XAX's log - 2. udgave


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

XAX's logbog - 2. udgave - The Comeback

Efter at have overstået min værnepligt i det kongelige danske flyvevåben er det på tide at genoptage min træning igen på et seriøst niveau. Dette markeres nu symbolsk med denne nye log. :bigsmile:

Mit primære mål med træningen er stadig at træne og konkurrere i styrkeløft, men samtidig også være allround stærk hvad angår andre løft. Samtidig er jeg også nødsaget til at pleje min indre bodybuilder, så et par store arme er ikke af vejen :angelgrin:

Bedste træningsløft hidtil

Squat: 207,5 kg(Bælte, knæbind)

Bænkpres: 107,5 kg

Bænkpres: 137,5 kg (Bænkprestrøje - 25/9-2003)

Dødløft: 227,5 kg(Bælte - 9/3-2003)

Bedste stævneløft hidtil

Squat: 205 kg (Knæbind, bælte - C-DM d. 8/2-2003)

Bænkpres: 127,5 kg (Bænkprestrøje - SM i 3-kamp 17/10-2003)

Dødløft: 225 kg (Bælte - C-DM d. 8/2-2003)

Overordnet mål

1. At blive maksimalt stærk i squat, bænkpres og dødløft

2. At blive stærk i de øvelser listet i "Sekundære mål for 2003" nedenunder.

3. At blive stor som et hus B)

Primære mål for 2003

Squat: 205 kg

Bænkpres: 125 kg

Dødløft: 240 kg

Alle løft uden udstyr...

Sekundære mål for 2003

Military Press: 6 x 70 kg

BB Bent over rows: 6 x 120 kg

DB Curls: 6 x 28 kg

Lying Triceps Extensions: 6 x 50 kg

Dips: 6 x kropsvægt + 20 kg Opnået 19/9-2003 - Nyt mål: 6 x kropsvægt + 30 kg

Pullups: 6 x kropsvægt + 10 kg

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 754
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træningsprogrammet

Som nogen nok har læst i min gamle log, er jeg vendt tilbage til WSB, denne gang med en langt større forståelse for systemet. Dette skulle gerne resultere i bedre resultater end den første omgang. Jeg har valgt WSB fordi det er et system hvor der er plads til at træne andet end de 3 store jvf. min sekundære mål, og et system hvor man har mulig for at afprøve grænser tit, hvilket naturligvis tiltaler mig. Overordnet set ser programmet således ud:

Bænkpres(ME)

1. ME-øvelse

2. Dips

3. Rows*

4. Military Press

Squat/Dødløft(ME)

1. Squat**

2. Dødløft(ME)

3. Lænd/hase-øvelse

4. Situps

5. Curls*

Squat/Dødløft(DE)

1. Squat(DE)

2. Dødløft(DE)

3. Sidebends*

4. Curls*

5. Rotatormanchet

Bænkpres(DE)

1. Bænkpres(DE)

2. Pullups*

3. Side Laterals

4. Triceps*

5. Rotatormanchet

* Køres efter en progressionsmodel, ca. 10% pr. uge

** Vekles mellem tung og let uge, fra 75% til 90%, evt. ny træningsmax hvis styrken er til det.

På grund af en ikke-træningsrelateret skade pådraget for ca. 1 måned siden har jeg holdt fri de sidste 2 uger, dog minus lidt træning af social art for ikke så længe siden. Derfor starter jeg med at køre en to ugers preparationsfase, hvor der trænes efter skabelonen, men hvor ME-løftene erstattes af de rigtige løft, kørt med moderat intensitet, således at jeg ikke starter alt for hårdt oven på denne pause. Første træning skydes igang i morgen, selvom planen oprindelig var søndag. Jeg kunne bare ikke dy mig længere... :bblush:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Programet ser spændende ud, XAX. Dog er jeg stadig lidt kritisk overfor din plan om at kører en DL-variation som ME-øvelse hver uge, men det har vi jo diskuteret før...

Desuden vil jeg mene, at du mangler en øvelse for bagsiden af skulderen, så du kan opretholde en fornuftig styrkebalance mellem forside og bagside skulder. Min personlige erfaring er at de fleste skulderproblemer opstår, når man træner for lidt bagside skulder i forhold til forside skulder.

Men man kan tydeligvis se, at du er skabs-BBer med al den gunstræning. :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle kommentarene :bigsmile:

AF

Læg mærke til at squat ikke køres tungt hver uge ;) Desuden er det MAXIMUM EFFORT dag :devil2: Der skal straines bigtime :4whip:

Bear

Jeps, helt uden udstyr.

