Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

I dag var jeg i BVK. Jeg havde en meget meget lang ( ikke i timer, men i oplevelsen) dag på kontoret.

I dag var det jeg kalder en fornuftig træning

Front Squat

1 x 8 x 20

1 x 8 x 50

1 x 3 x 80

1 x 3 x 102,5

1 x 3 x 110

1 x 3 x 117,5 PR

1 x 3 x 107,5

1 x 3 x 105

1 x 3 x 100

BP m. pause

1 x 20 x 20

1 x 10 x 50

1 x 8 x 80

1 x 3 x 110

1 x 1 x 130

1 x 1 x 140 - Raket

1 x 1 x 145 - Raket

1 x 1 x 150 - Måske den letteste på 150 jeg har prøvet

1 x 1 x 155 - Halv tung

3 x 1 x 150

God serie

Bend over barbell rows. Manupulerede med tiden på den eccentriske fase

5 x 8 x 80

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Bemærk hvordan vægtskiverne klirer. Jeg ligger pænt uroligt. Godkendt

Jeg får presset stangen ned mod maven, og mister derfor totalt styrken.

Faktisk det løft jeg var bedst tilfreds med. Men desværre får jeg som i kan se, løftet bagdelen.

Jeg fik lige lyst til at bumpe dette. Der er sket en del. Og så alligevel ikke (-:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke få det youtube integration til at virke. Alt den moderne teknik .............

Men her er mine tre løft

http://www.youtube.com/watch?v=r_BiLnuQWnY...re=channel_page

Bemærk hvordan vægtskiverne klirer. Jeg ligger pænt uroligt. Godkendt

http://www.youtube.com/watch?v=6FCRgO5_lBw...re=channel_page

Jeg får presset stangen ned mod maven, og mister derfor totalt styrken.

http://www.youtube.com/watch?v=GVDUyYUC3PQ...re=channel_page

Faktisk det løft jeg var bedst tilfreds med. Men desværre får jeg som i kan se, løftet bagdelen.

Prøver igen

Link to comment
Share on other sites

Jeg hader din bænk <3

Jeg er heller ikke helt tosset med det må jeg sige. 170 ville være et dejligt tal

Men der hvor jeg ligger nu har ligget i flere år. Jeg tror dog der er til en ny fornuftig PR, men lad os se. Det har jeg jo sagt før

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Samme vægt flyttet mere overbevisende er også fremgang. :)

Enig. Det er bare bitte små skridt i forhold tiden der er brugt. Men må nok bare erkende at der hvor jeg ligger nu i bænkpres, er et sted hvor fremgang er meget meget svært

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan set i Saltemandens log at du har nogle mentale blokeringer. You can do it...Caaaammmaaarrrnnn....Caaaammmmaaaarrrnnnn (Arnold accent).

170kg touch and go. Sæt igang. :showoff:

Hehe. Lad os se. Jeg har lidt nye værktøjer jeg skal lege med, som jeg håber kan give et nyt skub forbi det stade jeg har ligget på længe

Link to comment
Share on other sites

Hvilke?

Jeg leger lidt med TUT bla.

Ligeledes skal jeg til at lege mere med bands , for at øge modstanden i toppen af løftet.

Jeg overvejer en Smolov Jr cyklus, men jeg synes faktisk min nuværende tilgang virker bedre, med stor rotation af presse øvelser. (Traditional bænkpres med 3,5 og 8 RM, Cat dage, Flat db pres, decline pres, push pres, Military)

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig ville jeg i højere grad lege med varianter der hjælper i bunden. Bands fra oven eller 8-tal/slingshot.

Hvorfor det? Det afhænger vel af om det er triceps eller bryst der er flaskehalsen?

Generelt må jeg sige at jeg ikke har meget historik for, eller succes's med weakpoint træning

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forresten også købt double ply sleeves til albuerne. Men jeg har ikke brugt dem endnu, da jeg pt ikke har albue bøvl.

Jeg er lidt varsom med alt for meget udstyr, da jeg har en mental blokering der gør at jeg tror på at man skal træne tingene i den kontekst de skal bruges.

Link to comment
Share on other sites

Et par tanker i punktform:

Modstand fra gummi er anderledes end modstand fra metal.

