Kostplan til pige!


Baardi bilder
 Share

Recommended Posts

Hvis man nu fandt ud af at den måde vi har trænet på, i flere år er forkert, og kan gøres 5 gange bedre hvad ville vi så sige.

Vi ville sige at manden var sindsyg!

Men man kan ikke udtale sig om ting man ikke har prøvet! 

Og hvem siger at manden ikke har ret!

Næsten helt enig, men hvor har du denne åbenbaring fra?

Verden ville blive et meget stille sted at være, hvis alle skulle have personlig erfaring om alt de udtaler sig om.

Hvis udtalelser grundlæggende strider mod en grundlæggende viden bør man nok kunne udtale sig.

Når du kommer som et lyn fra en klar himmel og nærmest fortæller at alt grundlæggende viden omkring kost er forkert og direkte skadelig, så bliver man altså temmelig skeptisk når det ike følges op med seriøse undersøgerne og forskning.

Hvis protein og kulhydrater indtages i samme måltid er det 8 timer om at blive fordøjet. (faktisk er det, det rene gift for kroppen)

Hvis protein og salat indtages i samme måltid er det 4 timer om at blive fordøjet i maven. (rigtig sammensat måltid)

Så vidt jeg har forstået er kulhydrat den primære energikilde i frugt og grønt (i de fleste tilfælde).

Hvordan kan ovenstående citat så give nogen som helst mening???

PS: Du har stadig ikke fortalt hvad man skal spise efter kl 12

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så vidt jeg har forstået er kulhydrat den primære energikilde i frugt og grønt (i de fleste tilfælde).

Hvordan kan ovenstående citat så give nogen som helst mening???

PS: Du har stadig ikke fortalt hvad man skal spise efter kl 12

Jeg siger da heller ikke at man ikke skal spise kulhydrater??

Nu forklarer jeg det lige så alle kan forstå det.

Man skal ikke spise kød og paste sammen...!

Spis kød og salat sammen.

Spis pasta og salat sammen.

Vent med at spise kød indtil du har fordøjet pastaen.

Det er det MEGET letere at fordøje maden.

Spis hvad du vil efter kl. 12 men du får helt klart de bedste resultater hvis

du sammensætter maden rigtigt!

Edited by lopion
Link to comment
Share on other sites

Og jeg VED at det her virker....
Hvad ved du egentlig ud over at du taber dig? Ved du at:
på grund af frugtens

høje vandindhold din krop i stand til at afgifte dit system og giver dig en masse

energi til vægttab og anden aktivitet.

Når du har spist frugt skal der gå 10-20min, før du spiser noget andet

osv...

Du ved det virker fordi du taber dig, og mit postulat er, at du taber dig qua det lavere kcal indtag, som du alt lige har ved at indtage frugt. Der er ligeledes stor sandsynlighed for at du taber muskelmasse pga. at kroppen ikke får særlig meget protein i adskillige timer (hele natten+den første del af dagen)

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om de undersøgelser der ligger bag. Det er ikke som sådan fordi jeg vil flame dig, men du frembringer for mig komplet ny viden, og så vil jeg gerne se et par videnskabelige undersøgelser, idet jeg ikke køber anekdoter som argumenter for et helt nyt kostparadigme. Vi sidder alle på MOL for at lære og jeg giver mig med glæde, hvis du kan bakke din frugt op med et par gode solide undersøgelser.

Som Maxpower skriver så er jeg stadig også interesseret i, hvad der skal spises efter 12.

Link to comment
Share on other sites

Frugt bør aldrig spises sammen med eller lige efter noget andet.
I samme øjeblik, frugten kommer i forbindelse med den mad

der er i maven, og fordøjelsessafterne, begynder hele fødemassen

at fordærves. De proteiner, der er, forrådner, og kulhydraterne gærer.

Det hele bliver til syrer.

Og ja, så får man ondt i maven.

Øhhh, hvem er 'man' ??? For jeg får altså aldrig ondt i maven af at spise frugt, efter jeg har spist noget andet.

