Cykling


wizoo
 Share

Hvor mange timer træner du pr. uge i vintersæsonen nov/dec-marts?  

73 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg har svaret 0-4 timer, hvilket nærmere er 0. Jeg har overhovedet ikke

haft tid til udendørs cykeltræning i år :mad: , men næste år..... :cooldance:

Intet specielt eller avanceret cykelprogram. For mig handler det om at komme ud i skoven, møde forhindringer, overvinde forhindringer og komme hjem igen... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har svaret 16+ timer i ugen, men er dog ikke helt deroppe endnu. I løbet af januar skal jeg passere de 16 og bygger op til godt 20timer i ugen da jeg skal prøve kræfter med A-klassen i den kommende sæson. Allerede fra uge 1 begynder jeg at køre intervaller 3 gange i ugen.

Fik i øvrigt 3t på landevejen i dag i det mest modbydelige vejr :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fik i øvrigt 3t på landevejen i dag i det mest modbydelige vejr :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Der må være smuttet lidt belgiske gener i din modermælk - godt gået dér :4thumbup:

Ziggymund :bike:

<{POST_SNAPBACK}>

Han er tidligere svømmer, så regnen er hans rette element. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

5-6 timer ugentligt....men kun om foråret.

Link to comment
Share on other sites

ja jeg ligger på 0-4 timer, burde vel være 5-6.

Men en kombination af, at jeg skulker alt for meget fra uni kombineret med min fåkinglortehomotissædfisserøvbanancykel altid er i stykker, gør at jeg må svare den første.

PS. Kristian, nu røg min bagskifter ind i det lortebaghjul, så den blev fuldstændig smadret også. Jeg er IKKE tilfreds. :devil:

OG HVAD sker der.... en fåking hovedpude har jeg fået i gave af min mor.... jeg bruger jo ikke hovedpude :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Mit trænings program på cyklen i sommerperioden lyder således:

Mandag: Cykling 2 timer, med lettere interval og bakke træning

Tirsdag: Cykling 3-4 timer, med HÅRD interval og bakke træning

Onsdag: 10 km for at løsne op i musklerne efter tirsdag

Torsdag: Cykling i 2 timer, HÅRD bakke træning (munkebjerg)

Fredag: Ligesom mandag med mindre jeg skal køre løb om lørdagen, hvis jeg skal køre løb bliver det ligesom onsdag

Lørdag: Cykling i 4-5 timer

Søndag Cykling i 4-5 timer

Rimelig hårdt, men hvis man vil vinde noget må man træne :sneaky2:

Forresten man løber ikke hvis man vil være en god cykelrytter...

Link to comment
Share on other sites

Forresten man løber ikke hvis man vil være en god cykelrytter...

<{POST_SNAPBACK}>

Det er et udsagn du bliver nød til at uddybe.

Jeg er af den overbevisning at løb netop kan være en glimrende erstatning som konditionstræning i efteråret og de tidlige vintermåneder.

Specielt er det et godt alternativ hvis man har dårlig tid pga. arbejde eller skole da det er mindre tidskrævende end cykling.

Link to comment
Share on other sites

tjah, jeg tror der er noget om det, ens muskler i benene bliver jo trænet på en anden måde ved løb end ved cykling...

Næ, men nu er løb jo noget cykelryttere gør af hensyn til kredsløbet, ikke af hensyn til bener'n ... :wink:

Jeg tror heller ikke sådan en som Basso løber i vintertiden...

Well, han har vel heller ikke ligefrem problemer med at finde tid til at træne... men jeg har vist hørt en lille historie om at han skulle være beordret til at snowboarde for at få en bedre balance :smile:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Tja Basso er jo nok et dårligt eksempel da han jo ikke er i tidsnød, eller lever med det skandinaviske vintervejr. Praefke har tidligere nævnt at en rytter som Nicolai Bo Larsen var stor tilhænger af løb i vinterpausen. Det kan også nævnes at alle norske cykelryttere bruger langrend i derres forberedelser. Hvis man skal følge din argumentation så er det også skadeligt.

Pointen ved at bruge både langrend og løb i vintertræningen er at det i høj grad træner kredsløbet og samtidig aktiverer benene. Personligt tror jeg ikke på at det er skadeligt at bruge musklerne på en anden måde, det vigtigste er at de bruges. Forrige år kørte jeg kun 200km på cykel inden 1. april mens jeg i stedet løb 3-4 gange i ugen gennem vinteren. På trods af den utraditionelle vintertræning kørte jeg stærkere end nogensinde før allerede midt i maj. Det tager jeg som en kraftig indikation for at løb og cykling er rigtig gode substitutter hvis man ikke har mulighed for at satse 100% på cyklingen.

