Endorfinjunkie på genoptræning


CoqRouge
 Share

Recommended Posts

Hold kæft, hvor må du være gammel.  :lol:  Gider du ikke også skrive lidt om dine oplevelser under første verdenskrig.  ;)

PS: Vi ved jo alle, de aldrig tog til manen. Det hele blev optaget i Hollywood eller Nevada.

Jeg er så nogenlunde på alder med den suspekte karakter på din avatar. En livsstil med unge kvinder (kone og masser af egne børn) og masser af motion gør imidlertid, at jeg holder mig bedre end MJ.

Som de mere historisk kyndige vil forstå, har jeg altså ingen erindringer om første verdenskrig. Min første bevidste erindring om noget "udenrigs" er faktisk mordet på præsident Kennedy - og netop i aften er det emnet for Temalørdag. Videoen står allerede klar!

Angående konspirationsteorier: Nej, de tog ikke til manen og Kennedy blev ikke skudt. Han flygtede fra hospitalet, købte en ejerlejlighed og gik og indrettede den, til Elvis var klar til at flytte ind!

Link to comment
Share on other sites

Angående konspirationsteorier: Nej, de tog ikke til manen og Kennedy blev ikke skudt. Han flygtede fra hospitalet, købte en ejerlejlighed og gik og indrettede den, til Elvis var klar til at flytte ind!

Femten år er lang tid at vente. :unsure:

'Pyt

Femten år er ikkun kort for den, der bærer kærligheden og troen i hjertet.

Link to comment
Share on other sites

Et lidt andet og indrømmet banalt perspektiv på hele videnskabs diskussionen, kunne være at det for os almindelige dødelige simpelthen er dræbende kedeligt, at læse referencer (ofte på engelsk) af den ene forsker efter den anden igennem. Jeg må derfor helt ærligt indrømme, at når debatten bliver for "videnskabelig" springer jeg næsten altid fra.

Dermed ikke sagt at der ikke skal være videnskabelige diskussioner, tværtimod, men at det har en tendens til at blive elitært, når der absolut skal masser af referencer på bordet.

Bear>Jeg er enig et langt stykke hen ad vejen, og jeg synes ikke, at dit perspektiv er banalt. Personligt holder jeg meget af at læse de lange referencer, men jeg er også informationsnarkoman. Hvad jeg godt kan blive lidt pas på, er tendensen til at efterlyse referencer fra diskussionsmodparten, i den tro, at man ved at gøre dette selv har bidraget med noget væsentligt og/eller sat modparten til vægs.

Link to comment
Share on other sites

Hey, her var jo en interessant logbog, som jeg er gået glip af indtil nu. Den får lige et bogmærke... :)

Velkommen til!

På den mere motionsorienterede side løb jeg i dag igen 5 rolige km og igen i silende regn. Blev undervejs overhalet af en mand, sidst i 50'erne vil jeg tro, på rulleskøjter. Jeg løber selv på rulleskøjter fra tid til anden, men KUN i godt vejr. Overvejede et øjeblik at råbe noget i retning af "Hej, er det der ikke slemt for kuglelejerne?", men afstod, da jeg kom til at tænke på, at han måske ville tro, at jeg var hånlig. Når man som over 15-årig løber på rulleskøjter, kan man godt være lidt overfølsom over for tilråb.

Link to comment
Share on other sites

Status over ugen:

Vægttræning: 1 x tung, 1 x let samt yderligere et halvt tungt program - får samvittighedskvaler over kun 1 x tung! OK ifht plan.

Supplerende håndtræning: 3 x - er OK

Vægt: Har nu tabt 2,0 af de 3,5 forretningsrejsekilo - OK

Løb: 39 km - ikke OK! Skidt med den manglende km ifht. planen, men jeg fik ikke intervaltrænet og min 18 km i dag blev kortet ned til 16 km på grund af store smerter i venstre læg. Lige nu kan jeg næsten ikke gå - håber, at der ikke er tale om en egentlig skade. Det gjorde en smule ondt lige fra begyndelsen af turen og blev bare værre og værre. Skulle nok have vendt om, men man er vel ikke en :chicken: ! Min indstilling, når jeg er ude af døren, er åbenbart, at det er bedre at være en dum og tough :devil: end en intelligent :chicken: ! Note from management: Indstilling revurderes.

Link to comment
Share on other sites

Fik lige lyst til at skrive lidt om Gasolin' efter at have set den lange omtale i Politiken 22/11. Bemeldte gruppe har et medansvar for min vedholdende og lejlighedsvist umådeholdne motionering.

