livet er fedt


Hippo
 Share

Recommended Posts

>Dumb&Dumber

Ja synes du ikke  Ikke fordi at jeg mener at min udannelse og daglige virke i medieverden giver mig nogetr ekstrordinært at bibringe til din syrlige bemærkninger, men alligevel.
Well, så syrlig var den nu ikke ment - en undskyldning herfra hvis den blev opfattet sådan :)

Kommentaren var mest myntet på den del af dit indlæg der omfattede "ikke særlig indsigtsfuldt" hvilket jeg syntes var stærke ord fra en som ikke underbyggede sit postulat bedre.

Er det ikke nemmere du fortæller hvad du ikke forstår

Det vil jeg meget gerne - dette er dit tidligere indlæg :

Det er korrekt fortået at jeg ikke mener de er udnyttet. Det er dog ikke korrekt forstået at jeg ikke mener de har et ansvar. Og det har jeg jo ikke udtalt på noget tidspunkt.

Hvad jeg derimod synes er at det er letkøbt og ikke særlig indsigtsfuldt i mediernes virkemåde at komme kommentarer om KUN Seertal. Der er rent faktisk journalisme bag, og det er faktisk de færreste journalister der er til salg for ussel mommon og seertal. Dermed ikke sagt at tv2 ikke investererr i projektet fordi det er en god historie med mange seere.

Jeg tolker dit indlæg således :

Du sætter journalisme op som om at det er noget der bliver produceret udelukkende med den ædle hensigt at være oplysende til masserne uden hensynet til hvad der er penge i og dermed seertal.

Det kan der være noget rigtigt i men langt fra hele sandheden - lad os dog holde for øje at min kommentar gik på TV2s interesser og ikke lige den enkelte journalist.

Men faktum må være at journalitik som ikke kan give seertal bliver ganske enkelt ikke bragt i TV2s bedste sendetid - dermed mener jeg stadig at TV2s interesser, som jeg tidligere anførte, primært er seertal.

Journalitisk som ikke kan sælge tror jeg heller ikke når langt i dagens medier - dermed ikke sagt at der findes nogle ædle sjæle som prøver at sammesætte saglige artikler/programmer.

Lad os ikke glemme at medieverden stort set består af ganske alm. virksomheder hvis formål helt enkelt er at tjene penge på sine seere/læsere. Dette alene gør at man som læser/seerer bør forholde sig ualmindeligt kristisk overfor hvad der fremføres.

Lad mig som bevis i flæng nævne Ekstra bladet, B.T, ugebladene samt div. TV stationer som f.eks. TV Danmark. Sidstenævnte har da i den grad benyttes sig af luder-journalistik med programmer som "Stripperkongens piger" osv. udelukkende for at kapre seertal, hvilket udløser reklameindtægter.

Det drejer sig til syvende og sidst om penge.

Jeg vil dog til sidst anføre at jeg finder "Livet er fedt" ganske godt skruet sammen og mener at Ole Kolster har gjort et flot stykke arbejde - men uden hensyntagen til økonomien ? Nej, han har da vist at der er et marked for sit program.

Bolden er hermed givet videre ;)

Kim S

.

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jamen ærværdige Kim, dette er jo en debat om hvorvidt du finder glasset halv tomt eller halvfyldt. Jeg omgås journalister til dagligt, og jeg kan forsikre dig om at de ikke er luddere (igen ingen regler uden undtagelser) jeg kan godt følge din tankegang om at det til syvende og sidst hænger sammen med seertal og penge. Men det er altså et væsentligt mere nuanceret billed i hverdagen end du stiller op her. JA man vil ha programmer der sælger. Men husk lige at TV2 hvad enten man tror på det eller ej altså forsat har et vist offentligt ansvar, og derfor synes jeg måske nok at din bevisførelse med de 100% rent kommercille stationer/aviser er lidt tynd is at stå på.

Hvorom alting er, synes jeg blot din udtalelse lugtede lidt af SID og rød front når du sagde at AT drejede sig om seertal. ;)

Det hænger jo ikke sådan sammen at man alene finder på at lave et program med fede mennesker fordi man vil udstille dem i medierne alene for at tjene penge. det er en balancegang i mellem den spændene journalistiske udfordring, det menneskelige, den gode historie, og til sidst har du så ret i at man sidder på statioenr rundt omkring og siger, her er noget som vil interesserer seerne.

