livet er fedt


Hippo
 Share

Recommended Posts

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nu må I meget undskylde, men vil efter aftnens show forbeholde mig retten til at mene at Allan er plain lazy...

det er muligt at han har andre problemer, MEN...

hvis han sidder og er fuldt BEVIDST om den helbredsrisiko han løber,

og vi i samme åndedrag får at vide at nu har de efter en uges tid droppet at tælle de famøse point,

fordi det var for besværligt for dem (?), så er der sgu noget galt...

Link to comment
Share on other sites

det er muligt at han har andre problemer, MEN...

hvis han sidder og er fuldt BEVIDST om den helbredsrisiko han løber

Problemet er bare: Sådan har rygere (de fleste) det også.. Jeg har patienter som er døden nær af rygerlunger, men som ville slå ihjel for en smøg :blink:

Moralen? Undervurder aldrig menneskets trang til tilfredsstillelse...

Link to comment
Share on other sites

Moralen? Undervurder aldrig menneskets trang til tilfredsstillelse...

Helt enig!!

Desuden: Jeg tror såmen ikke der er den store genetiske forskel i folks tendenser til (u)vaner, misbrug, dovenskab og lignende.

Basalt set tror jeg det er et spørgsmål om, hvor "heldig" man er med ens (u)vaner. Nogen misbruger mad eller cigaretter - andre vægte i motionscenteret. Det første er usundt og dumt - det andet sundt og klogt. Alligevel er jeg helt sikker på, at i mange tilfælde kunne der byttes om på personerne i de nævnte aktiviteter, såfremt "tilfældighederne" havde tilsagt dette - og resultatet ville være at dem der var dumme og fede i det ene tilfælde ville blive de kloge og fitte i det andet (og omvendt for de andre personer).

Morale: Den samme som Jørgen L's. Bare perspetiveret med, at jeg tror stort set alle indeholder potentialer til at udvikle sig i alle mulige retninger - oftest (mener jeg) vil det være tilfældigheder i opvækst, situationer og omgangskreds der gør at man havner det ene eller andet sted.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Man kan jo også vende den om og se på folk med spiseforstyrrelser - sygdom eller ??

Det er selvfølgelig en sygdom! De ved at de kan (og mange gør) dø af det, alligevel spiser de ikke eller brækker sig efter maden. Men problemet er vel stort set det samme bare med det modsatte resultat?!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

JEg har sagt det før, og jeg skal gerne gentage mig selv: :angry:

Hvad i hede hule norske nå er det for en samling wannabees og linseludere der kommer ind ad bagdøren i det program... Nu har den der selvbestaltede kostvejleder slæbt sin healerveninde med, fordi hun sikkert osse lige ville ha lov at ride med på bølgen :o ... Nu tror samtlige overvægtige i landet jo nok, at man skal til healer for at tabe sig... Hvad er det for en gang pis? Det var da bedre med en pensioneret oversergent eller noget der kunne losse de to dovne læs ud af stolen, så de kunne komme videre... I guder

Hva blir det næste? :blink: En børstenbinderske eller en tækkemand med magiske hørfrø :blink:

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

allerup-> Enig!

De søger sku bare noget god reklame, så der er andre der kan falde i fælden!

Detr var specielt godt at de først sad og snakkede om hvordan de nu havde det. Og så hev hende healer-bitchen liiiige tilfældigvis de emner på banen efter hun havde siddet og gramset lidt på Allan. Han kunne dog ikke genkende det dér med den døde person der havde behandlet ham skidt - MEN heldigvis betragtede han sin mor som død, og så måtte det kan være hende <_<

Det var da bedre med en pensioneret oversergent eller noget der kunne losse de to dovne læs ud af stolen, så de kunne komme videre... I guder

YEP!! Så skulle de fanme have!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Det var da bedre med en pensioneret oversergent eller noget der kunne losse de to dovne læs ud af stolen, så de kunne komme videre... I guder

YEP!! Så skulle de fanme have!

