Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

  • 5 months later...
18 minutter siden, DaDane skrev:

Jeg håber ikke du er holdt med at træne - eller at skrive log for den sags skyld

 

:please:

 Hej Thomas

Narh. Jeg er blevet far for første gang for en 16 måneders tid siden. I Juni/Juli solgte og købte vi hus, plus jeg har et tidskrævende job. Jeg har måtte sande at min træning ikke bliver det den var. Men jo, jeg træner, jeg har et ER powerrack i hesteboksen , så jeg bænker da en tre gange om ugen, og squatter og dødløfter lidt. Det er bare ikke så sjovt at logge mere, når de få jeg fulgte heller ikke logger længere , og styrken ikke er hvad den har været :)

 

Link to comment
Share on other sites

40 minutter siden, BLACKICE skrev:

 Hej Thomas

Narh. Jeg er blevet far for første gang for en 16 måneders tid siden. I Juni/Juli solgte og købte vi hus, plus jeg har et tidskrævende job. Jeg har måtte sande at min træning ikke bliver det den var. Men jo, jeg træner, jeg har et ER powerrack i hesteboksen , så jeg bænker da en tre gange om ugen, og squatter og dødløfter lidt. Det er bare ikke så sjovt at logge mere, når de få jeg fulgte heller ikke logger længere , og styrken ikke er hvad den har været :)

 

Tillykke - med barn og hus!

Nej, det er jo netop det der er problemet, - og derfor det er vigtigt at værne om de der stadig gør.
Man kan måske endda håbe at nogle af de gamle kommer tilbage.

Lige nu er der ikke meget gang i forummet - og ikke meget comunity tilbage. Men måske kan det blive bedre?

Link to comment
Share on other sites

O.k. jeg kan godt se at med bare 2 kommentarer (bortset fra mine) i år så er det måske lidt op af bakke.

Men husk at der trods alt stadig er folk der finder inspiration i det de læser. Og at der er langt flere der læser end der skriver (sådan har det altid været - og hvis du kigger på listen over brugere netop nu kan du se at der er mange der ikke er logget ind (og måske ikke har en konto på MOl)).

Nå ja, jeg klager. Jeg har selv været elendig til at logge (og træne) og i øvrigt heller ikke ret god til at kommentere andres træning (synes nok at jeg har for lidt erfaring at byde ind med. Man har jo en total der ligger et par hundrede kilo over min.)

Ikke desto mindre kunne det være lækkert med flere aktive brugere, flere logbøger, flere kommentarer, mere community - og ikke mindre.

Link to comment
Share on other sites

46 minutter siden, DaDane skrev:

O.k. jeg kan godt se at med bare 2 kommentarer (bortset fra mine) i år så er det måske lidt op af bakke.

Men husk at der trods alt stadig er folk der finder inspiration i det de læser. Og at der er langt flere der læser end der skriver (sådan har det altid været - og hvis du kigger på listen over brugere netop nu kan du se at der er mange der ikke er logget ind (og måske ikke har en konto på MOl)).

Nå ja, jeg klager. Jeg har selv været elendig til at logge (og træne) og i øvrigt heller ikke ret god til at kommentere andres træning (synes nok at jeg har for lidt erfaring at byde ind med. Man har jo en total der ligger et par hundrede kilo over min.)

Ikke desto mindre kunne det være lækkert med flere aktive brugere, flere logbøger, flere kommentarer, mere community - og ikke mindre.

Jeg er vidst et af de tilbageværende medlemmer der har været her længst. Jeg har minimum været aktiv på MOLi 14 år (Loggen er 14år gammel), så jeg har om nogen givet det et skud. Men jeg må som så mange andre også erkende at tiden desværre er løbet fra fora som disse.

Ud over MOL er der kun et forum tilbage jeg frekventerer ofte, men jeg har ikke tal på hvor mange jeg har været aktiv på igennem årene. 

