du har spist den, men efterforbrænding i træningshenseende starter lige efter træning.

Jeg kunne godt tænke mig at vide i hvilket center du har haft den træner!!?

Hvis du har lavet HÅRD konditionstræning i ca. 1t. vil jeg anbefale dig at spise en banan og evt. få lidt protein bagefter til restitutionen, men det kommer også an på hvor lang tid før din træning du har spist

Link to comment
Share on other sites

En ting er i hvert fald løgn: Efterforbrændingen starter ikke først efter du har spist.. Din krop går selvfølgelig i gang med at forbrænde den mad du spiser efter du har spist den, men efterforbrænding i træningshenseende starter lige efter træning.

Jeg kunne godt tænke mig at vide i hvilket center du har haft den træner!!?

Hvis du har lavet HÅRD konditionstræning i ca. 1t. vil jeg anbefale dig at spise en banan og evt. få lidt protein bagefter til restitutionen, men det kommer også an på hvor lang tid før din træning du har spist

Men hvis jeg laver HÅRD konditionstræning og så spiser bagefter, så hjælper det jo ikke på fedtforbrændingen ? SÅ er det bedre at lave mindre hård konditionstræning og lade være med at spise bagefter ? Hvad skal man bruge det der restitution til ? (Min krop restitutiere , så jeg sagtens kan dyrke konditionstræning 6 dage om ugen, UDEN jeg har spist lige efter træningen, og hvis det går udover min efterforbrænding, så den bliver lavere, kan de så ikke være det samme?) (og nu siger du jo forøvrigt - lige som min træner, at hvis jeg dyrker hård konditionstræning, så skal jeg spise lige efter!???)

Venlig hilsen Sophia

Link to comment
Share on other sites

Det er jo heller ikke sikkert det er ALT hvad din x-træner siger der er forkert!

Men jeg vil ikke udtale mig yderligere om dit behov for kulhydret eller protein når jeg ikke kender mere til din træning eller hvilken ntensitet du dyrker konditionstræning ved. Men hvis du føler du restituerer godt nok så er der vel heller ingen problemer!

Jeg vil dog sige at hvis du spiser efter træning så nedsætter det altså ikke din forbrænding

Link to comment
Share on other sites

Det er jo heller ikke sikkert det er ALT hvad din x-træner siger der er forkert!

Men jeg vil ikke udtale mig yderligere om dit behov for kulhydret eller protein når jeg ikke kender mere til din træning eller hvilken ntensitet du dyrker konditionstræning ved. Men hvis du føler du restituerer godt nok så er der vel heller ingen problemer!

Jeg vil dog sige at hvis du spiser efter træning så nedsætter det altså ikke din forbrænding

Nej men så vil jeg forbrænde MINDRE af det fedt der sidder i depoterne ???? :(

Venlig hilsen Sophia

Link to comment
Share on other sites

Det er jo heller ikke sikkert det er ALT hvad din x-træner siger der er forkert!

Men jeg vil ikke udtale mig yderligere om dit behov for kulhydret eller protein når jeg ikke kender mere til din træning eller hvilken ntensitet du dyrker konditionstræning ved. Men hvis du føler du restituerer godt nok så er der vel heller ingen problemer!

Jeg vil dog sige at hvis du spiser efter træning så nedsætter det altså ikke din forbrænding

Nej men så vil jeg forbrænde MINDRE af det fedt der sidder i depoterne ???? :(

Venlig hilsen Sophia

Nope!

Ifølge den diætist jeg havde i minforegående klub vil manglende føde direkte efter træning (i dette tilfælde svømning=HÅRD cardio på MOLsprog) medføre nogenlunde samme effekt som manglende morgenmad.

Forbrændingen bliver ikke sat ordentligt igang og kroppen gå i en slags hvile-/beskyttelsestilstand.

Spis direkte efter træning!

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

nap nogle proteiner før og efter træning - vent med kulhydrater til en time til halvanden, hvis dit største ønske er vægttab.

NU bliver du nok træt af mig: :bunny: :4boxing: Skal jeg spise proteiner efter KONDITIONSTRÆNING? (jeg troede kun det var efter styrketræning) ?? :jump3: :) :)

Link to comment
Share on other sites

sophiala:

Der er ingen grund til at gøre det mere kompliceret end det behøver at være!

du kan sagtens spise efter din træning, så længe du er i dagligt kalorieunderskud. Du kan bruge din cardiotræning som hjælp til at skabe dette underskud, men at bruge en masse tid og kræfter på at spekulere på, om du nu forbrænder fedt hvis du spiser en banan og drikker lidt mælk efter træning kaldes at "skyde ved siden af målet".

det vigtigste er kalorieunderskudet. Sørg for det er der!

Link to comment
Share on other sites

Vægttab og fedttab kan altså godt ligge langt fra hinanden :4dog:

-Anders-

Der er ingen grund til at gøre det mere kompliceret end det behøver at være!
Tror oz vi er ved at gå i selvsving ;)

jeg mener så bare at man kan gøre mere for at fedt andelen i kalorieundeskudet kan øges...FEDT %

cilius

nap nogle proteiner før og efter træning - vent med kulhydrater til en time til halvanden, hvis dit største ønske er vægttab.

hørt hørt :)

-_- muffedis, WAKE UP :tongue: J / K

sophiala

Hvis din kondi/fedtforbrændings træning:

er med høj intensitet vil du slide mere på musklerne, og derfor ville proteiner som cilius siger være klogt (til genopbygning).... hvis du ikke gør det vil du tabe muskelmasse oveni :( !