- Tolle

Det lyder faktisk ikke som et dårlig eksperiment. Som værnepligtig oplever man ofte at uanset hvor meget man har ondt af sig selv, så er der ingen kære mor. Man bliver selv nødt til at gøre en indsats.

Måske kunne det sparke folk lidt i gang selv, give dem nogle succesoplevelser. :)

Link to comment
Share on other sites

Har I set det program der hedder "fat club"?? -Programmet kan man mene om hvad man vil, men konceptet holder!

Der er det en gammel sergent der piner de her fede mennesker - og der er sku ingen kære mor! Det er bare ud og løbe, tage armstrækkere/maverulninger ol.

Hvis folk så ikke kan finde ud af at følge programmet, så er det bare UD!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Har I set det program der hedder "fat club"?? -Programmet kan man mene om hvad man vil, men konceptet holder!

Der er det en gammel sergent der piner de her fede mennesker - og der er sku ingen kære mor! Det er bare ud og løbe, tage armstrækkere/maverulninger ol.

Hvis folk så ikke kan finde ud af at følge programmet, så er det bare UD!

- Tolle

Spoken like a true soldier ;)

(ja ham gutten i fat club er sgu ikke til at bide skeer med, men måske har ret i at det nogle gange er det der skal til.)

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

(ja ham gutten i fat club er sgu ikke til at bide skeer med, men måske har ret i at det nogle gange er det der skal til.)

Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Det er ikke alle der vil kunne holde til denne træningsform. Men er man motiveret og ikke har andre problemer end at man ikke selv kan finde ud af hvordan man skal gøre, så tror jeg de fleste vil have gavn af det! :)

Og tabe sig hurtigt!!!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Det mest skræmmende ved den udsendelse (som jeg simpelthen fik for meget af til sidst :thumb_down: ), var hende kostvejlederen. Hvis man gik helt tæt på - sådan rigtig kiggede efter - så havde hun ingen respekt for de mennesker hun skulle hjælpe. Så tror da pokker de gør oprør. Hendes pædagogiske uddannelse må hun da have trukket i en tombola. Personligt tror jeg ikke på militærmetoden (Der var ikke mange af os der ville gennemgå det vi laver ved mili, hvis vi ikke blev tvunget til det..)

Jeg hælder mere til den selvbestemmende metode, hvor man selv sætter sine mål, og selv får ansvar. Det lyder nemt, men det er det ikke. Og måske derfor er det nærliggende at vælge "DU SKAL" metoden. Men jeg tror den har udlevet sin tid :)

Link to comment
Share on other sites

>Dumb&Dumber
Hvad jeg derimod synes er at det er letkøbt og ikke særlig indsigtsfuldt i mediernes virkemåde at komme kommentarer om KUN Seertal.

Så er det jo dejligt at have dig med i tråden, så du kan berige os med din indsigt i emnet. :)

Ja synes du ikke ;) Ikke fordi at jeg mener at min udannelse og daglige virke i medieverden giver mig nogetr ekstrordinært at bibringe til din syrlige bemærkninger, men alligevel. ;)

Dermed ikke sagt at tv2 ikke investererr i projektet fordi det er en god historie med mange seere.

Ehhh - nu er jeg forvirret ?! Den må der vist redegøres for ... ;)

Er det ikke nemmere du fortæller hvad du ikke forstår ;)

Link to comment
Share on other sites

JEg har sagt det før, og jeg skal gerne gentage mig selv: :angry:

Hvad i hede hule norske nå er det for en samling wannabees og linseludere der kommer ind ad bagdøren i det program... Nu har den der selvbestaltede kostvejleder slæbt sin healerveninde med, fordi hun sikkert osse lige ville ha lov at ride med på bølgen :o ... Nu tror samtlige overvægtige i landet jo nok, at man skal til healer for at tabe sig... Hvad er det for en gang pis? Det var da bedre med en pensioneret oversergent eller noget der kunne losse de to dovne læs ud af stolen, så de kunne komme videre... I guder

Hva blir det næste? :blink: En børstenbinderske eller en tækkemand med magiske hørfrø :blink:

Jeg så desværre ikke afsnittet igår, men HEALING, så skal hun hvist brændes på bplet den lille heks af en kostvejleder.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er nogle ok programmer. Der er jo en tendens til, at reality shows gerne må handle om mennesker der har det dårligere end os selv...

