Arnes log - 3 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Styrketræning torsdag den 7/8

I mit adopterede splitprogram var turen i dag kommet til ryg/biceps plus lidt "side orders" Jeg skal vist til at skrive ned - det følgende er efter hukommelse - og troværdigheden er højst 90% - men det er ikke helt ved siden af :)

Siddende roning:

1 x 10 x 50 kg

2 x 8 x 55 kg

1 x 6 x 60 kg

En arms roning:

2 x 8 x 22 kg

2 x 6 x 24 kg

Træk til bryst:

2 x10 x 50 kg

1 x 8 x 55 kg

1 x 4 x 60 kg

Dødløft:

2 x 8 x 60 kg højre Vastus medialis begyndte at give ubehagelige "lyde", så jeg stoppede der :(

Db curls

2 x 8 x 10 kg (efter et kort forsøg med 12 - der mangler 11 kgs db)

1 x 6 x 12 kg

1 x 5 x 12 kg

Hammer curls:

2 x 8 x 10kg

1 x 7 x 12 kg

1 x 8 x 12 kg

BB curls:

2 x 10 x 25 kg

1 x 7 x 25 kg

Side orders:

2 x 8 x 6 kg laterals

2 x 10 x 12 kg db shrugs

Iidt leg med mave crunch maskine og maskine til de skrå mave muskler - skal på programmet! Endelig lidt "leg" med en stepmaskine - den skal ABSOLUT ikke på programmet :w00t:

Det var endnu engang 2 super træningstimer med b_skaal - som desvære ikke lavede opvisning i sine fysøvelser denne gang... B)

4 gode x :banana: - mindre kan ikke gøre det!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 652
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Zoa - jeg går ud fra at du spørger mig - selv om jeg overlader det til cykeldirektøren at hede Bjarne B)

Jeg har ikke forladt jer - jeg vender frygteligt tilbage i september :)

Du har helt ret i at min nuværende træningspartner er godt selskab - der bliver godt nok gået til den! Men hey, I er jo også godt og motiverende selskab der ude - uden sammenligning i øvrigt B)

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning her torsdag aften - pause påkrævet. :)

Jeg har vejert mig 3 gange i denne uge. Tirsdag morgen 125,2, Onsdag morgen (tidligere - mindre mad) 124,8, torsdag formiddag 125,4. Vægten er igen for nedadgående omedn ikke med stormskridt. Jeg ser frem tul at veje mig på nogenlunde de samme tidspunkter i næste uge :)

Link to comment
Share on other sites

God lørdag indtil videre - jeg er gået et bæltehul ind - det er altid en mærkedag :lol:

Træning fredag den 8/8

Første servering: Styrketræning i Multtisport med Spock og b_skaal

Bænkpres:

1 x 10 x 20 kg

3 x 8 x 40 kg

Kørte godt og eksplosivt det meste af vejen :)

Incline Db bænk

Forsøgte mig med 18 kg og 16 kg - men det gik slet ikke :(

For at få gang i den:

1 x 10 x 10 kg...

1 x 10 x 12 kg

1 x 10 x 14 kg (eller var det 16...) - nu føltes det meget let det hele

Flyers:

1 x 10 x 9 kg

2 x 8 x 10 kg

1 x 3 x 12 kg

Pullovers

2 x 10 x 16 kg

1 x 8 x 18 kg

1 x 6 x 20 kg

Lateral raise

2 x 6 x 7 kg HADER den øvelse....

Front Raise

2 x 8 x 7,5 kg

1 x 8 x 8 kg... ikke megen mere kærlighed til den...

Kabel triceps ting

2 x 8 x 35 kg - ikke helt styr på teknikken...

2 x 8 x 30 kg

Maskine til skrå mavemuskler:

2 x 10 x ukendt belastning - de muskler er vist i en unkelig utrænet forfatning!