Squatfather

Du har naturligvis en pointe mht. balance mellem trække og pressestrukturen. Jeg vælger dog at tælle dødløft med som en øvelse der balancerer dette regnskab, specielt med bands, så helt så helt tosset er det alligevel ikke.

jsc

Fristende ja, men forløbig synes jeg at WSB giver perfekte muligheder for overall styrke i andre øvelser. Det gjorde jeg mig meget i den jeg kørte WSB første gang.

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Squatfather

Du har naturligvis en pointe mht. balance mellem trække og pressestrukturen. Jeg vælger dog at tælle dødløft med som en øvelse der balancerer dette regnskab, specielt med bands, så helt så helt tosset er det alligevel ikke.

jsc

Fristende ja, men forløbig synes jeg at WSB giver perfekte muligheder for overall styrke i andre øvelser. Det gjorde jeg mig meget i den jeg kørte WSB første gang.

Ian King taler meget om den ubalance der kan opstå mellem horisontale trække og skubbe muskelkomplekser. Han nævner selvf. dødløft som én af de faktorer, som er med til at udligne styrkeforskellen (eller forhindre den opstår i det hele taget). Men han mener, at DL arbejde tæller 1/3 i forhold til vægt løftet dynamisk (dvs et 180 kgs DL svarer til et 60 kilos row for samme antal reps). Det tæller dog også kun, hvis man sørger for at holde scapulær retraktion under løftet.

Moralen er, at jeg også synes du skal inkludere noget for bagskulderen, men det gør du jo også med dine rows. Du skal bare huske at lave nok af dem.

Angående bogen, behøver du jo ikke følge den, den er bare inspirerende. Jeg er som sagt begyndt at squatte igen, omend lidt let i starten. :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Der kan være noget om snakken med hvordan dødløft tæller i forhold til bænkpres. Hvor han får 1/3 fra er nu et godt spørgsmål... ;)

Jeg synes egentlig altid at jeg har været meget stærkere i trækkestrukturen i forhold til pressestrukturen. Derfor kunne det alligevel godt være at jeg bare skulle prøve at lade pressestrukturen dominere lidt fremover.

Link to comment
Share on other sites

WSB(Preparation) - Squat/Dødløft(ME)

Start-tid: kl. 14.30

Slut-tid: 15.30

Sted: OBBC

Træningsmakkere: Ingen

Squat

1 x 3 @ 40 kg

1 x 3 @ 60 kg

1 x 2 @ 80 kg

1 x 2 @ 90 kg

Skulderen fik det bedre des flere kg der kom på. :blink:

Dødløft

1 x 5 @ 42,5 kg

1 x 3 @ 60 kg

1 x 3 @ 80 kg

1 x 3 @ 90 kg

1 x 3 @ 105 kg

1 x 1 @ 120 kg

1 x 1 @ 132,5 kg

1 x 1 @ 145 kg

1 x 1 @ 155 kg

Føltes tungt til sidst, dog med god fart i løftet alligevel.

Rumænsk dødløft

2 x 5 @ 100 kg

1 x 10 @ 80 kg

1 x 20 @ 60 kg

Baglåret og specielt underarmene, efter 20 reps-sættet, brændte. :firebounce:

Incline DB Curls

3 x 10 @ 10 kg

Føltes ufrivilligt hårdt, alle de reps, og så et par brændte underarme. Øvelsen blev iøvrigt supersættet med næste øvelse...

Hyperextended crunch

1 x 5 @ kropsvægt

1 x 5 @ kropsvægt + 5 kg

1 x 10 @ kropsvægt

1 x 13 @ kropsvægt :dead:

Efter træningen blev det til 20 min. snak med vores gamle styrkeløfter... :4whistling:

Overall

:4flex: :4flex: :4flex:

Læg mærke til min nye patenterede Flex™ skala :4flex: :4signme:

Det er nu godt at være tilbage igen. Styrken mangler godt nok lidt endnu, men det kommer hurtigt igen. Jeg kørte med stangen højt på nakken og et bredt greb i squat, og det gik ganske fint. I starten var der lidt smerter og jeg blev lidt nervøs, men som tidligere nævnt blev det bedre og bedre. Det var lidt varmt i dag, så jeg kogte lidt. På den anden var centeret næsten også tomt og dejligt stille. Det er dejligt at være tilbage igen. B)

