Arnes log - 3 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Tirsdag den 29/7 - 1. halvdel af et superspinningsdøgn er overstået

Dagen startede med morgenspinning klokken 8.00. Jeg kunne godt mærke at jeg i går var oppe i Frelserkirkens Tårn - men det er nu en udsigt der er sliddet vær! :)

Det sædvanlige hold var denne morgen suppleret af b_skaal, vist hendes første time siden december - og for en gang skyld nede blandt "de dødelige" - hyggeligt at køre sammen med dig Mette :)

Det var sidste gang med juliprogrammet. Jeg holdt igen en lille smule igen i første runde med 4, 5 og 6 minutters stående enkelttakt med 2 min siddende mellemtakt imellem, og gav den så gas i anden runde, hvor vi kun sad ned i 1 minut. Det var varmt denne morgen, men enten er jeg ved at vare vænnet til, eller også var det ikke en af de helt slemme dage. Jeg er ok tilfreds med indsatsen, men der manglede et eller andet til at hive mere end 3 x :banana: hjem. Måske havde jeg bare allerede kørt det program mange gange nok..

Jeg følte mig slidt i eftermiddags. Godt dvask og doven. Jeg sad i gården og lavede absolut ingenting – ganske rart ind imellem, man skal jo huske at gøre de ting i live som man er rigtig god til, og at sidde på en god stol i solskin i en hyggelig gård og lave ingenting – det er jeg rigtig, rigtig god til :lol: :tongue:

Nå, men da klokken nærmede sig 16, og efter at et telefonopkald havde kaldt mig tilbage til overfladen, så gik jeg uden at reflektere nærmere over det, op i lejligheden og pakkede rygsækken. 16.57 startede en oplagt Martina spinningtimen, og hun sluttede først 57 minutter senere…. Jeg fik kørt tungt, jeg fik kørt hurtigt. Jeg havde svært ved at hænge med nogle få gange, men jeg havde en fantastisk lyst til at køre igennem. Til bedømmelse af denne time, savner jeg virkelig en afslørende pulskurve, for jeg var ikke særligt bevist om hvad jeg lavede i den time, jeg kæmpede bare det bedste jeg har lært. Jeg er nu alligevel ret sikker på at jeg kørte godt og med en flot intensitet. Så den time får de 4 x :banana: som morgentimen plejer at score som minimum.

I morgen står den også på både morgen og aftenspin. Begge timer er dog lidt lettere end i dag, så jeg vil lave en spinding/cykling kombination i morgen tidlig, denne gang på raceren.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 652
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Morgentræning den 30/7

Jeg vågnede meget tidligt - og var overaskende frisk. Solskin og dejligt småkøligt - det var for indbydende, så op på raceren og ad Strandvejen, Klampenborgvej, ud langs Bagsværd sø og hjem via Hillerødmotorvejen (cykelsti ;) ) Det er vist en tur på opmkring 31-33 km. Jeg kørte den på ca 1 time og 9 minutter, så tempoet var friskt

Efter lidt flydende kost fortsatte jeg til Multisport Amager. Her stod den, nu bliver du overasket B) , på en spinningtime! Jeg havde tænkt mig at tage det roligt i dag, men der er vist gået lidt duracellkanin i mig (ingen yderligere sammenligning med andre MOL´boere med hvem den betegnelse måtte være nyttet til...)

Jeg kørte frisk til og trak vejret rigtigt grimt i det meste af de 50 minutter vi kørte. Også denne morgentime køres, ligesom tirsdagstimen, med lange seriere uden vilde temposkift - lige guf for mig - og så kan jeg ikke holde igen :lol:

God morgen, ikke nok til topkarakter, men nok til :banana: :banana: :banana: :banana:

I aften køre jeg en time hos den instruktør der laver det største antal vilde temposkift... spændende....