Crunchmaskine:

4 x 8 x ukendt belastning - displayet sagde 55 - det skulle være kg, men hvem ved med sådan en luftmaskine... Rart endelig at lave noget mavetræning som jeg kunne få til at virke/mærke

Rart endelig at lave noget mavetræning jeg kan få til at virke/mærke...

Styrketræningen får 4 gode :banana: Det køre gør det - og det var rigtigt hyggeligt at have Spock med! Jeg ankom i et frygteligt dårligt humør - men der blev fjollet og grinet så meget så det humør ikke havde en chance!! :lol:

2. servering - spinning

Jeg havde ikke regnet med at være god, det var varmt og jeg stadig lidt slidt.

Men det gik rigtigt godt - jeg kørte tungt, jeg stod en masse ekstra op i mellemtaktssekvenserne og jeg trykkede igennem i de 9 minutters fri kørsel til sidst. Jeg havde en lille varmekrise midtveks - men klog af skade holdt jeg lige 90 sekunders afkølingspause og fik en masse væske - så det gik. God højintenstræning til 4 x :banana:

I dag holder jeg træningsfri :)

Link to comment
Share on other sites

Morgen sprint på raceren, søndag d. 10/8

Jeg kørte afsted 12 minutter over 6. Perfekt temperatur, næsten totalt vindstille og morgensol over et helt spejlbalnkt Øresund - det bliver ikke meget bedre :)

Jeg kørte 5 km som opvarmning - "med fokus på æstetik og teknik" B) , derefter 7 km med stigende intensitet fra "anstrengende arbejde" til "hårdt arbejde". Jeg vendte ved Erimitagevej. På hjemturen var "fokus på intensitet og på tanke - godt med pres på lunger og lår - og på at fasteholde en positiv tanke om at det er sjovt at cykle" Hjemturen startede med en serie intevaller. Jeg accelerede 20 pedalomdrejninger - skiftede op på stor klinge (52) - trådte igennem 80 omdrejninger, skitede til lille klinge (39) og kørte 60 pedalomdrejninger, ved lige under norman træningsfart, og så forfra - ialt 8 gange - også var der ike så langt hjem - jeg kørte det sidste som frisk tempo køsel, bortset fra den sidste km hvor jeg rullede af. Turen på ca 23 km tog ca 40 minutter - så der var pænt tryk på :) -Nej hvor jeg dog savner mit pulsur/cykelcomputer :(

Dejlig humørskabende morgentræning til 4 x :banana:

Tak til Gregers for "lån" af fraser :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dagens 2. træning - styrketræning - split a la Arne/B_skaal

2 gode timer endnu engang :)

Jeg udførte:

Benpres i luft/cappuchino maskine hvor man også kan træne:

1 x 10 x 200 kg, 1 x 10 x 230 kg, 1 x 8 x 250 kg... Jeg synes at de kg er lidt lette i de luftmakiner...

Siddende roning:

1 x 8 x 50 kg, 1 x 8 x 55 kg, 2 x 1 x 70 kg - begge miss

Træk til bryst:

1 x 8 x 50 kg 1 x 8 x 55 kg, 1 x 6 x 55 kg :angry: 1 x 8 x 55 kg

BB row:

2 x 8 x 35 kg, 1 x 7 x 40 kg, 1 x 9 x 40 kg. Det er langt op til de 60 jeg har kør med før... men jeg kommer der op ad!

Dødløft:

2 x 5 x 70 kg - i det sidste sæt var teknikken tvivlsom - skulderne kom ikke op og tilbage, I den øvelse er jeg virkelig lang fra tidligere niveau, men som skrevet ovenstående - jeg kommer tilbage!

