Fedt på maven


jimmi
 Share

Recommended Posts

Devito>>

Det er det samme jeg heller ikke kan se. Selvfølgelig spændes der i maven, ved sqaut for at stabilisere omkring rygsøjlen, men jeg kan ikke se hvordan det bliver til mave træning. Hvis Musklen trænes af det, kan man jo bare flexe derhjemme!!! <_< :lol: :tongue:

Casper

Edited by qaz
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Devito>>

Det er det samme jeg heller ikke kan se. Selvfølgelig spændes der i maven, ved sqaut for at stabilisere omkring rygsøjlen, men jeg kan ikke se hvordan det bliver til mave træning. Hvis Musklen trænes af det, kan man jo bare flexe derhjemme!!! <_< :lol: :tongue:

Casper

Det samme :unsure: ;)

i mit ovenstående indlæg, kan jeg som sagt ikke se hvordan rect. abd. skulle aktiveres m.h.t at holde columna fra at ekstenderer..(medmindre man står i startstillingen)

jeg kan se ideen i at den den arb. statisk fordi de 3 andre mavemuskler hæfter på den... så det er vel stale om at den aktiveres fordi den er et hæfte og ikke fordi præcis den skal holde columna?!

maven er jo 4 muskler...

jeg kan så bare kun se mening i rect. abd. aktivitet hvis den gør det jeg har fremhævet med fed....

ideen i rect. abd. aktiveres kan umuligt være at sku flekterer columna i et squat da man så ville få overbalance og knalde hovedet i gulvet ej J/K :tongue: men jeg mener det med fed....

Devito

Link to comment
Share on other sites

Citat af fistantilus

Jeg kan faktisk godt se, at det kan være lidt svært at se.

Men det er som med mavemusklerne i dødløft og squat. De responderer også ganske fint på den stabiliserende rolle, de får.

Trimmede styrkeløftere har ofte six-pack, selvom de ikke træner mave.

Foodman som du kender fra AUS, har aldrig trænet mave, men har alligevel massive abs.

Der er åbentbart også andre som får trænet deres mave udelukkende af squat...

Link to comment
Share on other sites

Citat af fistantilus

Jeg kan faktisk godt se, at det kan være lidt svært at se.

Men det er som med mavemusklerne i dødløft og squat. De responderer også ganske fint på den stabiliserende rolle, de får.

Trimmede styrkeløftere har ofte six-pack, selvom de ikke træner mave.

Foodman som du kender fra AUS, har aldrig trænet mave, men har alligevel massive abs.

det citat er vist også fra den tråd jeg "kom" fra og så her til... :)

TJ det du mener, er det at Rect abd.. spænder fordi E. spinae extenderer ryggen?

Så du firkantet sagt ikke knækker bagover?

det er jo logisk at E. spinae skal arbejde meget mere da det er den der skal holde vægten (statisk) jeg ser dig stadig kun mening i at rect. abd. spænder fordi de andre mavemuskler hæfter i rectus skeden!!!!!!!!!(indlægget ovenover af mig)

Devito :)

Link to comment
Share on other sites

Devito> du ser alt for isoleret på det. Du ser på den enkelte muskels dynamiske funktion. Hele mavemuskelregionen fungere som stabilisator, når erector spinea arbejde under kraftig statisk belastning. Hvis ikke hele maveregionen ligeledes var under kraftig statisk kontraktion, så ville man ikke kunne opretholde et optimalt intraabdominalt tryk, og så ville man ikke kunne løfte noget nær det samme i squat, frontsquat, dødløft o.l. Og slet ikke med samme sikkerhed (skadespotentialemæssigt).

Klart, squat og dødløft træning er IKKE optimal mavetræning. Men derfra kan man ikke konkludere at squat og dødløft træning ikke skaber tilpasninger hvad angår masse- og styrke i mavemuskulaturen. Det gør de i allerhøjeste grad. Hvilket man også kan se på elite styrkeløftere og vægtløftere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Devito> du ser alt for isoleret på det
Gør jeg det :o ;)

Ved ik li om du overså ;) det her: jeg kan se ideen i at den den arb. statisk fordi de 3 andre mavemuskler hæfter på den... så det er vel stale om at den aktiveres fordi den er et hæfte og ikke fordi præcis den skal holde columna?

Hele mavemuskelregionen fungere som stabilisator, når erector spinea arbejde under kraftig statisk belastning

jeg var så lige kun inde på rect. abd.! og det eneste jeg mener er at ulogisk er at Rect sku være aktivt pga andet en det at den er hæfte for de andre...

det blev hvist lidt ordsalat :( hope you get it anyway :)

Hvis ikke hele maveregionen ligeledes var under kraftig statisk kontraktion, så ville man ikke kunne opretholde et optimalt intraabdominalt tryk, og så ville man ikke kunne løfte noget nær det samme i squat, frontsquat, dødløft o.l. Og slet ikke med samme sikkerhed (skadespotentialemæssigt)
ku ik være mere enig....
Klart, squat og dødløft træning er IKKE optimal mavetræning

det påstår jeg heller ik der er nogen der har sagt :)

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share