I artiklen fremgår det, at Gasolin's drengefans var engageret i følgende:

Umådeholden hashrygning - jeg har aldrig prøvet skidtet

Venskabelig fællesonani - har jeg heller aldrig prøvet

Tegneserielæsning - ja, mon ikke, sammen med alt andet med bogstaver i

Afspilning af betonrock - ja, til stor frustration for husstandens øvrige medlemmer samt naboerne

Knallertkørsel - ja, det tør vist siges. Derudaf' forever! Nu traf det sig imidlertid sådan, at en politimand på en BMW 750 på overlegen vis demonstrerede, at nok kunne min Honda CD 50 køre 90 km/t - men det var højst det halve af hans kværns tophastighed. Enden på den historie blev, at knallerten blev låst inde 6 måneder, og jeg måtte tilbage til den 3-gears havelåge. Alle mine kammerater havde knallert, og i takt med, at vi var blevet motoriserede, var mødesteder, foretrukne sportsklubber etc. blevet spredt over et større område end blot et enkelt år før - afstand var ikke længere nogen hindring. Selv henvist til jernhesten var jeg ikke indstillet på at opgive mit sociale liv, så jeg knoklede stædigt afsted og forsøgte at følge med knallerterne - i hvert fald de lovlige. Og miraklet skete: Det blev lettere og lettere at følge med, der var ikke længere brug for pusterum på fodboldbanen og de kilo, som overgangen til knallertbefordring havde aflejret på mine unge sideben, smeltede på umærkelig vis bort.

Efter 6 måneder kom knallerten frem igen og blev flittigt benyttet, men jeg kompenserede ved at begynde at løbe på de stille villaveje, helst dog efter mørkets frembrud. En endorfinjunkie var født.

-og alt sammen fordi jeg tog Gasolin's bedste sang nogensinde lidt for bogstaveligt - Derudaf' forever!

Jeg kan ikke lade være med at afslutte med, at for en oprindelig Gasolin' - fan var og er Kim Larsen solo en grusom og makaber spøg. Han får Shubidua og Bamses Venner til at fremstå som ren og skær samfundsomstyrtende virksomhed. Vuffelivov i en lille båd, der gynger i Danas have!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke lade være med at afslutte med, at for en oprindelig Gasolin' - fan var og er Kim Larsen solo en grusom og makaber spøg. Han får Shubidua og Bamses Venner til at fremstå som ren og skær samfundsomstyrtende virksomhed. Vuffelivov i en lille båd, der gynger i Danas have!

Enig. I min tid i folkeskolen (70'erne) var man helt klart til Gasolin (og en tunet rød Yamaha i de sidste år af skoletiden ;) ). At de fire splittede den største danske supergruppe nogensinde var for mig en tragedie, jeg altid vil huske. Vel lidt ligesom når de lidt ældre påstår, at de kan huske, hvor de var, da de hørte om mordet på J. F. Kennedy.

Kim Larsen solo er lige så kikset, som da Michael Hardinger forsøgte at være forsanger i Shu-bi-dua. Der er nogen ting, som bare ikke virker.

Rabalderstræde forever! :thumbwink:

Link to comment
Share on other sites

Enig. I min tid i folkeskolen (70'erne) var man helt klart til Gasolin (og en tunet rød Yamaha i de sidste år af skoletiden ;) ).

Info, info: Hvis man blir sentimental om gamle dage, så sender DR2 "Eldorado" med Mylle som del af deres gyldne timer-koncept.

Jeg så det i dag og fuk, hvor er det bare 80'er. Meget grinagtigt! :)

Link to comment
Share on other sites

Enig. I min tid i folkeskolen (70'erne) var man helt klart til Gasolin (og en tunet rød Yamaha i de sidste år af skoletiden  ;) ).

Info, info: Hvis man blir sentimental om gamle dage, så sender DR2 "Eldorado" med Mylle som del af deres gyldne timer-koncept.

Jeg så det i dag og fuk, hvor er det bare 80'er. Meget grinagtigt! :)

Og selv i Belgien er der 80'er bølge - radioen spillede "Moonlight Shadow" Mike Oldfield fra 1983 i morges!

1983 - det var dengang jeg opdagede pop-musikken - jeg var 10. ;)

Link to comment
Share on other sites

Plejer i øvrigt min læg i dag - nogen bedring. For at dagen ikke skulle være spildt, har jeg leget lidt Pavel - 2 x5 deadlift, 2 x 5 benchpress - hans mærkelige presseøvelse har jeg afstået fra, da jeg ikke ønsker at lægge mine beskedne finansielle ressourcer hos en kiropraktor.

Om forbedringen fortsætter, vinker der måske en lille 5 km forude i morgen?

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

Besluttede mig for at prøve de 5 km. Det gik også nogenlunde - læggen var øm og stiv, men egl. smerter følte jeg først, da jeg var 50 m hjemmefra. Nu holder jeg yderligere 2 dages løbepause og ser, hvordan det så står til.

