Endorfinjunkie på genoptræning


CoqRouge
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det lyder som om det du behøver er en "base". Da jeg selv for nogle år siden startede på rulleriet, havde jeg min judo. Det gjorde at jeg havde en ganske fin indgang/base at bygge teknikker på, og ikke mindst at forstå dem ud fra. Men det er også en hæmsko, da man så tenderer til at bruge sin "base" hver gang man er i problemer, istedet for en anden mere grappling/BJJ orienteret, som i visse tilfælde vil være mere hensigtsmæssig = vindende..

En base kan være en position - f.eks. guard. Hvis du nu pludseligt fnder et par teknikker som virker for dig - udført fra guard, ja så har du din base.

Som DBM skriver: Gi' den gas - ikke give op! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tro mig... Jeg ved, hvad du taler om. Da jeg begyndte på BJJ havde jeg INGEN erfaring overhovedet, og min krop var (er) bestemt ikke lige programeret til det. Hvis du skal se positivt på det, betyder det, at du kan lære alt basis fra bunden.

Det med at "mangle en ramme at sætte de enkelte teknikker ind i + strategisk koncept/et strategisk objektiv" er efter min mening en af de fedeste ting ved BJJ+MMA. I modsætning til mange andre traditionelle systemer, er der ikke en facitliste. Der er ikke et hemmeligt trick, som du lærer efter x-antal år, som bare virker mod alle modstandere i alle situationer. Ligemeget hvad du gør, er der altid en mulighed for, at din modstander kommer fri. Så derfor kræver det, at du hele tiden skal være et skridt foran. Menneskeligt skak! :wink:

Du skal heller ikke tænke over om din modstander får noget ud af at træne med dig (hvis jeg læser det rigtigt). Alle kan få noget ud af at træne med alle. Hvis jeg ruller med en nybegynder sørger jeg bare for at sætte mig selv i dårlige situationer mm. Eller sætte mig andre mål med træningen. Det kan/bør alle gøre.

Et sidste råd: lad være med at bruge din styrke alt for meget. Du er sandsynligvis en del stærkere end de fleste andre. Det er en ulempe, da man så har tendens til at sløse med teknikken - hvis man kan slippe fri eller vinde på råstyrke. Og så betaler man prisen, når man møder en der er stærkere eller har bedre teknik. Læs evt. Guardens log!

Go 4 it!!!

Link to comment
Share on other sites

Heey!!

Havde slet ikke set du havde kastet dig over lidt BJJ!! Feeeeeedddttt!! Hvorfor er du ikke kommet ud til mig *snøft*

Du burde næsten komme forbi Brasa en dag og rulle lidt med mig :wink:

Ang. opstartsfrustrationer, så kan jeg fuldt ud forstå dig. Jeg synes BJJ har været noget at det meste frustrerende at starte op i, jeg nogensinde har prøvet! Og har efterhånden prøvet en del forskellige sportsgrene. Der er lidt catch-22 over at starte til BJJ:

- BJJ bygger på en masse koncepter, bevægelsesmønstre og teknikker som kan bruges fra flere positioner - men i starten uden de specifikke teknikker er det noget nær umuligt at forstå koncepterne (også for dem der arbejder bedst med at reflektere over tingene og tænke i koncepter, som mig og dig)

- Teknikkerne er svære at lære i starten fordi man ikke aner hvor, hvornår og hvordan man skal anvende dem - fordi man kun har teknikken at gå ud fra, og ikke har forstået konceptet.

Der er ingen magisk løsning på ovenstående - kun tålmodighed og masser af øvelse. Senere henne får man ret meget ud af at sidde og tænke over tingene og forstå det. Men lige nu vil jeg nok råde dig bare til at klø på med træning - brug dine tankekræfter i første omgang kun til at forstå/lære udenad hvilke positioner der gode, og hvilke er dårlige. Fordi det har man heller ikke overblik over i starten, og det gør at du ikke ved hvad du skal prøve at gå efter under sparring.

Glæder mig til at følge med.

Link to comment
Share on other sites

Jørgen L, DBM og QueenPearl>Tak for 3 supergode indlæg, som hver især rammer hovedet på sømmet - 3 forskellige søm. Det må ikke tolkes som mangel på respekt, når jeg nu svarer jer alle i det samme indlæg.

Jeg giver ikke op - ikke før om lang tid, i hvert fald. Kun skader kan stoppe mig i den nuværende fase. Jeg mener - hvis jeg konstant skal gå rundt med en eller flere forstuvede fingre og et hold i nakken, bliver det nok for træls i længden.