Gryn med mælk er forkert sammensat og tvinger kroppen til at arbejde i timevis

og bruge mere energi.

Når du vågner om morgenen, falder du ikke om af mangel på næring,

for din krop bruger stadig den mad, du spiste dagen før,

Som de andre også skriver - det er kun godt, at kroppen bruger mere energi på at forbrænde maden, når det drejer sig om at tabe sig. Hvad skulle der dog være galt med det? Jeg har prøvet kun at spise frugt om morgenen og jeg er altså hundesulten kort efter og er netop ved at falde om af mangel på næring, som du påstår, at man ikke er ved at spise frugt. Hvis jeg derimod spiser havregryn med mælk + banan, så har jeg det meget bedre og føler mig mæt og frisk i længere tid. Da jeg oftest indtager mit sidste måltid før kl. 20.00 aftenen før, så er jeg rigtig sulten når jeg vågner - og det føles sørme ikke, som om der er noget mad tilbage, som kroppen kan bruge.

Link to comment
Share on other sites

lopion--> Jeg synes altså også, at dine påstande savner enhver form for fysiologisk argumentation.

Du har sikkert ret i at danskerne generelt spiser for lidt frugt, men jeg synes du tager det alt alt for bogstaveligt. :o

I samme øjeblik, frugten kommer i forbindelse med den mad

der er i maven, og fordøjelsessafterne, begynder hele fødemassen

at fordærves. De proteiner, der er, forrådner, og kulhydraterne gærer.

Det hele bliver til syrer.

Ved normalt føde indtag vil en metabolisme af kulhydrater ikke finde sted i tyktarmen, med mindre man spiser visse kulhydrater som ikke bliver nedbrudt af fordøjelses enzymerne, som det f.eks. er tilfældet med bønner, eller i tilfælde at laktosemalabsorption.

At protein skulle forrådne er noger vrøvl. :confused2:

Hvad mener du med forrådne :confused2:

Endelig findes der undersøgelser som viser at frugtsukker har en langsomme optagelse end f.eks. glukose som udgør halvdelen af bordsukker. Så frugt går nødvendigvis ikke lige i blodet.

DU glemmer også den termiske effekt af protein rige måltider, og en potentiel risiko for protein mangel.

Der findes som basis 20(21) aminosyrer jf. den genetiske kode.

Edited by Helix
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke så meget tid lige nu, skal sove..!

Vi bliver aldrig enige, og sådan er det bare.

Jeg vil oprette en log her på mandag.

Jeg har ikke overholdt leve stilen de sidste par mådner, på grund

af dødsfald i familien. :(

Først vil jeg gå efter at tabe mig, og så vil jeg gå efter at få mere muskelmasse.

Så kan vi se hvordan det går.

Som Maxpower skriver så er jeg stadig også interesseret i, hvad der skal spises efter 12
quoter lige mig selv....
Spis hvad du vil efter kl. 12 men du får helt klart de bedste resultater hvis

du sammensætter maden rigtigt!

Link to comment
Share on other sites

Mit indlæg var i trykken da du skrev dit, så derfor jeg var dit svar ikke kommet med før mit var sendt... ;)

Vi bliver aldrig enige, og sådan er det bare.
Enige... I mine øjne er træningsfysiologi meget positivistisk forstået på den måde, at der kun er en sandhed 2+2=4 men det er meget svært at vide hvad den egentlig sandhed er. Men det er meget svært at finde frem til et eller andet, hvis man bare påstår at 2+2=5 uden at forklare, hvad man bygger det på. Som du nok kan høre lader jeg dig ikke helt slippe afsted med at vi ikke kan blive enige ;) Jeg tror mest på, at du har fået fat i en eller anden popsmart bog, der bygger på teorier, der ikke helt holder vand i virkeligheden, lidt a la spis efter din blodtype... Kan det måske tænkes, at det ikke så meget er vores, men dit kostparadigme, der ikke holder helt?

Jeg synes ikke dine teorier holder helt vand f.eks.

Nogle tror, at en masse frugt er fedende.