På løbeturen var det i øvrigt, som om venstre fod "klaskede", dvs. at min afvikling af foden ikke var som sædvanlig. Muligvis søger jeg ubevidst at undgå smerterne ved at forandre selve teknikken. Det kan vel i sig selv give problemer, hvis det fortsætter. Nå, den tid, den sorg.

Supplerede lige med 2 x 2 sæt "Pavel" og et forsøg på at lukke COC2. Var ikke tættere på end for 14 dage siden! Målet med at nå det inden jul må muligvis revurderes.

Bemærk i dag: Ingen åndfuldheder/åndløsheder om emner, der ikke er direkte relaterede til fysisk træning! Det skal ikke gentage sig for ofte!

Link to comment
Share on other sites

Læggen protesterer stadig, så jeg snupper en tur med vægtene, når Brøndby forhåbentlig har kørt sejren hjem. Egentlig skulle det være en let dag, men jeg bliver nødt til at blande noget tungt ind. Jeg ved godt, at det forplumrer billedet - virker programmet eller ikke - men jeg føler ganske enkelt ikke, at jeg har trænet, hvis jeg indskrænker mig til let/hurtigt. Jeg kan udtrykke det på den måde, at mit endorfin-trip aldrig letter fra jorden.

Læggene får lov til at holde fri - så holder rygsækken til ekstravægtene også længere. Hvem sagde, at jeg ikke har blik for de lyse sider?

Link to comment
Share on other sites

På løbeturen var det i øvrigt, som om venstre fod "klaskede", dvs. at min afvikling af foden ikke var som sædvanlig. Muligvis søger jeg ubevidst at undgå smerterne ved at forandre selve teknikken. Det kan vel i sig selv give problemer, hvis det fortsætter. Nå, den tid, den sorg.
Det syntes jeg lyder meget sandsyneligt. Det gør jeg desværre også altid selv når jeg har mindre skader. Det kan faktisk ende med noget værre noget, hvis det først bliver en dårlig vane :dead:
Jeg kan udtrykke det på den måde, at mit endorfin-trip aldrig letter fra jorden.

Kender du "Endorfine machine" med prince ? Den tænker jeg på hver gang jeg ser overskriften på din log ;)

VH.

Link to comment
Share on other sites

På løbeturen var det i øvrigt, som om venstre fod "klaskede", dvs. at min afvikling af foden ikke var som sædvanlig. Muligvis søger jeg ubevidst at undgå smerterne ved at forandre selve teknikken. Det kan vel i sig selv give problemer, hvis det fortsætter. Nå, den tid, den sorg.

Det syntes jeg lyder meget sandsyneligt. Det gør jeg desværre også altid selv når jeg har mindre skader. Det kan faktisk ende med noget værre noget, hvis det først bliver en dårlig vane :dead:

Jeg kan udtrykke det på den måde, at mit endorfin-trip aldrig letter fra jorden.
Kender du "Endorfine machine" med prince ? Den tænker jeg på hver gang jeg ser overskriften på din log ;)

VH.

Efter yderligere 2 dages hvil til den stakkels lille læg er jeg parat til atter at stævne ud mod fjerne horisonter - altså løbe en 5'er. Jeg vil prøve at være meget opmærksom på klaskeriet - for udsigten til at pådrage mig ekstra skader ved at kompensere for en eksisterende er bestemt ikke tiltalende.

Nej, jeg kender ikke det pågældende nummer - men bliver jo nok nødt til at anskaffe mig cd'en, da titlen antyder, at det handler om mig <_<

Jeg har før været mere oplagt end lige nu. I går var den den store årlige "nu skal jeg lige fortælle chefen, hvordan verden virkelig ser ud" - dag, også kendt som julefrokosten. Det er faktisk ganske anstrengende at være på over for så mange forskellige promillebærere over en periode på vel ca. 6 timer. (Perioden fra promillen når en vis højde til den når en grænse, hvor samtale ikke længere forekommer). Jeg kan godt gribe mig selv i at savne at kunne slappe af til en sammenkomst af den art. Til gengæld er det sjovt, når de unge knægte kommer for at prøve kræfter med den gamle. De ved, at jeg løber, men de ved ikke, at jeg også løfter en smule jern, og tror derfor, at jeg er et let bytte i fingertag, armlægning osv. De blev klogere :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Til gengæld er det sjovt, når de unge knægte kommer for at prøve kræfter med den gamle. De ved, at jeg løber, men de ved ikke, at jeg også løfter en smule jern, og tror derfor, at jeg er et let bytte i fingertag, armlægning osv. De blev klogere 

Altid rart at spille lidt med musklerne ;)

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share