Jeg mangler givetvis en base. Problemet er, at mine erfaringer med kampsport stammer fra mine år med full contact karate, så min umiddelbare impuls er at slå mig ud af vanskelighederne. Det er ikke rigtig holdbart - slet ikke, når vi taler om BJJ uden for en MMA-sammenhæng. BJJ skal altså være en base i sig selv i mit tilfælde, men det er nok rigtigt, at jeg skal opbygge et lille repertoire af teknikker, som virker for mig.

Sammenligningen med skak er rammende - måske især for mig. Jeg ved ikke, om jeg har skrevet det på MOL tidligere, men jeg har tidligere spillet turneringsskak (dog uden at være en decideret trussel for eliten :cool: ). Og jeg har oplevet det samme her, når jeg har undervist begyndere - f.eks. kone og børn. De kan relativt hurtigt lære reglerne og brikkernes gang, men derefter flytter de bare rundt på brættet uden at have en idé med det. Groft sagt kan man vinde i skak ved at samle på små fordele eller ved via en god kombination at sikre sig en afgørende fordel. I BJJ er jeg på én gang ved at lære brikkernes gang og ruller rundt på måtten uden at have en idé med det. Og ja - der ligger en catch-22 her. Som skrevet står: Jeg ved ganske enkelt ikke, hvad jeg skal gå efter under sparringen.

Advarslen med styrken er på sin plads - jævnfør min anekdote med den bænkpressede instruktør! På den anden side har et par af de andre så meget "fysisk pondus", at det mere end neutraliserer min teoretiske styrkefordel. Efter læsning af QueenPearls log kan jeg konstatere, at min vægtfordel i forhold til QP er mindre end den, som visse af mine træningsfæller har i forhold til mig. Jeg forsøger stadig at forlige mig med min nye identitet som fnug.....

Ja, jeg er lidt flov over at være begynder, forstået på den måde, at jeg ikke kan lide at spilde andres tid. Det er måske en følge af min tennisbaggrund, for mens man sagtens kan have fornøjelse af at spille mod en middelmådig spiller, er det næsten umuligt at få noget ud af en time med en begynder. Jeg er glad for forsikringerne om, at tingene står lidt anderledes i BJJ.

Hvorfor har jeg kastet mig over BJJ - og hvorfor ikke i Brasa? Det sidste spørgsmål er nemmest - og svaret handler om geografi. Brasa og CSA udmærker sig ved at ligge ret ubekvemt i forhold til min bopæl. Det er naturligvis ikke et problem i forhold til at lægge vejen forbi, sådan lejlighedsvist - men det er et problem i forhold til træning én eller flere gange om ugen.

MOL har på mange måder påvirket mine aktiviteter. Da jeg begyndte at føre log på MOL, løb jeg mest, men der er flere jernrivere end løbere i vores lille community, og ganske gradvist begyndte jeg at rive mere og løbe mindre - uden dog at stoppe. Endvidere er der mange, der er aktive med kampsport, og da det jo er en gammel flamme for mig, har jeg været modtagelig for såvel direkte pirkeri som mere indirekte påvirkning. Det har heller ikke skadet sagen, at jeg til HardCore ved selvsyn har kunnet iagttage, hvor seje visse udøvere er, herunder især nok de kvindelige....

Mit medlemsskab af FDK må jeg nok stille i bero. Det eneste i FDK, som jeg har interesse i OG praktisk mulighed for at deltage i, er HardCore, og selv det passer kun én gang om ugen - og den ligger nu til overflod oven i BJJ! Det er altså for dyrt at betale Don Ø et betydeligt beløb for ingenting - eller næsten ingen ting. Hvis vi ser bort fra FDK Fields, har jeg bedre vægtudstyr hjemme hos mig selv, inklusive sandsæk og kettlebells, og wing chun foregår der, hvor storbykragerne vender. Andre tilbud om holdtræning i københavnsområdet har jeg svært ved at hidse mig op over. Kickboxing er stoppet og motionsboksning i FDK-regi er for virkelighedsfjernt for mig - selv om det med den rigtige træner kan være svinsk hårdt. Men jeg vil savne HardCore.. :unhappy:

-Men så er der jo lige det med spinningen. Tjah, bum..... Nu har jeg trofast spinnet (spunnet? spannet??) 2 gange om ugen i lidt over 2 måneder, og jeg må sige, at det fanger mig altså ikke rigtigt. Det kan være god motion, den faste garde i centeret er flinke og rare, men jeg kan altså bare ikke mobilisere den entusiasme, som mange gode MOL-boer kan. Jeg småkeder mig ærligt talt ca. 80 % af den tid, som jeg tilbringer på cyklen. Måske en anden gang, når planeterne står lidt anderledes?