Energien til dine musklers start-parat depoter vil leveren levere(lød dårligt ;) ) i form af omdannet fedt fra dig selv hvis du ik spiser direkte efter. og derfor mener jeg at det er dumt at spise(kulhydrater&fedt) lige efter træning.

Biler starter jo heller ik med at tage benzin fra reservetanken :blink:

MadsSVØM

Nope!

Ifølge den diætist jeg havde i minforegående klub vil manglende føde direkte efter træning (i dette tilfælde svømning=HÅRD cardio på MOLsprog) medføre nogenlunde samme effekt som manglende morgenmad.

Forbrændingen bliver ikke sat ordentligt igang og kroppen gå i en slags hvile-/beskyttelsestilstand.

Spis direkte efter træning!

Hmm :blink:

ingen morgenmad=slags hvile-/beskyttelsestilstand, fint nok men der har du jo heller ikke trænet inden...

Hvis ville din krop også råbe efter MAD og ikke beskytte/hvile!!!!!!!

og nu skriver du selv hård cardio, hvis du laver det nedbryder du jo også flere af dine(actin &myasin proteiner) muskler

Hvis din forbrænding ik vil blive sat ordentlig igang efter

i dette tilfælde svømning=HÅRD cardio på MOLsprog
ville du ikke kunne bevæge dig bagefter(lidt toverdrevet ;) )

Tror vi snakker om to forskellige ting:

forbrænding efter træning(lagervarer)

og forbrænding af kost....(nye varer)

Devito

Link to comment
Share on other sites

For du målt din fedtprocent?

Det tilbyder de fleste centre ihvertfald :)

(på ståplade(underkrop) eller

håndtag(overkrop)

Selve procenten skal man nok ik tage så højtideligt,men det er altså en ret god målestok...

Bare husk at fx følgende skal være fælles inden en måling foretages:

inden træning

samme tidspunkt på dagen

samme interval(fx hver 14dag)

efter toilet besøg

osv....

Link to comment
Share on other sites

nap nogle proteiner før og efter træning - vent med kulhydrater til en time til halvanden, hvis dit største ønske er vægttab.

NU bliver du nok træt af mig: :bunny: :4boxing: Skal jeg spise proteiner efter KONDITIONSTRÆNING? (jeg troede kun det var efter styrketræning) ?? :jump3: :) :)

DM i lange indlæg over noget ganske simpelt. Der er reelt ikke nogen speciel forskel på konditionstræning og styrketræning når det kommer til ernæringsdelen. Efter du har trænet, så er kroppen i en katabolsk tilstand - det betyder at der bliver nedbrudt i stedet for opbygget, hvilket gælder for BÅDE fedt og muskler. Hvis du napper en proteinshake (mere præcist - sørger for at få tilført tilstrækkeligt med essentielle aminosyrer), er du sikker på musklerne stadig har byggesten i processen, og derved minimere mængden af muskelnedbrydning (den minimeres...). Indtager du samtidig kulhydrater vil insulin påvirkningen betyde nedbrydning af kortisolen og derved fedt (og muskel) forbrændingen.

Som du kan lure, så er det et tveægget sværd - på den ene side har du ønsket om at bibeholde muskelmasse... mens du på den anden har ønsket om at smide fedt.

Fik du forresten læst artiklen jeg linkede til tidligere?

Link to comment
Share on other sites

nap nogle proteiner før og efter træning - vent med kulhydrater til en time til halvanden, hvis dit største ønske er vægttab.

NU bliver du nok træt af mig: :bunny: :4boxing: Skal jeg spise proteiner efter KONDITIONSTRÆNING? (jeg troede kun det var efter styrketræning) ?? :jump3: :) :)

DM i lange indlæg over noget ganske simpelt. Der er reelt ikke nogen speciel forskel på konditionstræning og styrketræning når det kommer til ernæringsdelen. Efter du har trænet, så er kroppen i en katabolsk tilstand - det betyder at der bliver nedbrudt i stedet for opbygget, hvilket gælder for BÅDE fedt og muskler. Hvis du napper en proteinshake (mere præcist - sørger for at få tilført tilstrækkeligt med essentielle aminosyrer), er du sikker på musklerne stadig har byggesten i processen, og derved minimere mængden af muskelnedbrydning (den minimeres...). Indtager du samtidig kulhydrater vil insulin påvirkningen betyde nedbrydning af kortisolen og derved fedt (og muskel) forbrændingen.

Som du kan lure, så er det et tveægget sværd - på den ene side har du ønsket om at bibeholde muskelmasse... mens du på den anden har ønsket om at smide fedt.

Fik du forresten læst artiklen jeg linkede til tidligere?

Nåh ja - undskyld at jeg spørger om noget, som er ganske simpelt FOR DIG..... :blink: - og hvis du brokker dig over at mine indlæg er for lange, så kan du jo bare lade være med at læse dem! (hvorfor skal du altid være så negativ?)

Men tak for svaret alligevel :) (måske du skulle ændre kaldenavn)

Jeg så godt du havde sendt en artikkel, men at kvinder har svært ved at tabe fedt på UNDERKROPPEN - jeg mener bare vi er lige så mange der har svært ved at tabe fedtet på overkroppen - d.v.s. mave, talje, ryg og arme

Link to comment
Share on other sites

Aha.... :o jeg indser ;)

efter diverse samtaler,er jeg blevet beware of at:

når vi vil tabe oz, vil kroppen gerne have energi til at kunne forbrænde fedtet(troede kroppen var så fancy at den tog fedt som energi til at forbrænde fedt,men det er åbenbart for langsomt.....)

Spis en mindre portion kulhydrater lige efter træning, for at holde forbrændingen oppe(og ik for andet)

Tror nok mest jeg egt. snakker til mig selv folkens :blink: :lol:

Devito

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share