I bund og grund er vi ikke uenige, vi ser bare verden fra hver sin side af vinduet

Link to comment
Share on other sites

>Dumb&Dumber

Men det er altså et væsentligt mere nuanceret billed i hverdagen end du stiller op her.
Naturligvis - jeg køber da også dine argumenter denne gang.
Hvorom alting er, synes jeg blot din udtalelse lugtede lidt af SID og rød front når du sagde at AT drejede sig om seertal.

På den konto skammer jeg mig - det røde må bestå i den hjerneblødning jeg får når debatten falder på medierne. Jeg vil arbejde på det :lol:

I bund og grund er vi ikke uenige, vi ser bare verden fra hver sin side af vinduet

Det er jeg enig i - Jeg vil dog fra min side af vinduet altid holde et vågent øje med jer mediefolk - thi sandheden ikke altid er jeres følgesvend ;)

*fredspipen tændes*

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Mao, hvis man taber sig ved at gøre det som sergenten banker ind i hovedet på en, så kunne man forestille sig at folk fortsætter med det bagefter.

Diddley: Reder du din seng så der kan springe en mønt på den? Er du tidligt oppe for at vaske gulv? Pudser du dine sko blanke hver aften, for så næste dag at trave igennem knæhøjt mudder med dem? Øver du i hurtig omklædning, bare for omklædningens skyld?

Hvis man ikke kan se meningen for mig i det man gør OG samtidigt ikke har en stålsat vilje, ja så tror jeg militærmetoden falder til jorden. Desværre. For det kunne være så nemt.

Link to comment
Share on other sites

--->JL

Hvis man ikke kan se meningen for mig i det man gør OG samtidigt ikke har en stålsat vilje, ja så tror jeg militærmetoden falder til jorden. Desværre. For det kunne være så nemt.

Hvis man er svært overvægtig og taber sig, mon så ikke man kan se en mening med det ? ;)

Jeg havde absolut ikke en stålsat vilje da jeg trådte ind på kasernen første gang, i det omfang jeg har det idag stammer det i rimeligt omfang fra min tid i militæret. Vilje er også noget der kan opbygges.

Jeg vil ikke påstå at dette er den gyldne løsning, jeg konstaterer blot at det havde en effekt på hvordan jeg opfører mig. Og, at nogle gange medfører militær-metoden altså varige ændringer i måden hvorpå folk opfører.

Link to comment
Share on other sites

Det samme her - der sidder stadig noget militær i mine celler B)

Min tro er, at militærmetoden vil virke på nogle, men ikke alle. (Det er der nok ikke noget der gør) Jeg ser det lidt som rygbehandling.. Hvis du ikke foretager dig en s..., er der en vis procentdel der får det bedre. Altså af at lave ingen ting. Hvis du går en tur i skoven hver dag, er der en vis procentdel der får det bedre. Hvis du pendulerer en hårtot over en kop urin, er der nogle der får det bedre. Men er det nu disse tiltag som bevirker forbedringen?

Det handler vel om at finde den metode som virker på flest. Og her har jeg ikke den store tiltro til militærmetoden. Ikke når man først er kommet dertil hvor de er.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kvaksalvere! Dem er der sq mange af i denne serie.

Sidst healere. Nu zone-terapi. Utroligt, zone-terapi overgår mine vildste fordomme. :( Troede der var bare et minimum af fornuft i zone-terapi.

Men nej, vi skal lære at...

"Du har en bred hæl. Det fortæller os, at du har haft et svært liv med mange nedturer. Men den brede hæl fortæller os også, at du har kampmod og at du er på rette vej"

:beatup: :headwall: :headwall: :smashtard: :smashtard: :retard: :retard:

Suk, suk og atter suk. Hvordan finder man dog på sådan noget ævl???. Og endnu mere fascinerende - hvordan får man andre til at tro på det???