Bagskulder i cabelting: 1 x 10 x 15 kg (en skulder ad gangen) 1 x 10 x 15 kg

Lidt uden for nummer:

2 x 6 x 55 "kg" i crunch maskine -jeg har ikke kunnet mærke noget til DOMS - mod forventning, men dagens besøg i maskinenfortalte klart, at jeg stadig er godt ristet i mavemullerne

Db Lying Rear Lateral Raise:

2 x 10 x 4 kg

Db Curl:

2 x 7 x 12 kg 1 x 6 x 12 kg (venstre arm ville ikke mere) Lidt leg med 14 kg - højre kan men venstre ikke...

Hygge/volumen Db hammer curl:

6 x 8 x 10 kg :rolleyes:

4 x :banana: Intensiteten var måske lige en smule mindre end sidst - men mere end ok!

Link to comment
Share on other sites

Takker Jarvig - rosen vidersendes til fotografen og Photoshop....

Styrketræning i Multisport d. 11/8 - Dagens tema: Bryst, Triceps, skulder og en smule mave

Bænk:

1 x 12 x 25 kg

2 x 8 x 40 kg

1 x 4 x 45 kg der er lang igen - men det flytter sig!

Incline DB press:

2 x 8 x 14 kg

1 x 8 x 16 kg

Flyers:

2 x 8 x 9 kg :chicken:

1 x 8 x 10 kg

Pull-over:

2 x 8 x 20 kg

2 x 8 x 22 kg Det er Triceps der begrænser mest - jeg går relativt dybt bagover

Lateral raise:

2 x 8 x 5 kg med helt strakt arm

2 x 8 x 7 kg med let bøjet albueled

Øvelsen blev udført synkron med Mette og 2 knægte - total grineren som vi stod så vi alle kunne bruge spejlet...

DB Shoulder press:

2 x 7 x 9 kg

1 x 4 x 7 kg

Front raise:

2 x 7 x 7 kg

Triceps i kabel med tov:

1 x 8 x 30 kg

1 x 6 x 40 kg

1 x 5 x 40

mavemaskine - skrå mavemuller

2 x 8 for både højre og venstre side

Triceps i kabel med stang:

1 x 5 x 45 kg

1 x 9 x 45 kg

Det køre herligt - lige nu har jeg lyst til at træne hver dag - det er jo så fordelen ved split at man kan træne oftere....

Det bliver til 4 fuldfede x :banana:

Lidt billeder fra dagen: (benpres bare for at få et billede af dette "luftvidunder"

post-12-1068280192.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har du byttet dit pulsur med et digi-kamera :blink: , det er jo snart en hel billedbog :)

Nej - mit pulsur er ude af drift - og jeg har ikke råd til at gøre noget ved det! :( :(

Tak Mette - jeg tager det med...

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus for uge 32 - skrevet den 11/8

Gennemført træning:

Spinning: 4 timer – flere aflyst – og nogle valgt fra af mig

Styrketræning: 4 gange med splitprogram – samt 1 gang hvor det bare blev til benpres

Cykling på racer: 1 x 23 km med interval kørsel og 1 x 55 km med blandet kørsel

Crosstrainer 1 gang på 30 minutter

I alt 12 træningspass

Kommentarer:

Nok den mest tilfredsstillende træningsuge meget, meget længe. Jeg kom godt i gang med styrketræningen – nu bliver kunsten at holde dampen oppe når Mette vender retur til Jylland… Jeg tror på det!

Det er lidt uvant at træne splitprogram og med så mange øvelser. På den anden side er det begrænset hvad jeg tidligere har fået ud af de perioder hvor jeg har kørt 5 x 5 og den slags, så det får en chance. Jeg skal havet putte bentræningen fornuftigt ind i programmet.

Næste spørgsmål – skal jeg fortsætte i Multisport – eller vende tilbage til TSK? Jeg kan jo godt lide at komme i TSK – jeg savner gutterne og mine goodmornings, Jeg savner ikke squat – men det er jo en god øvelse… Så det burde være simpelt..

Der er dog nogle argumenter der går i den anden retning. Jeg har ikke råd til 2 kontingenter – men det kunne nok klares.

