Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

tak for det.

Mht shrugs. Godt, for min grebs styrke er VÆK når jeg når til Shrugs. Den bliver brugt til Dødløft.

Mht Vægt og sæt, så ok. Men ret iriterende. For 5 sæt med 100kg. Arghhh det bliver svært. Jeg synes det er hårdt nok i forvejen. hmm nå men ok. Jeg tror bare jeg skal have noget tungere opvarmning. For det er slet ikke nok med 60 eller 70kg.

Link to comment
Share on other sites

Mht. til Shrugs med mixed grip, så vil jeg anbefale dig at køre den med dobeblt overhåndsgreb + et par straps. Forleden da jeg kørte den prøvede jeg lige et sæt med mixed grip, og det føltes ret forkert.......så jeg tror ikke det er nogen god ide at løfte på den måde. Find dig et par straps :)

Link to comment
Share on other sites

Ok. I må forklare mig hvordan de virker. For umildbart kan jeg ikke se hvordan det skal hjælpe. Jeg har tænkt over det før. Jeg kan måske køre første sæt igennem uden mixed grip eller noget. Men jeg kan simpelthen ikke holde grebet i længden.

Men gidder i så ikke forklare hvordan de strabs virker?

Thomas, er du enig med Xax i  den måde jeg kører dødløft på, skal være 5 sæt med samme vægt. Og ikke kun med fuld vægt i de sidste to sæt?

Link to comment
Share on other sites

Straps virker, tro mig.

Hvis vægtintervallet ikke bliver for stort, så kan du godt gøre som du har gjort i dødløft. 90-100 kg er OK. Det skal bare ikke være sådan at de 5 sæt er fordelt udover 60-100 kg. Et 10-15 kg interval max.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Well, jeg har et foreslag her også til en sæt rutine for dit dødløft.

1 x 5 x 35 kg

1 x 5 x 70 kg

5 x 5 x 100 kg (Worksets)

Jeg har det lidt sådan at når man kører worksets, så skal man da helst give sig fuldt helt ud, men det er selvfølgelig også en personlig preference :)

Kun hvis jeg har tænkt mig at sætte en rekord i andre øvelser, f.eks. DB Rows eller Skulderpres, så kører jeg langsomt op i kg.

Link to comment
Share on other sites

BLACKICE: Kører du chins efter barbell rows af princip?

Barbell rows er selvfølgelig farligere for ryggen en chins, men chins er jo en tungere øvelse, med det du vejer i forhold til hvad du tager i barbell rows, så jeg ville lave chins først hvis det var mig. Så farlig er barbell rows ikke (som jeg husker dem)

Link to comment
Share on other sites

ja netop af den grund xax skriver træner jeg rows før. Men jeg har faktisk overvejet det.

Ja xax jeg ved godt at du helst ser at man træner alle 5 sæt med 100% vægt. Men jeg synes det går kanont med at forøge lidt. Næste gang har jeg tænkt mig at køre fra 95-105. Jeg rykker bare op på den måde. Det er vel egentlig lige så godt. Fordi hvis jeg skal gøre 5X5 er det ret sandsynligt at jeg får svært ved at gennemføre alle 5 sæt. Men hvis jeg starter blødt med feks 95 kg, så et sæt af 97,5 så et af 100 og så to af 105. Så kommer jeg op på en højere vægt.

Men så må lige fortælle mig hvordan jeg skal bruge de straps

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være, at det er et spørgsmål om præference, men jeg synes nu, at Rasmus Klump der tager sine straps omvendt på.

Den strop han kommer på venstre hånd, kommer jeg normalt på højre. Så er de sq noget lettere at håndtere, imho.

Morten

Link to comment
Share on other sites

det må jeg prøve. Det er jo meget enkelt. nu forstår jeg bedre at de er gode. Men det undrer mig faktisk at man siger at det er farligt at bruge det "straps" der er på ski stave. Da men risikerer at få trukket hånden af knoglen hvis man falder. Altså hvad sker der så hvis man dropper 120kg mens man har strabs på??

Link to comment
Share on other sites

*LOL*

Du læser for meget "En skør verden", Blackice! :biggrin:

Det er Thomas Uhrskov, der står for udtalelsen, at man bør skære sine stropper af skistavene. Han siger det, fordi man risikerer at brække eller forstuve tommeltotten (HAR prøvet det), hvis man tager stropperne forkert på. Du får ikke "trukket hånden af knoglen" (hvadend du så mener med det?). Hr. Uhrskov bliver dog fordømt af mange ski-instruktører for den og mange andre udtalelser.

Du taber ikke vægten, når du har straps på, medmindre du åbner hænderne. Hvis du mister kontrollen med vægten, ja så følger du simpelthen bare med! Der er jo ikke tale om voldsomme, hurtige bevægelser som i skiløb. Men selvfølgelig kan man komme til skade med straps, sandsynligheden er bare ikke så stor, medmindre du hedder Fedtmule.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning. Prøv om spørg om det gik godt. YES.

Stort set ny PR i alle øvelser. Hvor kanont er det. Meget kanont.

Men jeg har også fået en skade. Jeg havde godt nok ik forestillet mig at min førse skade skulle ske på den måde , men ok. Jeg tabte en 10kg Eliko Bumper skive ned på min tå. Prøv og spørg om det gør nas. En sådan nogle tynde Tennis sko. Øee AV.