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg ikke huske hvad jeg har linket til tidligere, men her er en længere kort-analogi, som måske kan give en forbedret forståelsebase.

http://aliveness101.blogspot.com/2007/02/exploring-map.html

Ikke for første gang må jeg sige dig tak for et spændende link. Jeg har læst kort-analogien, og det er så sandt, så sandt. Jeg ser frem til at læse resten af den tilsyneladende indsigtsfulde side også.

Hvorfor kender du så mange interessante hjemmesider?

Link to comment
Share on other sites

Lørdagens BJJ-træning var aflyst. Det var der kommet en forhåndsvarsling om risikoen for, men da der ikke var en konfirmation på hjemmesiden, drog jeg alligevel glad afsted til Roskilde og kiggede så lidt på en papirlap på døren: "BJJ aflyst - tjek hjemmesiden".

Nå, heldigvis var det muligt at nå tilbage til Vestegnen og deltage i thaiboxing kl 13.00, så dagen var på ingen måde spildt. Faktisk blev det til en rigtig god og hård gang træning.

Resten af weekenden er gået med at overvære døtrenes præstationer til diverse svømme- og gymnastikstævner. Dog blev der tid til at kaste lidt rundt med en kettlebell søndag aften.

Link to comment
Share on other sites

Om det nu er den relativt beskedne indsats søndag, der har gjort det, kan man vel ikke sige med bestemthed - men i dag mandag har træningen funket. Status er som følger:

Armhævninger: Tangering af mit bedste fra Armstrong-perioden, og der var næææsten 1 til i tanken.

Armstrækninger: Højeste antal i flere år

Intervalløb 4 x 3+2: Længste sammenlagte distance i næsten halvandet år.

- og så tror jeg, at jeg fik moslet fødderne lidt længere fra hinanden end sædvanligt i min rædselsøvelse - sidesplit!

Det forhold, at alle disse indbyrdes uafhængige øvelser er forløbet godt i dag, leder mig til at fundere over, om det i virkeligheden er min smertetærskel, der af uransagelige årsager ligger højere end sædvanligt dags dato?

Mine nummerplader på bilen blev stjålet, da jeg var til svømmestævne i weekenden. Inden længe skal jeg ud til SKAT for at bestille nye. I mellemtiden vil jeg bare lige sige til MOL-boerne, at hvis de overværer kriminel eller uansvarlig adfærd af en person, der fører sig frem i et køretøj med registreringsnummer TZ 48 992 - ja, så er det altså ikke mig! :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ja, der er tale om Mikenta, som jeg nu har meldt mig ind i. Kontingenterne til Mikenta og Roskilde Budo er sammenlagt pr måned ca. det samme som et medlemsskab af FDK, og når der nu ikke er én klub, der har det hele, så er det vel den bedste løsning for mig.

Kort om Mikenta:

-Udmærkede træningsfaciliteter

-Mindre gode omklædnings- og udenomsfaciliteter

-Bruserne har jeg ikke fundet endnu

-Benhård træning, også på begynderholdet (egentlig ikke meget "begynder" over det, men foregår uden kontakt)

-Mange gode fightere til inspiration

-Stemningen er en smagssag. Jeg vil karakterisere den som mere "hård" end "social", hvis man som jeg ikke kender nogen i forvejen. Man hygger sig helt klart mere i Roskilde Budo.

Link to comment
Share on other sites

Tennisaften. Den faste makker havde meldt afbud - igen! Som jeg før har skrevet, er min status som klubbens nr. 1 endt, da en anden gammel og 12 år yngre stjerne genoptog karrieren. Ham inviterer jeg rutinemæssigt, hver gang der er afbud, og næsten lige så rutinemæssigt melder han også fra - han må vist ikke for konen! Så inviterer jeg klubbens nr. 5-7 stykker, som dels er min nabo og dels altid er klar med kort varsel. (Han har også været gift længere.....!)

Min forventning var, at sådan ville det også gå i aften, og jeg havde derfor regnet ud, at jeg kunne træne en times muay thai i Mikenta inden tennis uden at løbe nogen risiko for at komme i vanskeligheder på banen. Stik mod min forventning meldte den nye nr. 1 sig imidlertid klar, og jeg skyndte mig at droppe planerne om kampsport. Der er brug for al energi, når forhåndsbomberen står på den anden side af nettet!

