Det sidste kilo


Charly
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er en gut på 28 år, som snart i lang tid har trænet intensiv motions- og vægttræning.

Det gjorde jeg ikke for godt et års tid siden. Den gang fandt jeg lige pludselig ud af, at jeg havde oparbejdet de såkaldte 'lovehandles'. Den form for fedt, som mange mænd har siddende rundt om livet

Efter min træning er kommet godt i gang, er det lykkedes mig at smide en del kilo. Samtidig er jeg godt tilfreds med min krop. Overkroppen, arme og bagdel er ved at være godt markeret osv. MEEN jeg har dog et lille efterladenskab, som jeg ikke kan komme af med. Man kan ane mine øverste mavemuskler, men jeg kan simpelthen ikke komme af med den fedt, der sidder på de nederste, samt det stykke med 'lovehandles' på siderne.

Er der nogen, der har et godt råd? Skal man træne på en bestemt måde for at slippe af med disse kilo?

/Charly

Link to comment
Share on other sites

lyder som min situation bortset fra, at du har et forspring på ca. 1 år :biggrin:

Det er sådan, at når man tager på, dannes der nye fedtceller til at lagrer fedtet.

Problemet kommer så, når man vil fjerne disse celler igen, det kan faktisk ikke lade sig gøre.

Bevares, du kan få dem til at skrumpe, men du vil formenligt altid have en lille rest siddende.

(Fedtsugning kan dog fjerne fedtcellerne.)

Når det så er sagt, betyder det sikkert ikke, at du er kommet til grænsen allerede, så der er stadigvæk gevinst at hente.

Diet og motion er løsningen, så fortsæt du bare, evt. mere intenst.

Du kan også træne dine mavemuskler, så de træder tydeligere frem, men det fjerner ikke fedt fra maven(lokal fedtforbrænding er ikke mulig.)

held og lykke med kampen! :)

Link to comment
Share on other sites

som Crawdaddy korrekt nævner kommer det til sidst ned til din diæt. Som det er nævnt mange gange før her på siden, gælder det om at spise mindre end du forbruger for at sige det på forståeligt dansk. Dog dkal du huske på at det er vigtigt at du stadig fodrer kroppen med proteiner, kulhydrater, vitaminer, ja selv fedt, ellers går fedtforbrændingen helt i stå. Det gælder om at finde den gyldne mellemvej.

Det er rigtigt at det kan være svært at komme af med den sidste "delle" men jeg har før hjulpet  enormt overvægtige personer (læs: fedtprocent over 35%) med at tabe så meget fedt at de kunne se deres mavemuskler(læs: under 10%)

Det skal dog siges at fedttab tager tid. Der findes ikke nogen mirakelkur(her mener jeg lovlig. Jeg kunne fint få en person til at smide 10 kilo fedt på meget kort tid, hvis jeg fik fat i de rigtige medikamenter, men det ville være at spille russisk roulette med helbredet)

Det du bør kigge på i din kostplan er følgende:

- spis fedtfattigt

- undgå unødvendige kalorier (slik,sodavand osv.)

- Drik rigeligt med vand

- Dit protein kontra kulhydratforhold, får du for mange kulhydrater?

- undgå usunde snacks, har du tendens til disse, bør du prøve at spise en mere proteinrig kost.

Men som sagt er det et spørgsmål om at finde den gyldne mellemvej.

Du nævner heller ikke hvor seriøs du er, om du vil have have din fedtprocent ned på 10-8% eller om du vil under 7%. Vil du under 7% kropsfedt snakker vi altså om at du nærmest skal have målt alt hvad du indtager af føde. Det kræver en del tilvending, men det kan godt lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share