Den eneste måde, frugt kan have dårlige virkninger på, er, når den er omdannet

ved at blive opvarmet eller indtaget forkert, dvs. sammen

med eller lige oven på andet mad.

Når frugt spises på tom mave, kan den kun have en gavnlig virkning; den

fremskynder vægttab. 

Hvordan kan frugt ikke fede i store mængder? Hvis jeg spiser 75kg bananer hver dag, vil du så stadig påstå at jeg ikke tager på? Jeg ved eksemplet er ekstremt, men overdrivelse fremme forståelsen.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg har forstået er kulhydrat den primære energikilde i frugt og grønt (i de fleste tilfælde).

Hvordan kan ovenstående citat så give nogen som helst mening???

PS: Du har stadig ikke fortalt hvad man skal spise efter kl 12

Jeg siger da heller ikke at man ikke skal spise kulhydrater??

...

Spis hvad du vil efter kl. 12 men du får helt klart de bedste resultater hvis

du sammensætter maden rigtigt!

Ok, du fangede vist ikke min pointe. Prøver lige igen.

Ifølge www.madprocenter.dk indholder f.eks. icebergsalat 1g protein, 3,2g kulhydrat og 0,1g fedt pr 100g, så salat indeholder langt overvejende kulhydrat.

Hvis protein og kulhydrater indtages i samme måltid er det 8 timer om at blive fordøjet. (faktisk er det, det rene gift for kroppen)

Hvis protein og salat=kulhydrat indtages i samme måltid er det 4 timer om at blive fordøjet i maven. (rigtig sammensat måltid)

Hvad skulle den princippielle forskel være på kulhydrat fra salat og kulhydrat fra pasta, ud over at det er forskellige typer kulhydrat?

Vil du ikke nok give et eksempel på hvordan rigtig sammensat kost efter kl 12 ser ud?

Link to comment
Share on other sites

damnit kan ikke falde i søvn... skal køre om 5 timer. :(

Ok, du fangede vist ikke min pointe. Prøver lige igen.

Ifølge www.madprocenter.dk indholder f.eks. icebergsalat 1g protein, 3,2g kulhydrat og 0,1g fedt pr 100g, så salat indeholder langt overvejende kulhydrat

Det er igen det med det høje vandindhold, der er 70% vand i salat.

Jeg har havde engang den samme mening som jer, men ikke efter jeg læste: "spis dig i form fit for life" lån den...!

Jeg har læst den 5 gange nu 1 og 2'ern.

Men jeg kan ikke glemme, at i ikke kender den med frugten.

Det er nogle gamle bøger fra ca. 1986.

Jeg tror mere på det, jeg har læst i de bøger, end alt det andet jeg læst.

Og det er ikke teorier, der er skam lavet forsøg! :)

Det største problem nu om dage, er at folk lytter mere til videnskabsmændene, end

de lytter til deres egen krop! :confused2:

Edit: @MaxPower

Der er opskrifter i bogen.

Man bliver lidt træt af at remse en hel bog op, prøv at læs bogen.

Det kan godt være, at i ikke tror på det der er bogen, men aligevel vil den være spændene at læse.

Hvordan kan frugt ikke fede i store mængder? Hvis jeg spiser 75kg bananer hver dag, vil du så stadig påstå at jeg ikke tager på? Jeg ved eksemplet er ekstremt, men overdrivelse fremme forståelsen.

Du vil ALDRIG kunne spise så store mængder frugt at det vil fede (hvis du spiser det rigtigt).

Ja, nu er en banan jo også den "slemme frugt", men den er god til mætte, hvis man har meget svært ved at spise sig "mæt" i frugter, så snupper man lige en banan.

Edited by lopion
Link to comment
Share on other sites

Man skal ikke spise kød og paste sammen...!

Spis kød og salat sammen.

Spis pasta og salat sammen.

Vent med at spise kød indtil du har fordøjet pastaen.

Det er det MEGET letere at fordøje maden.

Hvorfor????