Link to comment
Share on other sites

AF

Når man har slæbt sig igennem den ægte Sheiko CMS, så er det her ikke det helt vilde. :devil:

Jørgen L

Jo tak :)

Jeg har aldrig været særligt begejstret for udstyr(Ja knæbind og bælte kategoriserer jeg også som udstyr :lol: ). Jeg er nok bare mest af alt facineret af ægte råstyrke, og mener grundlæggende at styrkeløftssporten også burde handle om dette. Som tingene dog ser ud nu, så undgår jeg nok ikke at skulle konkurrere i udstyret, men om ikke andet så kan jeg altid træne og sætte træningsrekorder uden udstyr. :bigsmile:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Jeg er nok bare mest af alt facineret af ægte råstyrke, og mener grundlæggende at styrkeløftssporten også burde handle om dette.
YE!
undgår jeg nok ikke at skulle konkurrere i udstyret,

Ja desværre!

men om ikke andet så kan jeg altid træne og sætte træningsrekorder uden udstyr. 

YE!

Bliver godt at se dig blive et styrkeløftaaaaaaa' monster igen.... nu er du sku ynkelig at se på.... fitness boy! ;)

Link to comment
Share on other sites

Primære mål for 2003

Squat: 205 kg

Bænkpres: 125 kg

Dødløft: 240 kg

Alle løft uden udstyr...

Sekundære mål for 2003

Military Press: 6 x 70 kg

BB Bent over rows: 6 x 120 kg

DB Curls: 6 x 28 kg

:blink::blink::blink:

Seriøst master Henning. :) Og mon ikke du når det. ;)

WSB - lyder lækkert. Altid nice at følge noget SL med god omgang BB nedenunder. Det bliver spændende at følge.

Ohh, and by the way: Tillykke med din nye log. :)

Link to comment
Share on other sites

WSB(Preparation) - Bænkpres(ME) + Squat/Dødløft(DE)

Start-tid: kl. 11.15

Slut-tid: 12.45

Sted: OBBC

Træningsmakkere: Lillebror

Alt for lidt søvn de sidste par dage, en stresset weekend hvor 2 træningsdage slåes sammen og 3000º varme idag, alt sammen gode forudsætninger for denne træningsdag. :zcyclon:

Bænkpres

1 x 5 @ 20 kg

1 x 3 @ 40 kg

1 x 3 @ 45 kg

1 x 3 @ 52,5 kg

1 x 3 @ 60 kg

1 x 1 @ 67,5 kg

1 x 1 @ 75 kg

1 x 1 @ 82,5 kg

2 x 1 @ 87,5 kg

Føltes lidt tungt til sidst, men alligevel...

Squat

1 x 2 @ 50 kg

1 x 2 @ 70 kg

2 x 2 @ 90 kg

6 x 2 @ 95 kg

Nogen gange kunne det mærkes i skulderen, andre gange ikke, dog mest. pga teknikken. Gik dog efter eksplosiviteten i dag, så jeg gik ikke højere rent kg-mæssigt.

Dødløft

2 x 1 @ 100 kg

1 x 1 @ 105 kg

5 x 1 @ 110 kg

Chest dips

2 x 5 @ kropsvægt

1 x 10 @ kropsvægt - 15 kg

1 x 20 @ kropsvægt - 30 kg :dead:

Supersættede de tre første sæt. :4whip:

Military Press

2 x 5 @ 40 kg

1 x 9 @ 32,5 kg

1 x 12 @ 20 kg :dead:

Ynkeligt, ynkeligt, total vatskuldre. :chicken:

DB Bent over rows

3 x 10 @ 30 kg

DB Sidebends

3 x 10 @ 30 kg

Incline DB Curls

3 x 10 @ 10 kg

Svært at koncentrere sig med en halvlækker blondine, iklædt hvidt stramsiddende og lidt for småt tøj, lige i nærheden... :4whistling:

Rotatormanchet

1 x 12 @ 1 plade (Udad-rotation)

1 x 12 @ 1 plade (Indad-rotation)

Kunne faktisk mærke den muskel som også brokker sig under squat. Hmmm....

Overall

:4flex: :4flex: + ½ :4flex:

Indsatsen og den føromtalte blondine giver den sidste halve på Flex™ skalaen.