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Aftentræning den 30/7

Sidst jeg skulle køre spinning sammen med mr. D&D var det ham der havde glemt tøjet, idag var det mig. Jeg havde heldigvis et par shorts med. som jeg skulle styrletæne i, men hverken dem eler resten af beklædningen, var lige beregnet til en svedig omgang spinning. Jeg havde ikke meget at køre med. det blev en aften med ret lav belastningpå cyklen, og jeg måtte nogle gange slå over i kontibuerlig siddende mellemtakt, når jeg ikke helt kunne hænge på.

Jeg fik kæmpet mig sådan nogenlunde igennem og det kunne da godt gå for en gang træning :)

Bagefter hev jeg lidt vægte sammen med b_skaal. Det blev til bænk, BB row og lidt dødløft. Vi var supergode! Og så ikke et ord mere om det :lol:

Mere end 2 x :banana: kan det ikke blive til for i aften

Link to comment
Share on other sites

...........og jeg skævede til dit pulsur indimellem, og jeg følger i b_skaals spor og giver dig en mere for INDSATS og KAMPÅND :banana:

Tak for rosen begge 2! Jeg havde nu ikke noget pulsur med - men en cykelcomputer der kunne ligne... den viste såmænd bare klokken! D&D har lige skrevet til mig, at han kun kunne se de første 2 tal - og det var 17..... Jeg tro nu faktisk pulsen VAR deroppe - også pga. det var varmt og fugtigt. Sikkert er det at jeg ikke kunne yde mere end jeg gjorde :)

Link to comment
Share on other sites

Hey Arne  :)

Godt at se der er kommet gang i  :pumpin: igen. Håber Mette fortsat holder dig til ilden  ;)  :4whip:

Tak tulle! Men hvem siger det er Mette der holder mig i ilden? :lol: :rolleyes:ok- jeg tilstår

Træning torsdag d. 31/7

Jeg holdt formiddagen fri - der var brug for lidt restitution! I eftermiddags 17.30 sad jeg parat på spiningcyklen ude på Amager.

Christian havde skruet lidt ned for popmusiken og op for intensiteten, men vi nåede da lige omkring "What a feeling" fra filmen Flashdance, "Staying alive" fra "Saturdaynight fever" og lidt Phill Collins, for at det ikke skulle være løgn B) Vi sluttede med endnu en besynderlig jysk hymne....

Timen var stenhård, men Christians gode pisk og kombination af underholdende, men også træningseffektive indslag, betød at timen føltes hurtigt overstået. De indslag vil jeg beskrive en anden gang hvor jeg ikke skriver log 2.55!

Jeg havde regnet med at være en smule dårligt kørende, men det var jeg ikke - jeg var komplet smadret bagefter, men det er jo ganske ok.

Det bliver til: :banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Formiddags styrketræning den 1/8

Den fabelagtige styrketræningsduo b_skaal og jeg, gik atter til makronerne denne formidag.

Det blev til:

Opvarmning: 20 minutter i crosstrainer

Db biceps curls 2 x 12 x 10 kg

Triceps extensions 2 x 10 x 12 kg

Træk til bryst 2 x 8 x 50 kg

Siddende roning 1 x10 x 50 kg, 1 x 7 x 60 kg

Bænkpres: 1 x 10 x 20 kg, 2 x 6 x 40 kg, 1 x 12 x 32,5 kg

Stiffleg Dødløft: 3 x 6 x 60 kg

Alt med lette vægte - skal lige igang. Vi klør på igen på søndag!

Fint nok 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

UPS - jeg er vist lidt glemsom. Til ovenstående skal tilføjes at jeg, også lidt af nysgerighed, lavede 3 sæt squat i Smith maskinen. Jeg må sige at det slet ikke føles som den samme øvelse - det er faktisk lidt småubehageligt fordi stangen er låst i sin bane. Jeg aner ikke hvad der var på af kg.