Jeg kan lige så godt sige at du ikke må drikke vand og æbler samtidigt......... "hvorfor", spørger du så??................ og jeg undlader at svare!

Læg mærke til at jeg ikke underbygger ikke min teori/utopi med konkrete facts, get it!?

Som alle medlemmer af MOL, har jeg praktisk talt læst alt hvad der er værd at vide om kost og træning, MOL er fyldt med individer som via ordentlig viden om disse 2 essentielle emner har opnået fremragende resultater baseret på uomtvistelige fakta omkring træning og kost, herunder diæt!

Spis hvad du vil efter kl. 12 men du får helt klart de bedste resultater hvis

du sammensætter maden rigtigt!

Sammensætter maden rigtig, ja, der er vi enige, men ikke måden det bliver gjort på!

Siden du siger:

For det første er tælning kalorier noget fis at gøre.
, hvordan vil du så forklare at man kan spise hvad man vil efter kl. 12???

Siger du at frugt har en uopdaget og utrolig evne (ved at æde løs af frugt indtil kl. 12) til at neutralisere ethvert kcal indhold i mad så man bare kan æde løs af madvarer med højt energiindhold som burgere, pom fritter, pizza osv???

Du siger:

Hvis du spiser frugt på den rigtige måde, sætter det på grund af frugtens

høje vandindhold din krop i stand til at afgifte dit system og giver dig en masse

energi til vægttab og anden aktivitet.

Jeg citerer mig selv:

Frugt for mig er vitaminer, hurtige carbs og en ingrediens i mine proteinshakes og intet andet og jeg tæller naturligvis deres kcal indhold med i regnskabet som alt andet!

Ganske vist har du ret i at frugter som f.eks. æbler indeholder vand og deraf den rensende effekt, men der er stadig kulhydrater i skidtet som du kan ser her: Frugt og her: mere frugt!

Ifølge disse fakta indeholder 100 gr. æble 58 kcal, et alm. saftigt æble vejer ca. 200 gr, altså 116 kcal, derfor skal disse kcal også tælles med uanset hvor meget vand der er i frugt!

Du siger at pga frugter's høje indhold af vand "afgifter" det din krop..... det er et kendt og uomstrideligt fakta at vand fører giftstoffer ud af kroppen hvorfor så ikke bare drikke alm. vand?

Og mig bekendt er der ikke "energi" i vand!

Du sparer nogle kcal ved det, med mindre du vil bruge kulhydraterne i frugten til at tilføre dig hurtig energi til f.eks. efter træning og naturligvis vitaminer, udover kulhydrater, kan frugter ikke noget som ikke vand ikke kan klare ifølge dit postulat!

Hvis du spiser frugt på den rigtige måde, sætter det på grund af frugtens

høje vandindhold din krop i stand til at afgifte dit system og giver dig en masse

energi til vægttab og anden aktivitet.

Kalorier af høj kvalitet, som man finder dem i føde med højt vandindhold, øger ikke

dit vægtproblem.

de giver dig energi til at blive af med det.

Hør hov, du siger jo at:

Gryn med mælk er forkert sammensat og tvinger kroppen til at arbejde i timevis

og bruge mere energi.

Du modsiger jo dig selv!

Som alle andre også har skrevet, hva' enten du er på diæt eller ej, er et højt energiforbrug godt! og noget man bør stræber efter!

OG hvad er så forskellen på lav og højkvalitets kcal!?? kcal er kcal hva' enten det er grøntsager, frugter eller kød!

Hvis protein og kulhydrater indtages i samme måltid er det 8 timer om at blive fordøjet. (faktisk er det, det rene gift for kroppen)

Jeg er stadig målløs over dette postulat og regner det som for en joke!

Du påstår, at fra tidernes morgen har mennesket levet hamrende usundt ved at kombinere kulhydrater som er kroppens hovedeenergikilde og kød (proteiner) som er kroppens byggesten (dette kan der ikke argumenteres imod!!!)