Pænt hårdt i dag generelt. Til sidst var det ligesom at have tømmermænd - svedeture, rysteture og brækfornemmelser. :puke2:

Der er stadig lang vej til fordums styrke ligesom alle de reps tager livet af mig :dead:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Læg mærke til min nye patenterede Flex™ skala :4flex: :4signme:

:blink:

Den er helt uautoriseret. En klon af MUBSVET. :blink: Fyfyfyfyfy - Arne må som moderator og formand skrider hårdt ind her! :D

Ikke opfordre til magtmisbrug Jarvig :4whip:

MUBSVET er den bedste - vi frygter ingen konkurence - vi byder den velkommen B)

Link to comment
Share on other sites

Læg mærke til min nye patenterede Flex™ skala :4flex: :4signme:

:blink:

Den er helt uautoriseret. En klon af MUBSVET. :blink: Fyfyfyfyfy - Arne må som moderator og formand skrider hårdt ind her! :D

Klon, om jeg må be... :angry:

Der eksisterede andre skalaer på MOL før bananen, og så er der lige det med uautoriseret formynderi på MUBSVETS vegne, jarvig... :teachingfinger: ;)

Arne

Nemlig, plads til alle B)

Link to comment
Share on other sites

WSB(Preparation) - Bænkpres(DE)

Start-tid: kl. 14.30

Slut-tid: 15.25

Sted: OBBC

Træningsmakkere: Ingen, men stødte dog på boing, baardi, mm. undervejs.

Bænkpres

1 x 5 @ 20 kg

1 x 3 @ 40 kg

1 x 3 @ 55 kg Smalt greb.

1 x 3 @ 57,5 kg Smalt greb.

1 x 3 @ 60 kg Smalt greb.

1 x 3 @ 62,5 kg Alm. greb

1 x 3 @ 65 kg Alm. greb

1 x 3 @ 67,5 kg Alm. greb

2 x 3 @ 65 kg Bredt greb, næsten trøjegreb

Raketfart i dag :devil:

Pullups

3 x 10 @ kropsvægt - 40 kg -_-

Seated Side Laterals

3 x 10 @ 6 kg Meget strict udført det meste af tiden. -_-

Lying triceps extensions

3 x 10 @ 17,1 kg -_-

Stangen fik en tur på vægten, 7,1 kg...

Rotatormanchet

1 x 12 @ 1 plade (Udad-rotation)

1 x 12 @ 1 plade (Indad-rotation)

Overall

:4flex: :4flex: :4flex:

Egentlig var min sindsstemning nu mest til Maximum Effort dag i dag, massere af ufokuseret vrede, had og lysten til at molestrere noget tungt jern. :devil: I stedet for at lade denne energi gå til spilde lagde jeg alt over i min eksplosive bænkpres, og det kom der meget godt ud. Progressionsdelen i hjælpeøvelserne er røvkedelig til at starte med, men det bliver nok bedre efterhånden som vægtene stiger...

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

WSB(Preparation) - Squat/Dødløft(ME)

Start-tid: kl. 10.35

Slut-tid: 11.30

Sted: OBBC

Træningsmakkere: Ingen

Grundet aktivitet senere på dagen passede det bedst med gang tidlig træning i dag. -_-

Squat

1 x 3 @ 65 kg

1 x 3 @ 95 kg

1 x 2 @ 105 kg

1 x 2 @ 120 kg Føltes lidt tungt at stå med, men ellers ok at løfte.

Mærkede intet i dag til min højre skulder. :bigsmile:

Dødløft

1 x 5 @ 47,5 kg

1 x 3 @ 67,5 kg

1 x 3 @ 87,5 kg

1 x 3 @ 102,5 kg

1 x 3 @ 120 kg

1 x 1 @ 132,5 kg

1 x 1 @ 150 kg Ny grebs-PR

1 x 1 @ 165 kg

1 x 1 @ 180 kg Ups, tog 5 kg mere end der stod på sedlen.

De 150 kg er det tungest jeg nogensinde har taget med alm. greb og intet kridt. Sidste single var meget tung, men ok i fart.

Rumænsk dødløft

2 x 5 @ 110 kg

1 x 10 @ 85 kg

1 x 20 @ 62,5 kg

De tre første sæt var easy-peasy, men det sidste sæt... :4whip:

Incline DB Curls

3 x 10 @ 11 kg

Hyperextended crunches

2 x 5 @ kropsvægt + 5 kg

1 x 10 @ kropsvægt

1 x 16 @ kropsvægt :dead:

Overall

:4flex: :4flex: :4flex: :4flex:

Der nåede endda at blive tid til lidt snak i dag. :w00t:

God intensitet i dag men stadig med massere af overskud. Det lover godt for næste onsdag, hvor den første rigtig dag på WSB starter. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share