Kan man gøre det umulige ?


Sark
 Share

Recommended Posts

For cirka 3 md. siden, brugt ejeg megen af min tid foran computeren, dajeg pludselig besluttede mig det kunne stoppe.

Jeg ville tabe cirka 5 kilo, komme i form, og få større muskler/blive markeret !

Jeg begyndte at løbe 3-4 pr. uge, og begyndte at styrketræne, og begynder snart til boksning..

Kan jeg forvente både at tabe væk (fedtet væk fra maven /baller/lår), og få større muskler på samme tid ?

Eller hjælper det på ingen måde at gøre begge dele på samme tid ?

Det skal siges jeg også har lagt min kost meget om, altså ingen pomfritter, pizza osv.

Håber på nogle gode svar

Link to comment
Share on other sites

Du vil gerne i form, og så er det en god idé at kombinere kredsløbs- og vægttræning. Du skal selvfølgelig også holde op med at spise chokolade, pomfritter, fastfood og lign. Længere er den ikke :)

Det er svært både at øge muskelmasse og tabe fedt samtidig, men det er ikke umuligt. Hold dit kalorieindtag hvor det er nu, eller sænk det en smule. Det vigtigste er, at du ændre sammensætningen af din kost samtidig med at du træner. Spis så lidt fedt og simple kulhydrater (sukker) som det er muligt, og øg indtaget af komplekse kulhydrater og specielt protein.

Lav kredsløbstræning ved relativ lav intensitet og vægttræning med basisøvelser og tung belastning (6-10 reps).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

hmmm har samme problem vil gerne tabe ca. 8 kilo FEDT (Helst ingen muskelmasse) for lige at komme ned på 90 kilo, men jeg har spurgt om det før, og jeg har fået at vide at det næsten er umulig at øge i muskelmasse samtigdig med at man smider fedt, men at det godt kan lade sig gøre at smide fedt og næsten bibeholde sin nuværende muskelmasse, så det vil jeg prøve det næste halve års tid.

Link to comment
Share on other sites

hmmm har samme problem vil gerne tabe ca. 8 kilo FEDT (Helst ingen muskelmasse) for lige at komme ned på 90 kilo, men jeg har spurgt om det før, og jeg har fået at vide at det næsten er umulig at øge i muskelmasse samtigdig med at man smider fedt, men at det godt kan lade sig gøre at smide fedt og næsten bibeholde sin nuværende muskelmasse, så det vil jeg prøve det næste halve års tid.

Et halvt år!!!

Jeg vil også bare lige ned på 90 (er på 102 nu) men jeg regner da ik med at bruge mere end 2 måneder på det!!! Man kan sagtens smide et kilo fedt om ugen, uden at miste alt for meget muskelmasse. Plus at man nok mister en 4-5 kg vand samtidig(Ihvertfald hvis man er mig ;) ).

Jo hurtigere man kan smide sit fedt (Ik på bekostning af muskler), desto hurtigere kan man koncentrere sig om at opbygge muskler igen!!!

Plus at MIN EGEGN ERFARING er at det muskelmasse man taber kommer igen LYNHURTIGT (Inden for et par uger)!

Link to comment
Share on other sites

til anyone, ½ år er også lige i overkanten jeg regner med at det ca. vil tage 3-4 mån, min fejl, hvor jeg vil smide ca. 2 kilo. FEDT om måneden, jeg ved godt at man sagten kan smide 1 kilo om ugen, men så skal du også regne med at det ikke kun er fedt men også en del MUSKELMASSE.

Jeg vil smide mest muligt fedt, med mindst mulig tab af muskelmasse, og så om det tager 10 måneder at nå mit mål, eller det tager 3, det er ligemeget for mig, bare jeg når mit mål, det er det der tæller.

Link to comment
Share on other sites

Man kan SAGTENS tabe 1kg fedt om ugen uden at miste muskelmasse af betydning!!! Musklerne kommer til at se "flade" ud under en kur, men det er primært fordi de mangler glukose og fordi man taber væske. (Ret mig hvis jeg tager fejl TJ! ;) )

Du sku hellere tænke over hvor meget muskelmasse du GÅR GLIP AF i den anden ende!!! 3-4 måneder er lang tid uden muskelvækst! Jeg tror ik engang at min psyke kan holde til mere end 1 måned, også må jeg lige træne hårdt igen, og så 1 måned til med slankekur.

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt at man godt kan tabe 1 kg eller mere om ugen. Det har jeg selv gjort i en lang periode nu. Men det er formentligt langt smartere snige fedtet af i et lavere tempo, når det kun er en mindre overvægt man skal af med. Spis fornuftigt og tab de 8-10 kg over nogle måneder via motion, så skal man heller ikke gennem en dramatisk kostomlægning og efterfølgende justering af kostindtaget.

Cardiotræning ved høj intensitet skal stå for kalorieforbruget, suppleret af styrketræning for at bevare, evt. udbygge, muskelmassen, det er helt centralt at muskelmassen bevares så stofskiftet holdes oppe.

Link to comment
Share on other sites

Hmm Anyone mener du ikke det er lidt optimistisk at tabe 12kg på to måneder uden at tabe muskelmasse?

Altså det lydder jo tiltalende, for jeg kunne forestille mig at jeg selv til næste samme nok er i samme situation, for jeg tager nok ret så meget på hen over 2002 tror jeg. Men det lydder som noget der er nemmere sagt end gjort.

Link to comment
Share on other sites

Første gang jeg tabte mig, var jeg ligeglad med muskler der gik jeg fra 107-76 på 6 måneder! Mit mål dengang var at smide MINDST 500g OM DAGEN! DET VAR USUNDT!!! :D

Da jeg sku giftes gik der panik i mig, jeg var kommet op på 92 og kunne ik være i mit jakkesæt der gik jeg fra 92-79 på ca. 30 dage det var HELLER ik sundt! ;)

Ud af de 10-12 jeg ska tabe ryger der også en masse væske! Jeg kommer direkte fra en periode med kreatin, og dermed også en mase ekstra oplagret væske. Der har du en 3-4 kg.

Høj intensitets motion om morgenen i 35-40 minutter, med en proteinshake i maven. Et magisk mix af Dymetradine og Xenadrine. 2200kcal... 280g protein...

Jeg tror nok jeg kan klare den! ;)

Jeg regner da også med at miste en smule, men det kommer hurtig tilbage.

Hvis ik så må jeg bare til at bulke igen. :D

Jeg får taget min fedtprocent imorgen, hvis den er under 20% så justere jeg min kur til ca. 2500 kcal. hvis den er 20-25% holder jeg mig på de 2200kcal over 25% nedjustere jeg til kun 1900kcal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share