De dygtigste og stærkeste jægere i menneskets evolution, foruden homo sapiens, neanderthalerne, ville næppe ha' energi til at tilbagelægge lange udmattende afstande for herefter at nedlægge et stort rovdyr/urtidsbøffel hvis de udelukkende spiste frugt til kl. 12!

I dag, i den industrielle vestlige verden og højteknologiens højborg hvor forskning er blevet et multimilliard foretagende og professorer og specialkiruger i dag rangerer på lige fod med "Gud", undrer det mig at disse intellektulle overlegne mennesker endnu ikke har fundet ud af at spiser man kulhydrater og protein i samme måltid, er det giftigt og skadeligt for kroppen.....

så har vi været døden nær i hundredetusindvis af år??

Desuden tager det ikke kroppen at fordøje et måltid (læs kulhydrater og protein) på 8 timer, men ca. 3 timer..... hvad er idéen så med at spise min. 6 måltider om dagen for at holde forbrændingen i gang..... men det er måske ikke vigtig hvis man spiser frugt til og med kl. 12?

Da du siger at man må spise lige hvad man vil efter kl. 12, og da du påstår at det tager 8 timer at fordøje, så vil det reelt det kun blive til éet måltid, kl. 20, medmindre man vil spise igen kl. 04 om morgenen!!

Det vil sige at hvis jeg gerne vil bibeholde min muskelmasse, så skal jeg indtage 250 gr. protein i éet eneste måltid (Jeg har afsat 10 gr. proteiner til frugtfråderiet om formiddagen og det er endda højt sat når der er 0.6 gr. protein i 200 gr. æble, dvs. 1 æble!) så skal jeg æde 1.2 kg kyllinge filet i éet måltid!

Vi er vel enige om at 1 måltid om dagen, foruden frugtfråderiet, er langt fra optimalt!

Nogle tror, at en masse frugt er fedende

Hvilket frugt er i store mængder hvis en persons kcal overskrides, for frugter indeholder jo kulhydrater og nogle frugter indholder endda fedt (uomstridelig fakta) som skal tælles med i det samlede kcal regnskab ligesom alt andet!

Det er igen det med det høje vandindhold, der er 70% vand i salat.

Og??

Du er svært glad for det vand, hvorfor drikker du ikke vand istedet for dyre frugter, dine argumenter for at æde frugt handler jo kun om vand!

Der er få kcal i salat, men de er der!

Når frugt spises på tom mave, kan den kun have en gavnlig virkning; den

fremskynder vægttab. 

Hvordan??

spis dig i form fit for life"

Lyder sgu' som Claus Stykers første bog da han blev færdig som.......... ja, ikke ernæringsgura ihvertfald!

Du må forstå at vi reagerer prompte når der rokkes ved uomstridelige fakta omkring kost med mange års underbyggende forskning! Dine frugtpostulater og teorier kan sammelignes med at man sætter spørgsmålstegn vedr. menneskets kortlagte anatomi ned til mindste detalje, som har været kendt i tusindvis af år, helt tilbage til de første civilizationer!

Der reageres på samme måde hvis en person påstår at hjertet i virkeligheden ikke er en livsvigtig muskel som vha. sammentrækninger sørger for transportere blod rundt i kroppen, men at hjertet faktisk er en extra lever....

Man kan sige at menneskekroppen og kosten lever i semi-symbiose, de er ikke afhængige af hinanden, men kroppen kan ikke overleve uden føde.

Menneskekroppen har sin helt egen unikke måde at udnytte føde på som er ens for alle mennesker i hele verdenen, herunder at kulhydrater er kroppens hovedenergikilde, protein er kroppens byggesten og fedt er med til at danne aminosyrer, disse 3 ting skal naturligvig forefindes i ethvert måltid samt vitaminer, sådan fungerer kroppen og sådan er det bare!

Udover mange års forskning af højtuddannede læger og professorer, er MOL stolte indehavere af medlemmer som er medicinstudrende og ernæringseksperter som gerne rådfører om kost og deslige.