-men lige meget hjalp det! Jeg fik nogle slemme klø. Således tabte jeg andet sæt med 6/0 på 20 minutter, hvor jeg kun havde én fordel. Det var faktisk sådan, at det gik Caroline W. mod Sharapova :wub: - forsøger jeg at trøste mig med!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag var på mange måder en perfekt træningsdag - en dag, som kun den arbejdsfri klasse kan opleve.

Morgen: Armstrækninger og armhævninger

Formiddag: Kettlebell snatches som opvarmning til løb med tabata intervaltræning

Eftermiddag: Squats, mave og for en gangs skyld en smule bænkpres

Aften: Fleksibilitets- og mobilitetstræning - alt imens Real Madrid fik smæk

-og det hele gik faktisk ganske godt - løbeturen dog undtaget. Pulsen var i det røde felt, men jeg kom ikke særlig langt. Blandt de mulige undskyldninger har jeg besluttet mig for at satse på modvinden!

Torsdag har det handlet om muay thai hos Mikenta. Fik en makker, der var teknisk bedre end jeg og derfor kunne rette mig. Jeg gjorde gengæld ved at opmuntre ham, når han kørte død i maveøvelserne og armstrækningerne. Alt i alt var det den hårdeste træning, som jeg til dato har oplevet på thai-holdet. Pulsen var deroppe, hvor den for mig aldrig har bevæget sig under spinning, og jeg fik taget en svinsk masse armstrækninger oven i dem, som jeg nu pr. rutine tager om morgenen. Det plager mig stadig, at mine stive ben stjæler kraften fra mine (cirkel)spark. På den anden side - jeg skal nok ikke ikke i ringen som thai-bokser, og hvis det skulle ske, må jeg satse på kraften i håndteknikkerne og de frontale spark. Her kan jeg sagtens være med blandt de unge! :smile: knægte!

Link to comment
Share on other sites

Det lyder lovende! Er det ikke lækkert at være tilbage i som kampsportsmand? :superman:

Kan det tænkes at det ikke er stivheden som stjæler kraften, men snarere den lidt nedsatte koordination efter mange års fravær?

Her er en gavnlig side, til når du vil føre drømmen ud i virkelighed :4thumbup: :

http://www.adrenalinesports.dk/application.asp

Link to comment
Share on other sites

Jørgen L>He, he - jeg stiller nok først op i Adrenaline, når de indfører en old boys-række!

Jo, det er fedt at være tilbage efter 30 års pause. Jeg fatter ikke, hvad der har holdt mig tilbage i alle disse år. Faktisk er det den samme følelse, som da jeg vendte tilbage til tennis efter mange års fravær - en gang imellem har jeg ganske enkelt truffet nogle forkerte beslutninger - forstået som beslutninger om at holde op med dette eller hint.

Angående mine impotente cirkelspark tror jeg helt ærligt ikke, at det er et koordinationsproblem. OK, så måske 10 %! - men jeg er så stiv i hofterne, at de fleste ikke vil tro på det, medmindre de får det at se! Vi taler nok genetik her, for jeg er stiv i alle - gentager: Alle :wub: lemmer, men det er ganske særligt slemt i adduktorerne. Det var også galt for 30 år siden, men alderen og nogle inflammationsangreb i senehæfterne har gjort det endnu værre. Ydermere har jeg 5 i 1 - fodstilling (onde tunger siger 10 i 2), og det betyder, at jeg skal vride hoften ekstra for at få rent træf med vristen eller med skinnebenet.

Fodstillingen giver dog også fordele. Jeg er formentlig stort set den eneste "fighter", hvis indvendige cirkelspark er hårdere end det udvendige! Det har jeg i gamle dage vundet mange kampe på - også på KO - for de færreste har et godt forsvar mod indvendige cirkelspark, da kun et fåtal kan bruge dem rigtigt. Nød lærer nøgen kvinde at spinde!

Apropos har dagens træning stået på mobilitets- og fleksibilitetstræning, kun tilføjet en smule armhævninger og armstrækninger. Jeg havde brug for en pause, for efter squats onsdag og englehop til thai torsdag jamrer knæene sig noget. I morgen er planen at tilbringe et par timer på gulvet til BJJ - det skåner knæene - og mon jeg så ikke er klar til en lille løbetur søndag?!

