det med at spise og bade..


Eruption
 Share

Recommended Posts

Eftersom det er badetid ved de danske strande osv. kom jeg op at diskutere med mine forældre om hvorvidt det er "muligt" at bade efter at have spist.. Mine forældre sagde den klassiske med at man skal vente 1-1½ før man "må" bade.. Jeg sagde at man måske lige skulle vente lidt.. men at man bare kunne bade løs.. (mente jeg at have læst et sted..)

Hvad er det lige det hele går ud på her..?

Link to comment
Share on other sites

Det er en myte, der ikke er sand.

Du kan fræse i vandet lige efter mad - med mindre du har spist usandsynligt er mærkbart er totalt kvæstet af fordøjelsen. Er du ikke mærkbart træt efter maden er det bare med at komme i vandet med det samme, hvis man gerne vil det. ;)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Det er en myte, der ikke er sand.

Du kan fræse i vandet lige efter mad - med mindre du har spist usandsynligt er mærkbart er totalt kvæstet af fordøjelsen. Er du ikke mærkbart træt efter maden er det bare med at komme i vandet med det samme, hvis man gerne vil det. ;)

Det var også det jeg sagde til dem.. men de ville fandme ikke tro på det... :angry: :blink:

Så sagde jeg at jeg ville vinde noget opbakning på de facts "jeg så nådesløst slyngede i fjæset på dem" :tongue:

lucas

Er der nogen forklaring på hvorfor det skulle være farligt at bade efter at have spist. Forringes ens flydeevne eller hvad?

:lol: var også min mors begrundelse, hvorefter ejg ikke kunne dy at le temmeligt hånligt af hende... den tror jeg simpelthen ikke på.. så skal man have råædt SÅ meget at man ikke kan vralte nogen steder uden at kaste op...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share