Edited by Baardi bilder
Link to comment
Share on other sites

tihi - det er ellers lang tid siden jeg har hørt noget til det "food combining" ævl. Man kommer næsten til at savne det billige grin. Det er bare en skam, at det kun er de første par minutter man kan more sig over at læse ting som "afgifte kroppen" og "giftigt pasta" osv., herefter bliver det ret hurtigt ligeså træls som at se på Claus Styker :bigsmile:

lopion: lad mig gætte - du spiser også efter din blodtype ? :biggrinhat:

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give ovenstående fuldstændig ret! Frugt er ikke en særlig mættende spise.. De fleste vil opleve at de meget hurtigt bliver sultne igen hvorimod en god gang havregrød/gryn vil skabe en længere mæthedsfornemmelse, og det er vel værd at stræbe efter hvis man gerne vil tabe sig! Såkan man altid pynte grynene med frugt for en god smag samt vitaminer m.m

Frugt er en god vitaminkilde, men indeholder ikke specielt meget næring.

Link to comment
Share on other sites

Lidt forbrugeroplysning:

Fit for life - spis dig i form

af Harvey Diamond

Borgen, 2001

Indbundet, 271 sider

2. udgave, 9. oplag

ISBN: 87-418-5890-5

Et par forbrugerreviews af "Fit for life 2" på http://www.aaabooksearch.com/Reviews/0446358754

Customer Reviews

Review #1

Ranking 5 

If you want to know the TRUTH about health, food, nutrition, and the food giants, read this book. I was born with poor health and have suffered with it all of my 42 years of life. Or I should say, until I started living by the basic principles of "Living Health" several months ago. I have tried diets, doctors, and just about everything else one can imagine, and nothing did anything, but make things worse. The principles of "Living Health" in combination with another great book, "Eat Right 4 Your Type", have changed my life. After experimenting a little with the two books, I have lost 25 pounds in 3 weeks, my eyesight is clearing up, my joints feel 10 times better, my acne is 90% gone, and I feel almost as strong as I did when I was 18! I will add that I eat a small amount of meat (fish, chicken, and liver), lots of fresh, including raw, veggies (especially Kale, Broccoli,Celery, and lettace), and fruit for breakfast. These changes weren't easy for a "Southerner", but I feel great, and finally have good health due mostly to this wonderful book. Thank you to the Diamonds.

Review #2

Ranking 5 

I have read all of Harvey Diamond's books. They have changed my life for the best. The eating directives are now helping my husband who has heart problems. There is no conflict between Harvey Diamond's book and Marilyn Diamond's book if you read carefully. Marilyn discusses eating foods somewhat differently, but concludes that these eating habits are based on errors made with food that are less harmful than errors of total neglect. All the same they are errors and reflect positively on the Fit For Life Diet.

Review #3

Ranking 2 

I got halfway through "Fit Fot Life" and was very impressed... I overlooked the things that didn't sound right, because I wanted to believe it all. While it may have some value, before you invest too much energy in it make sure you read the reviews by doctors at the "health care reality check" website. hcrc.org. They start "This foolish diet book, which sold over one million copies, shows how a weight loss program founded on unscientific concepts can be a huge commercial success." Amazon will be doing it's customers a great dis-service if it does not publish this as it took me a great deal of time to find a credible, qualified reference that reviewed the book properly.

Det var ellers ikke så lidt nr 1 har fået ud af en bog ;)

Nr 3 har en god pointe.

De har den endda på dragondoor :o

link

Og den lover ellers ikke så lidt...

Link to comment
Share on other sites

Den teori som Lopion refererer til er fra en old gammel bog der hedder "Fit for Life" skrevet af Harvey and Marilyn Diamond. Jeg har også læst den og levet efter den - den gang jeg var ung og naiv!!

Lopion har ganske ret, man taber sig helt bestemt af at følge Diamonds teorier, men så kan vi jo tage diskutionen om, hvad "at tabe sig" betyder. Er det at få fedtprocenten ned eller at få vægten ned. Med Diamonds teorier taber man sig - i vægt!! For som Sokr@tez skriver så får musklerne sjældent proteiner nok til at arbejde med. Det er bestemt ikke bandlyst at spise hverken kød eller kulhydrater ifølge Diamonds teorier, men de glemmer at fortælle deres læsere det tydeligt nok. Tvært imod skriver de, at det er gift for kroppen, og det fremmer jo ikke ligefrem motivationen til at spise det.