Link to comment
Share on other sites

Jarvig--> Du er helt forkert på den... min gode faster er også Zone-terapeut... da min lillebror og jeg var mindre gjorde hun meget ud af at fortælle at det sted hun trykkede hvor det åbenlyst gjorde mest ondt på min bror og jeg var slik-punktet :lol: ... det har øjensynligt ikke hjulpet det jeg har et godt lag subcutis <_< Det er nu også nemmere at læse Zone-terapi istedet for tids og ressource-krævende længerevarige uni-studier... lær en fod og spejlvend den :w00t:

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Hvem betaler egentlig for deres ophold på div. højskoler?? Det offentlige? Dem selv?

Jeg så udesendelsen igår - og der blev jeg godt nok provokeret. På deres tysklandstur; hende den helt store kvindes respons på Meretes (er det ikke det hun hedder?) kommentar om, at hun da godt nok synes de skulle skamme sig over alt det slik de havde købt. Det forløb omtrent således:

Merete: "Arrjjj...jeg synes I skal skamme jer over alt det i købt"

Den tykke: "..og?"

Merete: "Se - jeg har kun vingummier og kun nogle ganske få. I har jo købt meget der. OG der er jo chokolade i."

Den tykke: "..og?"

Merete: "Men det skal I jo ikke spise her på turen."

Den tykke: "...men der skal jo også være plads til lidt hygge!!"

GRRRrrrr.....hvis det er det offentliges penge hun bruger, og så har den indstilling der :devil::devil:

/Bellini

Edited by Bellini
Link to comment
Share on other sites

Bellini, Marianne var det vist.

Jeg forstår SLET SLET ikke pointen med den tur <_<

Vi har at gøre med en gruppe mennesker, der bare ikke kan sige nej, når der kommer slik og kager indenfor rækkevidde, og så sender de dem gudhjælpemig sådan et sted hen hvor der nærmest ikke er andet end butikker ´med varer til at stoppe i hovedet - og siger det må være op til deres egen "samvittighed" hvor MEGET de spiser :angry:

Og så var der hende som havde taget 9kg på siden sidst, og hende hjælpefidusen sad bare og sagde at det nok skulle gå bedre og bare hun ikke tog MERE på så var det godt. man tager altså ikke 9kg på hvis ikke man er røget helt tilbage i den gamle grøft med dårlige vaner, men det blev bare totalt ignoreret.

Det er sgu' sørgeligt og synd at de ikke kan hjælpes bedre :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår SLET SLET ikke pointen med den tur 

Vi har at gøre med en gruppe mennesker, der bare ikke kan sige nej, når der kommer slik og kager indenfor rækkevidde, og så sender de dem gudhjælpemig sådan et sted hen hvor der nærmest ikke er andet end butikker ´med varer til at stoppe i hovedet - og siger det må være op til deres egen "samvittighed" hvor MEGET de spiser 

...og er det ikke også meningen, at de skal bryde deres dagligdags-spise-rutine? Så snart de kommer hjem til den grå hverdag starter de blot igen. Tsk tsk tsk...

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Og så var der hende som havde taget 9kg på siden sidst, og hende hjælpefidusen sad bare og sagde at det nok skulle gå bedre og bare hun ikke tog MERE på så var det godt.

Det var Merete. Og hjælpefidussen er vist diætist og sygeplejerske. Jeg tror hun kunne se at hun var godt igang med at grave et hul. Og er det tilfældet, så er det vel ikke hensigtsmæssigt at forsøge at kravle op, før man har stoppet graveriet. Så jeg kunne umiddelbart godt se det fornuftige i det hun sagde. Hvis hun kunne stoppe vægtøgningen, så bliver det også så meget nemmere at komme igang med at smide igen.

Iøvrigt så betaler personerne selv opholdene. Jeg skal ikke udelukke at nogen af dem som er dårligst stillede får tilskud af kommunen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget at hente fra det offentlige som sådan. Man KAN med arbejdsløse give dem penge af kommunekassen (bistand eller lignende) men som udgangspunkt er det dem selv der betaler for opholdet. OK hvis som tilskud tagfer statens tilskud til undervisning, så ja, så er der tale om statspenge. Men det får alle højskoler, aftenskoler etc. Også pedirørsfletning.

Der kan msåke så med disse mennesker være tale om at TV2 punger ud ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share