Prøv og spørg om den er blå. Er den blå? Ja

Front squat:

Opvarmning 2X6X40

Workset 1X5X70 1X5X72,5 3X5X75

Incline bænkpres.

Opvarmning 1X6X50

Workset 5X5X72,5

Ekstra vægt på i dag, 2,5kg og jeg gennemførte alle 5 sæt med 5 reps. Fedt.

Close grip BP.

Opvarmning 1X6X50

Workset 3X5X72,5

Endelig

Barbell Curls

Opvarmning  1X8X22,5

Workset 3X8X37,5

Endelig

Dips

2X10 1X7

Stifleged Deadlift

Opvarmning 1X6X30

Workset 1X5X40 1X5X45 1X5X50

Easy. Men er i tvivl om jeg gør det rigtigt.

Mave.

Opvarmning 1X10 på skrå bænk

Workset 3X10 på skrå bænk med alu stang bag nakken som armene ligger på.

Link to comment
Share on other sites

Der er 12½ kg mellem de to løft. Det har faktisk også undret mig en del. For feks mit Incline benchpres ligger på helt det samme som close grip. Lidt pudsigt. Men lad os nu se om mit normale BP ikke løber fra de andre nu. Jeg skal op på 87½ på Mandag.  Hvis det går rigtig godt, så 90kg på næste mandag.

Men umildbart synes jeg også jeg har ret stærke triceps, men alligevel ikke så stærke at jeg kanfyre 3 sæt med 10 reps af i dips.

Link to comment
Share on other sites

Ok så er det ik helt skørt. Jeg har faktisk følt lidt at min Incline var meget svagt. Jeg synes at 72½ kg er lidt usselt. Men ok jeg synes også 85kg i bp er lidt usselt. Men tålmodighed er stadig ikke min bedste ven.

Glæder mig til at i morgen. Spændt på hvordan jeg klarer de 87½kg.

Link to comment
Share on other sites

Hej Tjalf.

Kreatin kuren går rigtig godt. Jeg to hurtigt 2kg på. Men har ikke rigtig taget mere på siden. jeg hænger lidt fast på 79.50kg som morgen vægt.

Mht styrke, og energi så er det steget drastisk. Faktisk skræmmende så effektivt det var. Alle mine løft er blevet forbedret, og jeg har kunne se bemærkelses værdigt stor forbedring. Feks en dag hvor jeg ugen inden havde løftet

1:4 1:3 1:2 Så to uger efter, altså to uger på Kreatin, og en uge på ferie lavdede jeg 1X5 1X5 1X4.

Hvilket må siges at være en ret vild øgning efter som jeg ikke engang før kunne tage 5 reps i første sæt.

Mht størelse, synes jeg det er meget lidt. Altså jeg kan måske godt se lidt på bryst, men det er også det hele. Jeg synes ikke jeg er blevet mere pumpet. Kun på brystet. Men det har jeg aldrig haft et problem med.

Men alt i alt synes jeg det har givet rigtig god energi og styrke.

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage. Ret sløj idag også. Ikke særlig frisk, forkølet, hoste, ondt i halsen.

Var vildt træt. Min makker vækkende mig klokken 19:05 og spurgte om vi snart skulle køre. ØV, jeg gad faktisk ikke, men en aftale er en aftale.

Så her er dagen.

Back Squat

Opvarmning 1X6X50 1X6X60

Workset 2X5X82,5 1X5X85  1X5X87,4 1X5X90

Gik faktisk ok. Begynder at komme godt ind i øvelsen.

Min makker kører med ass to the grass. Han måtte køre vægten overhovedet i dag, da han ik kunne komme op i et af sættene.

Benchpres.......... I am the strongest one. Nårh nej, men ok.

Opvarmning 1X6X60

Workset 1X5X87,5 1X5X87,5 1X4X87,5

Ret godt faktisk. Overvejer lidt at køre med 90kg næste gang. Gidder næsten ikke køre med 87,5 en gang til pga en Rep.

Military pres

Opvarmning 1X6X30

Workset 1X5X45 1X4X45 1X3X45

Dumbell Curls

Opvarmning 1X8X12,5

Workset 3X8X17,5

Så kører vi med 20kg næste gang.

Mave.

Opvarmning 1X20 med ben oppe. 1X5 til hver side.

Workset 3X10X20 med makker der trækker.

Rent faktisk var det vel en ok dag når jeg egentlig er syg.

Lavede da PR i Benchpres igen.

Link to comment
Share on other sites

Blackice:::

Du er sgu da et levende bevis på at kreatin virker og giver mere styrke!

Så må vi håbe at styrken ikke fortager sig når du holder pause med kreatinen. Det ville give et psykisk nederlag at gå tilbage i styrke..... Men jeg krydser fingre, jeg starter selv på kreatinkur 1 april....

                                     :)

Link to comment
Share on other sites

Ja det må man sige.

siden jeg begyndte på kreatin er jeg gået meget frem i alle min løft hver gang siden jeg startede på indtaget. Spændt på hvor længe det fortsætter.

Men nej jeg håber det ikke giver tilbage gang i min deload uge.

Men spændt på at høre hvordan kreatinen virker på dig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share