Der har været en del snak om denne teori gennem årerne og hver gang er teorien blevet gennemhullet totalt. Den holder IKKE. Disse kostvaner er ganske enkelt IKKE sunde for kroppen. Tværtimod!!

Så kære Lopion tag dine kostvaner op til overvejelse igen - især hvis du vil gå efter større muskelmasse i den nærmeste fremtid.

:)

Link to comment
Share on other sites

Tilmed har både frugt og grønsager den enestående evne, at de neutraliserer

de syrer, der dannas i vort system. forkerte sammensætninger af kosten, for

lidt føde med højt vandindhold, biprodukterne fra mange koncentrerede fødevarer,

tilsætningsstoffer, forurenet luft og vand, stress.

Hvis man spiser frugt på den rigtige måde, har den en forbløffende evne til at

modvirke syrerne i systemet.

Spis friskt frugt, ikke dåse, eller opvarmet.

En af de mest afgørende roller, frugt spiller er, at den giver fordøjelseskanalen hvile

og derved frigør energi, som kan bruges til at rense, genopbygge og give vægttab.

:lol: :lol: :lol:

Mer, mer, mer

Det her er næsten lige så godt som at læse kost-debatterne på Netdoktor.

Jeg synes JS havde en god og simpel formel for sammensætning af kost:

1) Beregn hvor mange kalorier du vil indtage hen over dagen.

2) Sammensæt din kost som følger:

50-70g umættede fedstyrer

1-2,5g protein/kg legemsvægt alt efter aktivitetsniveau

Fyld op med kulhydrater indtil du når det kalorieantal du har beregnet dig frem til

3) I kosten bør der indgå mindst 1kg. frugt/grønt hen over dagen.

4) Fordel indtaget over 6 måltider.

Edited by Diddley
Link to comment
Share on other sites

Man skal ikke spise kød og paste sammen...!

Spis kød og salat sammen.

Spis pasta og salat sammen.

Vent med at spise kød indtil du har fordøjet pastaen.

Det er det MEGET letere at fordøje maden.

Hvorfor????

Fordi det siger Fit4Life - som er det Lopion skriver om. Jeg kender INGEN der har succes med "systemet", andre end forfatterne der har tjent millioner og atter millioner på bøgerne og alle de forbandede kosttilskud man i øvrigt skal købe. Jeg sætter i Fit4Life i samme kategori som blodtype diæten.... :finger:

Link to comment
Share on other sites

okey,

havde lidt luret at det nok var endnu en af de famøse diæt-bøger du byggede dine påstande på...

de andre har allerede gennemhullet disse påstande, mest af alt med din egen hjælp,

for du modsiger lykkeligt dig selv flere gange....

men for en god ordens skyld,

1, ALLE kalorier SKAL tælles med i en velovervejet diæt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

der er INGEN gratis kal uanset vandindholdet i den pågældende fødevare... :devil:

hvis du fortsat hævder det modsatte synes jeg diskussionen bør stoppe her for så er det her en rendyrket joke

hvor du bare laver grin med os...

2, som sagt MANGE gange nu, så er det klart du vil tabe dig på en kost baseret på frugt

ALENE fordi du kommer i kal-underskud !!!!!!!!!

men hva er dette vægttab værd hvis du primært mister din muskelmasse fordi du ik får proteiner nok !!!!!!!!!!!!!!

et reelt FEDTTAB må være det vi efterstræber, og ikke bare et vægttab....

synes os du skyder dig selv grundigt i foden ved pluslig at udnævne banan til en "slem frugt" :confused2: say what ??

og nej, så lang du blir ved med at skrive "at vi blir nok aldrig enige" og "at det kan jeg ik uddybe"

så må du meget undskylde at vi ik rigtig kan forholde os til disse...påstande... :4whip:

håber du vil understøtte dine holdninger lidt bedre....

