Kvinder og alkohol


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

de bliver nu så temmeligsens ucharmerende når der ryger for mange øller indenbords...nogen kan i hvert fald blive det..

Jeg gør ikke.... :bigsmile:

Er du pludselig blevet en kvinde, Fitts? Med de patter ku du godt gå for at være en, men ellers .... :lol:

Jeg syns fulde kvinder tit er sjove.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en grund til at passe på fordrukne kvinder ;) :

Frugtbarhed: En forskergruppe ledet af forskningsjordemoder Mette Juhl fra Statens Serum Institut har påvist, at rødvin er godt for frugtbarheden. Undersøgelsen af knap 30.000 kvinder viser, at de kvinder, der har et moderat forbrug af vin, hurtigere bliver gravide, end kvinder, der slet ikke drikker vin, eller som fortrækker øl. Hvorfor, vin har en positiv effekt på frugtbarheden, vides endnu ikke.

Ritzau, Kristeligt Dagblad, 5

Skal i gaden i aften (Jomfru Ane), så jeg vil lige holde øje med kammiernes erobringer, ingen vindrikkere TAK :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kvinder blir som oftest charmerende, når de er fulde .... Mænd blir ofte knap så charmerende.

Lad mig give et eksempel på, hvor ucharmerende fulde mænd kan være:

Kæresten og undertegnede er lige flyttet i rækkehus. Vore naboer er et ældre par, hvor jeg havde konen mistænkt for at være småtosset. Går tur med hunden søndag formiddag i spadseredragt, som om hun sku til Oscar-uddeling (nabokonen var i spadseredragt, ikke hunden, som hedder Olsen, men er en hunhund). En dag advarede hun os mod at folk har en tendens til at gå og glo ind ad vinduerne der, hvor vi bor. Næste dag indrømmer hun frejdigt, at hun godtnok synes, det er pæne billeder vi har fået op på væggene.

Småtosset, tænkte jeg altså. Nå, men ....

Fredag klokken sent sku jeg og kæresten i seng. Så starter vores nye naboer det helt store Elvis-medley. Tro mig, jeg har ikke noget imod Elvis. Suspicious Minds og In the Ghetto er fede numre. Viva Las Vegas ligeså. Men ikke klokken midnat en fredag, hvor man bare vil sove.

Vi ligger og snakker om, at de nok ikke har fest .... det virker bare som en kassetteradio, der spiller Elvis i uendeligt loop.

Klokken halv-to har mdk fået nok. Hopper i et par bukser og går ned og ringer på. Hører nabokonen derindefra tydeligt beruset råbe "Det ringer på!". Ingen åbner.

Banker kraftigt på. Så åbner nabokonen døren og står og svajer i sin brandert. Skide fuld og på rulleskøjter. Jeg havde jo mandet mig op til at gi en røffel. Men konen var faktisk gået i seng! Det er hendes mand, som terroriserer hende ved at spille Elvis i det der uendelige loop hele natten! Og åbenbart stopper spasen ikke der.

Hun tager fat i mig og får fat i min hånd og betror mig, mens vi står der og holder hinanden i hånden der i døråbningen, at hendes mand i tidens løb har sendt hende på hospitalet 11 gange efter en gang tæsk. Syet i hovedet, smadret ribben. Hele baduljen. I virkeligheden er hun ikke småtosset, hun blir "bare" terroriseret af sin mand, det dumme svin. Deres hund, føromtalte Olsen, kommer ud og vil tydeligvis med mig ind i vores rækkehus. Den vil sgutte ind til manden, som åbenbart var gået omkuld på sofaen.

Ganske almindeligt ældre ægtepar. Og dog er den HELT gal inde ved siden af, når de finder sprutten frem.

Elvis-medleyet holdt op kl. 07.

Link to comment
Share on other sites

Forskellen skyldes ikke blot det, at mænd gennemsnitligt har mere blod end kvinder, men samtidig at mænd har en større lever. Alkoholen bliver forbrændt i leveren ved konstant hastighed - og hastigheden hvormed forbrændingen sker, skyldes så bl.a. størrelsen på leveren. Leverens størrelse er ofte direkte propotionel med personens vægt (såfremt denne ikke afviger markant fra en alm. slank kropsbygning) - og derfor siger man tit, at en person på 100 kg. kan køre bil efter så og så mange timer, hvorimod en person på 60 kg. ca. skal bruge 2x så lang tid.

Skål !!

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share