Der er andre argumenter. Jeg kan lide at komme i Multisport og det er meget tættere på. Jeg træner for massebevarelse eller en smule vækst. Kan jeg det i Multisport? Ja det kan jeg godt.! Og ind imellem vil jeg have alle tiders træningsmakker… :)

Jeg venter lidt med at afgøre det – måske skal det kombineres.

Det var godt at få cyklet lidt – det forbliver på det niveau – ok måske en tur eller mere om ugen – men denne sommer bliver det ikke til lange ture – jeg gider simpelt hen ikke!

Der var færre spinningtimer – men de var ok – og et eller andet skal der skæres lidt på når jeg både for cyklet og styrketrænet så meget.

Jeg fik set lidt til crosstraineren – både som selvstændigt træning og som opvarmning til styrketræningen – jeg synes stadig at det er et fornøjeligt redskab.

Vægt og helbred:

Seneste vægt 125 – den skulle gerne havet dykket ned under 124 om en uge… Jeg tror det rykker ned af igen

Blodtrykket opfører sig stadig fornuftigt!

Planlægning:

Resten af august kommer til at ligne den seneste uge – så tager jeg det op til overvejelse.

Link to comment
Share on other sites

Morgenspin den 12 /8

Endnu en varm morgen i Multisport. 13-14 smågale mennesker var mødt frem for at svede, puste og stønne...

Programmet var som sidst: 15 min opvarmning med stigende intensitet, kort aktiv pause, 3 x 10 minutter (uden pauser) 4 min. stående enkelttakt, ca. 60 rpm anstrengende arbejde, som Gregers kalder det, 2 minutter siddende samme fart og belastning = "hårdt arbejde", 2 minutters siddende mellemtakt med lidt lavere belastning = anstrengende arbejde og endelig 2 minutters stående mellemtakt = hårdt arbejde. Efter en pause - hvor Gregers det gode menneske, hentede vand til det halve hold - sluttede vi med 6 minutters stående enkelttakt, ca. 70 rpm - med alt den belastning vi kunne tage - i høj grad en mental udfordring! :devil:

Jeg havde tunge ben i starten - ved ikke hvorfor - men jeg var opsat på at køre igennem - jeg har nyt alt det styrketræning - men jeg trængte til at være der hvor man ikke behøver et pulsur - hvor man kan mærke og høre pulsen - mens lungerne arbejder på overtid og der forgår en kamp i ens hoved - den lille fornuftige hvide engel siger "Arne du behøver ikke at træne så hårdt - slap nu lidt af - du kan faktisk ikke mere" mens den lille røde djævel prikker konstant med sin trefork og skriger "hør ikke på ham - du kan godt - du skal - ikke være en kylling!!!".

I denne sammenhæng holder jeg med ham den lille røde... og han vandt BIG TIME i dag :devil:

De stående 4 minutter var vis mere hårdt arbejde end bare anstrengende, de 2 minutter siddende enkelttakt blev kørt TUNGT og der var godt med belastning på mellemtakten - jeg kørte med en belastning så jeg kun lige kunne holde tempoet stående :devil:

De sidste 6 minutter var vis egentligt hårde - men jeg havde det så fedt med det jeg havde lavet og var flyvende - så selvom jeg skruede knappen godt med uret - så fløj tiden af sted.

Som den kære eventuelle læser måske har gættet på nuværende tidspunkt, så kan der kun blive tale om en bedømmelse af dagens morgentræning, der lyder: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

mens lungerne arbejder på overtid og der forgår en kamp i ens hoved - den lille fornuftige hvide engel siger "Arne du behøver ikke at træne så hårdt - slap nu lidt af - du kan faktisk ikke mere" mens den lille røde djævel prikker konstant med sin trefork og skriger "hør ikke på ham - du kan godt - du skal - ikke være en kylling!!!".