Jeg glemete også at jeg lavede 2 sæt goodmornings med beskedne 40 kg - jeg turde ikke putte mere på, fordi jeg skulle hente stangen meget lavt i bænkstativet og med bænken mellem mig og stativet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke, at du skriver så meget om vægten for tiden :unsure:

Dit vægttab plejer ellers at være proportinelt med, hvor meget du skriver om det (jeg kom i tanke om, at du også nåede ned på 127kg sidste år), er det på rette spor :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

Dit vægttab plejer ellers at være proportinelt med, hvor meget du skriver om det (jeg kom i tanke om, at du også nåede ned på 127kg sidste år), er det på rette spor :blink:  :)

Hæ hæ - det er rigtigt. Jeg skrev jo lidt om det mandag. det står som skrevet der lidt stille. Jeg har strammet kostskruen lidt og er begyndt at styrketræne igen. I august vil jeg styrketræne 3 gange ugentligt - så forhåbentligt går det snart ned af igen :) Tak for at du altid lige er klar med en gang positiv :poking: !

Spinning den 1/8

Vi kørte næsten en fuld klokketime. Jeg kørte på middelintensitet - under normale temperaturforhold, ville jeg nok havet ligget på en puls omkring de 150-160, i dag var den noget højere, men det var ikke så hårdt for mine ben. Jeg øgede intensiteten i små burst i løbet af timen.

Ikke meget andet at sige om det, timen opfyldte sit foprmål, så derfor 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 3. august - Tour de Multisport - en "road movie"

Inden jeg går til i dag søndag, så skal det lige med at jeg snuppede en stille rulletur på 16 km på raceren i går aftes, det hjalp faktisk på min ømme og "døde" krop.

Første akt

Location: Multisport Amager, spinninglokalet i kælderen

Tid: 11.30

Musikken spiller, Louise dirigere med entusiasme og folk er generelt på, selv om det er varmt. Min krop driller lidt i starten, men da varmen breder sig i musklerne løsnes der op. 12.30 kan jeg konstatere at jeg har kørt helt fornuftigt, jeg sluttede endda af med 4 minutters stående tempkørsel med pæn belastning (vi havde fr kørsel til sidst).

Bedømmelse: :banana: :banana: :banana: :banana:

Anden akt

Location: Multisport Vesterbro, fitnessrummet på 1. sal

Tid: 14.30

Mette og jeg havde aftalt at dagens tema var ryg og biceps... Vi lavede en del øvelser og 4 sæt af hver... det var s.. morsomt :lol: Jeg er ret overbevist om at morgendagen ikke bliver morsom <_<

Øvelser:

Træk til bryst

Siddende roning

Db Bent over row

Barbel bentover row

Db Lying Rear Lateral Raise

Db biceps curl

Db biceps hammer curl

Vi lavede også lidt leg, bl.a. med assisteret chins, jeg stod for underholdningen, men bestemt ikke for elegancen!!

Jeg har ikke noteret kg på øvelserne. Vi gik efter at lave 6-10 rep, men kunne da ikke lade være med at søge grænsen i flere af øvelserne. Vi skiftedes vist til at sige: "aahh jeg skal liiige prøve med 2 kg mere...."

Man kan mene meget om den træningsorganisering - og om at træne cardio og styrke så tæt på hinanden. Men det var fedt, så eftermiddagen får også 4 af de dejlige :banana:

Det blev til 14 km transportcykling til, fra og mellem locations

Link to comment
Share on other sites

Morgencykling d. 4/8

Jeg skulle bare lige rulle 20 km for at få gang i min godt brugte krop. Hver gang jeg definitivt havde kursen hjem, ja så kom jeg til at køre "forkert". Cyklen har hængt på sit stativ så længe, så det ville ikke hjem. Det var ikke bare den sædvanlige stille lyd fra kæde og tænder jeg kunne høre, der var noget andet, videre Arne videre, syntes jeg bestemt jeg kunne høre en insisterende hvisken fremsige gennem rumlen...

Det blev til ca 55 km :) det tog 2 timer og 8 minutter, så tempoet var ikke voldsomt, set over hele turen, men jeg kørte nogle fornuftige 1-3 minutters intervaller på de sidste 15 km hjem af Strandvejen. Endnu engang sad jeg derude og spurgte mig selv: Hvorfor får du ikke taget dig sammen til det her noget oftere... Hvem ved, måske gør jeg netop det B)

4 modne fuldfede :banana: må det blive til!