MEN det første de sender igår er et "minde" afsnit, og det er også fair nok. Men burde man ikke også bruge lejlligheden til at advare andre overvægtige om, at det går samme vej for dem.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg endeligt set noget af programmet, og jeg må sige i Allan og Nancys tilfælde at det er specielt trist. De havde sådan set al mulig god potentiale for at holde hinanden i ørerne og opnå et fælles mål. Når den ene var nede kunne den anden hive op.... men det modsatte sker: når den ene er nede ryger den anden med i faldet. De leder med lys og lygte efter den pille de bare lige skal spise så de bliver slanke - og i dette tilfælde kastede de sig så over healingen. Man kunne næsten se på dem at de forventede at de ville være 50 kg. lettere hver især når de gik derfra. Jeg vil vove den påstand at selv om de har al mulig grund til at være topmotiverede, så er de simpelthen ikke parat til det. Det skyldes dels den føromtalte negative spiral de har fået fanget hinanden i og dels dårlig timing og efterhånden mange nederlag. Men hvordan fanden kommer de ud af den?

Ang. militærmetoden, jeps den ville helt sikkert få dem til at smide nogle kg. Hvad den ikke kan er at bibeholde vægttabet. Når der ikke står en og svinger pisken er der ikke grund til at knokle - og eftersom han ikke altid vil være der, tror jeg det er en uholdbar løsning i længden. Det skal komme indefra, ellers virker det ikke. Sørgeligt, men sandt.

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig sørgeligt og tragisk at Susanne måtte betale så høj en pris for sit vægtproblem. Men det kan være det får en positiv effekt hos andre overvægtige når de ser en kendt person dø i den bedste sendetid!? Mon ikke der er nogen der vågner op, og ser deres overvægt som en seriøs helbredsrisiko nu?! Susanne sad jo faktisk selv i sidste afsnit og talte om alle de sygdomme hun kunne få, og nu er hun død af én af dem. Lad os da håbe der er andre der får stoppet op i tide :(

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

De leder med lys og lygte efter den pille de bare lige skal spise så de bliver slanke - og i dette tilfælde kastede de sig så over healingen.

Det var jo sådan set hende "vægtkonsulenten" der prakkede dem healeren på...

Ang. militærmetoden, jeps den ville helt sikkert få dem til at smide nogle kg. Hvad den ikke kan er at bibeholde vægttabet. Når der ikke står en og svinger pisken er der ikke grund til at knokle - og eftersom han ikke altid vil være der, tror jeg det er en uholdbar løsning i længden. Det skal komme indefra, ellers virker det ikke. Sørgeligt, men sandt.

Ja, det har du nok ret i :unsure:

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

--->Litopsi

Ang. militærmetoden, jeps den ville helt sikkert få dem til at smide nogle kg. Hvad den ikke kan er at bibeholde vægttabet. Når der ikke står en og svinger pisken er der ikke grund til at knokle - og eftersom han ikke altid vil være der, tror jeg det er en uholdbar løsning i længden. Det skal komme indefra, ellers virker det ikke. Sørgeligt, men sandt.

Jeg er ikke sikker på at du har ret. En del af de ting jeg lærte i min tid i militæret (nu snart 15 år siden) bærer jeg stadig med mig. Det gælder primært vaner omkring omgang med andre mennesker, punktlighed, orden og arbejdsdiciplin.

Hvis man ser, at nye måder at gøre tingene på fungerer bedre end den gamle, tror jeg mange vil bibeholde de nye måder. Mao, hvis man taber sig ved at gøre det som sergenten banker ind i hovedet på en, så kunne man forestille sig at folk fortsætter med det bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share