I denne sammenhæng holder jeg med ham den lille røde... og han vandt BIG TIME i dag :devil:

Arne > Kender det godt :lol: Men det er for mit vedkommende gerne en ond russer der råber af mig :devil: KOM SÅ DIN KYLLING - NEIT IKKE GIVE OP NU, DU ER LIGE BEGYNDT :chicken:

Den lille røde har jo gerne ret ! Man kender ikke sine grænser får man har passeret dem ;)

Link to comment
Share on other sites

Morgen spin og formidagsløft, d. 13/8

Morgenspinning fra 7 til 8

Jeg kan godt mærke at der lige nu er langt(ok næsten alt er relativt - langt for mig B) ) mellem spinningtimerne. Jeg har en mægtig kørelyst! Det var en rigtig god morgentime, lange gode serie med både tempo og tungt arbejde. Meget fornøjligt :) Intensiteten var mere på anstrengende end på hårdt arbejde, med undtagelse af 2 tunge sæt hvor jeg kørte godt igennem - jeg lå det meste af tiden mellem 75 og 85 % ralativ intensitet - vil jeg tro (jeg SKAL snart havet gjort noget ved det pulsur... måske lidt lotto....)

Humørboostet løfter liuge timen op på 4 x :banana:

Styrketræning fra 8.45 til 10.20

Efter lidt formiddags kæbetræning - en hel de faktisk, på terassen uden for centeret (Amager), gik jeg atter i kælderen. Det var tid til træning af ben, ryg og biceps!

Jeg gennemførte:

Benpres

3 x 8 x 180 kg Maskinen kan ikke sammenlignes med hverken den på Vesterbro eller nogen anden…. Meget mærkelig maskine – jeg skal tage et billede ved lejlighed.

Hyper ext:

3 x 8 x mig, hurra, bænken på Amager kan tage voksne mennesker :tongue:

Siddende roning:

1 x 8 x 55 kg, 2 x 7 x 60 kg – god fremgang

Træk til bryst:

2 x 8 x 50 kg, 1 x 8 x 55, 1 x 5 x 60 – her følte jeg mig også stærkere, tallen viser det ikke så meget, med udførelsen af de sidste rep. Var væsentligt pænere – og stangen kom også de sidste 3 mm ned…

Dødløft:

4 x 4 x 72,5 kg Det var tungt….

Bagskulder i cabelting:

2 x 10 x 15 kg)

DB row:

3 x 8 x 22 kg – 24 kg var for tungt i dag…. :(

Db Lying Rear Lateral Raise:

2 x 8 x 6 kg Der mangler 5 kg vægte, så jeg matte springe 2 kg op – men det gik da, dog med 8 i stedet for 10 rep.

Db Curl:

3 x 8 x 12 kg

Barbel curl:

2 x 8 x 25 kg

Mavemaskinen i Amager afdelingen er for underlig – og var meget optaget, så det må blive i morgen.

En ok gang træning. Lidt fremgang nogle steder - det kan dog ikke løfte sig over 3 x :banana: - der manglede lidt nogle at battle og kæbetræne med B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom godt i gang med styrketræningen – nu bliver kunsten at holde dampen oppe når Mette vender retur til Jylland… Jeg tror på det!

:thumbwink:

Vægt og helbred:

Seneste vægt 125 – den skulle gerne havet dykket ned under 124 om en uge… Jeg tror det rykker ned af igen

Blodtrykket opfører sig stadig fornuftigt!

:thumbwink: :)

Det ser godt ud Arne. :)

Link to comment
Share on other sites

Vægt og helbred:

Seneste vægt 125 – den skulle gerne havet dykket ned under 124 om en uge… Jeg tror det rykker ned af igen

Kører det i spring, og har du en kendt årsag til dette? Mystisk.

Og kanonflot, iøvrigt - de 100 kg vinker forude ;)

Tak for det Jarvig :)

AF: der er intet mystisk i det, jeg springer ikke pludselig 1 kg :) Men jeg har stået i stampe et stykke tid - og det er der såmænd helt almindelige forklaringer på - det er dog som om at jeg enten taber mig 1kg+ om ugen eller slet itnet - men det har nok udelukkende at gøre med min kostregulering.