Jeg logger stadig til egen brug, men det har ikke røget på MOL i nogle måneder. Dynamikken med at logge ryger, når folk ikke læser og svarer længere. Ligeledes må man heldigvis sige, at god, lødig træningsviden er langt nemmere tilgængeligt i dag, end det var for sølle 14år siden. Da jeg startede med at træne skulle jeg direkte lede efter nogen der vidste hvordan man dødløftede, og hvad det i det hele taget var. I dag ved alle det.

Måske en dag igen. who knows 

Link to comment
Share on other sites

Well why not, noget skal ventetiden i "Boksen" jo alligevel bruges til.

Som skrevet oven over, så ramte jeg 2-3 måneder med den ringeste træningsindsats i flere år. Uden på nogen måde at tilstræbe det, tabte jeg 7kg kropsvægt mens vi flyttede. Det skal siges at det naturligvis faldt sammen med at konen stoppede på barsel og vores datter skulle køres ind i vuggestue. Krydret med lidt sygdom i familien, og det faktum at jeg efter tung overvejelse købte et hus der var over dobbelt så dyrt som det vi kom fra, var jeg fuldstændig slidt op da vi gik ind i august. 2 måneder uden dødløft , 6 uger uden squat og et massivt vægttab har ikke gjort noget godt for styrken. Anyway, jeg træner og ambitionerne er skruet ned. De fleste pas er en enkelt øvelse, tilgengæld forsøger jeg at lave lidt de fleste af ugens dage. Jeg forsøger at træne i BVK en dag om ugen, og ellers er det i boksen (Vi har to indbyggede hestebokse i huset, hvor jeg bruger halvdelen som et lille Gym) 

 

September har været crazy med familie besøg i to uger, en tur til Paris, en Uge i Kina og en forlænget weekend i det jyske. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

For af få en smule flow, kopierer jeg Oktobers beskedne indsats ind og så er resten glemt ;)

 

3 Oktober 2016 BVK

BÆNKPRES med pause
8x20 8x50 8x70 8x100 8x105 8x107,5 8x110 8x110
 
5 Oktober 2016 Boksen
Bænkpres med stop
8x70 5x112,5 5x115 5x117,5 5x117,5 5x120
 
6 Oktober 2016 Boksen
Dødløft
5x110 5x130 5x145 5x160 5x170
 
8 Oktober 2016 Boksen
Closegrip bænkpres med stop 
8x70 5x105 5x107,5 5x107,5 5x107,5 5x110
 
9 Oktober 2016 Boksen
Squat med stop
5x70 5x90 5x95 5x97,5 5x100 5x102,5
 
10 Oktober 2016 BVK
Bænkpres med stop 
8x70
8x107,5 8x110 8x112,5 8x110 8x110
 
11 Oktober 2016 Boksen
Dødløft
5x110 5x140 5x140 7x140 5x150 5x150
 
12 Oktober 2016 Boksen
Bænkpres med stop
8x70 5x117,5 5x120 5x120 5x120 4x120
 
 
14 Oktober 2016 Boksen
Closegrip med stop
8x70 5x110 5x110 5x112,5 5x112,5 4x110
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, BLACKICE skrev:

Jeg er vidst et af de tilbageværende medlemmer der har været her længst. Jeg har minimum været aktiv på MOLi 14 år (Loggen er 14år gammel), så jeg har om nogen givet det et skud. Men jeg må som så mange andre også erkende at tiden desværre er løbet fra fora som disse.

Jeg har faktisk været her ca. lige så længe som du har. Men jeg indrømmer, jeg har ikke været nær så stabil som du har. Jeg startede ca. juli 2002, - men har jo haft adskillige årelange pauser. Så det tæller ikke på samme måde.

3 timer siden, BLACKICE skrev:

Ligeledes må man heldigvis sige, at god, lødig træningsviden er langt nemmere tilgængeligt i dag, end det var for sølle 14år siden. Da jeg startede med at træne skulle jeg direkte lede efter nogen der vidste hvordan man dødløftede, og hvad det i det hele taget var. I dag ved alle det.

