Forums

  1. Træning, kost og sundhed

    1. Online Logbog

      Opret en logbog og lad andre følge din træning

      388,014
      posts
    2. 128,289
      posts
    3. 27,252
      posts
    4. Træningsprogrammer

      Diskussion af specifikke træningsprogrammer, dit eget program eller dit bud på et optimalt program.

      42,528
      posts
    5. 40,168
      posts
    6. Ernæring

      Kost og Kosttilskud

      62,690
      posts
    7. Sport

      Alt om sport

      48,622
      posts
    8. Skader

      Diskussion af egne skader eller principielle forhold omkring skader.

      10,309
      posts
    9. Generelt

      Udstyr, træningssteder, holdninger etc. - Træningsrelaterede emner der ikke passer i andre fora

      61,147
      posts
    10. Artikler på forsiden

      Diskuter artikler på Motion-onlines forside. Kun Admin kan oprette emner, men alle kan svare.

      3,266
      posts
    11. Køb - Salg - Bytte

      Træningsudstyr, bøger, video etc.
      KUN træningsrelaterede ting! Kun for private.

      9,823
      posts
    12. Billedgalleri   (234,774 visits to this link)

      Brugernes egne fotoalbums

  • Nyeste Emner

  • Nyeste indlæg

    • Sidste uge bød på cirka 9 timers træning hvor af fem af dem kom fra weekendens lange tur, hvor jeg kom ud forbi bageren i Ebeltoft og fik benyttet mig af deres vinterferietilbud på romkugler. Jeg holdte en kort spise pause ved Fregatten Jylland, men da jeg skulle i gang igen opdagede jeg at mit baghjul var fladt.
      Efter et slangeskift kørte jeg videre og svingede ind på nogle kendte landeveje omkring mine forældres bopæl. Efter passage af en grusvej havde jeg nok samlet mere flint op i bagdækket, for jeg punkterede igen - tanken om at supplere mine durano plus med dækindlæg begynder at virke som en god idé. Her et billede fra Kalø slotsruin, som man kan se på vandet så ramte jeg lige præcis en dag uden vind i modsætning til både dagen før og den efterfølgende dag, hvor det blæste kraftigt :)

        Denne uge har jeg været to gange på hometraineren og jeg håber at få kørt en time eller to i aften.

      I går aftes kørte jeg en træning med fire gange tolv minutters intervaller som bestod af to minutter på 95% og et minut på 105% af min FTP-værdi, det så således ud på Zwift:

      Jeg kan se at jeg kørte den samme træning i december 2018 og jeg har ramt præcis samme gennemsnitspuls denne gang, men i december kørte jeg med 27 færre watt i gennemsnit.
    • 21-02-2020 yoga En flow time   Løb: 4,8 km 31m07s Bare for lige at løbe lidt.   22-02-2020 Styrke: Opvarmning: 10 min. på crosstrainer. Hyberextension: 2 x 15 x Bw. Sidebøjning: 2 x (15+15) x Bw. Liggende benløft: 2 x 15 x Bw.   Squat: 1 x 5 x 20kg.  1 x 5 x 50kg.  2 x 5 x 60kg.  1 x 5 x 65kg.  1 x 5 x70kg. Horizontal pull up: 5 x 5 x Bw Armstrækker: 5 x 10 x Bw lateral raise: 1 x 10 x 8kg.  1 x 10 x 10kg Baglår (pure strength maskine): 2 x 10 x 20kg. Lidt udstrækning.
    • 92,3kg efter 3300kcal i går

      Der var planer om en solid tur på turboen før arbejde men jeg var sløv og kunne ikke overskue at sidde med høj puls. I stedet tog jeg i FW for at træne ben - det var også ved at være tid, hvis der ikke skal gå for lang tid imellem.

      Hexbarsquat: 4 x 10x100
      Frontsquat: 4 x 4x75 - føltes meget lettere end sidst, så skar pauser fra 3 til 3 min
      Bulgask splitsquat: 10, 2 x 15x20, 15x20 kun for venstre ben
      Siddende lårcurl: 3 x 8x80 - der er vist PR med de 80
      .. med opvarmningssæt og roden rundt med skiver, så tager det alligevel 50 minuttter

      Håber ikke der for mange slåfejl i dag, for DSB kalder
       
    • I går fik jeg endelig taget sammen til at snørre løbeskoene igen. To ugers løbepause er klart for længe på nuværende tidspunkt, så selv om jeg kom godt fra start og havde en fremragende første kilometer, så måtte jeg ned og gå kort efter. Tog turen skiftevis i løb og gang, og besluttede på et tidspunkt at jeg så lige så godt kunne lægge nogle ordentlige intervaller ind, så lavede nogle spurte mellem villaveje.  Fredag d. 21. februar Løb 5 km = 31:25 Skulle nok have holdt lidt mere igen med distancen - knæet brokkede sig i hvert fald, da jeg skulle ned af trapperne til vinterbaderklubben senere samme aften... 
    • Lørdags træning i abeskuret:   Læg - 3sæt x 50-60reps Hyper ext - 4sæt x 25reps Low box squat - 10x50kg, 10x50kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x110kg, 5x100kg Seated DB shoulderpress - (10x20kgs), 5sæt x 10reps med 27,5kgs Flat DB flyers - 3sæt x 10reps med 20kgs (2-3sek hold i bunden)   Airbike - 4min (10sek on/20sek off)   Udemærket runde. Havde ikke så lang tid. Gider ikke så meget cardio men laver jeg mit minimum arbejde med de 4min kan jeg sætte flyeben ved den.  
  • Recent Status Updates