Vægttab - nu vil jeg vide det!


ThomasR
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg er en fyr på 28 - jeg er 184 høj og jeg vejer 84 kg.  Jeg løber 40 min. 4 gange om ugen og vægttræner derefter i 20 minutter... men uanset hvad vil det lille (det er sgu ikke så stort, men det er der) bildæk omkring livet ikke forsvinde...

Nu er mit spørgsmål: træner jeg ikke nok eller skal jeg også til at opgive sprut i weekenden, aldrig mere lakrids? og den slags... jeg fatter det sgu ikke, men der sker altså ikke så meget!

ha en god jul....

thomas

Link to comment
Share on other sites

Træning betyder noget, men kosten betyder mest. Hvis du ikke spiser fornuftigt, så hjælper det ikke meget at træne. Hold dig fra fed mad, herunder det meste fastfood. Hvis det ikke hjælper, så er du nødt til at skære ned på de simple kulhydrater, som fx slik, sukker, sodavand og lign.

Med hensyn til træningen, så er cardio det vigtigste når målet er at smide fedt. Du kan dog prøve at ændre lidt på forholdet mellem cardio og vægttræning. To af dagene kunne du fx først træne vægttræning i 40 minutter og derefter løbe i 20 minutter. Vægttræning forbrænder ikke så meget fedt som kredsløbstræning gør, men til gengæld vil en øget muskelmasse øge din hvileforbrænding.

Det er bedst at træne vægttræning før kredsløbstræning. Ved at træne vægttræning først får du mest ud af vægttræningen idet energiniveauet er højt. Når du så kommer til kredsløbstræningen, er dit energiniveau lavere, hvorved du hurtigere får gang i fedtforbrændingen. Du får dermed det meste ud af begge træningsformer - forudsat du træner kredsløbstræning for at forbrænde fedt :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas! :)

Svaret skal formentlig findes i dit energiindtag!

Med dine løb forbrænder du ca. 1500kJ/dag og derudover ca. 11000-13000kJ på dagens forsk. gøremål.

Så må du ellers igang med kalorietabellen for at se, om du spiser mere end du forbrænder.

Du kan bruge den her i mangel af bedre:

Mit'>http://www.iform.no/kosthold/næringstabell.shtml#1

Mit

gæt er, at du sagtens kan formindske dit goodyear-dæk, men om du kan få det helt væk afhænger til dels af, om du tidligere har haft et meget stort michelin-dæk :)

Håber det hjælper :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share