Se i øvrigt Peter Bangs træningsdagbog på www.cykling.info han har været i stand til at kombinere cykling og løb samtidig med at han levere rigtig gode resultater i H30

Edited by Quantum
Link to comment
Share on other sites

Mandag:15 km løb=1 time,Aften-20*1 min.+30 min.styrketrænning dynamisk

Tirsdag:Morgen styrketræning isometrisk,Aften 20 km løb=1,20 time

Onsdag:15 km løb=1 time,Aften 8 km AT Løb

Torsdag:Styrketræning dynamisk=time,Aften 5 km=14.01

Fredag:10 jogging=40 min.,aften 10 km joggning=38 min.

Lørdag:21 km løb=1,15 time,aften,10*1,60 i snit,men meget hårdt

Søndag:Styrketræning 1 time både isometrisk og dynamisk+6 jogging,Aften 15 jogging.

Antal km ialt=Ca.160 km med opvarmning=12+

Styrketræning=4 timer

Ialt=16 timer +det løse

Godt nytår!

Hilsen Mads

Link to comment
Share on other sites

Mandag:15 km løb=1 time,Aften-20*1 min.+30 min.styrketrænning dynamisk

Tirsdag:Morgen styrketræning isometrisk,Aften 20 km løb=1,20 time

Onsdag:15 km løb=1 time,Aften 8 km AT Løb

Torsdag:Styrketræning dynamisk=time,Aften 5 km=14.01

Fredag:10 jogging=40 min.,aften 10 km joggning=38 min.

Lørdag:21 km løb=1,15 time,aften,10*1,60 i snit,men meget hårdt

Søndag:Styrketræning 1 time både isometrisk og dynamisk+6 jogging,Aften 15 jogging.

Antal km ialt=Ca.160 km med opvarmning=12+

Styrketræning=4 timer

Ialt=16 timer +det løse

Godt nytår!

Hilsen Mads

<{POST_SNAPBACK}>

I lige måde!

:raisebrow: Men ellers har du da glemt cyklen i din træning - Med mindre du har overset at det var det pollen gik på :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Forrige år kørte jeg kun 200km på cykel inden 1. april mens jeg i stedet løb 3-4 gange i ugen gennem vinteren. På trods af den utraditionelle vintertræning kørte jeg stærkere end nogensinde før allerede midt i maj. Det tager jeg som en kraftig indikation for at løb og cykling er rigtig gode substitutter hvis man ikke har mulighed for at satse 100% på cyklingen.

200km pr. uge eller 200km i det hele indtil 1. april - sidstnævnte lyder helt vildt... :blink: Hvilken klasse kørte du i sidste år?!?

Link to comment
Share on other sites

200km pr. uge eller 200km i det hele indtil 1. april - sidstnævnte lyder helt vildt...  :blink:  Hvilken klasse kørte du i sidste år?!?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er 200km på 3 måneder :laugh:

Det var i 2003 hvor jeg startede i C-klassen og sikrede mig oprykning til B midt i september. :4thumbup:

Vi kan hurtigt blive enige om at det ikke er den optimale vintertræning, men det at jeg løb 3-4 gange i ugen holdt kroppen og benene i gang. Så kunne jeg relativ hurtigt komme i en acceptabel cykelform da lågen blev fundet frem i april.

Fra april kørte jeg så også i snit 400 km i ugen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg løb for at træne mig op til en maraton. Jeg havde en ugentlig intervaldag og en dag hvor jeg til sidst løb ca. halvanden time. Ellers løb jeg 10-12km på en almindelig tur i et jævnt tenpo. Jeg var aldrig over syregrænsen, heller ikke på intervaldagen da det øger skadesrisikoen kraftigt.

Jeg nåede lige at gennemføre en 1/2-maraton hvorefter jeg desværre alligevel røg ind i en skade, det var også derfor cyklen blev fundet frem igen.

Ved at løbe hver anden dag i 5 mdr. kom jeg i øvrigt i form til at løbe min første halvmaraton på 1t 21min (har aldrig rigtig løbetrænet før), hvilket jeg er ret godt tilfreds med. Jeg er ikke i tvivl om at en del af den form kunne overføres til cyklen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mandag:15 km løb=1 time,Aften-20*1 min.+30 min.styrketrænning dynamisk

Tirsdag:Morgen styrketræning isometrisk,Aften 20 km løb=1,20 time

Onsdag:15 km løb=1 time,Aften 8 km AT Løb

Torsdag:Styrketræning dynamisk=time,Aften 5 km=14.01

Fredag:10 jogging=40 min.,aften 10 km joggning=38 min.

Lørdag:21 km løb=1,15 time,aften,10*1,60 i snit,men meget hårdt

Søndag:Styrketræning 1 time både isometrisk og dynamisk+6 jogging,Aften 15 jogging.

Antal km ialt=Ca.160 km med opvarmning=12+

Styrketræning=4 timer

Ialt=16 timer +det løse

Godt nytår!

Hilsen Mads

<{POST_SNAPBACK}>

Er det din normale 5km tid? Ret flot :4thumbup:

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share