Tror jeg snupper 30 minutter i crosstrainer senere.

Link to comment
Share on other sites

Det blev ikke til mere træning i dag. Hovedet sagde ja ja, kroppen sagde nej, nej... fornuften gav kroppen ret.

Ugestatus for uge 31, skrevet den 4/8

Gennemført træning:

Spinning: 7 timer

Styrketræning i Multisport: 3 gange

Cykling i træningstempo: 2 korte ture på ialt 48 km

I alt 12 træningspass!

Kommentarer til træningen

Det var en uge som både trak tænder ud og som var en stor fornøjelse. Spinningen kørte som det efterhånden altid gør, og jeg fik da cyklet et par gange B). Kvaliteten var gennemgående i orden.

Det bedste er at jeg er kommet igang med styrketræningen. Der er endnu ikke rigtigt plan i det og det forgår "det forkerte sted", nemlig i Multisport i stedet for i TSK. Det sætter nogle begrænsninger, bl.a. at jeg ikke kan træne squat eller for den sags skyld min favoritøvelse, goodmornings. Til gengæld har jeg haft en ualmindelig hyggelig, underholdende og dedikeret træningsmakker. Jeg er i gang igen og det var jeg ikke før - så det er bare positivt! Jeg rykker da tilbage i TSK på et tidspunkt, men så længe det køre som nu - og det gør det højst en måneds tid endnu, så bliver det på den her måde :)

Vægt:

Jeg vejer mig igen tirsdag morgen - og jeg bliver meget overasket hvis ikke der er nedgang!

Humør og helbred

Intet nyt er godt nyt! :)

Planlægning

Jeg kan ikke blive ved med at køre lige så meget spinning når jeg pludselig styrketræner hver 2. dag... Det regner jeg ikke med i hver fald. I første omgang bliver det timen onsdag aften der ryger, min kærlighed til den er under alle omstændigheder begrænset. Hvis der skal pilles mere ud af programmet bliver det tirsdag aften, men jeg vil være ked af ikke at køre hos Martina. Styrke og cardio ligger sammen nogle dage, ikke optimalt, men lige nu er det sådan.

Uge 32:

Mandag: Morgencykling

Tirsdag: Morgenspinning og formiddagsstyrketræning. Aftenspinning

Onsdag;: Morgenspinning. Eftermiddag/aften?

Torsdag: Styrketræning, formentlig formiddag og aftenspinning

Fredag: Morgencykling og eftermidagsspinning

Lørdag: Morgencykling og evt styrketræning

Søndag: Middagsspinning, evt styrke (enten lørdag eller søndag.

Link to comment
Share on other sites

Træning, tirsdag den 5/8

Morgenspinning

Det var varmt denne morgen… om det var det der gjorde det skal jeg ikke kunne sige, men det var på mange måder en lidt død dag i spinninkælderen. Folk var tavse og der var ikke meget respons på Gregeres ellers vanlige poitive inspark.. Det var ikke fordi fol ikke kæmpede, for det gjorde de – det var bare sådan… dødt

Jeg var i småkrise fra starten, men det gik da nogenlunde. Vi skiftede til augustprogrammet. 15 minutters opvarmning med stigende intensitet, kort pause, 3 gange et interval bestående af: 4 minutters stående enkelttakt ved ¾ hård belastning, 2 minutters siddende ved sammen belastning (hårdt), lidt belastning af, 2 minutters siddende mellemtakt, 2 minutters stående mellemtakt. Efter endnu en kort pause sluttede vi med stående enkelttakt i 6 minutter ved pæn høj belastning – en udfordring for hovedet.

Jeg kom ok igennem. Jeg skulle virkelig kæmpe for ikke at gå under tempo i den stående mellemtakt, og jeg måtte ned sidde lidt i begyndelsen af de afsluttende 6 minutter.