Bands der trækker ned kan "styre" banen.

Nordmændene bruger de to metoder jeg nævner

Jeg er med på hvad du mener.

Har selv trænet både med elastikker oppefra og nedefra og det føles bestemt markant anderledes.

Sådan som jeg selv brugte det var således: Dynamic Effort træning = Elastikker nedefra..Typisk 10x2 eller 8x3reps.

Max effort træning = Her kunne jeg godt finde på at kører med elastikker nedefra og kører op til 3RM eller 1RM.

Principielt er det bare 2 varianter af bænkpres der ændre kraftkurven så det bliver mere målrettet det at bænkpresse i trøje.

Men raw løftere tror jeg nu også kan få noget ud af at træne med bands så længe det ikke er det eneste man gør. Er man dårlig til at accelerere igennem hele løftet og er lidt en komfort løfter der løfter alle sine løft i samme fart. Så er elastiktræning godt. Desuden kan man overall påfører mere stress på pressestrukturen ved at kraftkurven ændres således at der hele tiden er maximal spænding på mullerne.

Kan bare ikke se hvorfor bands oppefra skulle være bedre til Blackice end bands nedefra?

Personligt har jeg selv responderet godt på bænkpres 3 gange om ugen:

Mandag. Volumen alm bænkpres - 5x5 eller 6x6 med omkring de 80%.

Onsdag: Dynamic effort bænkpres med bands nedefra - 8x3 eller 10x2. 50-60% plus bands

Fredag: Max effort øvelse Bænkpres eller variant. Eks. Decline / Incline / Reverse Band / Floorpress eller lign. Typisk op til 3RM eller 1RM.

Link to comment
Share on other sites

Fordi bands nedefra styrer banen og fordi nordmændene bruger det. ;)

Bands fra oven/8-tal giver samme bane med lidt ekstra tryk på toppen af bevægelsen i form af rigtig vægt - ikke elastikker. De fungerer ganske rigtigt bedst til dynamisk bænk fordi man naturligt kan accellerere hele vejen gennem løftet. Decideret DE er bare ikke rigtig særlig fantastisk. Ikke i min verden.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg diskuteret idiotiske ting på MOL og kørt Ferrari. Story of my life

9 Juli 2014 BVK

Dødløft

5x50 5x80 5x110 5x140 3x170 3x190 3x210 3x222,5 3x212,5 3x212,5 3x212,5

Senere i Easy gym

Bænkpres M. Pause blå bands nede fra

15x20

10x60

4x3x100

4x3x110

Chins

9,10,11,12

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Og nej, det ligger ikke en lang biomekanisk udredning bag valget af bands nede fra. Forklaringen er at jeg har bands og at jeg i Easy gym kun har muligheden for at montere nede fra. Jeg har ikke slingshot, og ej heller kæder. Og så er et vigtigt element for mig, at jeg overlever , altså som i at jeg ikke dør. Qua at jeg i easygym er en "en mands hær" så er en smule forsigtighed nogengange nødvendig

Link to comment
Share on other sites

Så er der bare endnu en grund til ikke at bruge bands nedefra. Der er du "spændt fast" og kan ikke komme fri hvis du skulle faile. Så hellere arbejde med tempo eller CAT (du catter vel alle dine løft?) på de dage.

Evt 8-tal, men det kan være lidt tricks at få styr på i starten og det lader dig løfte mere vægte=ekstra risiko.

Til hjemmetræning ville jeg arbejde med medium reps og medium vægt. En Sheiko-agtig tilgang hvor der bare skal eksperes mange kvalitetsreform gennem systemet.

Link to comment
Share on other sites

Så er der bare endnu en grund til ikke at bruge bands nedefra. Der er du "spændt fast" og kan ikke komme fri hvis du skulle faile. Så hellere arbejde med tempo eller CAT (du catter vel alle dine løft?) på de dage.

Evt 8-tal, men det kan være lidt tricks at få styr på i starten og det lader dig løfte mere vægte=ekstra risiko.

Til hjemmetræning ville jeg arbejde med medium reps og medium vægt. En Sheiko-agtig tilgang hvor der bare skal eksperes mange kvalitetsreform gennem systemet.

Jeg har saftybars, så jeg kan altid komme fri. Jeg har failet mange gange :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share