Link to comment
Share on other sites

Det gik faktisk som planlagt og det er jo godt. Lørdag var der 2 timers BJJ-træning, som jeg slap fra uden at forværre mine forstuvningsskader her og hisset. Vi arbejdede mest med at få afsluttet kampene, dvs. submissions. Træningen foregik som hver lørdag i gi, men så vidt jeg kunne skønne, ville alle teknikkerne lige så vel kunne anvendes på en Lacoste-bærer. Denne gang vejede min træningspartner kun ca. 18 kg mere end jeg - rart til en forandring..........!

I dag søndag har jeg uden indvendinger fra knæene løbet 8 stk 1-minutters intervaller med solide pauser imellem - altså fokus på intensitet frem for mange minutter med høj puls. Det gik ligeledes ganske godt.

Kombinationen af uvante BJJ-bevægelser og intensivt løb har dog gjort, at jeg her til aften er ganske alvorligt øm. Det skal arbejdes væk!

På en helt anden front kan jeg berette, at trods mange rygter om det modsatte hænger (gode) jobs ikke på træerne. Dog er der efter nogle måneders søgning kommet en smule skred i sagerne. Således var jeg i sidste uge til to samtaler og har allerede aftalt en til den kommende uge plus et møde med en lejlighedsvis headhunter. Så får vi se.

-men inden da skal jeg til tandlægen i morgen. Der er afsat 5 kvarter, hvor jeg skal have støbt grunden til en krone. Føj - ondt i munden og ondt i tegnebogen!

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

Tandlægebesøget var som forventet ikke rart. 5 kvarter i stolen og boret var i aktion ca 75 % af tiden. 2 sprøjter med bedøvelse fik jeg, og ikke desto mindre gjorde det ondt som bare f..... de sidste 10 minutter. Da jeg nogle timer senere ville træne, fik jeg opkastningsfornemmelser og måtte stoppe. Jeg var først helt frisk igen her til morgen.

JobNyt: Da jeg i december blev fritstillet fra mit job, bemærkede Arne her i loggen, at jeg nok kun ville være uden beskæftigelse så længe, som jeg selv valgte. Det har han på en måde fået ret i dags dato. Sagen er nemlig den, at jeg i formiddags fik tilbudt et job. Nu er jeg i syv sind, om jeg skal sige ja.

Pro:

Nogenlunde acceptable arbejdsopgaver inden for mit kompetencefelt

Jeg har brug for et job og man ved, hvad man har

Formentlig god tryghed i ansættelsen

Kan overstås på 37 timer om ugen

Contra:

Transporttid længere, end jeg har været vant til

Massiv lønnedgang (netto ca. 10.000 om måneden)

Den kyniske betragtning er, at jeg jo bare kan acceptere det og så søge videre - men den fremgangsmåde strider mod min inderste natur. Ja, jeg pudser glorien - men sådan føler jeg altså.

Jeg grubler videre - tilbuddet gælder til og med i morgen.

Link to comment
Share on other sites

JobNyt: Da jeg i december blev fritstillet fra mit job, bemærkede Arne her i loggen, at jeg nok kun ville være uden beskæftigelse så længe, som jeg selv valgte. Det har han på en måde fået ret i dags dato. Sagen er nemlig den, at jeg i formiddags fik tilbudt et job. Nu er jeg i syv sind, om jeg skal sige ja.

Pro:

Nogenlunde acceptable arbejdsopgaver inden for mit kompetencefelt

Du må lige afsløre lidt mere, sådan i det mindst hvad dit kompetencefelt er? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du det med at gå ledig - jeg mener: Er det ikke rart med et "pusterum" til personlige sysler?

Eller har du det ligesom mig: Man bliver stresset af at gå ledig..

Idag er hver mand sin egen lykkes smed.. Og hvis der dukker et godt (læs: Bedre) jobtilbud op end det job som jeg lige har skiftet til, er det kun sådan noget som "omdømme" der vil holde mig tilbage.

Ofte har jeg det sådan: Helt nede - allerdybest i maven... Der ved man det :smile:

Held og lykke med valget - jeg er sikker på at du vælger rigtigt!

Link to comment
Share on other sites

Jørgen L>Fra "Den ældre Edda":

Fæ skal dø,

Frænder dø,

dø skal ogsaa du.

Eet jeg ved,

som aldrig dør:

Dommen om hver en død.

Det dér med omdømme betyder altså ét eller andet for mig - selv om jeg samtidig godt ved, at det er lidt irrationelt.