Enig! Selv almindelige centre har udstyr til - og vejleder i øvelser med frie vægte. Nice.

38 minutter siden, BLACKICE skrev:

Well why not, noget skal ventetiden i "Boksen" jo alligevel bruges til.

Som skrevet oven over, så ramte jeg 2-3 måneder med den ringeste træningsindsats i flere år. Uden på nogen måde at tilstræbe det, tabte jeg 7kg kropsvægt mens vi flyttede. Det skal siges at det naturligvis faldt sammen med at konen stoppede på barsel og vores datter skulle køres ind i vuggestue. Krydret med lidt sygdom i familien, og det faktum at jeg efter tung overvejelse købte et hus der var over dobbelt så dyrt som det vi kom fra, var jeg fuldstændig slidt op da vi gik ind i august. 2 måneder uden dødløft , 6 uger uden squat og et massivt vægttab har ikke gjort noget godt for styrken. Anyway, jeg træner og ambitionerne er skruet ned. De fleste pas er en enkelt øvelse, tilgengæld forsøger jeg at lave lidt de fleste af ugens dage. Jeg forsøger at træne i BVK en dag om ugen, og ellers er det i boksen (Vi har to indbyggede hestebokse i huset, hvor jeg bruger halvdelen som et lille Gym) 

 

September har været crazy med familie besøg i to uger, en tur til Paris, en Uge i Kina og en forlænget weekend i det jyske. 

 

 

Nice tak!
Jeg tror der er noget rigtig sundt i at læse om "når virkeligeheden rammer" også. Og du kommer uden tvivl til at kæmpe meget med fordelingen af din tid til familie, job, privatliv, træning etc. Men det er du jo ikke den eneste der gør! Så at læse om dine erfaringer er godt.
Jeg er glad for at du logger videre :bigsmile:
Du er en stor inspirationskilde for mig - og formodentligt en hel masse andre.
Jeg ville ønske jeg havde diciplin til at have fastholdt min træning de sidste 14 år.

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Det bedste læsning er også hvordan folk får kringlet træning/sund livsstil ind i en fortravlet hverdag eller hvad der kan være af udfordringer,

Fint nok at læse om træning der kører problemfrit efter programmet som træneren har lagt... Træningsfifs kan man godt få men inspiration og motivation fra sådan nogle "overmennesker" er der skunte meget af.

 

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, DaDane skrev:

Jeg har faktisk været her ca. lige så længe som du har. Men jeg indrømmer, jeg har ikke været nær så stabil som du har. Jeg startede ca. juli 2002, - men har jo haft adskillige årelange pauser. Så det tæller ikke på samme måde.

Enig! Selv almindelige centre har udstyr til - og vejleder i øvelser med frie vægte. Nice.

Nice tak!
Jeg tror der er noget rigtig sundt i at læse om "når virkeligeheden rammer" også. Og du kommer uden tvivl til at kæmpe meget med fordelingen af din tid til familie, job, privatliv, træning etc. Men det er du jo ikke den eneste der gør! Så at læse om dine erfaringer er godt.
Jeg er glad for at du logger videre :bigsmile:
Du er en stor inspirationskilde for mig - og formodentligt en hel masse andre.
Jeg ville ønske jeg havde diciplin til at have fastholdt min træning de sidste 14 år.

Min situation er naturligvis ingenlunde unik. De fleste har en hverdag hvor forskellige ting skal prioriteres. Nogle har 2-3 eller 4 børn. Nogle er skilt og har ungerne hver anden uge. Nogle er studerende og skal passe et job ved siden af studiet, nogle arbejder 75 timer om ugen osv.  Fælles for os alle er at man først og fremmest må finde ud af hvad der er vigtigt for en, og bagefter, hvordan man så må prioritere for at nå det man gerne vil. Jeg kunne sikkert fint træne det samme antal timer som jeg tidligere har gjort. Men så ville jeg være en douchebag over for kone og datter. 