Jeg glæder mig til de 100 en gang i den kommende vinter :)

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 14/8

Igen træning med b_skaal - bryst, triceps og en smule mave

Bænk:

1 x 12 x20 kg

1 x 8 x 42,5 kg

1 x 8 x 45 kg

1 x 3 x 50 kg

Det er ikke så længe siden jeg trænede 5x5 med 50 – men jeg er hurtigt på vej tilbage!

Incline DB press:

1 x 7 x 16 kg

1 x 9 x 16 kg

1 x 4 x 18 kg (PR)

Jeg er lige begyndt med den øvelse – den er rigtig fed og meget tilfredsstillende

Flyers:

2 x 8 x 10 kg

1 x 6 x 12 kg (PR)

Pull-over:

3 x 8 x 22 kg

1 x 8 x 24 kg (PR)

Lateral raise:

1 x 10 x 7,5 kg

1 x 8 x8 kg

DB Shoulder press:

1 x 6 x 9 kg

2 x 6-7 x 8 kg

Front raise:

2 x 8 x 7 kg

Triceps i kabel med tov:

1 x 7 x 35 kg Min udførelse er stadig ikke god

2 x et eler andet med henholdsvis 45 og 40 kg – jeg blev overkæk og gik efter tal i stedet for god træning!

mavemaskine

3 x 8 x 60 ”kg”

Triceps i kabel med stang:

2 x 8 x 40 eller 45 kg – heller ikke specielt vellykket

Shoulder press-agtig sag, hvor vi startede med vægten bag ryggen nederst:

3 x 8 x 6 kg - lækker øvelse, som vi gerne modtager navneforslag til.

Blandet landhandel – bryst og presseøvelser gik rigtigt, rigtigt godt. Triceps øvelserne gik elendigt, pga. for lidt koncentration på de rigtige ting

Der blev kæbetrænet og sagt sjove lyder som altid – det er en fornøjelse. Ok alt i alt må det blive til 3 x :banana:

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

hvis det ikke havde været for koncentrationen i triceps øvelserne, var den da klart til 4 - masser af PRs og du fulgte planen hjemmefra og knoklede godt igennem.

Vi banker igennem med ryg i morgen, så må vi se, hvad der gemmer sig i vores små spinkle kroppe. :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Anden runde den 14/8 - cykling i vild blæst og spinning

Et eller andet fjols har stjålet min hverdags cykel... så nu har jeg kun raceren, som jo ikke rigtigt er praktisk som transportmiddel. Nå men jeg var nød til at bruge den, da jeg skulle til spinning her til aften. Jeg tænkte, så kan jeg lige så godt køre en tur først. Jeg fik min sag for!!! Det gik meget fornøjeligt der ud af i side medvind... jeg kom så til at tænke - Arne, du skal nå til Vesterbro inden 17.50 - og du skal den anden vej.... og vinden vender nok ikke.. :blink::devil:

Det blev en hård sidste del af turen i modvind og side modvind - hvilket er endnu værre...

Nå, jeg nåede frem 7 minutter før timen, med godt tunge ben - idioten her tog ikke cykelskoene af inde jeg gik ned af vindeltrappen med cyklen - det gik godt - selv om jeg gik på røven :4slap:

Martina havde selvfølgeligt valgt, at timen skulle være en blanding af tung op ad bakke træning og stående tempoarbejde - lige hvad mine ben var til... NOT

Det blev kort og godt en time hvor der skulle fightes - og det blev der - jeg kan jo godt lide den slags kørsel :)

Så 24 km i hård vind og en hård times spinning (det er altid en fuld time når det er Martina), gennemført med god intensitet - det er jo ikke så galt - lige til at blive i godt humør af: Så det måblive til 5 x :banana: :) :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share