Egentlig har jeg haft nok at lave som ledig. Jeg kan altid finde på gøremål, der virker meningsfulde, men på den anden side vil jeg ikke udsætte mig for at få erhvervsmæssig skrumpehjerne.

Jeg har besluttet mig for at sige ja til jobbet. Det betyder samtidig, at jeg vil give det en ærlig chance. Så må jeg tage den derfra.

Altså: Slut med 2 træningspas om dagen og lynhurtig restituering!

Tennis i går var igen en katastrofe. For 3. gang i træk spillede jeg som en pose jordnødder - uden at jeg selv forstår hvorfor.

I dag har den fået 12xbillat 30-30 på den indendørs cykel, efterfulgt af frontsquats og disco - læs: Bench press!

Edited by CoqRouge
Link to comment
Share on other sites

Ja tillykke med arbejdet! (som man jo siger her i nordjylland, hvis man f.eks. kommer forbi en der står og graver sin have :biggrin: )

Er det i virkeligheden spildte kræfter? Altså at bekymre sig om hvad der "vil blive sagt" hvis man nu er sådan en som "render af pladsen"?

Er det i virkeligheden ikke langt mere vægtigt, at man sidder i et job som er lønsomt på alle/flere niveauer?

Hvis ikke - hvor lang tid skal man så sidde og varme stolen, før man har udtjent sin værnepligt? 1 år? Eet år af dit liv?

Svaret virker ligetil, når man sidder her ved PC'en. Måske er det anderledes, når man er i til halsen med nye kolleger og en chef som er stolt over sin "nyerobring"..

Link to comment
Share on other sites

Tjah, kontrakten er ikke dukket op med dagens post - men der er jo både fredag og lørdag tilbage.

Bemærkningen med 1 år var vel retorisk - men jeg vil godt tage det bogstaveligt og sige, at ja! - 1 år er nok passende, når man giver et nyt job en chance. Derefter skal det gerne være kærlighed, der får én til at blive på pladsen. Jeg regner med at blive ca. 100 år, så et enkelt år har jeg vel lov at satse.

100 år - hvorfor det? Jo, min familie har traditionelt røget, været overvægtige og haft for højt blodtryk og alligevel bliver de stort set alle sammen ældre end landsgennemsnittet. Jeg ryger ikke, er ikke overvægtig og har et blodtryk i normalområdet, så mine odds må da være gode. I hvert fald har jeg meddelt døtrene, at de ikke skal lægge deres økonomi an på at arve tidligt!

I aften føltes det dog, som om der blev hevet et par år ud af mit liv. Thai-træningen var svinsk hård. Ca. 200 armstrækkere, mavebøjninger og englehop i hobetal og 9 runder med pude/sandsæktræning. Teamede op med en nybegynder, der ikke kunne slå en bule i en bowlerhat med sine stød, men som kæmpede for sagen.

Link to comment
Share on other sites

Planen i dag var egentlig et kort KB-pas og en kort løbetur - men jeg er simpelt hen så øm i balder, skuldre og triceps, at jeg har valgt at tage en af mine sjældne fridage. Muay thai rules!

Jeg overvejer dog efter indtagelsen af det meste af en flaske vin at afprøve min teori om alkohols virkning på fleksibiliteten. Jeg må dog konstatere, at mens alkohols effekt på musklerne er usikker, er virkningen på min lyst til at udsætte mig for fysisk ubehag entydig og reproducérbar! Jeg giiider ikke!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag stod den så på 2 timers BJJ, featuring bl.a. kaoshjerte. En hård og god træning, hvor fremgangen for mig mest kunne mærkes på den måde, at engang imellem var der pludselig en teknik, der dels lignede noget af det, som træner Lars havde gennemgået og som dels virkede efter hensigten! Håber, at der kommer flere af den slags oplevelser i fremtiden.

Jeg slap fra træningen uden nye skader - troede jeg! Da jeg blev kold, begyndte venstre knæ at brokke sig som sjældent før. Smerten sidder i ledlinien (hedder det det?) på indersiden/forsiden. Faktisk vågnede jeg 117 gange i nat, fordi det gjorde ondt i knæet, når jeg vendte mig.

Det har også betydet, at dagens løbetur er sløjfet her søndag. Når jeg har trykket på "send", vil jeg forsøge at træne lidt rundt om skaden, men det er svært at træne noget cardioorienteret uden at bruge knæene. Vi får se!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share