Så i praksis fungerer det sådan at jeg Mandag efter arbejde kører i BVK omkring 16:30 eller 17, og træner lidt med en kammerat. De andre dage i ugen er det lidt som chancen byder sig. Min datter er stadig så lille at hun sover tidligt, hvilket tyisk er kl 19. Det giver en del timer før jeg selv skal sove. Men typisk arbejder jeg også lidt i aften timerne, og forbereder den næste følgende dags møder, læser op på materiale og sådan, plus vi har minimum har en aften aftale hver uge, Men Kan man ellers finde ud af at gå ud k 21 og finde et par trænings sko frem, kan jegnemt få 30-60min træning her og der i løbet af ugen. Faktisk er det mere et spørgsmål om mental båndbredde end tid. 

Link to comment
Share on other sites

Dette er de eksklusive forhold jeg træner under. Rummet er 3x5,50 så det er egentlig rigelig stort. Men den anden halvdel bruges til opbevaring af græsslåmaskine, have redskaber og alt muligt andet skrammel. Men i praksis fungerer det nu glimrende. Jeg har plads nok til at lave squat, bænkpres og dødløft, og har vel rundt regnet til der kan være 300Kg på stangen. Så med mindre jeg udvikler en hormon sygdom af en art, så har jeg vidst kilo nok. 

Boksen.JPG

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, BLACKICE skrev:

Dette er de eksklusive forhold jeg træner under. Rummet er 3x5,50 så det er egentlig rigelig stort. Men den anden halvdel bruges til opbevaring af græsslåmaskine, have redskaber og alt muligt andet skrammel. Men i praksis fungerer det nu glimrende. Jeg har plads nok til at lave squat, bænkpres og dødløft, og har vel rundt regnet til der kan være 300Kg på stangen. Så med mindre jeg udvikler en hormon sygdom af en art, så har jeg vidst kilo nok. 

Boksen.JPG

Ja det er jo det fine ved at træne med frie vægte - Der skal næsten ikke bruges noget udstyr (omend den smule der skal bruges så bestemt ikke er gratis).

Jeg kunne godt drømme om sådan et setup, - men det går nok ikke. Jeg har ikke noget hus og ingen gammel hesteboks. Og jeg kunne bedst forestille mig at min underbo ikke vil være ret glad for hvis jeg begyndte at lave dødløft i lejligheden :)

Link to comment
Share on other sites

Well, jeg har også en enkelt Bowflex 42kg håndvægt, som er et super værktøj til alt muligt gok. Der er ikke ret meget du ikke kan træne med sådan en fætter

Jeg har lige bestilt et par Slamballs. Jeg har lidt have, så jeg har plads nok til at kaste lidt rundt med den. Så får rytterne der rider forbi også noget at snakke om 

Link to comment
Share on other sites

På 15/10/2016 at 16:49 , BLACKICE skrev:

[...]har ikke gjort noget godt for styrken[...]

51 minutter siden, BLACKICE skrev:

17 Oktober 2016 BVK

Bænkpres med stop
8x20 8x50 8x70 8x110 8x112,5 8x110 8x110 8x110
 
Dødløft
5x140 5x150 5x160 5x170 5x175

Jeg er ikke i tvivl om at du har ret, - men du er nu stadig ganske stærk.

Men selvfølgelig - 14 års fornuftig træning skulle også gerne give pote :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Well, der hvor jeg sluttede træningen i dag, ville jeg ikke have betegnet som andet end opvarmning tidligere. Det er vel rundt regnet 45-50kg under en rigtig tung 5'er for 1-1,5år siden. Oh well

Mek du har ret, det er ikke elendigt, det er bare svært ikke at sammenligne med da det var rigtig godt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share