Link to comment
Share on other sites

For nogle år tilbage prøvede jeg denne kur sammen med familien.

Jeg var i hæren på det tidspunkt.

De første par dage gik det fint, men så begyndte det at kunne mærkes. Jeg var sulten en halv time efter jeg jeg ankom til kasernen.

Det ser smart ud når en soldat løber ud over stepperne, og forgæves prøver at smide nok frugt ned i halsen for at undgå at være sulten.

Efter 1 uge begyndte jeg at 'snyde', fordi jeg var træt op af formiddagen, købte lidt mad i Cafeteriet.

2 dage senere slut på den kur. Frem med havregryn.

Ikke videnskab, men baseret på mine erfaringer

Link to comment
Share on other sites

1, ALLE kalorier SKAL tælles med i en velovervejet diæt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

der er INGEN gratis kal uanset vandindholdet i den pågældende fødevare... :devil:

Jeg har ellers en gang mødt en der har set et billede af en der havde hørt..... :lol:

sorry ...couldnt help it... :4oops:

Link to comment
Share on other sites

lopion, du har startet en diskussion du ikke kan vinde!

Dine påstande strider mod samtlige uomtvistelige principper inden for kost og ernæring som simpelthen ikke kan la' sig gøre og intet har på sig!

Samtidigt bestrider du kroppens basale fordøjelsessystem ved at postulere:

I samme øjeblik, frugten kommer i forbindelse med den mad

der er i maven, og fordøjelsessafterne, begynder hele fødemassen

at fordærves. De proteiner, der er, forrådner, og kulhydraterne gærer.

Det hele bliver til syrer.

Og ja, så får man ondt i maven.

Frugt skal gå lige gennem maven, og ikke blorkeres af andet mad.

Det er fuldstændig absurdt!

Dette er fuldstændigt umuligt, men ok, hvis du ligger inde med fortrolige oplysninger om menneeskets fordøjelse som utallige læger gennem århundrede ikke ved......

En af de mest afgørende roller, frugt spiller er, at den giver fordøjelseskanalen hvile

og derved frigør energi, som kan bruges til at rense, genopbygge og give vægttab.

Uhh yeah, den her glæder jeg mig til!

hvis du fortsat hævder det modsatte synes jeg diskussionen bør stoppe her for så er det her en rendyrket joke

hvor du bare laver grin med os...

Det være en joke.....

Bogen du refererer til er crap og skulle jeg vælge, ville jeg hellere tøre r** i sandpapir end med bogens sider!

Edited by Baardi bilder
Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt om den omtalte kur før, og har heller ikke meget tiltro til den. Men eftersom jeg ikke selv har forstand på ernæring osv. er der et spørgsmål, der melder sig:

Der er flere af jer, der fremhæver, at det er positivt hvis et måltid kræver meget energi at fordøje ud fra devisen: Anvendt energi=forbrændte kalorier (=positivt for vægttab). Men er det det?

Mine egne (helt uvidenskabelige :) ) erfaringer siger mig, at hvis jeg skal bruge meget energi på at fordøje et (meget "tungt") måltid, har jeg mindre energi til alt muligt andet - det være sig fysisk eller mentalt krævende aktiviteter.

Jeg er her for at lære noget - så jeg vil gerne vide: Er det lige godt hvordan kalorierne bliver forbrændt?

/Tryllemusen

Link to comment
Share on other sites

For at besvare dit spørgsmål, er det nødvendigt at kigge på, hvad man egentlig er ude efter.

Vil man gerne tabe sig, er det en god idé at spise groft, så mætheden holder sig længere. Typisk vil energitætheden i den slags fødevarer også være lavere.

Er man ude på at tage på, er det en god idé at spise energitætte fødevarer uden alt for mange fibre, eks. hvidt brød eller pasta.

Uanset hvad, er det en dårlig idé at spise tungt lige før man skal lave noget fysisk krævende, eks. træne.

Håber det besvarer dit spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share