Ingen tvivl om at det var en god gang træning – det bliver alt i alt til 3 x :banana:

Styrketræning

Efter en lille restitutionspause, kastede Mette og jeg os ud i den næste dag i vores splitprogram. Jeg har aldrig trænet split før – så det er en ny erfaring. Jeg har ikke så meget at sige om det so far – andet end det har været sjovt!

I dag var det bryst og triceps dag:

Bænk: 10 x 20 kg, 3 x 10 x 35 kg

Incline DB press: 3 x 6 til 10 x ? kg

Flyers: 3 x 6 til 8 kan ikke huske kg…

Triceps pres liggende 3 x 6 til 10 x 12-14-18 kg

Triceps i kabel med tov 2 x 10 x 40 kg, 1 x 6 x 45 kg

God træning til 3 x :banana:

Aftentræning

Spinning var aflyst. I stedet blev det til en tur på crosstraineren:

10 minutters opvarmning med jævnt stigende intensitet – op til puls 148

5 minutter ved højeste belastning, pulsen steg til 161

10 minutters 30/30, pulstoppe fra 167 til 174

5 minutter med faldende intensitet

Det var varmt – men ok – 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning, onsdag d. 6/8

Dagens første træningsindslag: Spinning på Amager mellem 7 og 8. Jeg havde en ambition om at køre timen som aktiv restitution... Louises program ligger "desvære" perfekt til mig, fysisk og mentalt, så jeg kan ikke holde fingerene fra belastningsskruen - retningen var næsten ensidigt med uret = tungere. Det er simpelthen for sjovt til at lade være B) , blandingen af lange serier gentaget 3-4 gange blandet med tempoarbejde til munter musik, er bare lige i øjet til mig.

Nå men jeg havde tilsyneladende kræfterne til det. De første 10-12 minutter var dog lidt for "morsomme". Indtil jeg blev gennemvarm, havde jeg fornøjelsen af at opdage, hvordan det er at lave stående arbejde på en spinningcykel med doms i Pectoralis og i Triceps :o Det er noget man bliver vågen af B)

Dagens andet træningsindslag: Benpres i maskine. Det er lidt anderledes end med de benpresstativer man ellers ser. Man sidder ned og presser pladen lige frem. Belastningen sættes via en vægtstak - men belastningen overføres af mere end et kabel og trisse. derved bliver øvelsen ikke helt så tilfredsstillende, som det er at se en flok 25 kgs skiver flytte sig op... Det anderledes setup, gør det også umuligt at sammenligne med benpres udført andre steder. Jeg lagde relativt blidt ud: 2 x 10 x 160 kg, efterfulgt af 2 x 6 x 180 kg

Formiddagen i alt: 4 x :banana:

Tiden vil vise om det bliver til mere - jeg har lyst men jeg må lige vurdere om jeg kan holde til det - jeg køre tæt på maksimal workload lige nu - måske endda over.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm -spinning efterfulgt af benpres?

Du presser vist citronen, makker :lol:    ;)

:baaa: :4whistling:

Aften spinning den 6/8

Timen på Amager om onsdagen har været aflyst de seneste 4 uger pga for få tilmeldte, der skal være 10 2 timer før, ellers aflyses der...

Det er Martinas time så den vil jeg hellere køre end den der er på Vesterbro samme aften. Nu skal jeg nok ikke køre spinning onsdag aften i nogle uger, men jeg lod mig overtale til at stå på - jo flere der er på når folk ringer og spørger, jo større chanche for at de satser på at det bliver til noget og skriver sig på... Jeg regnede med at det var en gratis markering, og var der pludselig 11-13 stykker kunne jeg jo bare melde afbud.

Det endte selvfølgelig med at der var precis 10 - og så må man jo stille op - og jeg fik jo ikke kørt hos Martina tirsdag :4whistling:

Nå det var nu hyggeligt nok, jeg holdt mig, bortset far 7-8 minutter midt i timen, til en intensitet hvor jeg er en smule stakåndet - jeg lå vel på 60-65 %, ingen katastrofe der.

Det bliver til 2 fine x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share